Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 11:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: god rock ht til max ca. 5k stk. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg nok vælge B&W604 af dem du har nævnt der, er ikke så meget til dail, men det er bestemt gode højtaler. Har hørt DLSR55 en enkelt gang og de spillede rigtig godt til prisen, men til rock mangler de lidt smæk i bunden, om R66 gør det bedre skal jeg lade være usagt.
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Du har da en interessant dag fremfor dig :)

Angående sub så kan det trygt anbefales, også til musik. Men, du skal regne med at det bliver mere arbejde med integrationen. Et par store højtalere er mere plug n play.

Belønningen er der i form af større frekvensområde, bedre midbass da høytalerene ikke også skal spille den dybe bassen, og også mere dynamik. Men det krever selvfølgelig at du køber en rimelig god sub.

Jeg prøvde selv lidt i går med højtalerene som small/large, dvs med eller uden sub hos mig. Plusen kunne hente frem en del detaljer som forsvant når Evidencene selv skulle spille dybbassen. Det er da tale om teksturer i den øvre bassregionen, og dybe toner som Evidencene ikke selv klarer at skille mellem lige så godt som Plusen.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

jeg har ikon 6. og syntes de spiller super! de kan både spille højt, og der er et pænt bas tryk i dem! og ikon 7, ja der bare lidt mere af det hele hehe... men vis jeg var dig ville jeg tag i hfk. og lyt til de forskelig model der tales om :o)

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

plusen? hvad er det? er det din svs sub? jeg ved ikke specielt meget om hvordan man integrere en sub i et system, er jo kun 13. men en god sub hvor dyr vil det sige? ved godt du ville sige: "du skal bare købe en svs" men hvis det skal være noget som jeg kan få fat på her i danmark, hvad ville du så anbefale? og du mener stadig at jeg bør vælge evidence? i så fald skal jeg så bruge en c372 til dem er en c352 ikke nok der (den er på 2x80watt)

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Mr. MBG skrev:
jeg har ikon 6. og syntes de spiller super! de kan både spille højt, og der er et pænt bas tryk i dem! og ikon 7, ja der bare lidt mere af det hele hehe... men vis jeg var dig ville jeg tag i hfk. og lyt til de forskelig model der tales om :o)

jeg tager også ind og lytter til DET HELE på lørdag

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

plusen? hvad er det? er det din svs sub? jeg ved ikke specielt meget om hvordan man integrere en sub i et system, er jo kun 13. men en god sub hvor dyr vil det sige? ved godt du ville sige: "du skal bare købe en svs" men hvis det skal være noget som jeg kan få fat på her i danmark, hvad ville du så anbefale? og du mener stadig at jeg bør vælge evidence? i så fald skal jeg så bruge en c372 til dem er en c352 ikke nok der (den er på 2x80watt)

Det er min SVS PB12 Plus ja. Den absolut billigste jeg vil anbefale til musik om du ser væk fra SVS er Infinity Kappa Sub, den koster et sted mellem 5-6000kr. Du kan høre den hos Expert i Bruuns Galleri.

Men er fokus på stereo ville jeg startet ud med kun højtalere, at integrere en sub kan være meget besværligt. Om du skal købe Evidence synes jeg du skal la dine ører afgøre. Evidence er i mine øjne mest et brugtmarkedskup, om den fremdeles kan måle sig med feks R66, Ikon 6 osv er jeg ikke 101% sikker på.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

ha selvfølgelig starter jeg uden sub, men når jeg engang skal have en så havde jeg kigget lidt på b&w 675 fordi den nok ville passe meget godt til 604, den er kompakt og har en kraftig forstærker. dail suite 1.5 fordi den er STOR og skulle kunne give noget af en bass. dali ikon sub, fordi jeg syntes den er pæn, og den ville sikkert passe godt ind til et sæt ikon. hvad syntes de om disse, er de ikke gode?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Køb et sæt Dali Grand brugt de er til at finde til 10k for sættet, de kan spiller Rock, ja de kan spille alt.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ikon har jeg ikke hørt, men de to andre mangler lidt til film. Det er der den store forskellen mellem SVS, og de fleste andre subs ligger. Ulempen er så at SVS subs er fysisk større, hvad der betyr mest er noget man selv bør vurdere.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

kan de også trækkes af en c372, det er bare hvis jeg finder en god højtaler brugt til en "kuppris" skal jeg jo også have en god forstærker og cd, ikke?

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Ikon har jeg ikke hørt, men de to andre mangler lidt til film. Det er der den store forskellen mellem SVS, og de fleste andre subs ligger. Ulempen er så at SVS subs er fysisk større, hvad der betyr mest er noget man selv bør vurdere.

for mig gør størrelsen på en sub ikke noget, så længe den er til at have stående. dog er jeg HELT ligeglad (næsten) hvordan de opfører sig i film da jeg nok max. ser en dvd om måneden bare den spiller godt til musik hvor stor er sådan en du har og hvad koster den? kunne man muligvis få en demo af den?....

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Den er stor, du finder målene her

www.lsound.no

Den spiller meget pent til musikk, det er et svært viktigt krav for mig da subben bruges til musikk 80% af tiden. En demo skal du selvfølgelig få, dog vil jeg mene at min kære sa at vi skulle et eller andet sted lørdag, så jeg er ikke hjemme da. Send en PM neste gang du skal til byen.

Dog så vil jeg si at om du ikke ser meget film så ville jeg ikke ha prioritert en sub meget højt så lenge du har et par høytalere der fint kan levere nok bass på egenhånd. Subben setter kun prikken over i'en til musikk, og du vil nok måske kunne få et bedre udbytte ved at investere i feks en bedre forstærker.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Dog så vil jeg si at om du ikke ser meget film så ville jeg ikke ha prioritert en sub meget højt så lenge du har et par høytalere der fint kan levere nok bass på egenhånd. Subben setter kun prikken over i'en til musikk, og du vil nok måske kunne få et bedre udbytte ved at investere i feks en bedre forstærker.

det ved jeg godt, men det er også bare for at se hvor meget gør en sub egentligt for lyden. har nemlig ALDRIG hørt en hifi sub så glæder mig lidt til at høre en...

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Det kan de sikkert også demonstrere i HFK, dog har de en tendens til at skru højt op for subben for maksimal impernator faktor. Når subben er korrekt justert skal du nesten ikke høre forskell med og uden sub med mindre der er dybde/dynamik/kompleksitet i lydbilledet som højtalerene ikke makter

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

ok, sidste gang jeg var inde i hifiklubben sagde ekspedienten bare: "hvad, en sub passer da ikke ind i stereo, men hvis du skal have en sub som kan ´følge med´ højtalerne skal du mindst brug ca. 11-12k" ved godt det ik passer, men det er bare lidt irriterende at det er som om at der er noget som jeg ikke må høre

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Køb et sæt Dali Grand brugt de er til at finde til 10k for sættet, de kan spiller Rock, ja de kan spille alt.

har godt nok fundet et sæt, men det var til 14k hvordan er de i lyden? er der andre dalier man kan sammenligne den lidt med? hvor stor/dyr en forstærker vil den kræve?

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

hej jeg er lige kommet hjem fra århus, og vil fortælle lidt om min oplevelse.

Dali suite 2.8: den spiller meget fint, og er meget pæn, men den er ikke specielt god til noget som helst, udelukket!

Dali ikon 6: Den spiller RIGTIG godt, den er meget detaljeret i toppen., den er meget luftig og uden at være skinger. og faktisk er der også punch i bunden, hvis det bliver den vil jeg nok investere i en sub senere. Den står øverst på ønskeseddelen lige nu! jeg fik også hørt den på lyngdorfs topmodeller, nøj det lød bare mega godt! overvejer lidt den lyngdorf til 12k

dali ikon 7: den spiller sikkert fint, men den var ikke spillet til så den må jeg vente med at danne mig et indtryk af.

B&W dm 603 den spiller meget godt, der er lidt mere punch end i ikon 6, men den er lidt for "lukket" i diskanten.

B&W dm 604: den spiller en rigtig godt fyldig bas, mellemtonen er også god, men i toppen er den meget lukket, den spiller godt til rock og giver virkeligt et kick der, men til andet musik syntes jeg at den er lidt for lukket, men vi må se.

b&w 704: den spiller virkelig godt, den er åben i diskanten, den spiller virkeligt en god mellemtone, og bassen er præcis, lige den slags lyd jeg kan lide, men den er desværre nok lidt for dyrt medmindre min mor giver et tilskud. den er jo flot og kompakt, så det kunne være.

Monitor Audio Rs 8: Den spiller godt, men der er faktisk lidt for meget udetaljeret og mudret bas. jeg fik dog kun lige nået at lytte 5min. til den, men det bliver hvist ikke den.

Dls: fik jeg desværre ikke lyttet til, jeg havde ikke alt for meget tid.

alt i alt så tror jeg nok at det bliver ikon, eller B&W 704, da de har god mellemtone og diskant, man kan jo altid købe en sub, men ikke en mellemtone- eller "diskantwoofer" sådan har jeg oplevet det, men intet er sikkert endnu.

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Inden du handler, synes jeg lige du skal ta et kig på Heco Elan 700 se mere her: http://www.audiomega.dk/ Den har en helt fantastisk spillestil, og en sub er fuldstændig unødvendig til musik. Derudover er det nok de flotteste højttale i den prisklasse jeg længe har set - selv min kæreste synes de er flotte, og frontstoffet måtte ikke sættes på 

Jeg har lige haft lånt Elan 300 (700 var desværre udlånt - og solgt med det samme) De spiller præcis ligeså godt som Stereoplay skriver i testen af dem. De mangler så noget niveau i bunden når der skrues op, men ved almindelig hyggelytning spiller de faktisk en flot bund. Jeg opgav faktisk at få min yst-sw1500 til at spille sammen med dem, da den faktisk ødelægger den flotte "bund" de har. Min økonomi rækker desværre ikke til et sæt 700, så der er bestilt et sæt 500+ center.  Jeg kan næsten ikke vente .

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Dr. W skrev:

Inden du handler, synes jeg lige du skal ta et kig på Heco Elan 700 se mere her: http://www.audiomega.dk/ Den har en helt fantastisk spillestil, og en sub er fuldstændig unødvendig til musik. Derudover er det nok de flotteste højttale i den prisklasse jeg længe har set - selv min kæreste synes de er flotte, og frontstoffet måtte ikke sættes på 

Jeg har lige haft lånt Elan 300 (700 var desværre udlånt - og solgt med det samme) De spiller præcis ligeså godt som Stereoplay skriver i testen af dem. De mangler så noget niveau i bunden når der skrues op, men ved almindelig hyggelytning spiller de faktisk en flot bund. Jeg opgav faktisk at få min yst-sw1500 til at spille sammen med dem, da den faktisk ødelægger den flotte "bund" de har. Min økonomi rækker desværre ikke til et sæt 700, så der er bestilt et sæt 500+ center.  Jeg kan næsten ikke vente .

ok, mange tak. hvor forhandles de og hvad koster de? helst i østjylland.

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke umiddelbart forhandlernettet i dk, men kontakt Bjarne hos audiomega, han kan hjælpe dig. Priserne finder du her: http://www.audiomega.dk/prisheco.htm

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes