Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Marantz - Mit første stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

anyone...?
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Nå, så vil jeg lige "underholde" lidt med nogle flere billeder, indtil der kommer nye kabler og andet godt hjem. Har fået nyt digicam, så kan jeg jo ligeså godt prøve mine amatøragtige færdigheder af!

Har flere cd'er til at ligge rundt omkring

Ps. leder stadig efter højttalerkabler, så hvis I har et godt bud, må i meget gerne supplere

Det var så alt for denne gang....

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Nice...

Den Marantz-serie er sgu for lækker...!

Hvad er det for noget cd-hylde-holder-ting du har???
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Nice...

Den Marantz-serie er sgu for lækker...!

Hvad er det for noget cd-hylde-holder-ting du har???

Tak. Er nu stadig misundelig på dit MF grej ...misundelse af den gode slags skal det lige siges

Ja, mine cd'er hylder er jeg faktisk meget glade for! Fandt dem hos min lokale 2tal Radio/TV-forhandler. Kender ejeren så han gav lidt rabat. 4 stk for 800kr. De koster vist normalt mellem 4-500kr pr stk....Fik jeg nævnt de er fra Dantax International?

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E.

Virklig lækkert setup, nu ved jeg ikke hvad din Amp har og gøre godt med, men Marantz er da ikke det svageste maskineri der findes, deres PM serie er da så vidt jeg ved enda temlig strømstærk, så mon ikke et sæt Haydn Grand ville kunne trækkes tilfredstillende eller Bach Grand for den sags skyld, jeg kan ihvertifælde varmt anbefale dig at give V.A. et lyt jeg har haft flere af deres modeller og ingen har endnu skuffet.

Ang. HT Kabel ja så kan jeg da også varmt anbefale dig Kimber´s 8TC bruger det selv og det er altså lækkert, jeg har også et Mictor ClearWater MKII dog i XLR men det kører fint her sammen med 8TC.

Hva er det for nogle CDhylder du har dig der???

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej AM-E.

Virklig lækkert setup, nu ved jeg ikke hvad din Amp har og gøre godt med, men Marantz er da ikke det svageste maskineri der findes, deres PM serie er da så vidt jeg ved enda temlig strømstærk, så mon ikke et sæt Haydn Grand ville kunne trækkes tilfredstillende eller Bach Grand for den sags skyld, jeg kan ihvertifælde varmt anbefale dig at give V.A. et lyt jeg har haft flere af deres modeller og ingen har endnu skuffet.

Ang. HT Kabel ja så kan jeg da også varmt anbefale dig Kimber´s 8TC bruger det selv og det er altså lækkert, jeg har også et Mictor ClearWater MKII dog i XLR men det kører fint her sammen med 8TC.

Hva er det for nogle CDhylder du har dig der???

Hej Bjørn B.

Ja, Haydn har fået min opmærksomhed. Har tænkt på at supplere med en sub. En Velodyne fra deres SPL-R serie...eller en SVS sub. Synes dog Velodynen er federe, og fylder heller ikke nær så meget...spøggsmålet er bare, om det kan integreres ordentligt i et stereo-setup. Bach Grand og Mozart Grand har jeg også kigget på. Dog er min Marantz "kun" opgivet til 2x60watt i 8ohm og 2x100watt i 40ohm...Men som du selv siger, så virker det som om, at PM 17'eren er rigtig strømstærk....Synes bare lyden i mit setup er meget "mærkelig". Jeg har overbevist om, at det er højttaleren den er gal med. Det lyder bare forkert i mine øre. Som om lyden er "lukket inde". Men det er måske sådan Marantz lyder?

Ang. mine cd hylder, så kan du se svaret ovenover dit

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Hej Bjørn B.

Ja, Haydn har fået min opmærksomhed. Har tænkt på at supplere med en sub. En Velodyne fra deres SPL-R serie...eller en SVS sub. Synes dog Velodynen er federe, og fylder heller ikke nær så meget...spøggsmålet er bare, om det kan integreres ordentligt i et stereo-setup. Bach Grand og Mozart Grand har jeg også kigget på. Dog er min Marantz "kun" opgivet til 2x60watt i 8ohm og 2x100watt i 40ohm...Men som du selv siger, så virker det som om, at PM 17'eren er rigtig strømstærk....Synes bare lyden i mit setup er meget "mærkelig". Jeg har overbevist om, at det er højttaleren den er gal med. Det lyder bare forkert i mine øre. Som om lyden er "lukket inde". Men det er måske sådan Marantz lyder?

Hej.

Dantax...Hva dælen, Hmm dem må jeg ud og se om jeg ikke kan finde et eller andet sted, for de er ski da fede...

Hmm lyder indelukket, ja det er da underligt, er alt dit udstyr helt nyt?? Kan jo være det bare skal spilles lidt til, de B&Wére tror jeg faktisk stiller større krav til din Amp´s strømstyrke end et sæt Haydn Grand gør, syns du skal give de Haydn et lyt, de spiller overraskene stort af sådanne små sataner og være, min kommene HjemmeBio bliver bla. udstyret med Haydn Grand...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

AM-E skrev:

Hej Bjørn B.

Hej.

Dantax...Hva dælen, Hmm dem må jeg ud og se om jeg ikke kan finde et eller andet sted, for de er ski da fede...

Hmm lyder indelukket, ja det er da underligt, er alt dit udstyr helt nyt?? Kan jo være det bare skal spilles lidt til, de B&Wére tror jeg faktisk stiller større krav til din Amp´s strømstyrke end et sæt Haydn Grand gør, syns du skal give de Haydn et lyt, de spiller overraskene stort af sådanne små sataner og være, min kommene HjemmeBio bliver bla. udstyret med Haydn Grand...

Mit udstyr er købt brugt. Det var dog kun ca. 4mdr gammelt, da jeg købte det. Jeg vil mene, det var tilspillet, da jeg fik det, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Det kunne også være mine Taralabs kabler? De "farver" vel også lyden mørkt? De passede i hvertfald fint til min gamle Denon's lyse klang. De kunne være, at jeg skulle prøve en 8 TC fra Kimber. Er også blevet tilbudt noget Silver Resolution Reference af Frank fra SignalCable.com

Jeg skulle faktisk have hørt Haydn Grand i sidste uge hos TC, men måtte aflyse turen. Æv, det var træls! Er også blevet anbefalet at give et lyt til DLS' R66 af Otto. De skulle være rigtig gode til prisen!

Et sæt Haydn Grand ville i hvert fald sætte prikken over "i'et" i dit, i forvejen, lækre setup, Bjørn! ...Håber også, at jeg engang får råd til noget Audia

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Hej.

Mit udstyr er købt brugt. Det var dog kun ca. 4mdr gammelt, da jeg købte det. Jeg vil mene, det var tilspillet, da jeg fik det, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Det kunne også være mine Taralabs kabler? De "farver" vel også lyden mørkt? De passede i hvertfald fint til min gamle Denon's lyse klang. De kunne være, at jeg skulle prøve en 8 TC fra Kimber. Er også blevet tilbudt noget Silver Resolution Reference af Frank fra SignalCable.com

Jeg skulle faktisk have hørt Haydn Grand i sidste uge hos TC, men måtte aflyse turen. Æv, det var træls! Er også blevet anbefalet at give et lyt til DLS' R66 af Otto. De skulle være rigtig gode til prisen!

Et sæt Haydn Grand ville i hvert fald sætte prikken over "i'et" i dit, i forvejen, lækre setup, Bjørn! ...Håber også, at jeg engang får råd til noget Audia

Ja DLS er også nogle gode speakers, har dog kun lyttet til deres R55 MKII hvilket også er en fed speaker, det gode ved at lytte hos TC er jo at de også gør i Marantz og for den sags skyld i Kimber Cable, var der inde i dag, bare for at ose lidt og så de også have fået sat et sæt V.A. Beethoven Baby Grand op, i Sort PianoLak...damn de var flotte nåede desværre ikke lytte til dem, men lad heller være med at lytte dem, det kan blive en dyr fornøjelse

Du skal være velkommen en dag hvis du vil lytte til det Audia

corneille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Godt at se at der er andre som lytter til NIN
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Synes bare lyden i mit setup er meget "mærkelig". Jeg har overbevist om, at det er højttaleren den er gal med. Det lyder bare forkert i mine øre. Som om lyden er "lukket inde". Men det er måske sådan Marantz lyder?

Jeg har en ven med Marantz og B&W DM604 og den kombination fungere godt hos ham. Generelt siges det at Marantz har en varm behagelig lyd, og det kan godt koste lidt af detaljerne i top og bund, men ikke så det lyder decideret indelukket. Har du prøvet at rykke højttalerne længere ud fra bagvæggen. Det er ofte ikke ret meget der skal til, og det kan afhjælpe lidt. Ellers må du ud og låne kabler og højttalere, og se om du kan finde problemet.

Det kan hurtigt blive en dyr hobby!

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det Marantz sæt er bare rålækkert at se på og røre ved! Har tit stået i TC's demorum og kørt med potentiometrene  Fjernbetjeningen er også rigtig lækkert udført, og du skal også have lidt ros for dine gode billeder! Det ser bare så meget bedre ud når de ikke skal komprimeres til 35 kb!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Top-$ musiksmag  og lækkert anlæg forøvrigt...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Update:

Så kom der 8 stk. Vibrapods til cdp og amp. Leveret med luftpost fra CJ's Audio, USA. Super hurtig levering og god service af Craig

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Virker de?!

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Virker de?!

Jeg har faktisk ikke haft tid til at lytte ordentligt endnu. De er monteret på amp og cdp, men lytte sessionerne har været korte pga. travlhed. Førstehåndsindtrykket er dog allerede meget positivt. Der er langt færre resonanser end hidtil, og så lyder anlægget lidt anderledes end før (positivt ment). Det lagde jeg især mærke til, da jeg satte Sade's Greatest Hits og Depeche Mode's Ultra i cd-afspilleren. 2 cd'er jeg kender til hudløshed, og det lød bare mere velopløst end pre-monteringen af Vibrapods. Jeg skal nok komme med lidt mere feedback i weekenden. Der har jeg nemlig god tid til at lytte

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt.

Jeg er selv lige begyndt at leget lidt med SD-feets, som jeg har liggende fra dengang jeg havde SA1280. Nu har jeg forsøgt dem under cd'en og forstærkeren. Forstærkeren kan jeg slet ikke høre nogle forandringer, men på cd'en synes jeg måske at kunne ane en smule mere ro i lydbilledet. Det er småting, men jeg har dog heller ikke lyttet seriøst på det endnu.
Under højttalerne har jeg erfaret at SD-feets virker meget godt. Bedre kontrol over bassen samt generelt strammere lydbillede.

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

meget lækkert anlæg mere er der ligsom  ikke at sige til det kan godt li dine cd hylder ser hammer godt ud når de stå sådan på vægen.

vis jeg skal sætte en finger på noget og det skal jeg så syns jeg det er synd de har lavet det der blå lys i ampen

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Update:

Så har jeg fået tilbudt et sæt splinternye Van den Hul Revelation Hybrid til $620 og Revolution $520

Priserne er NOGET billigere end herhjemme, men jeg mister tilgengæld muligheden for at lytte til dem før et evt. køb...

Det bliver svært....det ender nok bare med, at jeg køber Chord Odyssey 2, selvom jeg vil have noget andet...

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se du har højttalerne tilsalg. Har du fundet noget nyt endnu? 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes