Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: TYVERI...HEHE...!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Personligt er jeg da glad for jeg så det her indlæg. Jeg har nemlig ikke kunne finde sådan nogle rundeller i metal-finish til en fornuftig penge. Eneste alternativ jeg har kunnet finde var Audio Magic til en mindre formue og så er de pakket i tre-styks pakker. Så det her er et fint alternativ.

Har forsøgt at få den lokale smed til lige at lave nogle, men da det netop er så billig en operation er der ikke nogen rigtige håndværkere, der gider at bruge tid på det (og jeg har ikke lige en drejebænk ude bagved).

Om det så er relativt dyrt eller billigt er lige meget for mig, da de har en pris som jeg godt vil betale.

Det med at bruge mønter istedet er måske udemærket, men synes det ser tosset ud og jeg skal netop bruge det af overvejende kosmetiske årsager.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har de omtalte skiver fra HFK - jeg fik dem faktisk bare smidt med da jeg købte højttalere og nævnte at jeg godt kunne bruge dem fordi jeg havde trægulv.

Fordelen ved dem over bare at bruge en mønt (Hvilket jeg overvejede), udover at mønten ikke er så pæn, er at der er lavet en fordybning der passer til spiken, så når man rykker på højttaleren, så sidder spiken fast i skiven i stedet for at rutsche hen over overfladen. Det gør det noget  nemmere lige et rykke højttaleren lidt.

Desuden er 80,- en bagatel i forhold til de tusinder nogle bruger på kabler, og disse spike sko gør i det mindste en reel forskel i og med at det bliver lidt lettere at flytte højttaleren.

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 December 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har altså lidt svært ved at se, hvordan det kan være tyveri, når i har muligheden for IKKE at købe dem. Kan slet ikke forstå hvorfor i brokker jer!

Nu er jeg også så heldig, at jeg har haft adgang til en drejebænk, så jeg har også selv drejet nogle i messing.

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Endnu en af disse tråde der gør man besøger hifi4all oftere og oftere 

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 December 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hallo folkens...!!!!!!

Se dog OVERSKRIFTEN

Jeg skriver det lige en svag antydning tydeligere så i også kan se det=

TYVERI......HEHE......!!!!!!!

TYVERI MENT SOM EN JOKE....!!!!! FES ES IEN ????

Sølv de rigtige steder - er guld værd.
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 28 December 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jamen, det er jo en rigtig dårlig joke - især når man kender din holdning til hifi klubben.

Præcis hvori består joken, du påstår jo de tager ågerprise, det er da ikke sjovt.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 December 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

skruerselv skrev:
Ja

Nå.

mænd af få ord  hvis 79,- er for meget er det på tide at finde en ny(billigere) hobby

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 28 December 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jamen, det er jo en rigtig dårlig joke - især når man kender din holdning til hifi klubben.

Præcis hvori består joken, du påstår jo de tager ågerprise, det er da ikke sjovt.

Nu kender jeg ikke skruerselv og hans holdning til hifiklubben. Men det er da lidt morsomt at tænke på, at man KAN betale for disse "sko" til spikes, når en anden mulighed er, at lægge en 25-øre under hver spike.

Hvad der så ser bedst ud, er naturligvis en smagssag. Nogle vælger at købe disse "sko" fra HFK, alene grundet udseendet. Om det så skyldes chefens (læs: konens) indvending eller ej, skal jeg ikke kunne sige.

Og når du skriver ågerprise, mener du vel overprise, som på dansk hedder overpris?

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 28 December 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
[QUOTE=Kjeldsen]Nu kender jeg ikke skruerselv og hans holdning til hifiklubben. Men det er da lidt morsomt at tænke på, at man KAN betale for disse "sko" til spikes, når en anden mulighed er, at lægge en 25-øre under hver spike.

Det kan man da godt, men held og lykke med at flytte højttaleren når spiken ikke har en fordybning til at holde den fast. Jeg kan tage fat i toppen af mine 116 cm høje højttalere og rykke dem rundt, uden at de slipper spike skoen, og det er rigeligt de små 80,- værd.

Hvis man har brugt flere tusinde på kabler, så har man vist ikke meget at brokke sig over fordi HFK sælger 8 spike sko til 80,-, det er jo nærmest billigt.

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 28 December 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Min holdning til hifi ? Hvad mener du ? Smid endelig en PB så jeg kan få ad vide hvad du ved om min holdning til hifiklubben

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 28 December 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
nosferatu89 skrev:
[QUOTE=Kjeldsen]Nu kender jeg ikke skruerselv og hans holdning til hifiklubben. Men det er da lidt morsomt at tænke på, at man KAN betale for disse "sko" til spikes, når en anden mulighed er, at lægge en 25-øre under hver spike.

Det kan man da godt, men held og lykke med at flytte højttaleren når spiken ikke har en fordybning til at holde den fast. Jeg kan tage fat i toppen af mine 116 cm høje højttalere og rykke dem rundt, uden at de slipper spike skoen, og det er rigeligt de små 80,- værd.

Hvis man har brugt flere tusinde på kabler, så har man vist ikke meget at brokke sig over fordi HFK sælger 8 spike sko til 80,-, det er jo nærmest billigt.

L.

"HVIS man har brugt flere tusind på kabler,..."

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da ikke det er dyrt. 80kr? dvs. 10 kr pr. stk? Det er vel det det koster for fragt m.m. det skulle ikke undre mig om de koster det dobbelte et andet sted. Jeg tror faktisk jeg køber dem, helt seriøst de er faktisk gode at have. Jeg gider sku ikke have mærker af 25ører i gulvet fordi jeg vil spare lidt over 70 kroner.

Nu jeg er i gang kan jeg vel ligesågodt bruge min vantro og uvidende pengepung på at købe en nøglering med hifiklubbens logo på.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/andet_tilb ehoer/detail/TWEAK´N´TUNE_HiFi_Klubben_Lanyard_tilbehoer.htm ?id=7481

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 29 December 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:
Min holdning til hifi ? Hvad mener du ? Smid endelig en PB så jeg kan få ad vide hvad du ved om min holdning til hifiklubben

Sorry, jeg var for hurtig ude. Det var ikke skruerselv denne var møntet på. Jeg tænkte på en anden person herinde der evig og altid er ude med riven overfor hifi klubben.

Derfor synes jeg stadig indlægget er tåbeligt. En grov tommelfingerregel siger man skal gange materialeprisen med 10 for at få endelig udsalgspris. I dette tilfælde 8 kr. eller 1 kr. per skive.

Jeg kender ikke materiale, men her er sikkert nogen der kan sige om det ligger i dette leje. Har selv engang drejet spikes i messing, her mener jeg materialeprisen var en lille 10'er per spike (diameter som en 5'er).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 29 December 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Det var stadig en joke - men det var da sidste gang jeg lavede sådan et indlæg - sorry

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 29 December 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:
Det var stadig en joke - men det var da sidste gang jeg lavede sådan et indlæg - sorry

Humor skader ikke, men jeg må indrømme at jeg ikke fangede pointen, og stadig ikke gør det...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Stod for et års tid siden i samme situation - havde lige lagt trægulv i stuen og syntes det var synd at plante mine Mirage HT's spikes direkte på det fine trægulv.

Så gik jeg ned i banken og fik 8 20-kroners mønter - i midten af dem slog jeg med en kørner og en hammer en prik der kunne fange spiksene.

Under mønterne har jeg så lagt et stk. 3-mm kork (osse rundt og i samme størrelse som mønten) - og det virker helt perfekt.

Og skulle jeg en dag stå og mangle 160 kr. - så ved jeg lige hvor jeg skal finde dem....!

Hilsen EyeOfBeauty

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 29 December 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

skruerselv skrev:

Humor skader ikke, men jeg må indrømme at jeg ikke fangede pointen, og stadig ikke gør det...

Nej men til glæde for dig og andre, så som jeg skrev i sidste indlæg, så laver jeg ikke flere jokes af denne art, eller på den måde - nogle folk er jo ekstremt sære og forstår ikke det sjove - og er man alvorlig, så tar de sære folk det som en joke.

Fælles med de fleste andre her på HIFI4ALL (Tror jeg), så har jeg svært ved at gøre alle tilfredse.

Sidste gang - UNDSKYLD for at jeg startede denne tråd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes