Forfatter |
|
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels,
Jeg vil også sige at dit setup kan bruge nogle bedre billeder. Jeg ved at du har kameraet til det. Hvis du mod forventning ikke har det lækre Nikon mere, så kan jeg sagtens være behjælpelig. Evt. hvis der ryger lidt Marie Boine "Leahkastin" på ML´erne __________________ Mvh Thomas.
Onkyo Integra A-9911 + Hjemmebyg der snart skal forbedres...
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Top lækkert anlæg. Jeg har selv overvejet HPC-kablerne. Kan du skrive lidt om lyden på dem evt. sammenlignet med andre kabler. |
|
|
Hej Buch...
Nej, HPC'erne kan jeg egentlig ikke sige så meget om, idet jeg ikke har benyttet andre mellem for- og effektforstærker! Så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med. Men jeg har dog prøvet et sæt (ubalanceret) HPC mellem noget andet udstyr, og mit umiddelbare indtryk er, at det er meget neutrale kabler, som ikke rigtig gør noget forkert. Jeg har dog tænkt mig på et tidspunkt at få prøvet nogle andre balancerede kabler mellem for- og effektforstærker (for eksperimentets skyld) men det skal være et sæt på mindst tre meter - så det er ikke lige noget der ligger og flyder allevegne i butikkerne!
Og det er ikke så nemt at prøve med ubalancerede kabler, idet der skal være CAMAC stik til effektforstærkeren. De ligger heller ikke og flyder nogle steder! Jeg har ingen RCA/CAMAC-adaptere...
Kort og godt: HPC-kablerne har jeg haft stor glæde af, og der er ikke noget (lydmæssigt) der giver mig voldsom trang til at udskifte det. Men man er jo altid lidt nysgerrig...
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifinørden skrev:
Hej Niels,
Jeg vil også sige at dit setup kan bruge nogle bedre billeder. Jeg ved at du har kameraet til det. Hvis du mod forventning ikke har det lækre Nikon mere, så kan jeg sagtens være behjælpelig. Evt. hvis der ryger lidt Marie Boine "Leahkastin" på ML´erne
|
|
|
Hej "hifinørden"...
Ja, jeg skal nok! ;-)
Jeg har skam 'stadig' det tunge Nikon-grej, men har dog anskaffet et mere handy Canon-kamera som supplement.
Mit TEAC-drev er til modikikation i øjeblikket, men du skal bestemt være velkommen hér, når alt er på plads igen. Vi kan høre hvadsomhelst. Og bedre end nogensinde! :-)
Med venlig hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Og det er ikke så nemt at prøve med ubalancerede kabler, idet der skal være CAMAC stik til effektforstærkeren. De ligger heller ikke og flyder nogle steder! Jeg har ingen RCA/CAMAC-adaptere...
|
|
|
Det kender jeg godt. De der RCA-CAMAC adaptere er ikke nemme at få fingre i og det er min erfaring at de heller ikke er særlig befordrene for lyden. Så jeg er også endt på XLR kabler mellem pre- og power. Jeg har dog anvendt XLR-RCA adaptere fra Cardas til samme formål. Det er, efter min mening, bedre lydmeæssigt end RCA-CAMAC. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Nilau skrev:
|
|
|
Det kender jeg godt. De der RCA-CAMAC adaptere er ikke nemme at få fingre i og det er min erfaring at de heller ikke er særlig befordrene for lyden. Så jeg er også endt på XLR kabler mellem pre- og power. Jeg har dog anvendt XLR-RCA adaptere fra Cardas til samme formål. Det er, efter min mening, bedre lydmeæssigt end RCA-CAMAC.
|
|
|
Nej, de små CAMAC-adaptere er lidt sjældne! Desværre er de ubalancerede input-stik på effekttrinnet af CAMAC-typen. Altså ikke de almindelige RCA-bøsninger...
Måske skulle jeg se at få fat i et par adaptere...så jeg kan 'lege' med diverse signalkabler...
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Buch skrev:
Nilau skrev:
|
|
|
Det kender jeg godt. De der RCA-CAMAC adaptere er ikke nemme at få fingre i og det er min erfaring at de heller ikke er særlig befordrene for lyden. Så jeg er også endt på XLR kabler mellem pre- og power. Jeg har dog anvendt XLR-RCA adaptere fra Cardas til samme formål. Det er, efter min mening, bedre lydmeæssigt end RCA-CAMAC.
|
|
|
Nej, de små CAMAC-adaptere er lidt sjældne! Desværre er de ubalancerede input-stik på effekttrinnet af CAMAC-typen. Altså ikke de almindelige RCA-bøsninger...
Måske skulle jeg se at få fat i et par adaptere...så jeg kan 'lege' med diverse signalkabler...
Hilsen
Nilau |
|
|
Jeg har prøvet både Camac og en adapter fra RCA til XLR på min ML27, og må melde at jeg har bedst resultat ved at bruge den balancerede indgang selvom det er fra en ubalanceret forforstærker.
Mark Levinson anbefaler selv at man bruger den balancerede indgang, selvom forforstærkeren er ubalanceret. Måske noget med at XLR giver en god forbindelse i stikket ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Buch skrev:
Top lækkert anlæg. Jeg har selv overvejet HPC-kablerne. Kan du skrive lidt om lyden på dem evt. sammenlignet med andre kabler. |
|
|
Hej Buch...
Nej, HPC'erne kan jeg egentlig ikke sige så meget om, idet jeg ikke har benyttet andre mellem for- og effektforstærker! Så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med. Men jeg har dog prøvet et sæt (ubalanceret) HPC mellem noget andet udstyr, og mit umiddelbare indtryk er, at det er meget neutrale kabler, som ikke rigtig gør noget forkert. Jeg har dog tænkt mig på et tidspunkt at få prøvet nogle andre balancerede kabler mellem for- og effektforstærker (for eksperimentets skyld) men det skal være et sæt på mindst tre meter - så det er ikke lige noget der ligger og flyder allevegne i butikkerne!
Kort og godt: HPC-kablerne har jeg haft stor glæde af, og der er ikke noget (lydmæssigt) der giver mig voldsom trang til at udskifte det. Men man er jo altid lidt nysgerrig...
Mvh.
Nilau
|
|
|
Allerhelst ville jeg gerne prøve med et sæt NLE 52 balanceret signalkabel, men jeg er i tvivl om, hvorvidt Niels Larsen overhovedet (produktionsteknisk) er i stand til at lave et 3-meter sæt? Så vidt jeg ved, har han forsøgsvis fremstillet 2-meter sæt, men det er vist grænsen... :-(
Jeg bruger nogle af NLEs ubalancerede signalkabler andre steder i 'kæden' og de 'udraderer' alle andre kabler jeg har prøvet gennem tiden, så det kunne være højst interessant at prøve det mellem for- og effektforstærker! ;-)
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|