Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 20:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min dejlige Rega Apollo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
rockforlife skrev:

Dav dav. Modpoler? Mener du 3020eren og Regaen. Der sgu ingen modpoler der. Det skulle da lige være alderen på dimserne. Begge apparater yder en sublim gengivelse og er frie for opamps. Og ja, jeg har afprøvet et par af Kubikken idéer og er ikke blevet skuffet  Dali Diva har jeg faktisk drømt om siden jeg hørte dem første gang i HIFI Klubben, for måske 6-7 år siden. Nu er jeg endelig ejer af et sæt og de har bestemt ikke skuffet mig. 3020eren SKAL man bare prøve. Det er næsten en hver HIFI freaks pligt. Den kan nogle tricks!! VDH Clearwater kablet måtte også prøves. Det koster jo ikke en rød Ferrari pr. meter, som mange andre "high end" kabler gør. Jeg bruger det som Kubikken har anbefalet, og det har heller ikke skuffet. Tværtimod

Hvordan jeg ville beskrive Apolloen, som du formulerer det, er jeg ikke helt med på. Hvad mener du helt præcist?

Nej, jeg kan godt se, at jeg har formuleret mig lidt klodset.

Jeg tænkte mest på Kubikken og Antisilver som modpoler i deres tilgang til hifi - og så finder du et produkt som Antislver roser til skyerne og sætter det sammen med udstyr som er helt i Kubikkens ånd. Men som sagt, behøver der jo ikke være lydmæssige modpoler, som du selv er inde på.

Jeg kan godt lide Divaens neutrale tilgang til tingene. Dens fantastiske evne til bare at gengive, hvad der nu bliver puttet i dem. Og så - som Kurt fabler om - Divaens evne til at tie stille, er meget påfaldende. En meget god kvalitet i mine øre.

Det jeg mente med beskrivelse af dens lyd var mere, om dens lydfilosofi er neutralt reproducerende og nådesløst afslørende (Kubikken) eller mere eufonisk "analogt"  behageligt lydende (Antisilver)?

Hmm, jaa. Jeg synes overhovet ikke at Apolloen prøver at lege ørevenlig/småkedelig/tilgivende pladespiller, hvis det er sådan du tolker ordet "analog" Noget af det fede ved Apollo, er at den slet ikke lyder af elektronik. Det er nok det "antisilver" er så vild med, i Apollo. På den måde kunne man måske godt sige, at Apollo er analog.

Mine indtryk af hvilke lydidealer de to herrer foretrækker, er kun på basis af deres skriverier, så det er jo ikke sikkert de er så langt fra hinanden, som de gerne får det til at lyde - især i diskussionen om lyden fra en Linn Troika

Jaa, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Kender ikke historien med den Linn

Jeg har selv haft en 3020'er - den helt gamle, hvor volumeknappen skrabede på kabinettet og indgangsvælgerknapperne sprang af, når man trykkede på en af de andre... Jeg havde desværre ikke udstyr der matchede eller ører, der fattede potentialet i den lille kæmpe, selv om jeg var glad for den. Men et skinnende megamonster af en integreret (Denon PMA790?) med 'træ'sider - lokkede den lille dreng... Ak, ak Sic transit gloria mundi.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende med den Apollo, nogen der har noget at sige omkring den imod de meget roste Sonyer, såsom 707es 779es osv. ?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Lyder spændende med den Apollo, nogen der har noget at sige omkring den imod de meget roste Sonyer, såsom 707es 779es osv. ?

Jeg tror ikke at den har været fremme længe nok til at der er lavet egentlige sammenligninger imellem Sony og Rega endnu, men det kommer nok meget snart.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Denne tråd lukkes og køres videre i http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34372

Fortsat god debat!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes