Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: iPod eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

At alle harddisk baserede MP3 afspillere, ikke er glade for at ryge på gulvet imens HD'en kører.

Sådanne afgik min iPod ved døden, og vupti iTunes var afskaffet.

Den lå på mit tv og spillede musik, jeg ville skifte nummer, ramte ledningen SLAM den lå på gulvet og masser af fejl på HD'en :(
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Dykker nu må du altså sige hvad du har at sammenligne med, for jeg har da godt nok ikke hørt om noget der er så dårligt som du omtaler iPoden.

M.h.t. design er det jo helt klart en smagssag, hvor du ikke kan lide den, men det er faktum at det er p.g.a. designet at mange køber den.

iTunes, læs manualen, så vil du vide hvordan det skal bruges .

Et par Sennheiser vil hjælpe på enhver musikafspiller, men hvor er det lige at man får det med som standart?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

DonJense:
F.eks. sammenlignet med den nye Sony Walkmann, alle de tests jeg har set på nettet, siget den har bedre lydkvalitet end iPod'en også med ordentlige lyttebøffer.
Har selv hørt den og er enig.

Design er en smagssag, og når nogle livsstilsexperter (eller hvad de nu kalder sig) siger den er fed, hopper en masse på pinden.

Tja læs manualen til WinAmp, eller Squeezebox (den ultimative MP3 afspiller til anlægget) osv så ved du hvordan de skal bruges, men det ændrer ikke på iTunes ikke er super venligt. Dens måde at lave playlists på er rigtigt irriterende i forhold til f.eks. WinAmp.

Jeg har ALDRIG sagt Sennheiser er standard på nogle afspillere !! Venligst ikke læg ord i munden på mig.

Jeg har haft en iPod (okay har den endnu er bare død) og jeg har aldrig været imponeret, over dens til tider irriterende brugerinterface, mangel på radio, mangel på equalizer og andre irritationsmomenter.

Men som du selv siger mange køber den fordi det hvide BR legetøj design tiltaler dem, men jeg går altid efter funktionalitet og kvalitet i indmaden, indpakningen er langt mindre vigtigt.
Smag og behag er en underligt faktor, og at følge masserne uden personlig smag er en kraftig faktor.

Når man nu ser på dit surround system, kan man også se du gerne vil havde kvalitet og ikke bare pæn indpakning, så for dig skulle det da være nemt at forstå vi er nogle der har det på samme måde med en MP3 afspiller. :-)
Ellers kan du jo bare købe et kompakt Aldi anlæg næste gang
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Hver sin smag. Jeg synes bare det er påfaldende, at du kalder iPods design BR-agtigt, mens jeg tror mange iPod-brugere kan lide designet fordi det lige præcis IKKE er BR-agtigt. Der findes mig bekendt intet legetøj, der har så enkelt design som apple, mens ganske meget elektronik idag præcis ligner en Transformer med tusind kontakter, blink osv.

Nuvel, hvis du går efter flest mulige funktioner er Apple vel under ingen omstændígheder noget for dig. Jeg har præcis købt en Apple fordi MP3 ikke er en fritidsinteresse, jeg gider bruge lang tid på - derfor er det bedst med simpelhed (for mig).

Desuden - er det ikke lidt billigt, at du bedømmer iPods hardwarekvalitet som dårlig blot fordi den ikke kunne holde til, at du smed den på gulvet?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Designet er måske enkelt, men funktionaliteten er også enkel (læses som mangelfuld).

Hvor har jeg sagt at iPod's kvalitet er billigt fordi den ikke kan tåle en tur på gulvet ? Læs nu hvad man skriver.

Jeg skrev ' At alle harddisk baserede MP3 afspillere, ikke er glade for at ryge på gulvet imens HD'en kører.'

Læg mærke til ordet 'alle'.

Men hvis du gerne vil havde en liste af dårlig kvalitet på ipod'en kommer den her:

Skærmen ridses meget nemt.
Batteriet er af ringe kvalitet, en opladning holder ret kort tid (Sony Walkmann har 30 timer !!)
Kender flere hvis kabler til lyttepropperne går i stykket ved samlingen (inkl mit eget)
Lydkvaliteten er ikke prisen værdig (synes jeg og de tests jeg har set af andre afspillere)

p.s. Husk mange af dem som tester afspillere, er apple fans i forvejen pga. de arbejder i avis/blad branchen, og derfor kan de nærmest per default lide det Apple laver, uden reelt at kigge på det de får.

Nå nok om iPod'en for denne gang, gider alligevel aldrig havde sådanne en afspiller igen. Og fraråder alle andre til at købe en ordenlig funktionel afspiller i stedet for :)

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Jeg kan godt anbefale Sonys NW-HD1 med 20gb...

Lille, smuk, god lyd og en batterilevetid på ca 30 timer pr opladning...

Kræver den ikke at man konverterer ALLE ens filer til Sonys format?

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hey igen. Har haft lidt tralvt med lidt af hvert (bl.a. med at købe digicam ), så har ikke fået kigget så meget herinde.

Først og fremmest: MANGE tak for de mange svar! Virkeligt fedt med nogle uddybede indlæg.

Dog føler jeg mig egentlig ikke mindre forvirret Kan sgu stadig ikke helt finde ud af det.

Synes det er snothamrende dumt at iPod'en ikke kan tilsluttes hvilken som helst PC så jeg kan fylde musik på hvor det passer mig - det er latterligt. Og det er noget hø hvis jeg lige skal have et nyt album lagt ind mens jeg er ude og rejse. På den anden side virker det lidt til at de fleste HD afspillere har det problem.

Jeg synes på INGEN måde at nogle af de andre afspillere jeg har fundet er halvt så fede som iPod'en Og har ellers ledt ret ihærdigt, lidt ærgeligt. Virker lidt til at "den perfekte mp3-afspiller" ikke findes...

Men mht. at iPod er dyr... kan jeg godt følge jer, men ift. alternativerne på markedet er det da ikke voldsomt? Men med fx Creatives er oplader til stikkontakt også ekstraudstyr. Og selve afspillerne er sgu lige så dyre når de hedder Sony eller Creative. Kan i hvert fald ikke finde en 30 GB med farveskærm til samme pris. Og dog, Zen Vision:M - men den bryder jeg mig altså ikke om - fuldkommen ripoff.

Kan man få en som kan tilsluttes til anlægget digitalt? Eller okay, det er måske lidt spild hvis det alligevel er mp3 vi snakker om...

Arrrrgh! Dilemma!

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Vil lige påpege at Ipod er udsolgt overalt. Jeg tror du får mere end svært ved at skaffe en nogen steder indenfor den nærmeste måned!

Det kan sagtens lade sig gøre - har lige ringet rundt

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige købt sony's nye .. NW-A3000 da jeg ikke havde brug for farve skærmen .. oledsne virker godt .. har kun haft den siden lørdag så er stadig igang med at få samarbejdet helt op i top .. men batteri tiden og i særklasse ..

men som det står alle andre steder på nettet så slår den iPod'en på alle punkter på nær overførings programmet .. det virker bare IKKE.. min computer kan næsten klare programmet .. sidst tog den 250 mb ram og 80 % cpu kraft.. har en p4 3.0 med 1.5 gb ram .. det er for dårligt .. men man kan håbe på det kommer på et tidspunkt i den nærmere fremtid..

-Wiz

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hey Wizdrake!

Tillykke med "din lille nye" Har faktisk også kigget på den, synes den er ret fed, især det display. Måmz.

Kræver at man konveterer filerne til det der ATRAC3-format?

Du har ikke et digicam eller lignende så du kan skyde nogle billeder af den?

Hvad gav du for den, og hvorhenne? Troede ikke at den var kommet til landet endnu.

Er der oplader til netledning med?

Fortæl fortæl!

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål til iPod (video) ejerne:

Hvor længe holder jeres batteriet? De opgivelser passer jo sjældent...

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Fournais skrev:
Vil lige påpege at Ipod er udsolgt overalt. Jeg tror du får mere end svært ved at skaffe en nogen steder indenfor den nærmeste måned!

Det kan sagtens lade sig gøre - har lige ringet rundt

Hvor?

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Zaffa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

nu vi vidst hørt dig dykker....

jeg har haft min ipod mini siden den kom på gaden, og jeg må sige at jeg er glad for den, bruger den hver dag i bussen og har ikke oplevet noget mærkbart fald i batteri levetiden...

desuden har jeg heller ikke nogen riser i mit display, har lige kigget,  og det påtrods af at den bliver transporteret over 40km hver dag.

jeg kan heller ikke se noget plastic kvalitet over den, pakket godt ind i et alu kabinet er den ganske solid, har mange gange tabt den og det har den ikke sagt noget til. faktisk er den også ganske velegnet til at åbne øl mv. :)

Designet er også godt, den er simpel og uden noget lir og alligevel er en ipod jo rent lir =)
fx har den ikke det der irriterende display der skifter farver og jeg ved ikke hvad som man ser hos mange andre afspillere, ipod'en har et rent og minimalistisk design som jeg personlig godt kan lide.

hvis du skal på safari i 14 dage uden strøm er en ipod nok ikke så god da den har et internt batteri, men ellers fulgte der en alm oplader med til min..

hvis du ønsker en flash baseret kan du jo også kigge på ipod nano, selvom den er lidt mere plastic har den lige så stor kapacitet og længere batteri levetid (der er dog ingen oplader med til ipod nano)

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Hey Wizdrake!

Tillykke med "din lille nye" Har faktisk også kigget på den, synes den er ret fed, især det display. Måmz.

Ja det er et lækkert display :)

Kræver at man konveterer filerne til det der ATRAC3-format?

Den kræver atrac3 for fuld udnyttelse af equlieseren

Du har ikke et digicam eller lignende så du kan skyde nogle billeder af den?

Desværre .. men de fleste fona / merlin og lign steder har fået en sony opstilling hvor den og lillebroren befinder sig ved siden af hinanden

Hvad gav du for den, og hvorhenne? Troede ikke at den var kommet til landet endnu.

Endte med at give 21xx for den hos den billigeste på www.hifipriser.dk

Er der oplader til netledning med?

Ja, og den lader også op via usb, her udover er der driver cd til overførings programmet, hovedtelefoner (ok, men kræver at man også bruger den medfølgende forlængere ledning med mindre du ønsker at gå rundt med afspilleren på skulderen :)

Fortæl fortæl!

Men alt i alt har jeg været glad for den. den har ikke brokket sig alt for meget over at den skulle tage kampen op med mine beyerdynamics 990 DT i stedet for de med følgende høretelefoner. lige nu kører jeg på 20 time og har sidste streg tilbage på batteri indikatoren (ligger dog og svinger mellem halvt og den)..

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Rapper:
Du skulle helt klart gå efter en Sony Walkmann, de er bare for fede, og som den anden skriver slår den iPod'en på alle punkter, bortset fra overførsels programmet. Men den arbejde sony uden tvivl på.

Zaffa:
Du lyder som en af dem der ikke kan tåle man ikke elsker iPod'en

Og nej jeg skal IKKE havde en Nano, da jeg så stadigvæk betaler overpris for deisng (eller mangel på samme) og jeg stadigvæk er tvunget til at bruge iTunes som jeg slet ikke kan enes med.

Tak for tippet med øl åbner, så kan det være en iPod alligevel kan bruges til noget, min er alligevel itu.

'fx har den ikke det der irriterende display der skifter farver'
Nej men alligevel er der spilt penge på et farve display, som efter min mening er spil af penge og spil af batteri, der er for pokker en musik afspiller. Og kvaliteten af billeder og video på den skærm er alligevel ikke brugbar, heller ikke på et TV, ganske enkelt for lav opløsning.

Men ja det er smag og behag, jeg er bare ikke en af dem der følger mængden når det gælder MP3 afspiller, jeg vil havde kvalitet og funktionalitet, og ikke bare noget andre siger er pænt.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nu har jeg rent faktisk "bukket under" og købt en iPod Og er efter at have haft den i et par dage blevet ret glad for at jeg gjorde det. Den er jo stjernelækker!

Jeg kiggede en del på Sony Walkman også (har også en kammerat der lige har købt en), iRiver og Creative. Efter en del research smuttede jeg ind til Humac butikken på Gothersgade (Fournais, regner med at det besvarede dit spørgsmål ) og bad om at prøve iPod'en. Sælgeren stod og forventede at jeg købte den efter at have haft den i hånden i to sekunder, men endte med at stå og pilleroderage i en halv times tid før jeg besluttede mig. Ville sgu lige være sikker før jeg smed 2500 kr (plus 229 kr til en net-oplader) efter en mp3-afspiller...

Men indtil videre er jeg som sagt mægtigt glad for den. iTunes virker ganske udemærket, og der er lækre små feature såsom at man kan få den til at vise album coveret mens man afspiller nummeret på iPod'en.

Men Becker, hvis du virkeligt mener det når du siger at de medfølgende hovedtelefoner er bedre end dem man normalt får med andre mp3-afspillere, så synes jeg at du skal udvide din horisont For det er sgu noget l**t. Både mht. lyd (bas især) og samlekvalitet. Men det er vist også sådan at Apple godt er klar over at det er noget bras, så man kan bare gå ind og få dem byttet til et nyt sæt hvis (når) de går i stykker. Har min bror gjort tre gange med sine inden han fik købt sig et ordentligt sæt

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Hvor?

Hvis du ikke kan finde den ipod du vil have! Kan jeg anbefale at, du bestiller på http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/ Jeg har ledt landet rund efter en nano 4gb i sort. Den var ikke til at finde! Butikkerne kunne ikke svare hvornår de fik nogen hjem! De sage i midten af næste uge! Måske, for appel kunne ikke følge med efterspørgelsen!

Så jeg bestilte en igår(12-1) og i dag 13-1 kan jeg se hos TNT at den er på vej fra holland

Lækkert når den skal med til australien d. 28...

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:

Hvis du ikke kan finde den ipod du vil have! Kan jeg anbefale at, du bestiller på http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/ Jeg har ledt landet rund efter en nano 4gb i sort. Den var ikke til at finde! Butikkerne kunne ikke svare hvornår de fik nogen hjem! De sage i midten af næste uge! Måske, for appel kunne ikke følge med efterspørgelsen!

Så jeg bestilte en igår(12-1) og i dag 13-1 kan jeg se hos TNT at den er på vej fra holland

Hey, som sagt kan man altså også bare købe den i en af de butikker der har den på lager, fx Humac hvor jeg fandt min. Ikke for at reklamere eller noget  Er også ret sikker på at de har 4 GB Nano i sort der, mener bestemt at de langede en over disken da jeg stod og prøvede min iPod.

Citér:

Lækkert når den skal med til australien d. 28...

Velkommen i klubben Rejser dog først den 5. - Bliver SÅ fedt

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

..

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Zaffa skrev:
hvis du skal på safari i 14 dage uden strøm er en ipod nok ikke så god da den har et internt batteri, men ellers fulgte der en alm oplader med til min..

Hvis man er uden strøm tager man sit 9v bat og sin emergency ipod lader http://www.ipodupgrade.net/product_detail.php?productId=7087 8607 

Rapper skrev:
Velkommen i klubben Rejser dog først den 5. - Bliver SÅ fedt

Ja det blir så lækkert

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne