| Forfatter |
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Spencer skrev:
|
Altered States (1980) er en lille perle i sci-fi/horror genren, med blændende skuespil af William Hurt.

En videnskabsmand bruger sig selv som forsøgsperson i en isolations-tank, og eksperimenterer med hallucinerende stoffer.
En meget stærk film, hvis man er til den genre af film.
|
|
|
Ja den er fed.
Ken Russell har jo også lavet Tommy som i mit hoved er et mesterværk.
Ellers vil jeg foreslå Adaption med Nicolas Cage, Maryl streep og en stor spillende Chris cooper.
Mvh/Frank.
|
|
|
Ja...den fed....hedder "Eksperimentet" på dansk. Jeg får helt lyst til at tage LSD igen. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine farvoritter er The Gauntlet fra 77´ - samme år som bl.a. Stjerneskrigen. Mænd er mænd og kvinder og sådan nogle veldrejede tingster. Ikke noget dybsindigt noget, men lige ud af landevejen. En anden og meget overset film er klart som Spencer skriver "The Duel" med Dennis "Mccloud" Weaver. 70erne har skam meget at byde på endnu....selv uden surroundsound.

__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
sigma6 skrev:
Spencer skrev:
|
Altered States (1980) er en lille perle i sci-fi/horror genren, med blændende skuespil af William Hurt.
En videnskabsmand bruger sig selv som forsøgsperson i en isolations-tank, og eksperimenterer med hallucinerende stoffer.
En meget stærk film, hvis man er til den genre af film.
|
|
|
Ja den er fed.
Ken Russell har jo også lavet Tommy som i mit hoved er et mesterværk.
Ellers vil jeg foreslå Adaption med Nicolas Cage, Maryl streep og en stor spillende Chris cooper.
Mvh/Frank.
|
|
|
Ja...den fed....hedder "Eksperimentet" på dansk. Jeg får helt lyst til at tage LSD igen.
|
|
|
Hvad mener du med igen?    CD16 kører stadig lystigt
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En film der IMO stadig er overset er denne: The Big red one

Nok den bedste rolle Lee Marvin har haft. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg slet ikke komme ind på de asiatiske film, for der er vist ustyrligt mange, som er blevet overset af det brede publikum herhjemme. Men jeg kan da godt finde et par af mine personlige favoritter frem, som mange flere burde nyde:
Don't Look Now (gyser med Donald Sutherland) http://www.imdb.com/title/tt0069995/
Cypher (sci-fi thriller med Lucy Liu) http://www.imdb.com/title/tt0284978/
The Brood (Cronenberg-gyser) http://www.imdb.com/title/tt0078908/
Blood Simple (Thriller af Joel Coen) http://www.imdb.com/title/tt0086979/ __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
østjyden Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om den er overset, men jeg vil lige nævne den i tilfælde af, at den skulle være glemt. Come and see, originaltitel: 'Idi i smotri' fra 1985 Jeg så den i forbindelse med den store opgave i skolen. En meget rørende film faktisk  Et sjovt fact er også, at de bruger ægte ammunition i filmen. Værsgo og spis  Arbejdstitlen var 'Kill Hitler'. Så kan i selv gætte filmens synsvinkel på begivenhederne 
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt klar over, om denne film var populær, da den udkom (1999), men set i kontrast til nogle af de animationsfilm, der ruller af samlebåndet idag, synes jeg den er et mesterværk. Historien er simpelthen genial. Stereo Studio har den til 49,-.

Mvh Jannik
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manhunter (1986)   Helt afgjort en thriller i topklasse, som er mere intens og knugende, end de efterfølgende, lidt poppede, Silence of the Lambs film. Den psykopatiske hovedrolle er mesterligt spillet, og stemningen og fotograferingen helt i mesterklasse.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
a2zinck Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
...kunne ikke være mere enig - en sublim thriller, der på de fleste områder overgår efterfølgerne. michael mann kan sit kram, brian cox er ligeledes helt eminent. véd dog ikke, hvor overset denne film er, da den har høj status blandt fans af genren - det samme gør sig i øvrigt gældende for "Don't Look Now", der allerede hører retmæssigt til blandt de moderne klassikere. /z
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da et utrolig fedt initiativ! Mange af filmene har jeg set, og kan nikke genkendende til begejstringen for dem. De gamle klassikere blev bare lavet med en overbevisende realistisk atmosfære jeg savner i mange nyere film. De film jeg ikke har set, og som er nævnt, vil jeg klart skrive på listen. Jeg er meget ked af at skulle ødelægge topic, (og håber ikke andre følger mit spor!!!!) men jeg må nødt til at være flabet, for jeres egen skyld. "The Fountain" er overset, i og med at den af langt de fleste netop ikke er set endnu!! Da jeg var i US and A blev jeg inviteret til en screening... Jeg kan ikke beskrive hvor fascineret jeg blev. Den forstår virkelig at fange kunstens gamle og gyldne regler... Fantastisk historie, om et evigt relavant emne for ethvert menneske, nogle fanger filmen, andre gør ikke, jeg kan kun sige, give it a shot....
Håber at se flere gamle klassikere..
|
| Til top |
|
| |
a2zinck Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun give medhold i ovenstående anbefaling af "The Fountain", der som sagt er helt fantastisk - så den for et par uger siden til natfilm, og den er endnu ikke helt ude af tankerne. en meget dyb & tænksom film, der ikke just henvender sig til vin diesel klientellet. visuelt enestående.
aranofski's to foregående film er desværre nok også overset herhjemme, men skal ligeledes få de bedste anbefalinger med herfra - "Requiem For a Dream" vil være et fornuftigt sted at stifte bekendtskab med instruktøren, da denne er ganske let tilgængelig...
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|