| Forfatter |
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser nu lækkert ud! Hvad med at sætte forstærkeren og cd-afspilleren på hver sin hylde, nu du har muligheden..?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
| Det ser nu lækkert ud! Hvad med at sætte forstærkeren og cd-afspilleren på hver sin hylde, nu du har muligheden..?
|
|
|
Tak! Ja, det er hermed gjort. Toppladen er allerede reserveret til TV'et. Tror også, komponenterne har det bedst med at få hver sin hylde.
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gætter på et Canon IXUS 55 ! Og ja, udemærkede billeder  
Jeg kan klart anbefale at tage dine billeder med mindre lys og lade
blitzen forblive slukket, og i så istedet forhøje din blænde. Så får du
nogle dejlige stemningsfulde billeder.
Det har jeg gjort med mit Canon IXUS 400 (Se mit setup i signatur)
Keep up the good work! Det grej fortjener en hånd mere
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
Jeg gætter på et Canon IXUS 55 ! Og ja, udemærkede billeder  
Jeg kan klart anbefale at tage dine billeder med mindre lys og lade
blitzen forblive slukket, og i så istedet forhøje din blænde. Så får du
nogle dejlige stemningsfulde billeder.
Det har jeg gjort med mit Canon IXUS 400 (Se mit setup i signatur)
Keep up the good work! Det grej fortjener en hånd mere 
|
|
|
Korrekt. Det er en IXUS 55! Det var da utroligt?! Hvordan alverden kunne du regne det ud? Tak for komplimentet og din tips til kameraet. Jeg må indrømme, at jeg (stadig) ikke har sat mig ind i dens funktioner. Jeg plejer bare at tage billeder med "automatisk opsætning" og så uden blitz. I øvrigt lækkert grej du har. SR 8500 er en superb receiver (og cd  ). Hvordan spiller dine SA 1280 MKII? Skal nemlig selv have nye højttalere (på et tidspunkt).
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak  Jeg bruger Canon IXUS 55. Lille og lækker kamera med god billedekvalitet (i betragtning af størrelsen). Det kræver dog, at man 'fifler' lidt med indstillingerne, før det rigtig 'spiller'. Men det kan naturligvis ikke hamle op med digitale spejlrefleks.
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Korrekt. Det er en IXUS 55!
Det var da utroligt?! Hvordan alverden kunne du regne det ud? Tak
for komplimentet og din tips til kameraet. Jeg må indrømme, at jeg
(stadig) ikke har sat mig ind i dens funktioner. Jeg plejer bare at
tage billeder med "automatisk opsætning" og så uden blitz.
I øvrigt lækkert grej du har. SR 8500 er en superb receiver (og cd ). Hvordan spiller dine SA 1280 MKII? Skal nemlig selv have nye højttalere (på et tidspunkt).
|
|
|
Hehe det med kameraet var nu rimelig let, vil jeg sige. Du skal bare
"gemme" billedet på din pc, højreklikke på det, vælge "egenskaber",
vælge "dokumentinfo" og sidst avanceret. Så står alt hvad der er værd
at vide om billedet lige der.
Med hensyn til højtalerne:
Jeg ved ikke rigtig om jeg vil anbefale dem. De spiller egentlig meget
godt og "all-round" men de mangler simpelthen overskud. Som med meget
andet SA begynder diskanten hurtigt at blive "spids" ved bare moderate
lydtryk. Dette bemærkede jeg også på deres nye Explorer.
Jeg tror der er bedre højtalere derude. F.eks. skulle DLS55 og 66 være rigtig gode og "minde om" 1280 bare med mere af det hele.
Jeg går lige nu og overvejer at skifte mine 1280'ere ud med nogle
standere (f.eks. Raidho Emilie som jeg er meget imponeret af) og så
supplere med en sub.
Mit råd til dig må være, at høre dem op mod noget andet på DIT EGET
grej inden du køber. Rigtig mange steder står SA nemlig kablet op med
det rigtig dyre Nordost kabel, som gør enhver sammenligning utroværdig.
Må nok ærligt indrømme, at jeg vist faldt lidt for det trick. Med
NO-kablet bliver tingene i mine øjne så pæne og "sprøde" at højtalerne
synes langt bedre end de vil gøre på mere humant udstyr. Men det er
selvfølgelig bare mine tanker.
Held og lykke med det !
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gir dig ret i det med spejlreflex... intet stikker...  Køre bmx med nogle venner og man for ikk bedre cam til sådan et formål..
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
AM-E skrev:
Korrekt. Det er en IXUS 55!
Det var da utroligt?! Hvordan alverden kunne du regne det ud? Tak
for komplimentet og din tips til kameraet. Jeg må indrømme, at jeg
(stadig) ikke har sat mig ind i dens funktioner. Jeg plejer bare at
tage billeder med "automatisk opsætning" og så uden blitz.
I øvrigt lækkert grej du har. SR 8500 er en superb receiver (og cd ). Hvordan spiller dine SA 1280 MKII? Skal nemlig selv have nye højttalere (på et tidspunkt).
|
|
|
Hehe det med kameraet var nu rimelig let, vil jeg sige. Du skal bare
"gemme" billedet på din pc, højreklikke på det, vælge "egenskaber",
vælge "dokumentinfo" og sidst avanceret. Så står alt hvad der er værd
at vide om billedet lige der.
Med hensyn til højtalerne:
Jeg ved ikke rigtig om jeg vil anbefale dem. De spiller egentlig meget
godt og "all-round" men de mangler simpelthen overskud. Som med meget
andet SA begynder diskanten hurtigt at blive "spids" ved bare moderate
lydtryk. Dette bemærkede jeg også på deres nye Explorer.
Jeg tror der er bedre højtalere derude. F.eks. skulle DLS55 og 66 være rigtig gode og "minde om" 1280 bare med mere af det hele.
Jeg går lige nu og overvejer at skifte mine 1280'ere ud med nogle
standere (f.eks. Raidho Emilie som jeg er meget imponeret af) og så
supplere med en sub.
Mit råd til dig må være, at høre dem op mod noget andet på DIT EGET
grej inden du køber. Rigtig mange steder står SA nemlig kablet op med
det rigtig dyre Nordost kabel, som gør enhver sammenligning utroværdig.
Må nok ærligt indrømme, at jeg vist faldt lidt for det trick. Med
NO-kablet bliver tingene i mine øjne så pæne og "sprøde" at højtalerne
synes langt bedre end de vil gøre på mere humant udstyr. Men det er
selvfølgelig bare mine tanker.
Held og lykke med det !
|
|
|
Det med en spids/skarp/skinger/skrigende/indsæt selv ord her - diskant kender jeg selv alt for godt. Mine B&W har også tendens til at blive 'spids' ved høj lytteniveau. Otto fra TC har anbefalet mig at kigge på DLS' R66. Så dem skal ned og høre på lørdag. Samtidig kunne jeg jo også lige tage et lyt til VA's Haydn Grand og Mozart Grand, selvom sidstnævnte nok vil trække tænder ud af min forstærker. Ang. med at låne grej hjem, så er mulighederne meget små. Ja, de er nærmest ikke tilstede, da jeg bor i Herning. Her er der kun HfK at finde, og de har jo ikke andet end Dali og B&W.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ikke glemme Bach Grand hvis du kigger på VA i den prisklasse. Jeg har haft både Mozart og Bach G til låns, og jeg synes bestemt Bach'en vinder. Den virker meget mere harmonisk i mine øre, end Mozart. Aurum Cantus kan jeg også anbefale. Der får man meget højttaler for pengene. Deres standeremodeller er fænomenale til prisen. Fedt anlæg! Det ser rigtig godt ud. Jeg har selv taget springet fra SS til stereo, og man bliver belønnet...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der et billigt tweak på vej hjem fra USA. De skulle udgøre mirakler for lyden, og til den pris måtte det jo prøves! 8 stk Vibrapods er hermed bestilt!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Du må ikke glemme Bach Grand hvis du kigger på VA i den prisklasse. Jeg har haft både Mozart og Bach G til låns, og jeg synes bestemt Bach'en vinder. Den virker meget mere harmonisk i mine øre, end Mozart. Aurum Cantus kan jeg også anbefale. Der får man meget højttaler for pengene. Deres standeremodeller er fænomenale til prisen.
Fedt anlæg! Det ser rigtig godt ud. Jeg har selv taget springet fra SS til stereo, og man bliver belønnet... 
|
|
|
Hej Schrammelll. Jeg må tage hatten af for dit anlæg. MF's A serie ser helt forrygende ud. De lyder sikkert ligeså godt, som de ser ud!  ...og dine AC MG II er da også top-dollar! Jeg har faktisk slet ikke tænkt på Bach Grand, da højttaleren "kun" er i besiddelse af én bas/mellemtone enhed udover diskanten. Kan den spille højt og sammenhængende? Din AC Moon Goddess II ser meget kompetent ud. Den er sikkert fremragende til at formidle jazz og klassisk musik, men kan den bruges som en "rock højttaler"? Og er den ikke meget svær at trække? Din A5 amp har jo masser af kræfter i forhold til min Marantz. Hvad koster den i øvrigt
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Jeg har faktisk slet ikke tænkt på Bach Grand, da højttaleren "kun" er i besiddelse af én bas/mellemtone enhed udover diskanten. Kan den spille højt og sammenhængende?
Din AC Moon Goddess II ser meget kompetent ud. Den er sikkert fremragende til at formidle jazz og klassisk musik, men kan den bruges som en "rock højttaler"? Og er den ikke meget svær at trække? Din A5 amp har jo masser af kræfter i forhold til min Marantz.
Hvad koster den i øvrigt
|
|
|
Bach G spiller i højt grad sammenhængende, mere end Mozarten synes jeg. På papiret går Bach ned til 35hz, og der manglede bestemt heller ikke bas i dem. Angående mine højttalere, så består 60% af min plade/cd-samling af indie-rock-metal-hardcore o.lign., så ja, det kan de sagtens spille. Diskanten er velopløst med masser af luft mellem instrumenter og stemmer, og man er ikke i tvivl om hvor de forskellige ting er placeret i forhold til hinanden i lydbilledet. Driftmæssigt er de heller ikke noget problem. Min Marantz SR7300 surroundreciever kan sagtens drive dem, til det niveau jeg lytter til. MF'eren har dog noget mere overskud når det virklig går løs plus en del andre fordele, men det skulle der også gerne være når man kigger på prislappen.
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Så er der et billigt tweak på vej hjem fra USA. De skulle udgøre mirakler for lyden, og til den pris måtte det jo prøves!
8 stk Vibrapods er hermed bestilt!
|
|
|
Har du ikke et link til det firma der sælger dem? Når du nu siger billigt, har du så medregnet den told du måske kommer til at betale for dem?  Og mht. anlæget, er der vel ikke så meget andet at sige end Fedt! Belysningen af anlæget er vist blevet nævnt, og jeg må nok give vedkommende ret, men hvis det kan skrues ned, så er det jo bare lækkert. /hansson Update (5 min. senere): En hurtig googling gav den åbenlyse adresse www.vibrapods.com
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
AM-E skrev:
Så er der et billigt tweak på vej hjem fra USA. De skulle udgøre mirakler for lyden, og til den pris måtte det jo prøves!
8 stk Vibrapods er hermed bestilt!
|
|
|
Har du ikke et link til det firma der sælger dem?
Når du nu siger billigt, har du så medregnet den told du måske kommer til at betale for dem?
Og mht. anlæget, er der vel ikke så meget andet at sige end Fedt! Belysningen af anlæget er vist blevet nævnt, og jeg må nok give vedkommende ret, men hvis det kan skrues ned, så er det jo bare lækkert.
/hansson
Update (5 min. senere): En hurtig googling gav den åbenlyse adresse www.vibrapods.com
|
|
|
Jeg har snakket med Craig fra CJ's Audio, og han lovede at nok skulle ordne det med told osv. Hvis den bliver taget i tolden, så har jeg stadig sparet nogle kroner, da 8 stk vibrapods herhjemme koster omkring 450-600kr! tjek evt. http://www.cjsaudvid.com/ellers er der www.hificables.co.uk men de er noget dyrere
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg i lang tid funderet over, hvilket højttaler kabel jeg skal have. Jeg har fået et godt tilbud af R.A.E. Akustik på et sæt Kimber 8 TC Stereoplay Jubilee Edition (se billede). Nogen der kan sige god for dette kabel? Bliver det for mørkt med Marantz?
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Jeg har snakket med Craig fra CJ's Audio, og han lovede at nok skulle ordne det med told osv.
Hvis den bliver taget i tolden, så har jeg stadig sparet nogle kroner, da 8 stk vibrapods herhjemme koster omkring 450-600kr!
tjek evt. http://www.cjsaudvid.com/
ellers er der www.hificables.co.uk men de er noget dyrere
|
|
|
Hvis man kigger efter forhandlere af vibrapods på deres hjemmeside, kan man finde et sted i Norge der sælger dem for 299,- for 4 stk. og det svarer vel til omkring 250-275 kr. Så dem der sælger dem i DK lader da til at lægge en pæn avance på. Hvordan har du så tænkt dig at bruge dem? skruer du de oprindelige ben/fødder af dine marantz'er og stiller dem direkte på vibrapods, eller beholder du benene på? /hansson
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
AM-E skrev:
Jeg har snakket med Craig fra CJ's Audio, og han lovede at nok skulle ordne det med told osv.
Hvis den bliver taget i tolden, så har jeg stadig sparet nogle kroner, da 8 stk vibrapods herhjemme koster omkring 450-600kr!
tjek evt. http://www.cjsaudvid.com/
ellers er der www.hificables.co.uk men de er noget dyrere
|
|
|
Hvis man kigger efter forhandlere af vibrapods på deres hjemmeside, kan man finde et sted i Norge der sælger dem for 299,- for 4 stk. og det svarer vel til omkring 250-275 kr. Så dem der sælger dem i DK lader da til at lægge en pæn avance på.
Hvordan har du så tænkt dig at bruge dem? skruer du de oprindelige ben/fødder af dine marantz'er og stiller dem direkte på vibrapods, eller beholder du benene på?
/hansson
|
|
|
Jeg vil ikke skrue fødderne af mine Marantz komponenter. Jeg placerer dem bare direkte på fødderne. Ellers har jeg tænkt på at udvide med 4-8 stk og stille dem i række på et glas- eller MDFplade.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der kan fortælle mig vigtigheden i at have ENS kabler/mærke hele vejen rundt? Vil det have negativ effekt ved at blande mærker/modeller? Hvis man blander, får man jo 2 vidt forskellige klang, eller?
Jeg havde nemlig i første omgang tænkt på at købe Mictor's Revolution, som passer til mine Mictor signalkabler. Dog kan Revolution ikke fåes mere, og den rækker heller ikke til mit budget, da den koster 3500kr.
Kort sagt: Vil det være synd at bruge Mictor Clearwater II (signal, cd -> amp) med f.eks Kimber 8 TC højttalerkabler???
|
| Til top |
|
| |