Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
rockforlife skrev:
Det er sgu osse rigtigt. Det havde jeg sgu helt svedt ud. Nå men, jeg vil også helt have min egen lille Apollo tråd,... æv bæv  |
|
|
Kan du ikke kalde tråden 'rockforlifes Apollo' eller noget andet, så man ved hvilken tråd det er når man ser den på forsiden af Hifi4all ?
Det er lidt forvirrende med to tråde der hedder præcis det samme. 
|
|
|
Se så..........  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@rockforlife
Måske er det off topic, men hvilken pre har du kig på nu ?
Jeg kan se i din signatur at du leder efter en ny pre.
Måske du kunne få admin til at flytte tråden over i 'mit hifi/stereoudstyr' så det bliver muligt at oploade fotos ?
(fotos er jo en god ting ) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|

Spencer skrev:
@rockforlife
Måske er det off topic, men hvilken pre har du kig på nu ?
Jeg kan se i din signatur at du leder efter en ny pre.
Måske du kunne få admin til at flytte tråden over i 'mit anlæg' så det bliver muligt at oploade fotos ?
(fotos er jo en god ting )
|
|
|
Jeg har faktisk ikke kig på nogen pre. Jeg skal prøve noget andet, som jeg nok skal komme frem med, når tid er... (man skal jo holde spændingen, du ved ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@rockforlife
Hvis du har en tråd om dit anlæg, må du meget gerne poste et link her, så jeg kan stille spørgsmål der ikke handler direkte om Apollo.
Det bliver f.eks. vældigt spændende at se hvilken pre du evt. skifter til.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer er det ikke lige meget - bare Rock kan lide lyden af Apollo på sit setup !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Spencer er det ikke lige meget - bare Rock kan lide lyden af Apollo på sit setup ! |
|
|
Jeg er da meget nysgerrig, og har 100 spørgsmål til setuppet. Men jeg er nødt til at stille dem alle sammen over PB for ikke at denne tråd skal blive off topic.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
En anden meget stor kvalitet ved Apollo er, at den er meget neutral. Alle ens CDer forbliver særpræet, som forskellige produktioner altid vil være  |
|
|
Ja, det er bestemt en meget vigtig kvalitet !
Det tyder nemlig på at den gode lyd kun kommer hvis den er til stede i kildematerialet, og ikke blot er en smule ekstra rumklang der er indbygget i afspilleren.
En smule ekstra rumklang fra afspilleren vil nemlig fremhæve detaljer på alle albums, men ødelægge den grundlæggende sound, og gøre indspilningerne mere ens at høre på.
Godt at Rega ikke er faldet i den grøft.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser dyret ud på bagsiden. Er der aftageligt netkabel (med/uden jord) og hvilke digitaludgange har den?
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak 
Pussigt som der kommer Planet osv. til salg brugt disse dage 
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tak 
Pussigt som der kommer Planet osv. til salg brugt disse dage 
|
|
|
Ja, det måske ikke på dette site, at der er den bedste chance for salg. Jeg var faktisk selv ved at købe en Jupiter til samme pris som Apolloen, lige inden jeg fik nys om det nye vidunder. Æ tøs d æ Kanon!!!! __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket prisleje ligger sådan en Apollo-svend i ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
6500 kr i sort og 6800 i silver.
Mvh __________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den...
Arbejder selv i skrivende stund på at ansakffe mig en.. har også hørt den og ja... den er alt for lækker
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Tillykke med den...
Arbejder selv i skrivende stund på at ansakffe mig en.. har også hørt den og ja... den er alt for lækker
|
|
|
Kan du give følgende oplysniger? 1. Hvad har du sammenlignet Apolloen med/hvad var/er din referrence ellers, når vi snakker CD maskine? 2. Hvad synes du der er kanon ved Apolloen?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer. Jeg har prøvet en del og det skal da komme an på en prøve. Denne Apollo er det hidtil bedste jeg har hørt fra Cd´mediet. Jeg har nok en af de bedste pickupper, der er lavet og en Pierre lurne at afspille på med en Alphason arm på med specielle litzetråde. Kimberkabler på signalsiden. Har prøvet de fleste kabler med og uden vand. har fundet ud af at kimber giver også det sidste på lydsiden på Apolloen. Hvis det skal beskrives kort, så er der ingen hængepartier(betoninger) nogen steder. Jeg ved at Jan Nielsen fra Hi-fidelity er på den. Hvad skal man skrive nu når man har rost samtlige cd afspillere fra 25ooo og opefter til små 100000,- (Man skal jo stadigvæk tages seriøs ikk..?), når der nu eksistere en til 6500,- der spiller bedre. Jeg har selv måtte aflive både en Accuphase og en Holfi Xara (Batteri) til fordel for denne..det er klart at man ikke i første omgang vil acceptere at det kan gøres til denne pris, jeg mente jo selv at jeg skulle have en classé Cd næste gang til små 50000,- (Har hørt den inde på Åboulevarden hos Hi-Fi klubben, selv sælgeren derinde sagde at den var bedre end Classeén, vel og mærke at han højst sandsynligt tjener mere på den end på Regaen... __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder altså næsten for godt til at være sandt
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Kaizers skrev:
Tillykke med den...
|
|
|
Kan du give følgende oplysniger? 1. Hvad har du sammenlignet Apolloen med/hvad var/er din referrence ellers, når vi snakker CD maskine? 2. Hvad synes du der er kanon ved Apolloen?
|
|
|
Det er et stykke tid siden men jeg mener det var en DCD-200ae.. Og der var ikke så meget at sige, regaen slog denonen på alle punkter. Lyden var mere detaljeret, klarere, og stereo perspektivet var bare bedre. og man kunen nok blive ved... nu er det et stykke tid siden, men beslutningen var ikke svær. Hør den selv - er alt hvad jeg kan sige...
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der pisket en stemning op mon?  Mange vil helt sikkert få et seriøst chok, når de sander at deres VILDT dyre maskine, lader sig banke gul og blå, af denne lille "budget" Rega spille! De dyre maskiner på markedet i dag, midster fuldstændig deres berettigelse. (store ord  ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her lige en opsumering omkring min test af Apollo Rega Cd. Reference før var en Accuphase DP67, frem og tilbage over det samme anlæg, samme musik, flere forskellige kabler. Samme konklusion hver gang ikke hver 3 gang... Flere blindtest, for ikke at lade sig distrahere af det ydre. Hvergang til Regas fordel...Hvad skal man tro,,,de fleste kommentarer blandt de 6 tilhører var"vi savner ord": Det kan ikke være rigtigt. Den anden spille koster jo næsten 50000,-.Jeg vil bare sige... dem af jer der ikke har hørt den har ikke rigtigt hørt efter de sidste par år eller ti, men gået ligesom jeg og troet at der var ingen grund til at skifte, for jeg havde jo det bedste og noget af det dyreste..Sådan er verden ikke mere. Jeg har talt med Bent fra medlyd og jeg er tilbøjelig til at tro at den forklaring jeg fik omkring softwareni Regaen er det rigtige svar på min forundring. I de sidste 10 år er der ikke sket en sk.. på softwaresiden, kun fine nye kabinetter og mere guld og lys og flere dyre stømforsyninger, men det giver ikke den ultimative lyd alene. Jeg kan komme med et eksempel for nogle år tilbage var vi en lille sluttet kreds af hifi-nørder der tog til Ewald Steensens i Hjørring (Mark Levinson) for at få lyttet til noget af det virkelige dyre grej. Vi var blevet bedt om at tage noget af vores eget grej med og lidt musik vi kendte godt. Jeg havde taget min Bedini forstærker med og noget kendt musik for alle parter.Da Erik Christensen stod og fortalte om den største opfindelse siden ilden og Hjulet og vi lyttede og lyttede, så stod min bedini i mellemtiden og varmede op. Mark levinson sættet lød bestemt godt, men det kunne nu være sjovt lige at bytte forstærkeren ud, mens Erik og hans supersælger var ude og hente mad i byen til os. Vi havde godt og vel lige et kvarter til at skifte forstærker ud. Da de kom tilbage sagde de nå hvad så drenge er det ikke fremragende..Jo sagde vi sæt dig ned og lyt Erik. Erik satte sig ned og kom med den ene rose efter den anden, lige indtil hans supersælger sagde, du Erik inden du kommer for godt igang, så er det altså Bedinien vi spiller på nu...Hvad kan man så lære af det....giver det stof til eftertanke... Det gjorde det for os dengang.. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
Til top |
|
|