Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb bass (eventuelt højtalere) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

mange tak..

Kan min forstærker klare de der højtaler?

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

hvad med noget dali concept? det er rigtig godt til prisen syntes jeg, og så fylder det ikke alverden så længe man køber de små modeller.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

hvad er prisen på sådan et sæt?

Og spiller de lige så godt som det andet

Mener du følgende sæt:

DALI Concept 1 højttalersystem

til 7500?

Fordi i så fald er det alt for dyrt for mig :(

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

dr0zie skrev:

hvad er prisen på sådan et sæt?

Og spiller de lige så godt som det andet

Mener du følgende sæt:

DALI Concept 1 højttalersystem

til 7500?

Fordi i så fald er det alt for dyrt for mig :(

det system er med en subwoofer til ca. 3600kr men her er der et sustem med gulvhøjtaler-fronter og uden sub: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/detail/DALI_Concept_6_hoejttalersystem.htm?id=5773

det koster 5k men lyden helt bestemt også som noget der sagtens kunne koste mere.... det fås også i andre farver end dem på billedet. tag ud og, jeg syntes ihvertfald selv at det er LANGT det bedste i den prisklasse

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Ok det har jeg også kigget lidt på... Og tænkte på hvilket af følgende produkter af hver at invisterer penge i:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/detail/DALI_Concept_6_hoejttalersystem.htm?id=5773

Dali højtalersystem fra Hi-Fi Klubben. Dansk produceret. Velegnet bl.a. til surround. Består af 2 fronthøjt. model 606, 2 baghøjt. model 202 (på separat fod) samt 1 centerhøjt. model SC7. Nypris kr. 9.000,- Velholdt og velspillende. " - pris 5000 kr ..

Vil gerne vide hvorfor i vælger det ene frem for det andet osv :)

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Dali concept er bestemt også en mulighed jeg ikke havde overvejet. Hvis du kan få lov, så tag ud og hør det brugte dali system og tag evt. din egen forstærker med, så du ved hvordan det nogenlunde vil lyde hjemme ved dig.

Kontakt bagefter Hifiklubben og hør om du kan høre det concept sæt i aktion. Og så spørg om du kan tage din egen forstærker med så du kan høre det på den..

Det ville jeg i hvert fald gøre !

Det der imponerer dig mest og lyder bedst, må være det du skal have. De koster jo det samme.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

altså hvis det stod til mig ville jeg helt klart vælge concept, jeg syntes de lyder MEGET bedre, de spiller meget varmere uden at midste detaljerne. (ifølge mine ører) så kan du jo også senere supplere med en concept sub, den skulle være rigtig god til film, du kunne jo prøve at først høre dem uden sub, og så lige høre dem med en sub på.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
altså hvis det stod til mig ville jeg helt klart vælge concept, jeg syntes de lyder MEGET bedre, de spiller meget varmere uden at midste detaljerne. (ifølge mine ører) så kan du jo også senere supplere med en concept sub, den skulle være rigtig god til film, du kunne jo prøve at først høre dem uden sub, og så lige høre dem med en sub på.

Undskyld jeg spørger.. Ikke for at virke nedgørende, men har du hørt det brugte omtalte sæt? Såvidt jeg kan læse har du kun haft et halvskidt 80er anlæg (og er ved at skaffe et nyt, og hurra for det!). Og man kan jo ikke høre det omtalte sæt i Hifiklubben mere. Det er en del år siden man har kunnet det...

Så undskyld jeg spørger, men har du egentlig hørt det?

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Nej har ikke hørt det brugte sæt dali højtaler til 4500 incl Tara labs kabel (2x 4m front kabel, 2x 11 m bag, 10 m center (Monitor power cable studio line 1,50 qmm)) ved ikke om det er relevant :)

Men tager nok ud og høre dem imorgen, og så vil jeg da helt klart spørger ham om muligheden for at tage min egen forstærker med...

OG så vil jeg også spørger hifi om jeg må høre DALI Concept 6 højttalersystem med min egen forstærker...

Skulle høre, så vidt jeg kan forstå så hentyder i lidt til at "DALI Concept 6 højttalersystem" - pris 5000 kr. burde være bedre end de omtalte brugte højtalere pga. varmere og behagligere lyd?

EDIT: Der er jo også det sæt der hedder "CERWIN-VEGA V-serie højttalersystem"

Men nu ved jeg ikke om det kan hamle op med Dalis "DALI Concept 6 højttalersystem"

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

dr0zie:
Cerwin Vega er på et punkt bedre end Dali og mange andre fabrikanter: Evnen til at spille højt med (for) meget bas. Det er egentlig det eneste der er ved dem hvis du spørger mig. Og det bliver de fleste meget hurtigt trætte af!

Men lad være med at tro på nogen af os! Hvis du synes at det brugte Dali sæt lyder vildt dårligt skal du selvfølgelig ikke købe det! Hvis du også synes at concept sættet heller ikke er godt så køber heller ej det! Hvis du så synes at Cerwin Vega sættet lyder sindsygt godt og er lige dét du vil have, så køb det! Det er jo ikke os andre der er dommere i den sag, men dig selv!

Vælg altså det du synes lyder absolut bedst!!

Ville foreslå at du lytter til det GALE sæt du linker til tidligere, og Cerwin Vega's V-serie, Dali Concept sættet, og så det brugte Dali sæt. Det er simpelthen det du bør gøre!

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

ok har snakket med hifi klubben og tager nok ned til dem om en time eller lign :) så nu må vi se

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Great, skriv igen i tråden når der sker lidt!

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
banz skrev:

Undskyld jeg spørger.. Ikke for at virke nedgørende, men har du hørt det brugte omtalte sæt? Såvidt jeg kan læse har du kun haft et halvskidt 80er anlæg (og er ved at skaffe et nyt, og hurra for det!). Og man kan jo ikke høre det omtalte sæt i Hifiklubben mere. Det er en del år siden man har kunnet det...

jeg kan sagtens forstå at spørger mig om dette, men min halv-onkel (eller noget i den retning) har sådan et sæt højtalere som jeg har hørt, men bryder mig ikke specielt meget om dem

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

Krog skrev:
banz skrev:

jeg kan sagtens forstå at spørger mig om dette, men min halv-onkel (eller noget i den retning) har sådan et sæt højtalere som jeg har hørt, men bryder mig ikke specielt meget om dem

Nåårh Bare helt fint!

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

og, så også hvis du bare syntes det der cerwin vega sæt lyd vildt godt, så tag at styr dig´, gå hjem og tænk lidt over det og hør det et par gange. det kan jo godt være at lige de første gange man hører det lyder det bare mega fedt med så meget bass, men når man så hører det 4-5 gang er det lidt irriterende at høre på. så ville det jo være ærgeligt at have købt dem, så prøv lige at være lidt tolmodig, kan godt forstå hvis du ikke er for det er jeg nemlig heller ikke selv.

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Dog kan jeg ikke medbringe min egen strømforsyning :(

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Men snakkede med en fyr i telefonnen og han siger det bedste til film og musik er helt klart DALI Concept 6 højttalersystem

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

dr0zie skrev:
Men snakkede med en fyr i telefonnen og han siger det bedste til film og musik er helt klart DALI Concept 6 højttalersystem

Sammenlignet med det brugte Dali sæt eller Cerwin Vega sættet?

dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Samlignet med Carwin vega sættet og Gale sættet, de andre er kun til høj musik med masser af bass... Han siger at i prisklassen 4-6000 kr så er det, det bedste de har

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

dr0zie skrev:

Samlignet med Carwin vega sættet og Gale sættet, de andre er kun til høj musik med masser af bass... Han siger at i prisklassen 4-6000 kr så er det, det bedste de har

det vil jeg også give ham ret i! jeg er selv vildt imponeret over hvor meget højtaler man får for pengene i concept 6.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes