| Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
Hadde en lignende opplevelse sist år, da jeg var innom AudioArt på Fredriksberg for å kjøpe noen SD feets. Den hyggelige mann der inne spurte hvilke Ht jeg hadde købt osv.. Da jeg fortalte at jeg hadde bestilt et par QLN fra nettet, som jeg ikke hadde hørt før blev han nesten rød i hode og forklarte at "en kan da IKKE kjøpe høyttalere uten å høre på dem først.."
Det hele førte til at han viste meg inn på AudioArts lytte rom hvor han "viste" meg hva han mente var go lyd.. Og det var nok den dagen min HiFi frelst.
Skal dog sies at det selfølgelig satte en demper på det å motta mine første LoFi høytalere (QLN 604 MkII) samme dag. |
|
|
Jeg kan lige forestille mig hvor gal Onkel Tom blev ... hehe ... det kan få ham op af stolen. Havde en gang en dårlig indspilning med derned da jeg skulle høre et par Revel speakers. Så fik jeg en ordentligt skideballe ... og så fandt han noget ordentlig musik frem.
Jeg var noget rystet ... efter den omgang ... men har senere lært at man skal lytte til dem der virkelig brænder for sagen ... ikke lytte blindt ... men lytte. Der er ikke noget som ægte engagement.
Jeg endte da også med at købe mine højttalere i Audioart .. dog nogle år senere.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Jeg synes faktisk det er alt for FÅ der benytter sig af at få et hygge-lyt på vores ting, hvadenten det er i butikken eller udnytte det tilbud jeg efterhånden har givet her i forummet talrige gange, uden at nogen har taget mig på ordet: Låne noget af det tunge grej med hjem, så man har en mulighed for at lege lidt med noget grej som man ellers ikke lige har råd til. Det er god pli at melde ud at man ikke har tænkt sig at købe noget, men bare kigger/lytter for interessens skyld, og så kan sælgeren selv vurdere hvor meget tid han vil bruge, men jeg vil påstå at de fleste nogenlunde seriøse butikker vil blive GLADE for at der er nogen der viser interesse for deres varer, også selv om de ikke har råd til at købe dem. Så jo, kom endelig ind og lyt til vores ting, også selv om du ikke har råd til dem. |
|
|
Det synes jeg er en god holdning at lægge for dagen. Især fordi en butik som TC befinder sig i en truet niche hvor man kun kan slå igen med service. Jeg tænker primært på de gode muligheder for at købe sit grej over nettet enten herhjemme eller i udlandet. Det er en skam der er mange der udnytter special butikkerne lidt som et demorum.  L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Ang. det der med at der er for få som kommer ind til et "hygge lyt", så tror jeg at det kan hænge sammen med flere ting, men først og fremmest tror jeg at det handler om at de der "skide" sælgere i feks Fona m.v i de store forretninger er ret ligeglade med kunderne og det er umuligt at få en ordentligt hjælp disse steder. Så tror jeg at der er mange mennesker (alm mennesker) som tror at det er det samme der er problemet hos jer og de andre GODE steder i byen, hvilket jeg kan bekræfte at det ikke er. Det er ikke så sjældent endda, måske et par gange om året, at jeg lige tager en "runde" i byen til de steder som jeg synes er interessante, bare for at lytte og jeg må sige at jeg som regl har fået en yderst behagelig behandling de fleste steder....uden at nævne navne har jeg naturligvis mine favoritsteder og steder hvor jeg ikke kommer så meget, men det er sikkert individuelt.
Michael
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Ang. det der med at der er for få som kommer ind til et "hygge lyt", så tror jeg at det kan hænge sammen med flere ting, men først og fremmest tror jeg at det handler om at de der "skide" sælgere i feks Fona m.v i de store forretninger er ret ligeglade med kunderne og det er umuligt at få en ordentligt hjælp disse steder. Så tror jeg at der er mange mennesker (alm mennesker) som tror at det er det samme der er problemet hos jer og de andre GODE steder i byen, hvilket jeg kan bekræfte at det ikke er. |
|
|
Det har du formentligt ret i, og det er også derfor at vi som en gruppe forhandlere i den mere seriøse ende bruger nogle kroner på Lyd & Billede messen, for at vise netop de "almindelige mennesker" at der findes et bedre alternativ til de traditionelle mainstream-kæder. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke farligt at lytte til et dyrt anlæg over 250.000 kr for hvordan skal man få råd til noget billigere der lyder ligesågodt!
Så ville jeg nok foretrække at gå ned et sted og lytte til anlæg som jeg ved jeg engang kan få råd til... bare lige min mening.
Men selvfølgelig skal man da have lov at lytte til Mark Levinson og andre store mærker hvis man kan bære at man aldrig selv får mulighed for at have det stående hjemme 
|
| Til top |
|
| |
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco skrev:
|
Er det ikke farligt at lytte til et dyrt anlæg over 250.000 kr for hvordan skal man få råd til noget billigere der lyder ligesågodt!
Så ville jeg nok foretrække at gå ned et sted og lytte til anlæg som jeg ved jeg engang kan få råd til... bare lige min mening.
Men selvfølgelig skal man da have lov at lytte til Mark Levinson og andre store mærker hvis man kan bære at man aldrig selv får mulighed for at have det stående hjemme 
|
|
|
Kan kun sige at det var en stor oplevelse og vil aldrig fortryde at have hørt dem.
En ting jeg fandt interessant var at de hos Linn tilsyneladende bruger noget af den samme teknologi i de små systemer som i de store og derved henter en masse vellyd ud af de små også.
Meen jeg tror måske også jeg vil ta en lytter i tape connection igen en af dagene, synes godt jeg kan mærke der skal nyt til 
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ormen skrev:
|
En ting jeg fandt interessant var at de hos Linn tilsyneladende bruger noget af den samme teknologi i de små systemer som i de store og derved henter en masse vellyd ud af de små også.
|
|
|
Det er vel kernen i diskussionen omkring Linn, at alt deres udstyr har samme lydkarakter - som nogle kan li og andre ikke kan. I øvrigt er det vel også spørgsmålet om hvilken vej man ser på det ... nogen vil sige at man bevarer meget af kvaliteten fra det dyre, selvom man går ned i de mindre modeller ... andre vil sige at man ikke får særligt meget mere for pengene ved at købe de dyre modeller.
Anyhow ... det eneste man kan gøre er at lytte til en masse forskellige ting ...
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Den lille "djævel" på skulderen visker i mit øre, at jeg bare må eje Sonys nye 1080p projector Jeg ved ikke hvor længe jeg kan "holde igen"  |
|
|
GØR DET! Den er voldsom fed, altså på den fede måde 
- BR
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco skrev:
|
|
|
|
Det må da være bedre at lytte til det "optimale" fra starten, så er "bunden" lissom lagt, og man kan se sig om efter noget der koster 5% af prisen, men som besidder nogle af de ting som referencen også havde.
Helt sikkert billigere i længden end at gå den anden vej rundt!! - Skriver lidt af erfaring 
|
| Til top |
|
| |