Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
De røde Hospitalskabler, hvor fik du fat i dem (husker at du var i tvivl i NKT tråden)?
Valgte du 3m eller 1m?
|
|
|
Hej...
Jeg fik fat i et 3-meter sæt fra en privat sælger. Jeg bruger det på min konverter med godt resultat. 
Hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hej igen Niels,
Du har tydeligvis gjort et kæmpe stykke arbejde for at komme frem til valget af dine komponenter. Du er den eneste herinde jeg ved der bruger og ejer en No. 38 (Ikke Slips har en, men han bruger den ikke) og du var flink at sende PB til mig i starten ved mine overvejelser om køb.
Nu har jeg kun ejet to pre-amps og blev advaret mod at den kunne være lidt kedelig. Sådanne oplever jeg den ikke, men hvilke erfaringer har du med den sammenlignet med andre pre-amps?
|
|
|
Hej L.B.
Det er et svært spørgsmål. Men jeg synes på ingen måde at No.38'eren er kedelig. Jo, måske på den måde, at jeg ikke synes den bidrager med nogen særlig 'klangkarakter'. Og det var faktisk dét jeg var ude efter! 
Al den tid jeg har haft min, har jeg egentlig aldrig spekuleret over at den var der. Den holder styr på kilderne og kan regulere lydstyrken (plus alle de andre nyttige faciliteter) og det er så dét... Man skal ikke anskaffe en 38'er for at få en 'speciel' lyd. Jeg har også prøvet No.380 men foretrækker faktisk 38'eren! Jeg synes 380'eren tilføjer en smule "lækkerhed" som ikke nødvendigvis (altid) er på kildematerialet. Den daglige betjening af en No.38 er en fornøjelse. Ergonomien er i top og alting virker uden mislyde af nogen art. Og så er fjernbetjeningen helt formiddabel til at lukke øl op med! 
Med venlig hilsen
Niels L. (Nilau)
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Spændende tråd her Niels.
Kan læse mig frem til at det har taget mange år at samle alle stumperne. Det mener jeg er den helt rigtige måde på, for man stræber altid efter de sidste procenter som er klart de sværeste at finde/få rås til.
mht. billederne så er det fint med billeder på første side men når der opdateres så gør det i tråden dvs. hvor den er kommet til.
Ser som mange andre frem til flere billeder/tekst samt at følge med i tråden.
|
|
|
Hej "Henrik300"...
Det er jo ganske hyggeligt sådan stille og roligt at finde frem til det grej man mener kunne være velegnet. I hvert fald har jeg fundet ud af, at det ikke er klogt at udskifte mere end én ting ad gangen...og tage sig god tid til lyttevurdering. Man skal bestemt heller ikke implementere mere end ét tweak ad gangen. Hvis man gør det, får man aldrig nogen reel erfaring. - det bliver umuligt at finde ud af hvad der gør hvad....
Hvis man er omhyggelig ved udvælgelsen af udstyr kan man nå langt for et beskedent beløb. Jeg synes selv det er spændende at 'hjælpe' nogen med at få et komplet velspillende anlæg til f.eks 10.000 kroner! Brugtmarkedet giver uanede muligheder, men man skal naturligvis med en rimelig sikkerhed kunne forudse hvilke apparater der vil kunne fungere fint sammen. En herlig blanding af intuition og erfaring! 
Jeg tror, at jeg fremover vil opdatere i selve tråden, og måske lave en 'indholdsfortegnelse' på side 1 vha. "Ret indlæg"-knappen.
Med venlig hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Og så er fjernbetjeningen helt formiddabel til at lukke øl op med!  |
|
|
Humor skal der være plads til i alle tråde!
Mange tak for din beskrivelse af No. 38, det er nøjagtig som jeg ville ha' skrevet det!
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels
Det ser jo virkelig lækkert ud det grej du har.Ingen tvivl om at det garanteret spiller godt.
Jeg fik jo aldrig vendt jo aldrig tilbage til dig ang den lytteaften du inviterede til(byggestress+gravid kæreste=minus tid ),men vi kan måske finde en anden aften,jeg skal nok medbringe god vin.
Jeg har fået nogle rigtig gode jazz plader som jeg syntes du skulle høre,men det kan vi altid snakke om
mvh
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau, tillykke med et meget lækkert anlæg, fyldt med klassiske hifi produkter  Hvilket Teac drev bruger du? (Jeg har selv haft 700 og solgte det i 95  det skulle jeg nok ikke ha´gjort  ) __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Hvordan har I det med støv på (og bag) de kære hifiapparater? Jeg kommer ikke 'over' dem hver uge. Og heller ikke hver anden... 
Det snavs man ikke umiddelbart kan se, kan det ikke betragtes som usynligt? Kan man være sikker på, at månen er der, når man står med ryggen til....hæ!
Jeg vedlægger et par billeder, som faktisk ikke er så slemme, da det ikke er længe siden støvekosten var på de kanter. Men det er godt nok svært at se!

Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
heheh kender det godt selv..
Novisad
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|

Halløjsa, folkens...
Hvad er det?? Nogen bud?
Med venlig hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk samling af hifi-produkter !! Det må siges at være et yderst personligt setup.
Mht. billedet, så skulle det vel aldrig være en elektrostat på en ML'er?
/hansson
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ICE-Power amp ovenpå baskabinettet ?
Noget andet hifi, som er trekantet, kan jeg ikke lige komme på. 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Fantastisk samling af hifi-produkter !! Det må siges at være et yderst personligt setup.
Mht. billedet, så skulle det vel aldrig være en elektrostat på en ML'er?
/hansson
|
|
|
Jamen "hansson" det er ikke helt galt... Faktisk er det...rigtigt! 
Vinklen er måske lidt utraditionel...hmm...?
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
En ICE-Power amp ovenpå baskabinettet ?
Noget andet hifi, som er trekantet, kan jeg ikke lige komme på. 
|
|
|
Næh-nej...der er ikke noget ICE-power hér! Men måske om nogle år. Who knows?
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det nok en trekantet magisk shakti sten, med antistatiske egenskaber. Måske ikke så heldigt med antistatiske sten ved elektrostater. 
En lampe måske, så der kommer lidt lys igennem membranen ? Det kan jo også være en gave til konen/kæresten, som hun ikke finder på dette geniale gemmested.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Ny her, men skyder alligevel på alt: Martin Logan Summit. Heldige asen.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Det dér trekantede i det forrige billede er noget der giver lidt ekstra stemning om aftenen, når vinylen spinner. Og det gør den tit. Den trekantede 'dims' har desuden den egenskab, at den (om aftenen) gør højttalerne (tilsyneladende) mindre.
Jeg kan oplyse at pladespilleren kører med tråddrift. Det er ikke så 'skrøbeligt' som man måske skulle tro. Den originale drivtråd har jeg desværre ikke mere af, men jeg var hos en fiskeriudstyrsforretning og checke udvalget. - Fandt faktisk noget som var særdeles godt. Et alternativ til tråd kunne være et stykke sammensplejset spole- eller kassettebånd. Især 'båndmetoden' kan give anledning til mange tweaks, idet der giver stor forskel på lyden om det er den matte eller blanke side på båndet der vender ind mod pladetallerkenen. Og der er sandelig også forskel på det lydmæssige resultat om man bruger spolebånd fra f.eks Scotch eller BASF. BASF lyder bedst!

Micro Seiki + tonearme. Hér ses SME Series V og Micro Seiki MA-505 Mk.III. Jeg har et par stykker mere: STAX og Mayware, men de er på midlertidig pension. Det er heller ikke så tit, at man har brug for fire spilleklare tonearme på én gang, selv om de godt kunne monteres... 
Motoren står for sig selv på nogle afkoblingfødder. Og jeg tør godt garantere at der ikke overføres megen 'motorstøj' til pladerne. Jeg skriver 'motorstøj' i anførelsestegn fordi den motor er eminent lydsvag og vibrationsfri. Med et stetoskop placeret på motorsektionen, kan man kun liiige akkurat høre at motoren spinner derinde. Det er faktisk ret imponerende!
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Hej Nilau
Ny her, men skyder alligevel på alt: Martin Logan Summit. Heldige asen.
|
|
|
Hej "copman"...
Nej det er desværre (?) ikke den nye Summit... 
Men Summit'en skulle være ganske god, har jeg hørt. Jeg har endnu ikke lagt ører til dén model. Foreløbig vil jeg beholde mine egne, som jeg er supertilfreds med. De er godt nok 180 centimeter høje, men min kæreste finder dem ret pæne... 
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Så er det nok en trekantet magisk shakti sten, med antistatiske egenskaber. Måske ikke så heldigt med antistatiske sten ved elektrostater. 
En lampe måske, så der kommer lidt lys igennem membranen ? Det kan jo også være en gave til konen/kæresten, som hun ikke finder på dette geniale gemmested. 
|
|
|
Hej "Spencer"...
Dit bud nummer to er det rigtige! 
Det er ret 'effektivt' med lidt lys bag elektrostatpanelerne. Det skaber go' stemning, og får højttalerne til at forekomme meget mindre og helt klart mere gennemsigtige! Jeg har farvet pærerne (ovnpærer holder i mange år!) med den samme grønne farve som man kan male kanterne på cd-skiverne med - hvis man dén trang!
"CD-male-tricket" virker efter min mening ganske udmærket. Et tweak der næsten er gået i glemmebogen. De grønne penne var jo også lidt pebrede i pris, men der er heldigvis et alternativ. Det kommer hér: Uni Posca (Opaque - water base). Jo, den fås skam i lige nøjagtig den 'rigtige' grønne farve, som også tørrer op og bliver helt mat. Bare et tip.
Aftenhilsen...
Nilau
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Top lækkert anlæg. Jeg har selv overvejet HPC-kablerne. Kan du skrive lidt om lyden på dem evt. sammenlignet med andre kabler. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot highendanlæg. Jeg savner lidt bedre billeder....det kommer nok når du har lært det Dejlige forstærkere...20.serien er noget af det bedste Madrigal har lavet...og flotteste...du skriver du har ladet dine udtalere få udskiftet paneler og elektronik...fortæl...jeg er nysgerrig.
Du skriver også, at du gerne vil lytte til Summit...glæd dig, men pas på tegnedrengen.
|
Til top |
|
|