Ang. Sub så har jeg det selv sådan, at det er noget som jeg forsøger at undgå, specielt til et MUSIK setup, da de sub´r jeg har hørt indtil videre "bare" buldre, hvilket jeg ikke kan se nogen idé i hvis jeg skal høre musik. Men når så dét er sagt så ved jeg der findes sub´s som ikke bare buldre, men som bestemt også har "styr på det" og som kan være en god ting at have, hvis man ellers har en ht som ikke kan leverer ret meget bas.
-Men de koster rigtig mange penge, og så synes jeg lige så godt at man kan invisterere i en ht som kan leverere den bas som man eftersøger i stedet for, hvis man kan finde den som så samtidig lever op til de krav som man ellers stiller af den, men det kan så være dér det går hen og bliver svært!.
Det som jeg selv går efter, og grunden til at jeg ikke har fundet det perfekte endnu er.
Perspektiv. live optagelser, da jeg gerne vil være "midt i koncerten" når jeg lytter.
2. Musikalitet. Jeg skal kunne nyde musikken, uanset hvor jeg sidder, i forhold til "sweet-spot".
3. Stemmeområdet skal være 100% iorden da jeg hader at spille en plade hvor jeg ikke kan høre hvad der bliver sunget, men bare bliver "proppet med" en masse musik og en stemme som bliver væk i infernoet af instrumenter.
4. Diskant. S-lyde må ikke betones (fremhæves).
4. Bas. Fast og hurtig bas. Hellere begrænset bas, med kvalitet, frem for svampet dybbas. Subwoofere er bandlyst.
5. Lydtryk. Jeg forlanger et vist (højt) lydtryk da jeg ikke altid gider at skulle sidde med hovedet lige ved siden af kassen og indimellem elsker at "give den gas" med alt lige fra popmusik, rock og til jazz.
Derudover er det vigtigt for mig, at det er noget som jeg kan holde ud og glædes ved at lytte til i mange timer af gangen og ikke bliver "lytte træt" af, men det tror jeg nu lige så meget er en kvalitet som man skal finde på det produkt som man sender FORAN højtaleren, da det er dette produkt som giver signalet til HT.
Michael