Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Regnbueeffekt... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
cyclops skrev:

Jeg skal måske sælge min elskede CRT SIM2 projektor, da jeg snart skal flytte i hus med kæresten.

Der er over 6000 timers leve tid på rørende endnu. Billeder af projektoren kan ses på min hjemmeside. Den er i 100% tip top stand.

Sælges med 92" 16:9 læred. Ville en pris på 25000,- være for meget???

Så vidt jeg ved, er den Sim en 7" med Elektrostatisk fokus.

Derfor vil jeg siger, at 25000kr er for meget, jeg vil vudere 15000kr.
Men det er jo mest af alt rørernes tilstand der afgør det...

Jeg sælger selv min CRT Datagrade 7".

Hvis du mener jeg kun kan få 15000 kr, for min Sim2 SVD 500 PLUS HD, så sælger jeg den sku ikke

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

cyclops skrev:
Webmonkey skrev:
cyclops skrev:

Jeg skal måske sælge min elskede CRT SIM2 projektor, da jeg snart skal flytte i hus med kæresten.

Der er over 6000 timers leve tid på rørende endnu. Billeder af projektoren kan ses på min hjemmeside. Den er i 100% tip top stand.

Sælges med 92" 16:9 læred. Ville en pris på 25000,- være for meget???

Så vidt jeg ved, er den Sim en 7" med Elektrostatisk fokus.

Derfor vil jeg siger, at 25000kr er for meget, jeg vil vudere 15000kr.
Men det er jo mest af alt rørernes tilstand der afgør det...

Jeg sælger selv min CRT Datagrade 7".

Hvis du mener jeg kun kan få 15000 kr, for min Sim2 SVD 500 PLUS HD, så sælger jeg den sku ikke

Det var et gaet.

Har ud nogle specs paa den? Status paa r0r?

Scanner den til 31,5KHz? eller mere?

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Fandt lidt paa den her http://www.seleco.net/prod02.htm

Den har RGB baandbredde paa 20MHZ, scanner til 38KHz (max 720x576p opl0sning) og 7" Elektrostatisk focus Sony r0r.
Samme r0r som sidder i min Electrohome, som dog har 60MHz RGB baandbredde og scanner til 62KHz...(max 1280x1024)

Jeg tror ikke, at du kan faa mere end 15000kr for den, jeg saelger min teknisk overlegne ECP til under 15000kr.

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en SVD500 du vil sælge synes jeg kr. 25.000,- er en yderst rimelig pris. SVD500 er en lav, elegant projektor med mange gode features som f.eks. skærmtrigger, component indgang  samt en udemærket videodekoder.

Jeg synes også at en ECP3500 har sit rette prisleje omkring de 15.000,- desuagtet at den på enkelte områder er en SVD500 overlegen.

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke helt hvad jeg gør endnu... Skal lige snakke med min bedre halvdel...
Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

cyclops skrev:
Jeg ved ikke helt hvad jeg gør endnu... Skal lige snakke med min bedre halvdel...

Prøv at se på det således: Du har en rigtig god projektor nu. Ligegyldigt hvilken ny projektor du køber for de kr. 25.000,- du inkasserer, vil den ikke komme i nærheden af den billedkvalitet din nuværende projektor kan præstere.

Hvis det er fordi du ikke vil have hjemmebiograf mere, kan jeg godt forstå et salg. Hvis du i stedet ønsker at fortsætte med hjemmebiograf så overvej hvordan du kan udføre din installation så det hele ikke ligner en middelsvær transformatorstation med udstyr og kabler alle vegne (det er som regel det som vores kærrester ikke bryder sig om). Integrer din projektor i stuebordet eller nedsænk dele af loftet således at projektoren synes mindre - der er mange muligheder blot man er en smule kreativ. 

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jens krogsgaard skrev:

cyclops skrev:

Prøv at se på det således: Du har en rigtig god projektor nu. Ligegyldigt hvilken ny projektor du køber for de kr. 25.000,- du inkasserer, vil den ikke komme i nærheden af den billedkvalitet din nuværende projektor kan præstere.

Hvis det er fordi du ikke vil have hjemmebiograf mere, kan jeg godt forstå et salg. Hvis du i stedet ønsker at fortsætte med hjemmebiograf så overvej hvordan du kan udføre din installation så det hele ikke ligner en middelsvær transformatorstation med udstyr og kabler alle vegne (det er som regel det som vores kærrester ikke bryder sig om). Integrer din projektor i stuebordet eller nedsænk dele af loftet således at projektoren synes mindre - der er mange muligheder blot man er en smule kreativ. 

Ja, du har helt ret. Jeg får ikke nogen projektor til 25000,- der er bedre end den jeg har. Men kæresten synes bare den er SÅ stor, og fylder meget af loftet. Puha... Det er en stor beslutning.

Men tak Jens krogsgaard, du har været en stor hjælp

jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

så må du jo forhandle med hende cyclops.... hun har sikkert også et eller andet stort klodset møbel hun gerne vil have med (det plejer de at have ). Noget for noget
Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

jonas hansen skrev:
så må du jo forhandle med hende cyclops.... hun har sikkert også et eller andet stort klodset møbel hun gerne vil have med (det plejer de at have ). Noget for noget

God ide!

De skal sgu ikke tro, at de kan bestemme alt...

Kommer til at taenke paa en historie fra avsforum.com, hvor et medlem er kommet frem til den teori, at det f0rst begynder at gaa rigtigt galt naar man gifter sig med dem.
Lige met et, saa er det "pludseligt" hendes stue....

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hvor meget larmer de to omtalte CRT projektore? Er det nemt at se både 4:3 og 16:9 formater på dem. Jeg synes også opløsningen som Webmonkey refererede var lavere end hvad man kan med LCD/DLP - hvordan kan det så give et bedre billede???

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Hvor meget larmer de to omtalte CRT projektore? Er det nemt at se både 4:3 og 16:9 formater på dem. Jeg synes også opløsningen som Webmonkey refererede var lavere end hvad man kan med LCD/DLP - hvordan kan det så give et bedre billede???

Som standart larmer ECP serien lidt pga. daarligt design af k0lergitre, men dette kan reduceres voldsomt ved at klippe/skaere gitteret vaek.
Dens 80mm blaesere kan evt. ogsaa skiftes ud med f.eks. Papst.

Opl0sning er ikke alt.

DVD er kun i 720x576i for PAL.

Typisk k0rer man denne opl0sning paa en liniedoblet video CRT projektor, eller lidt h0jere paa en datagrade og f.eks. 1280x720p paa en graphics grade.
Formaalet er, at undgaa linie i billedet...

Digitale paneler med h0jere opl0sning giver blot mindre pixel st0relse.

Husk at CRT IKKE har dette irriterende net.

Naar vi ser 16:9 paa en CRT, klemmer vi typisk billedet vertikalt sammen.
Jeg har tilpasset det et 16:9 fastramme laerred, saa jeg accepterer, at de meget faa 4:3 DVDer jeg har, komme til at virke lidt "fede".

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg får installeret et elektronisk silentkit i min Sony CRT nu så larmer den ikke mere ;O)
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Sendt: 03 November 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Jeg får installeret et elektronisk silentkit i min Sony CRT nu så larmer den ikke mere ;O)

Det lyder interessant, kan du fortælle mere om det?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 November 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jens krogsgaard skrev:

Jonas bojer skrev:

Ja det er en elektronisk styring af blæserne således de ikke køre 100% fuld skrue. Nogle har lavet forsøg og det viser sig at i denne del af verden (koldeklima) der er 10% nok for blæserne for at holde den tiladelige temperatur i rørene. Dette lille print koster 150kr i komponenter og min elektronikmand lodder for mig og indtallere det. Jeg kan eventuet sende komponent liste og printlayout så kan folk jo selv lave det men jeg ved kun at denne virker på min Sony. AVS forum er stedet hvor jeg selv har fundet oplysningerne på sådanne modifikationer.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Sendt: 03 November 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jonas Bojer,

Hvilken Sony projektor har du?

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Jens krogsgaard skrev:

Jonas bojer skrev:

Ja det er en elektronisk styring af blæserne således de ikke køre 100% fuld skrue. Nogle har lavet forsøg og det viser sig at i denne del af verden (koldeklima) der er 10% nok for blæserne for at holde den tiladelige temperatur i rørene. Dette lille print koster 150kr i komponenter og min elektronikmand lodder for mig og indtallere det. Jeg kan eventuet sende komponent liste og printlayout så kan folk jo selv lave det men jeg ved kun at denne virker på min Sony. AVS forum er stedet hvor jeg selv har fundet oplysningerne på sådanne modifikationer.

Saa vidt jeg ved, er de fleste CRT projektorer med temp. styrede blaesere.

De skal jo kun sikre en jaevn temperatur, ikke k0ler en hidsig paere.

R0rerne er ikke det der bliver varmt i en CRT, men det g0r str0mfosyningen og de forskellige deflection boards..

kimr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal købe en projektor, pris max 15.000.

Jeg har kig på Panny Ae 300, 500, Sanyo Z2 og så så jeg den Infocus demoet til KTs show og den var helt fantastisk men alt for dyr.

Men som man kan se foroven er der en hel masse mennesker der sælger deres gamle CRT. Er det virkelig rigtigt at man får mere for pengene ved at købe en brugt CRT end en ny LCD? Hvis der ikke er så meget lys i den, kan man så kun se når det er helt mørkt?

Kan man se CRT på en skærm ca 4 meter væk?

Kort sagt, skal jeg købe en brugt CRT eller en ny LCD?

Kim

Til top Vis kimr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimr

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 November 2003 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

kimr skrev:

Hej

Jeg skal købe en projektor, pris max 15.000.

Jeg har kig på Panny Ae 300, 500, Sanyo Z2 og så så jeg den Infocus demoet til KTs show og den var helt fantastisk men alt for dyr.

Men som man kan se foroven er der en hel masse mennesker der sælger deres gamle CRT. Er det virkelig rigtigt at man får mere for pengene ved at købe en brugt CRT end en ny LCD? Hvis der ikke er så meget lys i den, kan man så kun se når det er helt mørkt?

Kim

Det kommer anpå havd du vil.

En CRT er besværlig og stor men giver det bedste billede men kræver 100% mørklægning for selv lys fra dine hifikomponenter kan ses som en nedgang i kontrasten. Kontrasten er jo på typisk 1:15.000 til 1:20.000 og forsvinder der 1:1000 i kontrast ved falsk lyd ses det tydeligt og tænk på at 1:1000 i kontrast er alt hvad de andre projektore typer bryster sig af.

Jeg havde min til salg men nu vil jeg ikke sælge den alligevel jeg kom til at se laserdiskfilm og dvd-film i weekenden og DAM et billede. Jeg kender en med en CRT med et 3,8 m bredt billede det er super det kan en CRT sagtens bære men CRT kræver SCALER ellers er der scallinjer som på et tv.

denne ville jeg købe http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3056071905&category=32862 det er fasneme billigt og denne 52 model er lige til at putte i stikke hjemme i DK den er magen til den jeg har. Så mangler du blot en Faroudja scaler så er du kørende

kimr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas.

Den er jo godt nok billig, hvis den går for under 400 USD. Er de mangler de skriver om den noget der kan fixes af en selv?

Jeg kan faktisk godt købe den, da jeg har et US creditcard og kan sende den til venner i USA.

100% mørkt, vil det sige at man ikke kan bruge sin CRT ved 18 tiden lige nu, eller have en lampe tændt i stuen??

Hvad med at have den 4 meter fra skærmen, er det OK. Stuen er stor, ca 45 kvm så plads er intet problem. Der skal kun være hjemmebiograf og fussball der. Der er 3.4 m til loftet så den skal dog stå på en reol eller lignende.

Hvad koster en scaler?

Kim

Til top Vis kimr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimr

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Sendt: 03 November 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

kimr skrev:

Kim

Hvis der er en fornuftig CRT projektor får du et billede der er mange gange bedre end de digitale projektorer du nævner.

Det er noget der skal ses!

Vi har adskillige CRT projektorer der er klargjort til brugtsalg:

3 stk. Barcodata800

1 stk. Electrohome ECP3100

1 stk Electrohome Marquee 8001 (med automatisk convergens)

2 stk. Sony VPH D50 (med indbygget line doubler)

1 stk. Sony VPH 1272QM

1 stk. Ampro 2600 (meget billig!)

His det har din interesse er du meget velkommen til at kontakte mig på 39 67 11 13

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes