| Forfatter |
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er jeg da glad for jeg så det her indlæg. Jeg har nemlig ikke kunne finde sådan nogle rundeller i metal-finish til en fornuftig penge. Eneste alternativ jeg har kunnet finde var Audio Magic til en mindre formue og så er de pakket i tre-styks pakker. Så det her er et fint alternativ.
Har forsøgt at få den lokale smed til lige at lave nogle, men da det netop er så billig en operation er der ikke nogen rigtige håndværkere, der gider at bruge tid på det (og jeg har ikke lige en drejebænk ude bagved).
Om det så er relativt dyrt eller billigt er lige meget for mig, da de har en pris som jeg godt vil betale.
Det med at bruge mønter istedet er måske udemærket, men synes det ser tosset ud og jeg skal netop bruge det af overvejende kosmetiske årsager.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de omtalte skiver fra HFK - jeg fik dem faktisk bare smidt med da jeg købte højttalere og nævnte at jeg godt kunne bruge dem fordi jeg havde trægulv.
Fordelen ved dem over bare at bruge en mønt (Hvilket jeg overvejede), udover at mønten ikke er så pæn, er at der er lavet en fordybning der passer til spiken, så når man rykker på højttaleren, så sidder spiken fast i skiven i stedet for at rutsche hen over overfladen. Det gør det noget nemmere lige et rykke højttaleren lidt.
Desuden er 80,- en bagatel i forhold til de tusinder nogle bruger på kabler, og disse spike sko gør i det mindste en reel forskel i og med at det bliver lidt lettere at flytte højttaleren.
L.
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altså lidt svært ved at se, hvordan det kan være tyveri, når i har muligheden for IKKE at købe dem. Kan slet ikke forstå hvorfor i brokker jer! 
Nu er jeg også så heldig, at jeg har haft adgang til en drejebænk, så jeg har også selv drejet nogle i messing.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en af disse tråde der gør man besøger hifi4all oftere og oftere
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo folkens...!!!!!!
Se dog OVERSKRIFTEN
Jeg skriver det lige en svag antydning tydeligere så i også kan se det=
TYVERI......HEHE......!!!!!!!
TYVERI MENT SOM EN JOKE....!!!!! FES ES IEN ???? __________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
Sølv de rigtige steder - er guld værd.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det er jo en rigtig dårlig joke - især når man kender din holdning til hifi klubben.
Præcis hvori består joken, du påstår jo de tager ågerprise, det er da ikke sjovt.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mænd af få ord hvis 79,- er for meget er det på tide at finde en ny(billigere) hobby
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jamen, det er jo en rigtig dårlig joke - især når man kender din holdning til hifi klubben.
Præcis hvori består joken, du påstår jo de tager ågerprise, det er da ikke sjovt.
|
|
|
Nu kender jeg ikke skruerselv og hans holdning til hifiklubben. Men det er da lidt morsomt at tænke på, at man KAN betale for disse "sko" til spikes, når en anden mulighed er, at lægge en 25-øre under hver spike.
Hvad der så ser bedst ud, er naturligvis en smagssag. Nogle vælger at købe disse "sko" fra HFK, alene grundet udseendet. Om det så skyldes chefens (læs: konens) indvending eller ej, skal jeg ikke kunne sige.
Og når du skriver ågerprise, mener du vel overprise, som på dansk hedder overpris?
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
| [QUOTE=Kjeldsen]Nu kender jeg ikke skruerselv og hans holdning til hifiklubben. Men det er da lidt morsomt at tænke på, at man KAN betale for disse "sko" til spikes, når en anden mulighed er, at lægge en 25-øre under hver spike. |
|
|
Det kan man da godt, men held og lykke med at flytte højttaleren når spiken ikke har en fordybning til at holde den fast. Jeg kan tage fat i toppen af mine 116 cm høje højttalere og rykke dem rundt, uden at de slipper spike skoen, og det er rigeligt de små 80,- værd. Hvis man har brugt flere tusinde på kabler, så har man vist ikke meget at brokke sig over fordi HFK sælger 8 spike sko til 80,-, det er jo nærmest billigt. L.
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min holdning til hifi ? Hvad mener du ? Smid endelig en PB så jeg kan få ad vide hvad du ved om min holdning til hifiklubben
__________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
nosferatu89 skrev:
| [QUOTE=Kjeldsen]Nu kender jeg ikke skruerselv og hans holdning til hifiklubben. Men det er da lidt morsomt at tænke på, at man KAN betale for disse "sko" til spikes, når en anden mulighed er, at lægge en 25-øre under hver spike. |
|
|
Det kan man da godt, men held og lykke med at flytte højttaleren når spiken ikke har en fordybning til at holde den fast. Jeg kan tage fat i toppen af mine 116 cm høje højttalere og rykke dem rundt, uden at de slipper spike skoen, og det er rigeligt de små 80,- værd.
Hvis man har brugt flere tusinde på kabler, så har man vist ikke meget at brokke sig over fordi HFK sælger 8 spike sko til 80,-, det er jo nærmest billigt.
L.
|
|
|
"HVIS man har brugt flere tusind på kabler,..."
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
| Min holdning til hifi ? Hvad mener du ? Smid endelig
en PB så jeg kan få ad vide hvad du ved om min holdning til
hifiklubben |
|
|
Sorry, jeg var for hurtig ude. Det var ikke skruerselv denne var møntet
på. Jeg tænkte på en anden person herinde der evig og altid er ude med
riven overfor hifi klubben.
Derfor synes jeg stadig indlægget er tåbeligt. En grov
tommelfingerregel siger man skal gange materialeprisen med 10 for at få
endelig udsalgspris. I dette tilfælde 8 kr. eller 1 kr. per skive.
Jeg kender ikke materiale, men her er sikkert nogen der kan sige om det
ligger i dette leje. Har selv engang drejet spikes i messing, her mener
jeg materialeprisen var en lille 10'er per spike (diameter som en 5'er).
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var stadig en joke - men det var da sidste gang jeg lavede sådan et indlæg - sorry  __________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
Det var stadig en joke - men det var da sidste gang jeg lavede sådan et indlæg - sorry  |
|
|
Humor skader ikke, men jeg må indrømme at jeg ikke fangede pointen, og stadig ikke gør det... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stod for et års tid siden i samme situation - havde lige lagt trægulv i stuen og syntes det var synd at plante mine Mirage HT's spikes direkte på det fine trægulv.
Så gik jeg ned i banken og fik 8 20-kroners mønter - i midten af dem slog jeg med en kørner og en hammer en prik der kunne fange spiksene.
Under mønterne har jeg så lagt et stk. 3-mm kork (osse rundt og i samme størrelse som mønten) - og det virker helt perfekt.
Og skulle jeg en dag stå og mangle 160 kr. - så ved jeg lige hvor jeg skal finde dem....!
Hilsen EyeOfBeauty 
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
skruerselv skrev:
Det var stadig en joke - men det var da sidste gang jeg lavede sådan et indlæg - sorry  |
|
|
Humor skader ikke, men jeg må indrømme at jeg ikke fangede pointen, og stadig ikke gør det...
|
|
|
Nej men til glæde for dig og andre, så som jeg skrev i sidste indlæg, så laver jeg ikke flere jokes af denne art, eller på den måde - nogle folk er jo ekstremt sære og forstår ikke det sjove - og er man alvorlig, så tar de sære folk det som en joke.
Fælles med de fleste andre her på HIFI4ALL (Tror jeg), så har jeg svært ved at gøre alle tilfredse.
Sidste gang - UNDSKYLD for at jeg startede denne tråd. __________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
|
| Til top |
|
| |