Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 02:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af plov (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Clearaudio ST 300 (Rega RB 300)som jeg selv har. Hvordan vil du... Medlyd, bedømme den ? Den er 1400 kr dyrere end en original......er den bedre eller har Clearaudio bare hævet prisen fordi det er Clearudio ?

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Hvad med en Clearaudio ST 300 (Rega RB 300)som jeg selv har. Hvordan vil du... Medlyd, bedømme den ? Den er 1400 kr dyrere end en original......er den bedre eller har Clearaudio bare hævet prisen fordi det er Clearudio ?

Jeg tror nu nok at al det her forbedring af Rega har noget på sig... Rega laver nogle sunde og musikalske produkter, og specielt deres tonearme har et potentiale der bare venter på at blive forløst. Eneste problem er at Rega påstår at produktet er "færdigt", og det er det sikkert også - til prisen. Gør man lidt mere ved det får man mere ud af varen, men det koster selvfølgelig også.

Som sagt tidligere bør Rega vel egentlig bare være stolte af at de har lavet et produkt der er så populært, som så mange anvender som OEM vare, og som kan tweak'es til endnu højere performance. Desværre kører de deres filosofi næsten lige så langt ud som Linn, hvor man jo nærmest ikke tør kigge i retning af andre mærker - der er lidt profet over det...

Jeg fandt det faktisk tankevækkende da Roy Gandy ifm. lanceringen af P9/RB900 pludselig anvendte en anden (og bedre/dyrere) litze i armen end tidligere. Indtil da havde han påstået at litzen i RB250 og RB350 ikke kunne gøres bedre, og så lige pludselig kunne det...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Enig...jeg saksede lige det her fra British Audio Products:

http://www.britishaudio.co.uk/incognito.htm

Incognito Rega Arm Rewire

A one piece, cartridge clip to phono sockets tonearm cable, specifically designed for all forms of Rega based tonearms.

The Incognito cable features a continuous cable run from cartridge tags to phono plug.

The heart of the assembly is a gold plated aluminium slug, situated at the base of the arm pillar, to which all earths are connected, grounding the various components of the arm assembly without the use of additional ground wires.

The external section of the cable is run through a Faraday cage assembly inside which, protected by a spiral polythene tube, run the left and right channel signal leads. The signal leads are therefore shielded, but held at a fixed distance from the screen.

The signal wires are Cardas Pure Copper Tonearm wire, connected to non-magnetic gold plated RCA/Phono connectors and high quality gold plated headshell tags.

“The incognito re-wire kit lifts the Rega’s performance to undreamed of levels. It cures the lumpy, tucked under bass, and it cures the splashy treble and mid-prominent balance. But then I always figured that you’d get the hi-fi benefits. What I wasn’t ready for was the level of musical improvement.”

“for anyone using an RB300 (or even 600 or 900) arm, the incognito kit should be placed right at the top of your wants list. If you are using it as a stop gap on an expensive deck, then it advances to the status of immediate purchase,”

“If the Rega arm was one of the bargains of a century now gone, then the Incognito re-wire kit dusts it off and sets it up for the one that’s just arrived.”

Roy Gregory Hi-Fi Plus Feb 2000

Eller her:

www.tonearm.co.uk/tonearm.htm

Læs og bliv klog.......

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

...måske skulle jeg, midt i virakken, tilføje, at der er blevet købt en plov:

http://www.roksan.co.uk/

- en Roksan Radius 5, og den spiller bare dejligt.  

Dog skred budgettet på de 2500,- helt i svinget, da han først fik smag for den spiller, der nu er hans...

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Føj hvor er den lækker....tillykke

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Hej

I modsætning til, hvad Kim Petersen anfører, så har Rega aldrig brugt andet litzetråd i deres RB 900, end det de bruger i alle deres arme.

Modifikationers berettigelse ophører, når en modificeret RB 300`s samlede pris overstiger modellen over (RB 700).

RB 300 er et færdigt produkt, ligesom en VW Golf, en Passat, en Audi, eller en Mercedes. Dette selvom det ikke er verdens bedste arm, ovennævnte biler er jo heller ikke de bedste, så længe der findes Ferrari, Porche og Maybach og alligevel kan man vel kalde dem færdige !

Clear Audio får lavet deres interne forkabling af Rega, ligesom Audio Note, Thorens osv. Det betyder altså, at Rega HAR hørt disse forskellge kablers indflydelse på lyden og stadig foretrækker deres egen litzetråd. Jeg har aldrig hørt Clear audio udgaven og vil derfor ikke kommentere på lyden, men den lyder ganske sikkert fint.

Modifikationer på Rega pladespillere ender ofte i et ødelagt produkt, specielt i hænderne på ukyndige, hvorfor det er på sin plads, at advare disse mennesker, der fejlagtigt får det indtryk, at diverse modifikationer er lette at foretage.

Når Origin Live påstår at Rega RB 250 er den bedste tonearm Rega laver, så hænger det måske sammen med det faktum, at få investerede kr. i armen, efterlader mange kr. til modifikationer.

Anmeldere er mennesker med ører, som du og jeg. Roy Gregory hører store forskelle, andre anmeldere hører også forskelle, men i den originale arms favør.

Tillykke Dejen, med den fine pladespiller.

Venligst

Bent 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:
I modsætning til, hvad Kim Petersen anfører, så har Rega aldrig brugt andet litzetråd i deres RB 900, end det de bruger i alle deres arme.

Jeg beklager hvis jeg har misforstået det. Det er udelukkende min hukommelse der fortæller mig at ifm. lanceringen af P9 blev der nævnt noget om at der var en bedre litzetråd i armen end tidligere, jeg kan ikke huske om det var i en Rega reklame, en Hifi Klubben tekst, eller noget andet jeg har læst det i.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
en Roksan Radius 5, og den spiller bare dejligt.  

Tillykke. Den har jeg selv haft stående, og den bragte stor fornøjelse.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Modifikationers berettigelse ophører, når en modificeret RB 300`s samlede pris overstiger modellen over (RB 700).

RB 300 er et færdigt produkt, ligesom en VW Golf, en Passat, en Audi, eller en Mercedes. Dette selvom det ikke er verdens bedste arm, ovennævnte biler er jo heller ikke de bedste, så længe der findes Ferrari, Porche og Maybach og alligevel kan man vel kalde dem færdige !

Clear Audio får lavet deres interne forkabling af Rega, ligesom Audio Note, Thorens osv. Det betyder altså, at Rega HAR hørt disse forskellge kablers indflydelse på lyden og stadig foretrækker deres egen litzetråd. Jeg har aldrig hørt Clear audio udgaven og vil derfor ikke kommentere på lyden, men den lyder ganske sikkert fint.

Modifikationer på Rega pladespillere ender ofte i et ødelagt produkt, specielt i hænderne på ukyndige, hvorfor det er på sin plads, at advare disse mennesker, der fejlagtigt får det indtryk, at diverse modifikationer er lette at foretage.

Når Origin Live påstår at Rega RB 250 er den bedste tonearm Rega laver, så hænger det måske sammen med det faktum, at få investerede kr. i armen, efterlader mange kr. til modifikationer.

Anmeldere er mennesker med ører, som du og jeg. Roy Gregory hører store forskelle, andre anmeldere hører også forskelle, men i den originale arms favør.

Tillykke Dejen, med den fine pladespiller.

Venligst

Bent 

Hej Bent

Uanset....foretrækker jeg den modificerede RB 300 (ST 300)....dødgod arm....så der bliver vi nok aldrig enige. Det gør heller ikke noget. Så er der plads til diskussion.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

www.tonearm.co.uk/tonearm.htm

Læs og bliv klog.......

Selvfølgelig kan der da fiskes enkelte guldkorn fra ovenstående link, men det hele er dog så stærkt præget af de produkter firmaet sælger at det næsten bliver morsom læsning. Der er lidt religiøsitet i 'tonen' på siden...

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Der er mange generelle ting på siden der er god viden. Men hvad...Rega...er jo også religion for nogen.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

[quote] Når Origin Live påstår at Rega RB 250 er den bedste tonearm Rega laver, så hænger det måske sammen med det faktum, at få investerede kr. i armen, efterlader mange kr. til modifikationer.

Tja, Origin Live producere jo ganske habile tonearme i egen produktion, der intet har med Rega at gøre. Til en anden pris, ja, og benytter stadig samme geometri som Rega, så deres egne arme kan passe i boringen til Rega.

Selvfølgelig er der basis for opgradering, men begrundelsen for at RB 250 er den bedste Rega arm er ikke prisen, men at den ikke er forsynet med den anordning til nåletrykket = fjerder vægt dims. I stil med at nogle har fundet ud af at løsne denn e på RB 300, og justere nåletrykket ved hjælp af at flytte kontraloddet.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Ja...og når dette lille gratis stunt udføres på RB 300....saft, kraft sprødhed og mikrodynamik....jeg prøvede at stille min tilbage igen og bruge nåletrykssjusteringen....hmmmmm....derefter tilbage til den 3 gram (der går den nemlig ud af nåletryksjusteringen) justere nåletrykket ved hjælp af kontraloddet....igen saft og kraft.....og der bliver den.....det virker. Dødgodt lille trick der gør en god arm endnu bedre.

Det kunne være der skulle oprettes en seperat tråd vedr. dette ikke uvæsentlige emne om opgradering af tonearme.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Det er hermed gjort......"Opgradering af tone....."

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes