Forfatter |
|
Hackenberg Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, igen.
Gamut'er du godeste !!!!! Det kan man da kalde et upgrade. Jeg har ikke hørt dem men forestiller mig at de "skriger" på bedre forstærker/cd.
Hvis du ikke har råd til at skifte det hele så start med at købe/bytte dig til en rigtig god forstærker. Senere kan du så købe bedre cd-afspiller. Forstærkere fornys ikke så meget men cd'er udvikler sig stadig voldsomt.
Mvh. __________________ Hackenberg
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil opgradere din P500, så kunne du evt bruge følgende dele, det gjore jeg da jeg byggede sådan en P500 om.
1 stk. 500VA ringkernetraffo indkapslet 2x30V. (Nuvotem) ca. 600 kr.
4 stk. 10.000uF/63V ladelytter af en fornuftig kvalitet. (Panasonic) ca. 350 kr.
4 stk. P600 dioder, eller endnu bedre BYT12PI1000 dioder. ca. 10 kr.
2 stk. Phono stik af god kvalitet. (Monacor) ca. 50 kr.
2 stk. Højttaler terminal af god kvalitet. (Monacor) ca. 120 kr.
1 stk. Netbrønd. (Bulgin) ca. 50 kr.
Interne kabler i en god kvalitet, lad øret bestemme.
Kabinet efter eget valg og smag.
Se evt. denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9090&KW =Gorm&PN=0&TPN=1
mvh.
|
Til top |
|
|
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det eventuelt muligt at benytte kabinettet fra P500'eren? Og stadig bruge en større traffo?
Og tak for inputtet! Du har fået en PB ;)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der kan lave ovenstående trick for mig? Bare hvor man benytter samme kabinet? For en god skilling?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen? For en god skilling?
|
Til top |
|
|
SMT. Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg ved ikke om han laver om på ting eller tweaker ting. Men han har et værksted hvor han reparerer elektronik. Så prøv og ring til ham. http://www.danstv.dk/shop/default.asp__________________ CV RL-28W kick some ass.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak, SMT.
Jeg tror dog hellere jeg vil prøvet at alliere mig med en hobby mand (der ved hvad han gør), der savner noget at lave, og på den måde så kan tjene lidt på det ;) Jeg ved ikke, en 1.000 kr., eller sådan noget...
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg været foretaler for opgradering af P500. Og det er jeg stadig. Men hvis du skal til at betale 1000,- for at få lavet operationen + materialer for 1500,-.... så er du på vej til at skyde over målet!! Så meget potentiale er der ikke i en P500.
Mit råd ville nok i stedet være, at du skal købe noget andet. Sælg din P500.. den giver vel 7-800,-. Oven i de 2500,- så er du på 3300,-. Til den pris kunne du købe en brugt NAD216, Acurus A250... osv.... Der er masser af gode alternativer. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... men det ville nu ellers være meget sjovt... :)
Men ja, jeg må nok sande, at det ikke kan betale sig - så skal jeg bare investere i et helt nyt anlæg, for jeg kan ikke klare at tingene ikke er i samme serie/mærke! :S Det er en sygdom, jeg ved det godt...
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man lider af den slags, at ALT skal være fra samme mærke/serie, begrænser man sine muligheder jævnt meget. Oftest har et firma en genial CD, mens et andet firma har fremragende forstærkere. Eks NAD. Til prisen har de lavet nogle rigtig gode forstærkere. Men jeg kunne aldrig drømme om at købe deres CD-afspillere!
Hvis det skal se godt ud, så køb en Beosound3000 og en ordentlig effektforstærker. Effekten gemmer du under en sofa eller lign, og så har du et fremragende design-anlæg. Denne kombination tæver nok det meste på designet, og så spiller BS3000 faktisk fremragende, bare man ikke kobler B&O's aktive orgelrør til! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ved det... Men noget er jeg da kommet frem til - jeg regner med at købe Exposure 2010 effektforstærker og Exposure 2010 Integreret - de får gode anmeldelser på hifichoice.co.uk - så må jeg se om jeg kan finde en cd-afspiller. Nogen der ved om Exposure 2010 cd-afspilleren er god?
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er blevet godt anmeldt - men slå nu lige koldt vand i blodet, og lyt til tingene inden du bestemmer dig
mvh S.R.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterakastorm skrev:
Ja, jeg ved det... Men noget er jeg da kommet frem til - jeg regner med at købe Exposure 2010 effektforstærker og Exposure 2010 Integreret - de får gode anmeldelser på hifichoice.co.uk - så må jeg se om jeg kan finde en cd-afspiller. Nogen der ved om Exposure 2010 cd-afspilleren er god?
|
|
|
kombo´en med 2010 serien (ikke S serien) Spiller hamrende godt sammen... Det en helt anden boldgade en cambrigde. Cam´en spiller meget tilbagelænet, hvor 2010 er meget forward i stilen. hamrende dynamisk, massere luft, næsten rør agtig. Jeg kan kun sige godt om exposure, især super X serien :O) __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
SMT. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det lidt sådan, at du måske burde en Exposure effekt til og starte med. Så får du lige snust til lyden. Er det så ikke dig sælger du den jo bare igen og prøver noget andet. På den måde kan du ramme din lyd gaske godt ind og det uden, at skulle ofre for mange penge i starten. Bare et bud og så kunne det jo være, at det oven i købet lød godt sammen med det du har. Og hvad ville du så gøre..... __________________ CV RL-28W kick some ass.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
God ide, SMT!
Problemet er bare, at jeg har fået et rigtig godt tilbud på det hele samlet... og det er næsten for godt til at være sandt!
|
Til top |
|
|
SMT. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid godt med et godt tilbud hvis lyden rigtig. Kun du ikke låne effekten og prøve det. Sæt nu det ikker var dig og så videre.......
__________________ CV RL-28W kick some ass.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterakastorm skrev:
God ide, SMT!
Problemet er bare, at jeg har fået et rigtig godt tilbud på det hele samlet... og det er næsten for godt til at være sandt!
|
|
|
Køb det peter hvis prisen er god! Den virlig velspillende. Og jeg er ret sikker på det vil falde i din smag ;) __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMT. skrev:
Det er altid godt med et godt tilbud hvis lyden rigtig. Kun du ikke låne effekten og prøve det. Sæt nu det ikker var dig og så videre....... |
|
|
Det er en fyr jeg kender i England, der kender en anden... så jeg tror desværre ikke det er muligt at få den til låns... Men måske man kunne låne en, i en dansk forretning?
|
Til top |
|
|