rockforlife skrev:
Dav dav. Modpoler? Mener du 3020eren og Regaen. Der sgu ingen modpoler der. Det skulle da lige være alderen på dimserne. Begge apparater yder en sublim gengivelse og er frie for opamps. Og ja, jeg har afprøvet et par af Kubikken idéer og er ikke blevet skuffet Dali Diva har jeg faktisk drømt om siden jeg hørte dem første gang i HIFI Klubben, for måske 6-7 år siden. Nu er jeg endelig ejer af et sæt og de har bestemt ikke skuffet mig. 3020eren SKAL man bare prøve. Det er næsten en hver HIFI freaks pligt. Den kan nogle tricks!! VDH Clearwater kablet måtte også prøves. Det koster jo ikke en rød Ferrari pr. meter, som mange andre "high end" kabler gør. Jeg bruger det som Kubikken har anbefalet, og det har heller ikke skuffet. Tværtimod 
Hvordan jeg ville beskrive Apolloen, som du formulerer det, er jeg ikke helt med på. Hvad mener du helt præcist?
|
|
|
Nej, jeg kan godt se, at jeg har formuleret mig lidt klodset.
Jeg tænkte mest på Kubikken og Antisilver som modpoler i deres tilgang til hifi - og så finder du et produkt som Antislver roser til skyerne og sætter det sammen med udstyr som er helt i Kubikkens ånd. Men som sagt, behøver der jo ikke være lydmæssige modpoler, som du selv er inde på.
Jeg kan godt lide Divaens neutrale tilgang til tingene. Dens fantastiske evne til bare at gengive, hvad der nu bliver puttet i dem. Og så - som Kurt fabler om - Divaens evne til at tie stille, er meget påfaldende. En meget god kvalitet i mine øre.
Det jeg mente med beskrivelse af dens lyd var mere, om dens lydfilosofi er neutralt reproducerende og nådesløst afslørende (Kubikken) eller mere eufonisk "analogt" behageligt lydende (Antisilver)?
Hmm, jaa. Jeg synes overhovet ikke at Apolloen prøver at lege ørevenlig/småkedelig/tilgivende pladespiller, hvis det er sådan du tolker ordet "analog" Noget af det fede ved Apollo, er at den slet ikke lyder af elektronik. Det er nok det "antisilver" er så vild med, i Apollo. På den måde kunne man måske godt sige, at Apollo er analog.
Mine indtryk af hvilke lydidealer de to herrer foretrækker, er kun på basis af deres skriverier, så det er jo ikke sikkert de er så langt fra hinanden, som de gerne får det til at lyde - især i diskussionen om lyden fra en Linn Troika 
Jaa, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Kender ikke historien med den Linn 
Jeg har selv haft en 3020'er - den helt gamle, hvor volumeknappen skrabede på kabinettet og indgangsvælgerknapperne sprang af, når man trykkede på en af de andre... Jeg havde desværre ikke udstyr der matchede eller ører, der fattede potentialet i den lille kæmpe, selv om jeg var glad for den. Men et skinnende megamonster af en integreret (Denon PMA790?) med 'træ'sider - lokkede den lille dreng... Ak, ak Sic transit gloria mundi.
|