Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 17:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 2 vejs, valg af. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Har selv haft 2 vejs før - bl.a. Avance Dana og Dali Coupé. Jeg kender udemærket de konceptbetingede forcer og ulemper, så jeg er ret sikker i min sag. Bare roligt 

Jeg har ikke fundet løsningen endnu. Dem der har imponeret mest er Peak Consult Incognito, Gamut L3 og Red Rose Rosebud Two. De er desværre alle tre r** dyre - også brugt

Opgaven er at finde noget der er tilnærmelsesvis lige så kompetent til en pris almindelige mennesker kan betale. Det kræver vist kreativ tænknig.

Under alle omstændigheder skal jeg have lyttet nærmere til et bar stykker (SA2k, AC Leisure 2/3/5, B&W CM1/2).

Havde håbet på nogle alternative forslag. Nogle af dem som ingen andre har. Ingen andre bud?

Edit: Undskyld til de sidste par indlæg. Ovenstående tog mig vist temmelig lang tid at få færdig. Genelec er noteret.

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hvad med B&W 805, den gamle model? Er den noget værd? Spørger, fordi jeg også selv leder efter en god reolhøjtaler...
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Thomas! skrev:

Har selv haft 2 vejs før - bl.a. Avance Dana og Dali Coupé. Jeg kender udemærket de konceptbetingede forcer og ulemper, så jeg er ret sikker i min sag. Bare roligt 

Jeg har ikke fundet løsningen endnu. Dem der har imponeret mest er Peak Consult Incognito, Gamut L3 og Red Rose Rosebud Two. De er desværre alle tre r** dyre - også brugt

Opgaven er at finde noget der er tilnærmelsesvis lige så kompetent til en pris almindelige mennesker kan betale. Det kræver vist kreativ tænknig.

Under alle omstændigheder skal jeg have lyttet nærmere til et bar stykker (SA2k, AC Leisure 2/3/5, B&W CM1/2).

Havde håbet på nogle alternative forslag. Nogle af dem som ingen andre har. Ingen andre bud?

Edit: Undskyld til de sidste par indlæg. Ovenstående tog mig vist temmelig lang tid at få færdig. Genelec er noteret.

hej den genelec jeg havde hed 1030A den spillede så hårene rejste sig  og der er mulig at justere

afrulning af bassen så man kan placere højtalleren hvor man  vil  

og den er aktiv,så man skal bare have en forforstærker med XLR

og den bruges i mange studier

den vil jeg anbefale

mvh Nilsson

Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Set på køb/salg + bytte: Eben 1X givet bud (fra i dag), Peak Consult Incognito 6500 kr ( d. 7-1-06, dog ældre model ) og Infinity Modulus 4000 kr  -  Eben er en gulvhøjtaler, men fylder ikke mere end en standerhøjtaler.

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

hej

jeg vil sige at SA2k er et lyt vær, den spiller godt

men man kunne også bygge selv bare tanken om, hvad man kunne får for 15000kr får tænderne til at løbe i vand

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Prøv Aurum Cantus Melody M-103. Det er en 2-vejs gulvmodel, med samme diskant som Leisure 3, men med 7" enhed. Den diskant er abslolut topklasse. Jeg har lige købt et sæt og de er virkelig imponerende til prisen. 
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Thomas! skrev:

Et rigtigt godt bud er Montana Monitor, dem er der ingen andre der har endnu (andre end R.H. og mig selv i vores kommende nye stue) - helt funklende nye - se tråden "Mitt High-end anleg" 

2-vejs, 46x30x30cm, 14 kg/stk, 35-30000 Hz ± 3 dB, 89 dB, 150 W, 15.900,- for to.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hvad med en åleglat 2 vejs INF Intermezzo 2.6 (40-20KHz +/- 1,5dB) der har output 6 dB nede ved 30Hz og rumkorrektion og aktiv 250W RMS bas. 20L støbt aluminium kabinet, eller hvad med en lille fræk og hurtig fra Vienna?

Gamuten kan selvbygges for under 10K for dem der har fingrene skruet rigtigt på, og til den pris er der efter min mening ikke alternativer, nærmest ren slagtning.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Gamuten kan selvbygges for under 10K for dem der har fingrene skruet rigtigt på, og til den pris er der efter min mening ikke alternativer, nærmest ren slagtning.

Har du et link til en klon?

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

God aften Thomas.

Der er godt nok mange fine bud på en 2-vejs standerhøjttaler i denne tråd.

Jeg synes bestemt, med dit budget taget i betragtning, at du skal gå efter Raidho Acoustics lille S-Centric. Jeg ved, at den tidligere er blevet nævnt i denne tråd sammen med S-Baby. Det forholder sig sådan, at en S-Centric er væsentligt lettere at få til at lyde godt, hvorimod S-Baby er lidt vanskeligere med hensyn til valg af grej og placering samt den ene bas/mellemtone kan godt blive en smule stresset ved højt lydtryk. Men, så taler vi også om at spille rigtigt højt. Jeg har bl.a. lyttet til den ved Raidho i Aalestrup og blev vildt imponeret over dens performance. Enormt rum og luft var der i gengivelsen. For 12k er det svært at finde en lige så vellydende speaker.

Endvidere, synes jeg, at S-Centric er en ganske pæn speaker, og i sort ask på et sæt sorte aluminiumsstandere har du et meget smukt match som de fleste inkl. fruen ville synes om. At, den så er megte vellydende er jo det væsentligste i dette forhold.

Det skal siges, at jeg selv er indehaver af storesøster eller nemlig Emilie S3, og derfor er blevet en smule miljøskadet af den dejlige diskant og de hurtige bas/mellemtoneenheder, der sidder i konstruktionen.

Var det ikke fordi, jeg valgte S3, så er jeg ganske sikker på at det var S-Centris, der havde fundet vej til Casa Flex.... Den lyder fedt, og så er der bare noget over en standerhøjttaler i D'Appolito design/konstruktion.

Men, som tidligere skrevet, så er der mange fine bud, og det er i sidste ende op til dig at afgøre, hvad der falder i din smag.

Håber du vælger rigtigt i din søgen efter en ny "legekammerat".

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Hvis du vil have verdens bedste standerhøjttaler, så er her et forslag De sælges brugt til ca.25K

Jeg har set dit maks budtet, men prøv.

Halopsa Henrik.

Er du blevet ramt shopping-feber, eller skal der bare ske lidt andet i ederes stue.... Måske "storebror" skal indtage L3's plads i din casa?

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hej....

der er så mange muligheder!!!....... jeg ville også foreslå en højtaler, som SA2K. Har selv et par "master", men har aldrig fået pakket dem ud endnu... skal have fundet en plads

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
tarup 13 skrev:

Hvis du vil have verdens bedste standerhøjttaler, så er her et forslag De sælges brugt til ca.25K

Jeg har set dit maks budtet, men prøv.

Halopsa Henrik.

Er du blevet ramt shopping-feber, eller skal der bare ske lidt andet i ederes stue.... Måske "storebror" skal indtage L3's plads i din casa?

Mvh. Rune

Hifilopsa Rune, du må ikke tro at jeg prøver på at sælge mine L3 er, men det var da en oplagt mulighed for en opgradering, at prøve med L5. Men først skal jeg lige undersøge placeringen af min sub. Jeg er ikke stor tilhænger af at hele signalet bliver ledt 15 m rundt i et signalkabel, til subben og derefter først ud til Gamut'erne, men det er foreslået af Jensen himself, da det giver en forbedring med subben imellem speakers, så det burde jeg nok prøve.

vh.Henrik

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:
Mik112 skrev:

Har du et link til en klon?

vH pH

Ikke her pt. men den kan skaffes. Basser ca. 1,5K, diskant ca. 4K, delefilter 1K og snedker 2K, diverse tilbehør og fittings 1K. Finish bliver aldrig som på Gamut'en men 25K sparet kan jo opveje en del. Der er intet Woodoo i Gamuten - blot en del overvejelser om hvilke enheder der funker sammen. Alt er set før, og den spiller fantastisk, men prisen

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan så visst varmt anbefale disse! Selv om jeg er inhabil fordi jeg har Montana Monitor selv har jeg ikke hørt bedre Monitorer under 50'kDKK!!

Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

De her koster 9000 for et sæt - men den billige pris til trods, tror jeg godt, de kan tage kampen op med nogle af de langt dyrere forslag, der er kommet indtil videre:

Von Schweikert VR1 - http://www.vonschweikert.com/vr1.html

Jeg har selv haft VR2 og har nu VR4jr - som i deres respektive kategorier er stand-out på pris/ydelse.

Den lille VR1 skulle gå ned til 40 hz, og er med den samme diskant som VR2 og VR4jr - og der er toppen virkelig i orden.

Finish er i orden uden at være spektakulær på storebrødrene, men lyden... lyden!

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes