| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
wamba: Det går nok indtil videre, da jeg kun kører stereo på den pt og der er den som du selv siger ganske god, hvilket jeg er enig i. Men skal jeg op i 5.1 senere så kommer der noget mere på, det er helt sikkert. Ved du om det står lige så skidt til med Arcams effektforstærkere, eller om det kun er recieverene som ikke er "til noget" i 5.1?
Michael
|
|
|
Deres multikanal effekter har fået rigtige gode målinger, men en skuffende kubemåling blev det til i svenske hemmabio, den havde drastiske mangler og "dårlige" fald forskellige steder, det var monoblokken! den som yder 175 watt, den var meget ustabil og de anbefalede den ikke, de var dog meget uforstået idet de åbentbart har målt topmodellen P7 til at være forbløffende god, altså multi effekten. Hvad der lige er gået galt i monoblokken ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba: Mange tak for svaret. Jeg havde overvejet lidt deres P1000, men det lyder som en dårlig idé så. Måske jeg skulle overveje noget helt andet end Arcam at spænde på recieveren?
Det sker der vel ikke noget ved, gør der?
Måske er jeg tumpet, men er det ikke ligemeget hvordan en effekt "lyder" bare forforstærker/eller hvad man nu har, lyder som man vil have det til?
Michael
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh ikke helt, effekter har meget at sige for den endelige lyd du får. Hvis p1000 er multikanal forstærkeren, så kan du roligt hoppe på den, eftersom det kun er monoblokken som ikke skulle holde hvad den lover...
Og det vil da være lidt træls at hoppe på et andet produkt til effekt, så ligner de jo heller ikke hinanden designmæssigt, og slet heller ikke lydmæssigt...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba: Jeg ville også være træt af at skulle finde noget andet i stedet for P1000, netop af de grunde som du nævner selv ovenfor. Men det vigtigste for mig er "kræfter" så derfor ville jeg være villig til at gøre det alligevel, hvis det var nødvendigt. Men jeg tager lige et lyt på P1000 i 5.1
Michael
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersigende skulle den gøre det godt, og mon ikke også det er aktuelt :)
Held og lykke med det :-)
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige, at med en nye serie fra Primare, er det blevet endnu bedre både lydmæssigt og kvalitetsmæssigt. Der er en flot udvikling på alle områder og man gør ikke noget galt i at investere i den nye serie. Men vær opmærksom på ved test og lyt, det skal være tilspillet og de enkelte apparater kræver lang tilspilning, ellers lyder det ikke godt - hvilket vil sige på den anden side af 300 timer. Det må i øvrigt siges at være gængs for det meste grej og endda mere i nogle tilfælde.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en nye serie?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Schribo Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lyttet til Primare SPA 21 + DVD 26 direkte mod Arcam AVR 250 og DVD 79.
Primare var for mig flere klasser bedre. Arcams lyd er for mig meget præcis men lidt kedelig og lidt lukket, hvorimod primares er meget nærværende, detaljeret og åben og der et utroligt godt stereoperspektiv og man føler at man faktisk er til koncert når det spiller.
Har ikke hørt anlægene i surround og har heller ikke kendskab til den indbyrdes billedkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov
Den nye serie ender generelt på 1 istedet for 0 - altså en 30.2 Cdspiller hedder i dag 31, og sådan fremdeles. Men med den ny integreret model er det så vidt jeg husker omvendt - ja ikke nemt. Den nye effektforstærker A32 www.primare.net er også en sædeles velspillende sag med strøm og power nok, så den kan trække Martin Logan og de tungere sager uden problemer - en hæftig og velspillende forstærker, i dimensioner og vægt som de større sager.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg harsom sagt selv dvd 26 og spa 21.Jeg har haft det i ca 1/2 år og på ingen måder er der noget negativt at side.Man bliver simpelthen gladere for det fra dag til dag.Jeg havde indbrud før jul,det eneste de ikke havde taget var mit anlæg,det var simpel hen for tungt  .i ss er det utroligt dynamisk og detaljeret.Jeg har B&W ht og selv kommer det harmoni ud af.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
jeg harsom sagt selv dvd 26 og spa 21.Jeg har haft det i ca 1/2 år og på ingen måder er der noget negativt at side.Man bliver simpelthen gladere for det fra dag til dag.Jeg havde indbrud før jul,det eneste de ikke havde taget var mit anlæg,det var simpel hen for tungt .i ss er det utroligt dynamisk og detaljeret.Jeg har B&W ht og selv kommer det harmoni ud af. |
|
|
Uha, ville ønske at jeg havde råd til sådan et sæt :)
Meeen 35 af de store er ikke lige det min bankbog trænger til nu, især ikke hvor man står og skal til at flytte hjemmefra og alt det :) Men nøjjj hvor ville jeg ønske det var mig :)
|
| Til top |
|
| |