Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Et kig i scala hifi. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Marius skrev:
Hadde en lignende opplevelse sist år, da jeg var innom AudioArt på Fredriksberg for å kjøpe noen SD feets.
Den hyggelige mann der inne spurte hvilke Ht jeg hadde købt osv..  Da jeg fortalte at jeg hadde bestilt et par QLN fra nettet, som jeg ikke hadde hørt før blev han nesten rød i hode og forklarte at "en kan da IKKE kjøpe høyttalere uten å høre på dem først.."

Det hele førte til at han viste meg inn på AudioArts lytte rom hvor han "viste" meg hva han mente var go lyd..
Og det var nok den dagen min HiFi frelst.

Skal dog sies at det selfølgelig satte en demper på det å motta mine første LoFi høytalere (QLN 604 MkII) samme dag.  

Jeg kan lige forestille mig hvor gal Onkel Tom blev ... hehe ... det kan få ham op af stolen. Havde en gang en dårlig indspilning med derned da jeg skulle høre et par Revel speakers. Så fik jeg en ordentligt skideballe ... og så fandt han noget ordentlig musik frem.

Jeg var noget rystet ... efter den omgang ... men har senere lært at man skal lytte til dem der virkelig brænder for sagen ... ikke lytte blindt ... men lytte. Der er ikke noget som ægte engagement.

Jeg endte da også med at købe mine højttalere i Audioart .. dog nogle år senere.

SATMIT 

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Jeg synes faktisk det er alt for FÅ der benytter sig af at få et hygge-lyt på vores ting, hvadenten det er i butikken eller udnytte det tilbud jeg efterhånden har givet her i forummet talrige gange, uden at nogen har taget mig på ordet: Låne noget af det tunge grej med hjem, så man har en mulighed for at lege lidt med noget grej som man ellers ikke lige har råd til. Det er god pli at melde ud at man ikke har tænkt sig at købe noget, men bare kigger/lytter for interessens skyld, og så kan sælgeren selv vurdere hvor meget tid han vil bruge, men jeg vil påstå at de fleste nogenlunde seriøse butikker vil blive GLADE for at der er nogen der viser interesse for deres varer, også selv om de ikke har råd til at købe dem. Så jo, kom endelig ind og lyt til vores ting, også selv om du ikke har råd til dem.

Det synes jeg er en god holdning at lægge for dagen. Især fordi en butik som TC befinder sig i en truet niche hvor man kun kan slå igen med service. Jeg tænker primært på de gode muligheder for at købe sit grej over nettet enten herhjemme eller i udlandet. Det er en skam der er mange der udnytter special butikkerne lidt som et demorum.

L.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Ang. det der med at der er for få som kommer ind til et "hygge lyt", så tror jeg at det kan hænge sammen med flere ting, men først og fremmest tror jeg at det handler om at de der "skide" sælgere i feks Fona m.v i de store forretninger er ret ligeglade med kunderne og det er umuligt at få en ordentligt hjælp disse steder. Så tror jeg at der er mange mennesker (alm mennesker) som tror at det er det samme der er problemet hos jer og de andre GODE steder i byen, hvilket jeg kan bekræfte at det ikke er. Det er ikke så sjældent endda, måske et par gange om året, at jeg lige tager en "runde" i byen til de steder som jeg synes er interessante, bare for at lytte og jeg må sige at jeg som regl har fået en yderst behagelig behandling de fleste steder....uden at nævne navne har jeg naturligvis mine favoritsteder og steder hvor jeg ikke kommer så meget, men det er sikkert individuelt.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Ang. det der med at der er for få som kommer ind til et "hygge lyt", så tror jeg at det kan hænge sammen med flere ting, men først og fremmest tror jeg at det handler om at de der "skide" sælgere i feks Fona m.v i de store forretninger er ret ligeglade med kunderne og det er umuligt at få en ordentligt hjælp disse steder. Så tror jeg at der er mange mennesker (alm mennesker) som tror at det er det samme der er problemet hos jer og de andre GODE steder i byen, hvilket jeg kan bekræfte at det ikke er.

Det har du formentligt ret i, og det er også derfor at vi som en gruppe forhandlere i den mere seriøse ende bruger nogle kroner på Lyd & Billede messen, for at vise netop de "almindelige mennesker" at der findes et bedre alternativ til de traditionelle mainstream-kæder.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Er det ikke farligt at lytte til et dyrt anlæg over 250.000 kr for hvordan skal man få råd til noget billigere der lyder ligesågodt!

Så ville jeg nok foretrække at gå ned et sted og lytte til anlæg som jeg ved jeg engang kan få råd til... bare lige min mening.

Men selvfølgelig skal man da have lov at lytte til Mark Levinson og andre store mærker hvis man kan bære at man aldrig selv får mulighed for at have det stående hjemme

Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco

Ormen
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jaco skrev:

Er det ikke farligt at lytte til et dyrt anlæg over 250.000 kr for hvordan skal man få råd til noget billigere der lyder ligesågodt!

Så ville jeg nok foretrække at gå ned et sted og lytte til anlæg som jeg ved jeg engang kan få råd til... bare lige min mening.

Men selvfølgelig skal man da have lov at lytte til Mark Levinson og andre store mærker hvis man kan bære at man aldrig selv får mulighed for at have det stående hjemme

Kan kun sige at det var en stor oplevelse og vil aldrig fortryde at have hørt dem.

En ting jeg fandt interessant var at de hos Linn tilsyneladende bruger noget af den samme teknologi i de små systemer som i de store og derved henter en masse vellyd ud af de små også.

Meen jeg tror måske også jeg vil ta en lytter i tape connection igen en af dagene, synes godt jeg kan mærke der skal nyt til

Til top Vis Ormen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ormen

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Ormen skrev:

En ting jeg fandt interessant var at de hos Linn tilsyneladende bruger noget af den samme teknologi i de små systemer som i de store og derved henter en masse vellyd ud af de små også.

Det er vel kernen i diskussionen omkring Linn, at alt deres udstyr har samme lydkarakter - som nogle kan li og andre ikke kan. I øvrigt er det vel også spørgsmålet om hvilken vej man ser på det ... nogen vil sige at man bevarer meget af kvaliteten fra det dyre, selvom man går ned i de mindre modeller ... andre vil sige at man ikke får særligt meget mere for pengene ved at købe de dyre modeller.

Anyhow ... det eneste man kan gøre er at lytte til en masse forskellige ting ...

SATMIT 

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Den lille "djævel" på skulderen visker i mit øre, at jeg bare eje Sonys nye 1080p projector Jeg ved ikke hvor længe jeg kan "holde igen"

GØR DET! Den er voldsom fed, altså på den fede måde

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jaco skrev:

Det må da være bedre at lytte til det "optimale" fra starten, så er "bunden" lissom lagt, og man kan se sig om efter noget der koster 5% af prisen, men som besidder nogle af de ting som referencen også havde.

Helt sikkert billigere i længden end at gå den anden vej rundt!! - Skriver lidt af erfaring

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes