Emne: Vinyl vs.CD.... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
|
Hvis 'Interspace' fejler noget så ville det være rart at vide inden imorgen hvor jeg skal se på en brugt. Tal ud nu (eller thi for altid).
|
|
|
Hej Macwerk...
Interspace fejler absolut ikke noget - det er en meget fin pladespiller. Kommentaren hang i sin tid sammen med brugtprisen og at der var en Horizon til salg for ca. 5500.-.
Ved ikke hvor meget du skal give for den Interspace og hvilken arm der er på?
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
|
Men mest af alt prøver jeg blot at sige at det måske er lidt hoved løst at indvistere i lp'mediet, hvis man ingen lp'er har.
|
|
|
Jeg må sku indrømme at jeg er uenig.
Jeg er født i 83, dvs 20 år gammel pt, så jeg faldt lidt imellem CD og LP, så det blev aldrig til den store samling LP'ere.
Men for 3 år siden besluttede jeg mig for at købe min første rigtige pladespiller og indenfor det første halve år havde jeg anskaffet mig et godt stykke over 250 LP'er, med meget af det musik jeg altid har elsket. Og temmelig billigt tilmed.
Så hovedløst vil jeg sku ikke kalde det, tværtimod. For det første vælter det med LP'er, især de gamle selvfølgelig, for det andet kan du opbygge dig en samling for en brøkdel af det der skulle betales hvis du skulle købe dem på CD, SACD eller DVD-A. For det tredje lyder det bedre når det gøres ordentligt.
Jeg kan selvfølgelig godt se at hvis man bor meget langt ude i periferien hvor der kun er Olsen's Landhandel og en Fona, så er det måske sværere, men der er edermame mange nye LP'er der bliver trykt idag, ca. 40-50% af al ny musik ifølge pålidelige kilder.
Jeg kan ikke råde dig til andet end at købe dig en pladespiller og gå på opdagelse, du kommer sku ikke til at fortryde det!  __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørstrøm skrev:
R.P. skrev:
|
Men mest af alt prøver jeg blot at sige at det måske er lidt hoved løst at indvistere i lp'mediet, hvis man ingen lp'er har.
|
|
|
Jeg kan ikke råde dig til andet end at købe dig en pladespiller og gå på opdagelse, du kommer sku ikke til at fortryde det! 
|
|
|
Hej alle,
jeg har samme - dog ikke så lange - oplevelse som Ørstrøm. Jeg har fornyligt lånt en gammel Luxman med en elendig pïck up på, og alligevel er det i LP´erne jeg hører dynamik og sjæl. En kammerat kom forbi en dag med hans Audio Note pick up, og det var virkelig noget der rykkede, pladerne fik rigtigt liv. Jeg har altid haft en ikke for god CD afspiller, så vi tænkte om det egentlig ikke var et dårligt sammenligningsgrundlag. Så vi lyttede en dag til et dyrt TEAC drev med en DAC AN Zero på, og det var så mod en Systemdek 2xx med AN pick up´en på. Det var stadig en helt anden oplevelse, det med rummet, varmen og sjælen. Og jeg glæder mig til weekenden, hvor jeg skal i KB hallen, hvor der efter sigende skulle være loppemarked med masser af gamle plader. Det er vældigt at for en 10-20 kr., at kunne købe alt det der bare ser spændende ud. En anden mulighed er at låne vennernes plader der alligevel bare står oppe på loftet, det har jeg gjort.
vh. Torben
|
| Til top |
|
| |
BoB på LoLland Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, Jeg har dette stående, gi et bud hvor meget det er værd.
Pladespiller.
Kenwood KD-990.
Pick-ups.
Ortofon 5E, MC 10 Super,
Technics 305 MC eneste jeg kan huske pris på 1800,- i sin tid.
Og ca. 150 LP`er af Blandet musak, Mest ROCK.
Herligheden er til salg PGA. ØKO. krise.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
på med mc10 s, og på med skiverne
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Nu føler jeg trang til at blande mig (eller bare give mit B7 med)
Jeg ejer ikke en LP, og har egentlig altid associeret LP-mediet med en OK opløsning (selvfølgelig alt efter hvad for en ick-up man har), men til gengæld har jeg også haft den opfattelse af, at det er lidt kedeligt, dvs. manglende dynamik og knald på ift. CD. Til messen i år var jeg inde hos nogle der spillede på noget Thorens-grej til ca. 40k i alt, hvr jeg fik den samme opfattelse, det lød da meget pænt, men der manglede sgu noget smæk for skillingen.
Nå, men så var jeg jo i ydbutikken i tirsdags og investere i en ny CD-afspiller for min skattecheck, for som jeg sagde til en af gutterne derinde: Hvad skal man med LP (altså lidt i sjov, for jeg ved, at de er meget glade for vinyl derinde). Jeg fortalte ham, vad jeg havde oplevet på messen, og så tændte det et eller andet i ham, så han sagde, at så skulle jeg altså lige prøve at høre, hvis jeg altså havde tid. Det havde jeg selvfølgelig, for jeg er altid interesseret i nye opleveler. Han satte så en middel-pladespiller til (Project RPM-4 med en eller anden relativt billig pickup) og satte den første plade på. Jeg kan ellers tak love jer for, at jeg fik en AHA-oplevelse af de store. Det rykkede, swingede, kørte med klatten på en helt anden måde end nogen CD-afspiller jeg har hørt. Jeg sad faktisk og ærgede mig lidt over, at jeg ikke havde en masse plader, så jeg kunne retfærdiggøre, at have brugt nogle af skattepengene på en pladespiller istedet for. Bevares, jeg skal gerne indrømme, at objektivt var den måske knap så detaljeret som CD, men der var sgu musik i det, og det hele var bare lige på beatet. Nå, så skulle vi selvfølgelig lige prøve en af deres Nottingham karusseller. Der var ligeså meget musik, bare med en kanon opløsning samtidig.
Jeg er 23 år, og hører jo på den måde ikke så meget til den Originale LP-generation, men jeg er ved at overveje, hvordan jeg skal få retfædriggjort overfor kæresten, at ofre fx. 4k på en Project RPM-4.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|