Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 16:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: god rock ht til max ca. 5k stk. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

hmmm, det er bare det at der kun er en enhed til bass og melle tone. ved godt det er en god enhed, men ville den kunne spille højt (ikke ekstremt højt, bare sådan man kan mærke det..) og stadig have bass? så tror jeg det andet er bedre med de små b&w og en sub, kunne jeg ikke have ret i det?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

hmmm,
det kan godt være at du har te - anyway tag da lige en tur forbi Tapeconnection og tjek dem ud Vienna er rigtig gode til at spille dybt

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Uden at sige noget som helst dårligt om Vienna Mozart (som jeg er 100% overbevist om er en fantastisk højttaler) tror jeg du vil være bedre tjent med 705 og asw675 - da du jo gerne vil kunne "mærke musikken"  og en powered 10" sub vil alt andet lige kunne spille dybere. Om der så er samme sammenhæng i musikken ved jeg ikke.

Men - i manualen til asw675 (side 7) står der faktisk "the subwoofer is not suitable  for use with two channel integrated pre/power amplifiers". Ved ikke om det passer, men det må man nok hellere tage for gode varer - nogen der ved om det passer?  

Så medmindre du får fat i en forstærker med sub linieudgang eller en pre & effekt kombination i stedet for en integreret er det nok ikke en god ide. I manualen er der et diagram der viser, hvordan en sådan kombo kan tilsluttes subwooferen.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

forstår ikke helt hvad du mener jonas.... men mener du at man skal have et pre out stik for at bruge den? hvis det er det så troede jeg det også... men jeg tror nemlig også jeg ville være bedre tjent med de der b&w´er. uden at være sikker selvfølgelig....

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Tjae, jeg kiggede bare i manualen her: http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/Label/Model%20ASW%20675

hvor der på side 7 står at den ikke bør bruges i integeret etc. ... Jeg antager at det betyder at der skal være pre-out på forstærkeren, eller at man skal have en pre/power combo og så slutte den til som angivet i manualen. Men jeg er ikke sikker, så derfor stillede jeg det som et spørgsmål  anyone?

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

ok, fatter det stadig ikke helt, men vil det kort sagt ikke sige at du skal have et pre-out til sub på forstærkeren for at bruge den?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se så ja! Enten en integreret med en pre-out eller et pre/power forstærker sæt, hvor den bliver kablet ind "imellem" forstærkerne. Men ring til Vassago og spørg - hvis du kan tilslutte det synes jeg 11k er et super godt tilbud.

Mvh Jonas

Nyt på vej....

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

det er ikke vassago der har det til salg men en eller anden privat person, har allerede mailet lidt med ham og spurgt om hans nummer, med har ikke fået det endnu, men det kommer vel snart.... jeg regner med at komme ind og høre det på onsdag i hifiklubben

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hæ - så er der god spade i det lille hjem Var der ikke Vassago der annoncerede eller hallucinerer jeg groft?

Nyt på vej....

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Hæ - så er der god spade i det lille hjem Var der ikke Vassago der annoncerede eller hallucinerer jeg groft?

jo det var vassago, men de har vidst bare sat den i for en privat...? jeg tænker også på at de ville vidst også være nemmere at få et tilskud til af de gamle...de er jo ikke så store. tror det bliver dem, men nu må vi jo se... nogen idéer til en forstærker? ville en lyngdorf 2175 ikke være god?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Ja PAF'en er ok på et par 705'ere :-)

Nu har jeg kun hørt 705eren med en Thule IA150B foran - men mon ikke også en Lyngdorf 2175 kunne få dem til at synge (heldige fyr) . Men tag ned i hfk og hør komboen!

Mvh Jonas

Nyt på vej....

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

hvad med et sæt 805 der er et sæt til salg et sted...... spiller de bedre? det skulle så være uden sub, kan sådan nogle spille noget rock?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hvasså? Er jo lidt spændt på at høre om du har fået købt noget?

MVh Jonas

Nyt på vej....

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

hej, jeg har nu været inde i hifiklubben i århus.

jeg hørte b&w 705 og en asw 675, det lød rigtig godt! så jeg tror at det bliver det jeg vil vælge jeg hørte også dali ikon 7, de lød også rigtig godt, men de mangler lidt bas, det bliver både for dyrt med dali ikon7 og sub, og det kommer til at fylde for meget. så indenfor et par uger får jeg nok købt 705 og asw 675, kan bare ikke bruge 675 i starten pga. at min nuværende forstærker ikke har pre-out stik, det er dog heller ikke så vigtigt for mit nuværende værelse er kun på ca. 8-9m2 så det bliver den hvist for stor til. så vil jeg lige finde nogle nye kabler og derefter en ny forstærker og så en ny cd-afspiller. hvilke ht kabler kunne i anbefale til 705 hvis de helst skal gå lidt til den varme side? så jonas jeg har ikke fået købt noget endnu, men det sker nok snart jeg skal jo bare blive sikker på at det er et godt køb jeg gør først

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg mener at en rock højttaler skal kunne spille fysisk.....

Der er 2 bud som allerde er nævnt , som jeg mener kunne være rigtig godt !

JBL 5000ti mener jeg kan spille rock så det gynger .. den har måske lidt tendens til at blive en smule aggresiv i toppen med sin titaium diskant hvis man mismacher dem med grej.. ved ik hvordan den er med nad! men de går dybt!!! og jeg mener man får meget for pengene hvis man finder et sæt til 7-8-9kg

Dali grand tror jeg måske er en bedre allround højttaler, og så trætter den ikke ørene. sys jeg så et sæt til 10500 et sted !!! dem tror jeg du ville blive glad for !(og dem ville jeg nok vælge)

Og selvom det er lidt ældre speaker tror jeg de er de lidt billigere dali og b&w som tidligere nævnt overlegne! IMHO Wink

Go jagt ... brug lyttebøfferne!!

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

hej smaj, det er bare at jeg ikke har mulighed for at finde et sæt dali grand i nærheden, jeg syntes også sagtens denne kombi af 705 og asw 675 kan spille fysisk! den sub kan flytte noget luft! det er det bedst spillende grej som jeg har hørt til dato! og jeg kan rigtig godt lide b&w´s 700 serie, så jeg tror de´t vil tjene mig godt...

Den Lille Fede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hej Banz

Jeg var for nylig i næsten samme situation som dig. Dine erfaringer med B&W, Suite og Ikon er helt som jeg oplevede det selv, da mine gamle, elskede Onken-Focal "ægge-højttalere" skulle skiftes. B&W var slet ikke åbne og detaljerede¨, Suiten var flot i designet, men kedelig i lyden og Ikon var meget åben og fuld af detaljer men lidt for lys i klangfarven. Alligevel regnede jeg med at investere i et sæt Ikon 7'ere.

Så var det, at jeg kom til at lytte på et par franske JM-Lab højttalere; Cobalt 816. De matchede til fulde Ikon 7'ernes åbenhed og detajljerigdom, men der var mere varme og krop i lyden. Jeg har haft dem i 3 måneder nu, og er stadigvæk nyforelsket i dem. Prisen er lidt over Dalierne, men jeg vil tro, at prisen kan matches. Elers er der en lidt billigere serie, hvor en "Corus 716" er prissat som Ikon 6'eren. Den er måske lidt skarpere i toppen og med en smule mindre glød. JM-Lab er et stort mærke i de fleste europæiske lande, men ikke så udbredte herhjemme. Enhederne er fra den meget annerkendte søstervirksomhed, Focal

Begge nævnte JM-Lab-højttalere er 2½-vejs. (A la Ikon 6 uden bånddiskant). Mine er købt i Sun-audio (Aalborg)

Mvh dlf

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

jeg var lige hurtigt inde forbi hifiklubben i randers idag og jeg hørte B&W 705 uden subben på et anlæg med nad c352 og c542, et anlæg til 7.5k, det lød faktisk (i mine ører) bedre end på denon anlægget til 24k, med en sub! jeg hørte kun lige ét enkelt nummer, og så var jeg solgt... de er bare så fede! jeg får dem måske købt i næste uge

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

det blev ikke til npget alligevel... det er for dyrt for mig med subben, og sælgeren vil ikke sælge det uden der er vel ik nogen der vil sponsorere?

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

er der så nogen der har en idé til en anden højtaler?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes