| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schrammel.
Ja, min ht'er er sat til salg. Jeg besøgte TC i går for at lytte til VA Haydn og Bach Grand, men de var ikke hjemme. Tilgengæld fik jeg fornøjelsen af at lytte (og røre) ved Monitor Audio Gold Signature 10. Hold k*ft en lækker finish - og den lød også godt!
Men den store overraskelse var DLS R55. Den lyder utrolig til prisen. Simpelthen en klasse højttaler, og den passede meget godt til MF's 3.5 serie. Meget sammenhængende og de 5" enheder gengiver en dyb, hurtig og god bas. De står helt sikkert blandt de øverste på min ønskeliste.
Men men men, jeg kan jo ikke købe et sæt nye højttaler uden at prøve Aurum Cantus! Bare en skam de kun forhandles i Esbjerg, da det er MEGET sjældent jeg besøger den region. Kan de høres/forhandles andre steder?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den DLS R55 hører man meget positivt om, jeg har dog aldrig selv hørt den. Med mht til MF A3.5 så er det en klasse-forstærker til prisen. Forskellen på den og A5 er 100w. Lydmæssigt der efterlader de stort set samme indtryk. Forskellen ligger derimod i cd-maskinerne her er A5 væsentlig bedre end A3.5. Jeg har selv haft System Audio 1280, som konstruktionsmæssigt minder meget om R55. Jeg manglede bestemt heller ikke bas i dem. De spiller dybt og naturligt i mindre rum. Det samme gør Melody M103 og Bach Grand. Jeg er ofte blevet overrasket over hvad små enheder kan præstere. Ardency Audio annoncere også med Aurum Cantus, men de bor i Støvring, så go tur!!!
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo også bare vinde det sæt DLS R55 som er udloddet i konkurrencen her på Hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Du kunne jo også bare vinde det sæt DLS R55 som er udloddet i konkurrencen her på Hifi4all.dk
|
|
|
Hehe - tro mig, jeg prøver HVER dag  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup!
Hvad er det for en filterfunktion du snakker om på cdspillen, og hvad gør den lige ved lyden?
S.R
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE:
Så er der kommet nye kabler i huset. Der er tale om Gorm's (fra GMsound) DIY netkabler i 2.5mm2 konfiguration med Wattgate apparatstik samt en Bachmann strømpanel.
Om det har gavnet lyden på mit anlæg, lader jeg stå i det uvisse. Jeg har ikke lavet en A/B test, men godt ser det ud! Der skal dog heller ikke herske nogen tvivl om, at disse kabler er af hæderlig kvalitet. Til prisen er de en regulær "steal". Bachmann strømpanelet er ligeledes i god kvalitet.
Til sidst skal vi ikke glemme GMsounds utrolige gode service.
Desuden er der bestilt ydeligere tweaks fra CJ's Audio. 6 stk. Vibrapod Cones er på vej til lille Danmark fra "over there".
Nu mangler jeg bare nye højttalere, men budgettet halter lidt, desværre 

__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edit
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
UPDATE:
Så røg højttalerne inkl. standerne sig en tur. Nu kan jeg ikke lytte til musik ...Jeg har dog et sæt Creative Soundworks Digital liggende et eller andet sted. Mon ikk' det kan tilfredsstille mig, indtil jeg får råd til nye højttalere.
Køberen gav 3k for mine B&W DM 601s3 (3 år gamle), standere, sd-fødder og kabler. Hvem slap bedst afsted ved denne handel? Jeg synes selv prisen var OK, men jeg har så absolut heller ikke forstand på brugtpriser. Nogen der vil være behjælpelig?
|
|
|
Davs i tråden. Det ser bare lækkert ud det Marantz Hvad skal du have af lydkasser? DLS? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
AM-E skrev:
UPDATE:
Så røg højttalerne inkl. standerne sig en tur. Nu kan jeg ikke lytte til musik ...Jeg har dog et sæt Creative Soundworks Digital liggende et eller andet sted. Mon ikk' det kan tilfredsstille mig, indtil jeg får råd til nye højttalere.
Køberen gav 3k for mine B&W DM 601s3 (3 år gamle), standere, sd-fødder og kabler. Hvem slap bedst afsted ved denne handel? Jeg synes selv prisen var OK, men jeg har så absolut heller ikke forstand på brugtpriser. Nogen der vil være behjælpelig?
|
|
|
Davs i tråden. Det ser bare lækkert ud det Marantz Hvad skal du have af lydkasser? DLS? |
|
|
Hej Rockforlife, og tak. Jeg er også meget glad for mit Marantz anlæg :) Nye højttalere? Hmm, det er nemlig et godt spørgsmål. Jeg har indtil videre kun lyttet til Monitor Audio GS 10 og DLS R55. Jeg synes DLS R55 gjorde det utrolig godt. Til prisen er den simpelthen et røverkøb. Men jeg vil også meget gerne lytte til Vienna Acoustics, QUAD, Aurum Cantus m.fl. Regner med at bruge 10k +/-...om de er nye eller brugte spiller ingen rolle. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Helt enig i karakteristikken af DLS 55........et kanonkøb til 10.000! Kan du leve med vinyl-finish fåes den til 8000 kr. Og så har den som SA1280 mk II (et andet godt køb) evnen til bare at blive bedre, når du spænder noget bedre grej foran.
Da iøvrigt et aldeles imponerende første anlæg! 
MVH
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
Hej
Helt enig i karakteristikken af DLS 55........et kanonkøb til 10.000! Kan du leve med vinyl-finish fåes den til 8000 kr. Og så har den som SA1280 mk II (et andet godt køb) evnen til bare at blive bedre, når du spænder noget bedre grej foran.
Da iøvrigt et aldeles imponerende første anlæg! 
MVH |
|
|
Hej Bastian. Jeg var ikke så begejstret for den "billige" version af DLS R55 - altså dens ydre. Jeg fik nemlig ikke hørt den, men kabinettet virkede ikke robust og afdæmpet som den dyrere model. Desuden er sandkammeret fraværende på den "billige" model. Jeg er dog ikke i tvivl om, at den billigere version af DLS R55 lyder fremragende til 8k. Jeg vil dog hellere betale 2k og for det sidste med. Lidt en skam at DLS R66 ikke laves i den dyrere version. Jeg har dog hørt, at der skulle komme en ny topmodel fra DLS. Den kommer nok til at ligge omkring de 15-17k  Jeg vil egentlig helst have VA Baby Grand/Mozart Grand/Bach, men pengene rækker ikke...mon René kan hjælpe mig med nogle afdragsordninger??   __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg er igen helt enig. Jeg ville også ofre de 2.000 kr ekstra og få den rigtige finér osv....
Har du overvejet brugtmarkedet? Jeg så et sæt Vienna som mine til 12.000 kr, 1 1/2 år gamle i "mint-condition".
MVH
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
rockforlife skrev:
AM-E skrev:
UPDATE:
|
|
|
Davs i tråden. Det ser bare lækkert ud det Marantz Hvad skal du have af lydkasser? DLS?
|
|
|
Hej Rockforlife, og tak. Jeg er også meget glad for mit Marantz anlæg :)
Nye højttalere? Hmm, det er nemlig et godt spørgsmål. Jeg har indtil videre kun lyttet til Monitor Audio GS 10 og DLS R55. Jeg synes DLS R55 gjorde det utrolig godt. Til prisen er den simpelthen et røverkøb. Men jeg vil også meget gerne lytte til Vienna Acoustics, QUAD, Aurum Cantus m.fl.
Regner med at bruge 10k +/-...om de er nye eller brugte spiller ingen rolle.
|
|
|
Ja det kan være satans svært at vælge. Højttalere er mange gange det sværeste at have med at gøre. Jeg tænkte på, hvad sætter du pris ved, når vi snakker HIFI parametre? Uden at kunne vide det med sikkerhed, så tror jeg dit Marantz er ovre i den "varme" ende. Har jeg ret? Jeg har selv haft en Vienna Beethoven (den første model) og det var/er en fed højttaler. Men den har også lidt egenlyd, i form af "lækkerhed/ørevenlighed" De kan godt gå hen og blive lidt ens i lyden, hvis du forstår? I forhold til mine nuværende Dali Grand Diva, var VAern også noget mere "basset" Ikke fordi der var noget galt med tonalbalancen, næh jeg tror bare VA har en forkærlighed for lidt showoff, i ordet bedste forstand. Om de nye VA højttalere har en anden klangballance, skal jeg ikke kunne sige. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
AM-E skrev:
rockforlife skrev:
AM-E skrev:
UPDATE:
|
|
|
Davs i tråden. Det ser bare lækkert ud det Marantz Hvad skal du have af lydkasser? DLS?
|
|
|
Hej Rockforlife, og tak. Jeg er også meget glad for mit Marantz anlæg :)
Nye højttalere? Hmm, det er nemlig et godt spørgsmål. Jeg har indtil videre kun lyttet til Monitor Audio GS 10 og DLS R55. Jeg synes DLS R55 gjorde det utrolig godt. Til prisen er den simpelthen et røverkøb. Men jeg vil også meget gerne lytte til Vienna Acoustics, QUAD, Aurum Cantus m.fl.
Regner med at bruge 10k +/-...om de er nye eller brugte spiller ingen rolle.
|
|
|
Ja det kan være satans svært at vælge. Højttalere er mange gange det sværeste at have med at gøre. Jeg tænkte på, hvad sætter du pris ved, når vi snakker HIFI parametre? Uden at kunne vide det med sikkerhed, så tror jeg dit Marantz er ovre i den "varme" ende. Har jeg ret? Jeg har selv haft en Vienna Beethoven (den første model) og det var/er en fed højttaler. Men den har også lidt egenlyd, i form af "lækkerhed/ørevenlighed" De kan godt gå hen og blive lidt ens i lyden, hvis du forstår? I forhold til mine nuværende Dali Grand Diva, var VAern også noget mere "basset" Ikke fordi der var noget galt med tonalbalancen, næh jeg tror bare VA har en forkærlighed for lidt showoff, i ordet bedste forstand. Om de nye VA højttalere har en anden klangballance, skal jeg ikke kunne sige. |
|
|
For at være helt ærlig, så har jeg faktisk ingen HIFI parametre - ej heller nogen reference-rammer. Dette er netop mit første 'rigtige' HIFI anlæg. Jeg har sågar først fundet ud af, hvad det vil sige, at ens udstyr lyder "varmt/blødt". Det siges jo Marantz lyder i nærheden af rør. Om det passer, ved jeg ikke. Jeg synes nu det lyder meget godt, men som sagt, så har jeg heller ikke lyttet til andet end Denon og mit nuværende anlæg. Jeg fik dog et kort glimt af Music Fidelity og Atoll hos TC, men det er svært at bedømme, når selve demoen ikke foregår i ens eget hjem/rum. Det kunne jo også være at Densen, Primare, Rotel m.fl. var min kop thé istedet for Marantz, men det er svært at bedømme, når jeg ikke har lyttet til det. Jeg er dog ikke i tvivl om, at min Marantz vil yde meget mere, når de får et sæt kvalitets højttalere spændt for. Mine gamle B&W yder efter min mening ikke mit Marantz komponenter retfærdighed. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE:
Så er der snart nye højttalere på vej hjem i stuen. Det drejer sig om et par Aurum Cantus M-103, som jeg skal "teste" i en uges tid. Om den bliver min nye højttaler, må tiden vise, men jeg glæder mig godt nok meget. Aurum Cantus' højttalere har jo fået positiv omtale i hifipressen.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
FEDT anlæg! Og så ser det vidt godt ud! Jeg kan se der lige er plads
til en pladespiller på øverste hylde. Tænk over det, før du vælger at
smide fjernsynet øverst  .
Det ser rigtig hyggeligt ud !!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
FEDT anlæg! Og så ser det vidt godt ud! Jeg kan se der lige er plads
til en pladespiller på øverste hylde. Tænk over det, før du vælger at
smide fjernsynet øverst .
Det ser rigtig hyggeligt ud !!
|
|
|
Hej Krog og mange tak for de pæne ord. Ja, jeg har faktisk tænkt over at få en pladespiller hjem i stuen, men den tanke faldt hurtigt til jorden igen. Jeg har hverken pengene til pladespilleren eller selve mediet - for ikke at nævne kendskab til vinyl...desuden har jeg over 200 cd'ere, og jeg orker simpelthen ikke at beskæftige mig med to medier. Cd'ere er nu også lettere at opbevare og knap så pladskrævende. Men muligheden for vinyl er dog ikke afskrevet - der går nok bare noget tid. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |