Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: xbox1 high definition pack til 1080i (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Skal have en Z4 Projektor

Xbox1 kan åbenbart godt køre 480p, 720p, eller 1080i:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=438588&st=0& amp;s=programmer.no

http://support.microsoft.com/kb/817146/en-us#appliesto

Det kræver blot en NTSC version eller en chippet PAL (som jeg har). Det er ikke alle spil der understøtter HDTV men XBMC skulle gøre det, og det er netop hvad jeg har brug for.

Men hvor køber jeg denne high definition pack billigst:

http://www.xbox.com/en-US/hardware/highdefinitionavpack.htm

Måske er det nemmest bare at bestille i USA og få en ved derovre til at sende hjem?

Nogen der har prøvet?
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare købe en xbox360 og få ægte HD?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

fordi den er dyr og xbmc er for fedt, og det kan afspille divx som er uunværlig for mig

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

her er hvad to pal brugere skriver om high def packen (taget fra dansk hjemmebio forum)
Citat:

Review by: PAL Xbox owner (1) on November 25th, 2004
As the others have said, this really can be used with a modded PAL xbox to provide progressive 480, 720 or interlaced 1080i HDTV. And the picture quality improvement is noticeable (at least on my 86cm Sony HDTV).

Review by: HDTV-XBox fan (1) on July 29th, 2004
I live in Melbourne, Australia and like lot of other countries where PAL rules, I ended up with an XBox which can output only PAL signal. I got the Xecuter2 mod chip put on my XBox which enabled me to switch to an NTSC signal. I then purchased the XBox High Definition AV Pack from lik-sang (who I should say were very prompt with their service and delivery) which enabled me to get at the secret screen in the MS Dashboard where we can turn on the various HDTV resolutions like 1080i, 720p etc. Now playing games like Siberia which is in 1080i is brilliant on my 50" Samsung LCD RPTV which can accept NTSC signals and supports all HDTV resolutions. Of course with themodchip and the Dvico Fusion HDTV card I am now able to record HDTV programs on to my PC harddisk and then play them on my TV through the XBox in high resolution. I am a very happy customer. Recommend this product to anyone having a PAL XBox. Thanks lik-sang!

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

clasu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

sig lige til når du får det op at køre, har nemlig hørt noget om, at det kun virker i ntsc og lidt andre småting :)
Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har en chippet xbox, og den kan sagtens køre 720p på de spil der understøtter det, bla amped 2, det ser MEGET!! bedre ud og det er "ægte" HD du skal bare sætte den op til at køre NTSC, det den i virkeligheden er at kære 720p hvor det er muligt, ellers køre den 480p hvilket også ser godt ud, jeg har selv en pioneer 436, selv om du har en pal version af et spil kan det godt være at hvis du sætter xboxen til ntsc at du så får et HD signal BLA. fifa 06 PAL kan jeg køre i 720p hvis xboxen står til ntsc.

Men husk du får kun HD hvis den står til ntsc.

Det er let at instille hvis du bruger avalaunch dashboard bla.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

ro_sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hey!
Jeg har præcis det kabel du linker til hos mmvision, og den optiske udgang fungerer ikke. Med andre ord er det ikke den skarpeste kvalitet i skuffen. Så husk at forhøre dig mht garanti.

mvh Ro

Ps Billedet står unægteligt langt bedre på min plv-z3 i de spil der kan køres med HD!

Til top Vis ro_sonne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ro_sonne Besøg ro_sonne's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Så må der jo være noget galt med netop dit kabel, jeg vil nok anbefale det originale microsoft kabel...

fås her billigt.

http://www.lik-sang.com/info.php?category=83&products_ id=1742&

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Men er selve spillene i HD (720p) eller bliver de bare opskaleret?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

De er i 720p, men ikke alle, her er en liste så du kan se hvilke spil der er i 720p

men husk at 480p over component ser langt bedre ud end med normalt av kabel.

http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
De er i 720p, men ikke alle, her er en liste så du kan se hvilke spil der er i 720p

men husk at 480p over component ser langt bedre ud end med normalt av kabel.

http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm

Ok, men xboxen bliver da nødt til at skrue gevaldigt ned for grafikdetaljerne, når opløsningen sættes op!? Den box har jo ikke særlig stor processorkraft (taget i betragtning af dagens standard)

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Lige et par newbie Qs?
Skal Xboxen stå til NTSC for at kunne få HD-kval?
Burder man ikke kunne få HD-kval gennem et "normal" RGB kabel eller skal der et komponent til?

jdg1 skrev:

Ok, men xboxen bliver da nødt til at skrue gevaldigt ned for grafikdetaljerne, når opløsningen sættes op!? Den box har jo ikke særlig stor processorkraft (taget i betragtning af dagens standard)

Det er muligt den på papiret er langsom sammenlignet med en PC. Men dels så sidder der et ganske tungt GFX i og dels så har den jo ikke Windows som den også skal slæbe rundt på samtidigt. Man kan argumentere for at GFX måske ikke har nok ram til at håndtere 1080i, men CPU/GPU mæssigt skulle der ik være nogle problemer, da den jo netop er bygget som en spillemaskine hvor i mod PC har mange andre krav at leve op til.
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvad man skal gøre i forhold til XBMC for at få sine film opskaleret til HDTV? 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Lige et par newbie Qs?
Skal Xboxen stå til NTSC for at kunne få HD-kval?
Burder man ikke kunne få HD-kval gennem et "normal" RGB kabel eller skal der et komponent til?

jdg1 skrev:

Det er muligt den på papiret er langsom sammenlignet med en PC. Men dels så sidder der et ganske tungt GFX i og dels så har den jo ikke Windows som den også skal slæbe rundt på samtidigt. Man kan argumentere for at GFX måske ikke har nok ram til at håndtere 1080i, men CPU/GPU mæssigt skulle der ik være nogle problemer, da den jo netop er bygget som en spillemaskine hvor i mod PC har mange andre krav at leve op til.

Men jeg tænker på, at langt de fleste af de nyere spil presser boxen til det yderste - og det er kun i 480/576 altså standard definition. Hvis processor og gfx kort skal til at arbejde med grafik i 720 eller 1080i, så må den da unægteligt på en eller anden måde "skære ned" på visse grafik-detaljer. Andet giver da ikke meget mening?

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Men jeg tænker på, at langt de fleste af de nyere spil presser boxen til det yderste - og det er kun i 480/576 altså standard definition. Hvis processor og gfx kort skal til at arbejde med grafik i 720 eller 1080i, så må den da unægteligt på en eller anden måde "skære ned" på visse grafik-detaljer. Andet giver da ikke meget mening?

Hvorvidt det medføre at spillene kommer til at lagge, kan vel komme an på en test (har pt ik mulighed for at teste det, men det kunne jo være der var nogen der kunne?).

Men den CPU mæssig belastning ville nok ikke stige voldsomt ved højrere opløsning, da det jo er GPUen der står for at omsætte bits og objekter til faktisk grafik.

Så vidt jeg husker så er det et advanceret GeForce3 med 64mb (delt) ram som sidder i Xboxen, så taget i betragtning at spillene er kodet specielt til hardwaren, så skulle GPUen nok kunne klare det. Interfacet til Xbox GPU kan sammenlignes med DirectX, men hvor PC-DirectX (og PC spil generelt for den sags skyld) skal tage højde for forskelligt hardware (AMD/Intel - nVidia/ATI - RAM mængde) så ved konsolprogrammørende præcis hvad de har at gøre godt med.

Jeg kunne dog godt forstille mig at grunden til at nogle spil lagger lidt selv i normal opløsningen, er at CPU hastigheden, hvilket i min bedste overbevisning ikke burde ændre sig voldsomt med øget grafik. Derimod er en anden (og mere kritisk) sandsynlig grund at de 64mb delte ram simpelthen ikke er nok. Jeg kan ikke huske om Xboxen har en SWAP partition, men hvis den har, så er der jo skræmmende stor chance for at problemet (også?) kunne ligge der.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
jdg1 skrev:

Hvorvidt det medføre at spillene kommer til at lagge, kan vel komme an på en test (har pt ik mulighed for at teste det, men det kunne jo være der var nogen der kunne?).

Men den CPU mæssig belastning ville nok ikke stige voldsomt ved højrere opløsning, da det jo er GPUen der står for at omsætte bits og objekter til faktisk grafik.

Så vidt jeg husker så er det et advanceret GeForce3 med 64mb (delt) ram som sidder i Xboxen, så taget i betragtning at spillene er kodet specielt til hardwaren, så skulle GPUen nok kunne klare det. Interfacet til Xbox GPU kan sammenlignes med DirectX, men hvor PC-DirectX (og PC spil generelt for den sags skyld) skal tage højde for forskelligt hardware (AMD/Intel - nVidia/ATI - RAM mængde) så ved konsolprogrammørende præcis hvad de har at gøre godt med.

Jeg kunne dog godt forstille mig at grunden til at nogle spil lagger lidt selv i normal opløsningen, er at CPU hastigheden, hvilket i min bedste overbevisning ikke burde ændre sig voldsomt med øget grafik. Derimod er en anden (og mere kritisk) sandsynlig grund at de 64mb delte ram simpelthen ikke er nok. Jeg kan ikke huske om Xboxen har en SWAP partition, men hvis den har, så er der jo skræmmende stor chance for at problemet (også?) kunne ligge der.

du har uden tvivl større teknisk (computer) indsigt end jeg

Jeg synes nu stadigvæk at det lyder lidt mystisk, at nogle spil, der i SD (480/576) ligger lige omkring 30 fps, kører lige så godt i højere opløsninger og med samme grafik-kvalitet.

Jeg kunne forstå det, hvis xboxen opskalerede grafikken efter endt billed-behandling - præcis som opskalering af en dvd-film til en højere opløsning.

Men at selve kildematerialet er i 720 eller 1080 lyder lidt vildt (prøv bare at tænke på hvor få pc spil der kan køres - fornuftigt - i 1080!!)

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
du har uden tvivl større teknisk (computer) indsigt end jeg

Jeg er uddannet inden for faget (Datafagtekniker) og har haft snitterne dybt nede i GFX markedet siden det første GeForce udkom (dog kun på bruger/nørd basis), så jeg burde jo ha samlet et eller andet op undervejs

jdg1 skrev:
Jeg synes nu stadigvæk at det lyder lidt mystisk, at nogle spil, der i SD (480/576) ligger lige omkring 30 fps, kører lige så godt i højere opløsninger og med samme grafik-kvalitet.

Jeg kunne forstå det, hvis xboxen opskalerede grafikken efter endt billed-behandling - præcis som opskalering af en dvd-film til en højere opløsning.

Grunden til at jeg siger at CPU belastningen nok ikke bliver meget højere kan "logificeres" ved:
CPUen siger at der står en mand på skærmen og GPUen tegner ham. At manden så har en højere opløsning betyder ikke noget for CPUen, da den jo bare siger til GPUen at manden har en højere opløsning. Belastningen ligger stadig i GPU.

Jeg tror ikke der er tale om en opskalering, men simpelthen at objekterne bliver renderet i højere opløsning eller måske endda at objekterne bliver renderet i en højere opløsning og så nedskaleret? (men jeg aner det ik, er rent gætteri)

jdg1 skrev:

Men at selve kildematerialet er i 720 eller 1080 lyder lidt vildt (prøv bare at tænke på hvor få pc spil der kan køres - fornuftigt - i 1080!!)

1080i er et interlaced signal, så i terorien bliver framerate jo halveret. (logisk set er opløsningen så 960x1080 hvorimod 1080p er 1920x1080) dermed er denne opløsning kun ~10% mere krævende end 720p (1280x720) da 960x1080=1036800pixel og 1280x720=921600pixel.

Mange PC spil i dag køres i 1280x1024 (altså 1587200pixel) hvilket er omkring 50% flere end 1080i.

Og igen så er Xbox spil programmeret specielt til hardware hvor PC spil skal være meget hardware uafhængige.

Jeg tror forresten at vi må stoppe her eller starte en ny tråd om emnet, vi er vist ved at bevæge os lidt uden for topic.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Jeg tror forresten at vi må stoppe her eller starte en ny tråd om emnet, vi er vist ved at bevæge os lidt uden for topic.

hehe - men det er jo herligt, man lærer noget nyt hver dag

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg high def pakken fra microsoft.
Først kunne jeg ikke se forskel men så gik jeg ind i org dashboard og så at der var kommet mulighed for at vælge 480, 720 og 1080.
Efter det var slået til bootede jeg xbmc og det så MEGET bedre ud end før. Det står knivskarpt og lyden er også forbedret med den optiske udgang. Jeg er meget tilfreds med det hele.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes