Forfatter |
|
Andreas A. Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser heller ikke helt dumt ud, og prisen er stort set den samme som B&W m-1 + SVS PB-10.
Hmmm.... desværre kan jeg jo ikke høre dem først og når så også farven er på B&W's side, så hælder jeg nok lidt til den side.... Men jeg må lige se hvad jeg kan finde af tester på de der svs...
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil følge med....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
morten300 Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg blander mig lige: tror disse SVS-højtalere er bedre end DALI Concept 6+concept CT+concept 1? har allerede tænkt mig at købe SVS PB10 subwooferen fra lsound, så hvis SVS højtalerne er bedre kan jeg jo lige så godt købe dem i det samme.
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bland dig endelig, det er jo meningen med det hele.
Er også selv lidt fristet af SVS-sættet, men må jo indrømme at jeg ville være gladere hvis man ku få dem i hvide - lidt tøset må man vel gerne være, selv her i forummet
Jeg er selv ved at købe højttalersæt og ville også ønske at man ku' få nogen sammenligninger men problemet med SVS er at de er så nye at der ikke er mange der har hørt dem og desuden er de ikke i nogen butikker i DK.
Jeg tror vi bliver nødt til at følge manic miners råd og læse www.avsforum.com hvor der sikkert er en del sladder.....
|
Til top |
|
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht satelithøjttaler synes jeg at SA720 har overrasket mig positivt. De er imo rigtigt pæne, samtidigt med at de spiller super , så måske de skulle overvejes, hvis du er til SA's lyd. Mener de bruger samme diskanter som SA1750, men med mindre kabinet og kun to basenheder, modsat 1750's fire enheder.
Jeg indrømmer dog, at jeg ikke har den store erfaring med sattelithøjttalere, så hvis der er nogen der har kommentarer til disse må de endeligt gerne komme med dem!
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
...der var en der nænte at b&W'en primært var lavet for design.....var der ikke ?
- den har vist vundet et par priser for ydelse allerede ....! så jeg tror IKKE dens ydelse fejler noget, men det er kun gæt. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale jer at finde tråden fra svs-træffet over på avforum, der er sikkert nogle i kan spørge nærmere om hvordan de spilte.
Jeg er 101% sikker på at PV1 startet med dets design, for designets skyld. Hadde det vært meningen at subs skulle være små og runde ville der nok ha vært flere af de der rullet rundt om kring på gulvet i de 1000 hjem :) Men at den spiller godt nekter jeg ikke for, håber jeg får hørt den på messen i år __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manic: Man kan ikke udelukke at formen faktisk er en god ide. Hvis din argumentation holdte, så kunne man spørge sig selv hvorfor biler startede med at ligne Ford T og ikke en Murcielago, når nu sidstenævnte har en langt lavere cV værdi. 
Jeg overvejer PV1 af to årsager (udover at den da er pæn): Den skulle være meget placeringsvenlig, dels fordi den ikke fylder så meget som mange andre, og dels fordi den skulle være mere room-agnostic og ikke behøve så specifik en placering for at lyde godt. Den anden årsag er at den er hurtig, meget hurtig. Hvilket vil sige den også er god til musik, hvilket også er et krav fra min side.
Dog har jeg ikke hørt den endnu, da et evt. køb ligger lidt ude i fremtiden (jeg skal først lige have kassekreditten lidt ned, og skal også på en lille businesstrip til Vegas, så investeringer af den art ligger et par måneder eller 4 ude i tiden), så det er da muligt at det ender med noget helt andet hvis den alligevel ikke kan yde. Design har noget at sige, men det nytter bare ikke hvis ydelsen ikke er der.
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Runde tror jeg nok at subs godt med fordel kan være, men små? Nej der kommer fysikkens love ind og dikterer lav følsomhed, følgende problemer med at komme af med varme, og dermed kompression.
Vegas, you lucky dog! Min kæreste vil at jeg skal fri til henne, og jeg siger hele tiden på en betingelse, at vi drar til Vegas og bliver gift, men det er vistok ikke fint nok  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
En måde at minimere rummets påvirkning af lyden fra subwooferen er at have den tæt på dig. Jeg kastet et blik på dit setup som bare er vildt lekkert btw, og jeg ville ha plasseret subwooferen ved siden af sofaen. Jeg hadde selv min PB10 stående i den positionen, og det fungerte udmerket både til musik, og film. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
E.T./Alf Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat Giv lyd når du en dag får hørt den, jeg overvejer også køb af en PV1 Sub 
DM604S3, DM601S3, C372, C542, C422
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
E.T./Alf Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stærkt
Fin anmeldelse uden at være prangende, det virker som om at min første indskydelse var korrekt; Man betaler en del for design og den lille størrelse
__________________ DM604S3 DM601S3
C372 C542 C425
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Runde tror jeg nok at subs godt med fordel kan være, men små? Nej der kommer fysikkens love ind og dikterer lav følsomhed, følgende problemer med at komme af med varme, og dermed kompression. |
|
|
Varmen er netop ikke så stort et problem her, da den benytter en ICE power forstærker der som bekendt ikke genererer særligt meget varme, derfor kan de også putte en 500W forstærker i den lille sub. Men der er jo altid tradeoffs, spørgsmålet er hvor store de er, og hvad man får til gengæld. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
E.T./Alf skrev:
Stærkt
Fin anmeldelse uden at være prangende, det virker som om at min første indskydelse var korrekt; Man betaler en del for design og den lille størrelse
|
|
|
Joe, men PV1 er den billigste sub og klarer sig alligevel ret godt, så det er jo ikke ligefrem fordi de har sat den op mod billigere løsninger der alligevel klarer sig bedre. Det virker som om man måske betaler 10% ekstra for designet, og det er nu til at leve med. Desuden kan det opvejes ved at sub'en med den lille størrelse lettere kan komme til at stå optimalt, fordi den kan stå et sted hvor der ikke er plads til de større subs, og så er forskellen måske allerede dér udlignet.
L.
__________________ visit wireframed
Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
ManicMiner skrev:
Runde tror jeg nok at subs godt med fordel kan være, men små? Nej der kommer fysikkens love ind og dikterer lav følsomhed, følgende problemer med at komme af med varme, og dermed kompression. |
|
|
Varmen er netop ikke så stort et problem her, da den benytter en ICE power forstærker der som bekendt ikke genererer særligt meget varme, derfor kan de også putte en 500W forstærker i den lille sub. Men der er jo altid tradeoffs, spørgsmålet er hvor store de er, og hvad man får til gengæld.
|
|
|
Det er ikke den varmen jeg tenker på, men i et lille kabinet skal de lave frekvensene boostes, og det fører til at der skal en masse effekt til. Det fører selvfølgelig til masser af varme i svingspolen som så subben har svært for at komme af med da den bla er lukket. De subbene der har aluelementer vil selvfølgelig komme af med noget varme den vejen, men det er ikke nok til at kompression kan ungåes. Kompression er noget der opstår i alle små subwoofere, så det er ikke noget der er unikt for PV1.
Det er som du siger tradeoffs. Der findes en gylden regel for konstruktion af subwoofere: Der er 3 kriterier at vælge i blant; størrelse, pris, ydelse. Om du skaber et perfekt design kan du vælge 2.
Med andre ord, om du er villig til at tage en større sub i hus vil du få mere ydelse pr. krone. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Se her ytterst til venstre, og i midten. Det er ansiktsudtrykket du typisk får når du hører god bass 
De to det er tale om er forresten ham der har Lsound, og den ene ejeren af SVS (i midten) __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|