Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvad lytter du efter. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Ang. Sub så har jeg det selv sådan, at det er noget som jeg forsøger at undgå, specielt til et MUSIK setup, da de sub´r jeg har hørt indtil videre "bare" buldre, hvilket jeg ikke kan se nogen idé i hvis jeg skal høre musik. Men når så dét er sagt så ved jeg der findes sub´s som ikke bare buldre, men som bestemt også har "styr på det" og som kan være en god ting at have, hvis man ellers har en ht som ikke kan leverer ret meget bas.

-Men de koster rigtig mange penge, og så synes jeg lige så godt at man kan invisterere i en ht som kan leverere den bas som man eftersøger i stedet for, hvis man kan finde den som så samtidig lever op til de krav som man ellers stiller af den, men det kan så være dér det går hen og bliver svært!.

Det som jeg selv går efter, og grunden til at jeg ikke har fundet det perfekte endnu er.

Perspektiv. live optagelser, da jeg gerne vil være "midt i koncerten" når jeg lytter.

2. Musikalitet. Jeg skal kunne nyde musikken, uanset hvor jeg sidder, i forhold til "sweet-spot".

3. Stemmeområdet skal være 100% iorden da jeg hader at spille en plade hvor jeg ikke kan høre hvad der bliver sunget, men bare bliver "proppet med" en masse musik og en stemme som bliver væk i infernoet af instrumenter.

4. Diskant. S-lyde må ikke betones (fremhæves).

4. Bas. Fast og hurtig bas. Hellere begrænset bas, med kvalitet, frem for svampet dybbas. Subwoofere er bandlyst.

5. Lydtryk. Jeg forlanger et vist (højt) lydtryk da jeg ikke altid gider at skulle sidde med hovedet lige ved siden af kassen og indimellem elsker at "give den gas" med alt lige fra popmusik, rock og til jazz.

Derudover er det vigtigt for mig, at det er noget som jeg kan holde ud og glædes ved at lytte til i mange timer af gangen og ikke bliver "lytte træt" af, men det tror jeg nu lige så meget er en kvalitet som man skal finde på det produkt som man sender FORAN højtaleren, da det er dette produkt som giver signalet til HT.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Zenon
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Mange gode bud.....

Jeg synes også man skal kunne fornemme forskel på henholdsvis "T" "S" og "F" lyde....som ikke må lyde for skingre men hvor forskellen alligevel er intakt!!

Til top Vis Zenon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zenon

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hej Alle !!

Jeg vil efter min erfaring med de mange forskældige højtaler jeg har haft i de godt 30 år

jeg har leget og bygget hifi og højtaller der har jeg 3 modeller mine Quad ELS 63 og mine

"gamle Tannoy HPD385" som jeg også skriver lidt om på mit sparsome indlæg Studie monitor

også mine ATC 50 . De modeller kan man lytte på i mange timer uden og blive træt i hoved, for de

spiller meget afblanceret og bulder ikke ( nu kan ELS63 jo heller ikke buldere ).

Så brug dine øre.

Hilsen Poul Moren

ps Var der ikke nogle som kunne hjælpe mig lidt med hvordan man uplouder ( ligge bileder ind

på Mit Hifi anlæg ) for det kan jeg ikke finde udaf jeg har prøvet med det program Picasa2.

Så hvis der skulle være end venlig sjæl så mail lige med et par råd til mig på pmoren@stofanet.dk

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes