Emne: iPod eller ej? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det va ikke så godt dykker, nu købte han alligevel en Ipod
Tillykke med den. 
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rapper, tillykke med din nye iPod. Den er jeg sikker på du bliver glad for. Det er en fed maskine!
Rapper skrev:
Men Becker, hvis du virkeligt mener det når du siger at de medfølgende
hovedtelefoner er bedre end dem man normalt får med andre
mp3-afspillere, så synes jeg at du skal udvide din horisont
For det er sgu noget l**t. Både mht. lyd (bas især) og samlekvalitet. 
|
|
|
Jeg tror du ligger mere i mine ord end intentionen var. At de er bedre end medfølgende hovedtelefoner generelt, er jo ikke det samme som at de er gode. Jeg bruger selv andre hovedtelefoner end de medfølgende, for jeg synes de er for ringe Men hvis jeg sammenligner med de hovedtelefoner der er med til de Rio, Philips, diverse andre ukendte navne, samt de Sony MD-afspillere jeg har hørt, er Apples alligevel bedre... det er faktisk ret skræmmende, ikke? Jeg bruger selv et sæt Sennheiser MX500 hvis jeg skal løbe, men foretrækker at benytte Sennheiser PX100 i alle andre situationer. Til hhv. 169,- og 299,- kender jeg ikke noget bedre. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizdrake skrev:
men som det står alle andre steder på nettet så slår den iPod'en på
alle punkter på nær overførings programmet .. det virker bare IKKE..
min computer kan næsten klare programmet .. sidst tog den 250 mb ram og
80 % cpu kraft.. har en p4 3.0 med 1.5 gb ram .. det er for dårligt ..
men man kan håbe på det kommer på et tidspunkt i den nærmere fremtid..
|
|
|
Hej Wiz, jeg har selv benyttet Sonys overføringsprogram til min MiniDisc. Og du har ret - det er saftsuseme ringe. For lidt over 2 år siden tænkte jeg - det MÅ da være i pipelinen at det bliver bedre. Men det er åbenbart ikke sket endnu. Og det er en skam - for det er faktisk den eneste grund til, at jeg ikke bruger min MD længere.... Kan man ikke benytte andre overføringsprogrammer til deres nye Walkman? __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
Hej Rapper
Jeg vil klart fraråde købet af en Ipod.
Mange synes de er pæne, jeg synes de ligner noget fra BR legetøj, okay den sorte er acceptabel.
Men de har mange fejl og mangler.
Ingen radio. Ingen justerbar equalizer Man er tvangsindlagt til at bruge iTunes til overførsel, hvis man altså ikke vil stole på diverse hjemmefuskede tools man kan få. De er alt for dyre i forhold til hvad man får. Deres ørepropper er nogenlunde i lyden. Denns brugergrænseflade er til tider ret irriterende at havde med at gøre. Du kan ikke zappe rundt i musikken uden at skulle havde den op af lommen. Kabler osv, koster extra (de nyeste)
Som jeg ser det er iPod'en et mode fænomen mere end den er reel kvalitet.
Eneste grund til jeg selv har haft en skyldes jeg kunne få den billigt brugt, men den døde efter en tur på gulvet.
For samme pris som en iPod kan du få andre afspillere der har radio, equalizer osv.
p.s. Det er selvfølgelig smag og behag, og jeg har asbest dragten på nu, da mange flipper helt ud når man kritiserer den.
|
|
|
Angående det med EQ...Det er LØGN!!! Min iPod mini har EQ. Og via iTunes kan du lave dine egne indstillinger og lægge dem ned på iPod.
Men er EQ nødvendigt? Vi herinde, som hifi-nørder, burde vel være mod EQ? Altså vel at mærke kun den manuelle, dvs. TacT o.l. er efter min mening iorden.
Desuden er der VERDENSGARANTI på en iPod. Dette kan jeg 100% stå inde for. jeg købte min iPod i USA. Så skete det at jeg engang i oktober tabte den og dette resulterede i en løs forbindelse indeni. Jeg kontaktede Apple DK og de svarede at den ville blive reparareret, GRATIS. De sendte ovenikøbet en vognmand hjem til mig, når det passede MIG, for at hente den og en uge efter blev den leveret til døren.
Genial service hvis i spørger mig.
Nosferatu
P.S.: Det skal nok lige siges at min rep. af iPod foregik uden papirere, hvilket Apple DK var indforståede med. jeg havde smidt min bon væk fra USA ( er 16 ). Endnu engang brilliant service 
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Det va ikke så godt dykker, nu købte han alligevel en Ipod
|
|
|
Hehe, såså... Det er jo lige før der går "religionskrig" i den, ligesom nørdefora med AMD vs. Intel diskussioner
Citér:
|
Tillykke med den.  |
|
|
Mange tak
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
Hej Rapper,
tillykke med din nye iPod. Den er jeg sikker på du bliver glad for. Det er en fed maskine!
|
|
|
Takker
Citér:
Jeg tror du ligger mere i
mine ord end intentionen var. At de er bedre end medfølgende
hovedtelefoner generelt, er jo ikke det samme som at de er gode. Jeg
bruger selv andre hovedtelefoner end de medfølgende, for jeg synes de
er for ringe Men hvis jeg sammenligner med de hovedtelefoner der er med
til de Rio, Philips, diverse andre ukendte navne, samt de Sony
MD-afspillere jeg har hørt, er Apples alligevel bedre... det er faktisk
ret skræmmende, ikke?
|
|
|
Hehe, er godt klar over at det ikke var sådan ment, også derfor der var denne smiley -->  .
Men okay, de er vel aldrig ret gode sådan nogle medfølgende
hovedtelefoner. Og dog... Jeg købte for over ti år siden en Sony
Walkman (sådan en til kasettebånd, en af de nye SEJE modeller med auto
reverse (!!!)  ), og de hovedtelefoner har jeg brugt MEGET. Faktisk så sent til for en måned siden hvor de gav op  Det er fandme vildt så længe de har holdt... Det var dengang de medfølgende hovedtelefoner var kvalitet, eller sådan noget
Citér:
Jeg bruger selv et sæt Sennheiser MX500 hvis jeg skal
løbe, men foretrækker at benytte Sennheiser PX100 i alle andre
situationer. Til hhv. 169,- og 299,- kender jeg ikke noget bedre.
|
|
|
Okay... Mærkeligt, det er faktisk lige præcist de to modeller jeg pt. overvejer at købe... Også derfor jeg oprettede dette topic (hvor du egentlig meget gerne må give dit besyv med hvis du har tid)
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Hehe, såså... Det er jo lige før der går "religionskrig" i den, ligesom nørdefora med AMD vs. Intel diskussioner |
|
|
Det er ikke lige før, det er hvad der er sket. Playstation vs Xbox you name it, men langt ude der er det.
Jeg synes at den nedrakning der har været af iPod står for sig selv, og er glad for at det ikke har skræmt dig fra at købe en, og ikke mindst, at det ikke har skuffet dig!
Det hele gav dog også meget mere mening da det kom frem at iPod´en havde været en tur på gulvet......det er fandme god humor!
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Jeg kan KUN give ret i at softwaren til Sony Walkman er det
VÆRSTE l**t, for at sige det mildt. Min kammerat og hans bedre halvdel
skulle have fyldt noget mp3 på den, og den software præsterede at
crashe optil flere gange, og var generelt bare hamrende langsomt
generelt. Den har selvfølgelig også lagt grimme Sony ikoner på mine mp3
filer nu, selvom jeg sagde at den ikke associeres med mp3-filer... osv.
Håbløst!
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
Thorbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en lang nat med en hård og indædt kamp med resterne af et eksamensprojekt, har jeg kun to ting at tilføje:
1. Der findes et aldeles glimrende plugin til Winamp, der overflødiggører brugen af iTunes.
2. Popcorn er jævnt unyttige som morgenmad.
Okay, så tre ting da:
3. Forbandet god tur til jer begge
__________________ De omnibus dubitandum est
|
| Til top |
|
| |
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Spørgsmål til iPod (video) ejerne:
Hvor længe holder jeres batteriet? De opgivelser passer jo sjældent...
|
|
|
Mit batteri (iPod video 30GB) holder ca 10 timer på en fuld opladning. Jeg har ikke målt det helt præcist. Jeg mener at den officielle levetid er noget i retning af 12 eller 14 timer, og 20 timer for en 60BG iPod.
Jeg har ikke prøvet videofunktionen, men jeg har læst at batteriet kan afspille 2-3 timers video på en opladning. Ikke specielt meget hvis man har planer om at se Ringenes Herre på togturen.
|
| Til top |
|
| |
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sidenote til Ipod vs. Creative diskutionen:
Der har været en del talen for og imod Creative's produkter. Jeg ejer selv en Creative Zen NX 30 GB mp3-afspiller, og må nok indrømme at det har været en blandet pose bolcher.
Den har god lydkvalitet, og er relativt holdbar - den er blevet tabt en gang eller to, og det har den da overlevet.
Til gengæld er den medfølgende software (Creative MediaSource) et elendigt program, med masser af fejl og manglende features. Derudover har afspilleren et problem med kulde - hvis man går en tur og der er minusgrader udenfor, så plejer min afspiller brat at lukke ned efter ca 30 min. afspilning. Når den så kommer ind i varmen og har lagt der lidt kommer den stille og roligt til sig selv igen 
Lige før jul tabte jeg den endnu engang på gulvet, men denne gang gik det helt galt. Den ramte jorden lige på headphone-jack'et, med høretelefonerne i. Det stik sidder kun fast i afspilleren med 4 små mikro-lodninger på boardet i afspilleren, så det blev slået løst. Derudover røg også 2 modstande der sad umiddelbart bagved stikket - det var mere end hvad den kunne tåle Harddisken virkede stadig, men al lyd var naturligvis væl. Jeg prøvede at åbne den, og gik så i gang med en loddekolbe. Jeg lavede nogle af de værste klat-lodninger der endnu er set (har ikke loddet i 16-17 år) - men miraklernes tid var ikke forbi - l**tet kom sgu' til at virke igen Fjer i hatten til mig selv *hehe*
Men indtil at jeg fik den til at virke, overvejede jeg at anskaffe mig en ny afspiller, og jeg må nok indrømme at jeg ikke ville gå efter et Creative produkt igen - dels pga. halvdårlig opbygning, men især pga. den elendige software. Jeg ville være gået efter en Ipod, men nu kom skidtet jo til at du igen, så der går lidt tid inden jeg skifter ud. Nu ved jeg da også godt at min model er en lidt ældre svend på ca 2½ år, men det er nu engang de erfaringer jeg har fået med produktet.
Tøffe
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbdk skrev:
Rapper skrev:
Spørgsmål til iPod (video) ejerne:
Hvor længe holder jeres batteriet? De opgivelser passer jo sjældent...
|
|
|
Mit batteri (iPod video 30GB) holder ca 10 timer på en fuld
opladning. Jeg har ikke målt det helt præcist. Jeg mener at den
officielle levetid er noget i retning af 12 eller 14 timer, og 20 timer
for en 60BG iPod.
Jeg har ikke prøvet videofunktionen, men jeg har læst at batteriet
kan afspille 2-3 timers video på en opladning. Ikke specielt meget hvis
man har planer om at se Ringenes Herre på togturen. |
|
|
Den officelle er dog 15 timer på den lille 30GB og 20 timer for den store.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89: 'Angående det med EQ...Det er LØGN!!! Min iPod mini har EQ. Og via
iTunes kan du lave dine egne indstillinger og lægge dem ned på iPod.'
Hvad er det man siger 'tyv tror hver mand stjæler'
Løgnhalsen her er vist dig !!
Tag din ipod, gå ind i den ikke eksisterende equaliser og juster f.eks. 125 Hz ned med 3 dB, imens du sidder i s-toget om morgenen !!
Kan du det ? NEJ
De preset's du kan lave i iTunes og overfører er intet bevendt i forhold til en rigtig justerbar equalizer, eller bare almen tonokontrol.
Det er muligt din garanti dækkede din iPod, men det er jo også det mindste man kan forvente i garanti perioden. Desværre er min 2.5 år gammel. Så den dækker de jo nok slet ikke.
p.s. Hvis du er hifi freak som ikke mener en equalizer er brugbar, så skulle du nok helt glemme et destruktivt kompressions format, vel også helt glemme digital opbevaring af musik, eftersom sampling indfører støj ligemeget hvad du gør.
Rapper: Tillykke med din iPod' jeg håber du bliver mere glad for den en jeg var for min før den døde.
Japer: Hvor gammel var det du sagde du var ? 12 ? 13 ? eller måske endda 14 ? Eller kan du bare ikke tåle ikke alle elsker iPod's ?
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
nosferatu89: 'Angående det med EQ...Det er LØGN!!! Min iPod mini har EQ. Og via iTunes kan du lave dine egne indstillinger og lægge dem ned på iPod.'
Hvad er det man siger 'tyv tror hver mand stjæler'
Løgnhalsen her er vist dig !!
Tag din ipod, gå ind i den ikke eksisterende equaliser og juster f.eks. 125 Hz ned med 3 dB, imens du sidder i s-toget om morgenen !!
Kan du det ? NEJ
De preset's du kan lave i iTunes og overfører er intet bevendt i forhold til en rigtig justerbar equalizer, eller bare almen tonokontrol.
Det er muligt din garanti dækkede din iPod, men det er jo også det mindste man kan forvente i garanti perioden. Desværre er min 2.5 år gammel. Så den dækker de jo nok slet ikke.
p.s. Hvis du er hifi freak som ikke mener en equalizer er brugbar, så skulle du nok helt glemme et destruktivt kompressions format, vel også helt glemme digital opbevaring af musik, eftersom sampling indfører støj ligemeget hvad du gør.
|
|
|
Ja undskyld mig, men hvad fanden i helvede kan du bruge EQ til?????? Hvorfor har du lyst til at skrue 125hz ned med 3dB? Hvis man går op i sådanne ting, ja så beklager jeg dybt, men så har du ikke lyst til at komme i nærheden af en mp3-afspiller. Hvis du tænker på sådanne bagateller, burde du vel osse fundere over om dine ear-buds sidder optimalt i forhold til omgivelserne i fx s-toget? Eller om de ear-buds du bruger er de mest optimale til den type musik du hører, om de sidder 100% perfekt, om afspilleren ikke forvrænger, om afspilleren kan tage højde for resonansen i dit eget øre osv. ?
Så fordi jeg er hifi-freak, må jeg ikke have en mp3-afspiller, da det er komprimeret materiale man lytter til, er det sådan du har det?
Det er jo helt hen i vejret! Når jeg lytter til min afspiller, er det jo fordi at det er afslappende, afstressende, underholdende osv. og IKKE fordi jeg sidder og lytter efter hver eneste lille detalje i musikken.
Meningen med at have en mp3-afspiller, er vel netop at forholde sig underholdt mens man er på farten? Eller er jeg helt ved siden af?
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan iøvrigt lige blære mig med at min computer er begyndt at køre
betydeligt langsommere efter jeg lagde Sony softwaren ind - og fjernede
den igen
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89: Sikke dog en agresiv tone du ligger for dagen.
Bare fordi du ikke kan forstå hvad en equalizer kan bruges til behøver du ikke straks at blive totalt mobset, og svine andre til som løgnere.
F.eks. har iPod' propperne en problem med dyb bas som der er på noget af det musik jeg hører, men ikke på alt.
Derfor ville det være rart at kunne justere on the fly, og ikke bare via en ret ubrugelig preset jeg kan lave.
Ja man kunne selvfølgelig lave en preset per høretelefoner * med diverse numre der har brug for det * antal baggrundstøj man lytter i osv. Men det bliver meget hurtigt et ret stort tal, igen en god grund til at havde en justerbar equalizer.
'Så fordi jeg er hifi-freak, må jeg ikke have en mp3-afspiller, da det
er komprimeret materiale man lytter til, er det sådan du har det?'
Hvor har jeg sagt det, det var dig der antydede at man som hifi freak ikke havde brug for en equalizer, så måtte jeg lige understrege at ALT digitalisering indfører støj !
Og straks overfortolker du tingene osv.
'Hvis du tænker på sådanne bagateller,' Okay så nu er det ligepludseligt en bagatel at det gerne skal lyde godt. Jeg må sige din argumentationsform er ret god (ironisk ment), da de ting iPod'en ikke kan har man åbenbart bare slet ikke brug for.
Jeg stiller bare krav til funktionalitet, og ikke til at nogen livsstilseksperter synes en hvis afspiller er totalt flot designet, den ligger alligevel (rettelse lå) i min lomme og ikke noget jeg flasher rundt hele tiden, så for min skyld kunne den havde været lyserød med grønne streger og blå stjerner.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@dykker
Lad den nu ligge inden at du gør dig mere til grin.
Tonen er alt for aggresiv nu, og det mener jeg du helt klart har været hovedårsag til.
Kan du ikke være objektiv, så lad være med at deltage længere i denne tråd.
Dykker skrev:
Eller kan du bare ikke tåle ikke alle elsker iPod's ?
|
|
|
Det er muligt, men det virker godt nok også den anden vej rundt.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - jeg droppede alle de siders læsning, så nu til hvad jeg ville gøre
Jeg ville tage end mp3 spiller med flash og fm radio - eks. en sony med 1gb og fm radio - mener det kan fåes - for som sagt så er det største problem med hdd players, at de er ikke holdbare - dog er de nye sony med deres g-point eller sådan noget istand til at klare et fald fra 1 meter, men immervæk er flash og memorysticks altså mere holdbare, og koster ca. 1/10 del af en lille harddrive der ikke holder til noget - så jeg ville vælge alt andet en noget med harddrive - og det påtrods af at ipod lyder lidt bedre, men den er bare ikke tilpasset formålet og brugsmåden.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
nosferatu89:
Jeg stiller bare krav til funktionalitet, og ikke til at nogen livsstilseksperter synes en hvis afspiller er totalt flot designet, den ligger alligevel (rettelse lå) i min lomme og ikke noget jeg flasher rundt hele tiden, så for min skyld kunne den havde været lyserød med grønne streger og blå stjerner.
|
|
|
Med al respekt - der er også forskellige opfattelser af, hvad god 'funktionalitet' vil sige. For dig lyder det til at betyde mange funktioner og indstillingsmuligheder.
Men jeg er ret sikker på, at mange iPod-brugere også mener, at de kan lide deres iPod netop pga funktionalitet, hvilket her betyder, at den er herligt nem at bruge - præcis fordi den kun har få funktioner.
Bare en sammenligning - min surroundreceiver har en milliard forskellige muligheder for at simulere lyden i forskellige koncertsale, til forskellige stilarter etc. Er det tegn på funktionalitet?
Både og
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
nosferatu89: Sikke dog en agresiv tone du ligger for dagen.
Bare fordi du ikke kan forstå hvad en equalizer kan bruges til behøver du ikke straks at blive totalt mobset, og svine andre til som løgnere.
F.eks. har iPod' propperne en problem med dyb bas som der er på noget af det musik jeg hører, men ikke på alt.
Derfor ville det være rart at kunne justere on the fly, og ikke bare via en ret ubrugelig preset jeg kan lave.
Ja man kunne selvfølgelig lave en preset per høretelefoner * med diverse numre der har brug for det * antal baggrundstøj man lytter i osv. Men det bliver meget hurtigt et ret stort tal, igen en god grund til at havde en justerbar equalizer.
'Så fordi jeg er hifi-freak, må jeg ikke have en mp3-afspiller, da det er komprimeret materiale man lytter til, er det sådan du har det?'
Hvor har jeg sagt det, det var dig der antydede at man som hifi freak ikke havde brug for en equalizer, så måtte jeg lige understrege at ALT digitalisering indfører støj !
Og straks overfortolker du tingene osv.
'Hvis du tænker på sådanne bagateller,' Okay så nu er det ligepludseligt en bagatel at det gerne skal lyde godt. Jeg må sige din argumentationsform er ret god (ironisk ment), da de ting iPod'en ikke kan har man åbenbart bare slet ikke brug for.
|
|
|
Er skam ikk mobset, men øhh... Af det jeg ved er god lyd relativt, - men jeg tager måske fejl?
JO, jeg ved skam udemærket godt hvad en EQ er.... Men PERSONLIGT synes jeg det er en SMULE overkill at snakke om en vaskeægte EQ når emnet er mp3-afspillere. Dette, da jeg mener det er begrænset hvor meget lyd der kan komme ud af ear-buds (eller et par sennheiser for den sags skyld) når lydkilden er en mp3-afspiller, - men det er måske bare mig der tager fejl igen?
Du siger du stiller krav til funtionalitet. Men burde du så ikke være fortaler for en afspiller uden bevægelige dele, dvs. en mp3-afspiller med flash-hukommelse. Den er da igen mere funktionel end en HDD-afspiller, da den kan holde til mere.
For mig virker det som om at det eneste du mangler ved iPod'en er en EQ, som jeg jo så mener er af mindre betydning. Istedet kunne man så bruge lidt flere penge på et par gode hovedtelefoner, dette vil da give en væsentligt bedre lyd, end den en EQ vil kunne fremskab.
Og du siger selv at jeg burde glemme alt om digital musik( dvs. også en iPod ) da der altid vil være støj. Dette er jeg skam udemærket godt klar over, men det er vel ikke ensbetydende med at jeg ikke vil høre musik på farten. Også selvom det så er med støj.
Design er en meget personlig mening, jeg selv synes den er for fed. Men hvis du ikke kan lide den grundet design, - helt iorden. Hvis du ikke kan lide den grundet mangel på EQ, - ser jeg som uvidenhed. Du for jo bedre lyd med bedre lydformidlere(hovedtelefoner), end med EQ.
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|