Sendt: 23 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAB radio har efter min mening sin berettigelse. Dermed ikke sagt at det er et hifi-medie.
Jeg kigger lige pt. efter en transistorradio til køkkenet, og jeg kunne ikke drømme om at købe sådan en uden DAB. For i de situationer hvor man gerne vil have lidt baggrundsmusik, uden at man skal fordybe sig i det, er det et glimrende medie. Når man laver mad, spiser morgenmad, smører madpakker eller arbejder hjemme om aftenen. Til det er det fint.
Kunne jeg finde på at købe en DAB-tuner til anlægget? Måske - skulle jeg købe en ny tuner, tror jeg ikke at jeg ville købe en uden. Men jeg bruger heller ikke tuneren til andet end Sport på 3'eren og baggrundsstøj, hvilket naturligvis er taknemmeligt. Så derfor giver det lidt mere fleksibilitet, og egentlig er det nok mere fordi jeg tror at jeg vil fortryde det hvis jeg ikke købte en med DAB.
Men skal det være seriøs lytning - så skal det være vinyl! Og har jeg det ikke på vinyl, så bliver det cd.
Jeg tror det var hifi-klubben der i 80'erne havde motto'et: "hellere høre god musik gennem et telefonrør, end dårlig musik på et highend anlæg". Ikke helt afmarcheret, vel?
__________________ Mvh. Becker
|