| Forfatter |
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm, det er bare det at der kun er en enhed til bass og melle tone. ved godt det er en god enhed, men ville den kunne spille højt (ikke ekstremt højt, bare sådan man kan mærke det..  ) og stadig have bass? så tror jeg det andet er bedre med de små b&w og en sub, kunne jeg ikke have ret i det?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm,
det kan godt være at du har te - anyway tag da lige en tur forbi Tapeconnection og tjek dem ud  Vienna er rigtig gode til at spille dybt __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at sige noget som helst dårligt om Vienna Mozart (som jeg er 100% overbevist om er en fantastisk højttaler) tror jeg du vil være bedre tjent med 705 og asw675 - da du jo gerne vil kunne "mærke musikken" og en powered 10" sub vil alt andet lige kunne spille dybere. Om der så er samme sammenhæng i musikken ved jeg ikke.
Men - i manualen til asw675 (side 7) står der faktisk "the subwoofer is not suitable for use with two channel integrated pre/power amplifiers". Ved ikke om det passer, men det må man nok hellere tage for gode varer - nogen der ved om det passer?
Så medmindre du får fat i en forstærker med sub linieudgang eller en pre & effekt kombination i stedet for en integreret er det nok ikke en god ide. I manualen er der et diagram der viser, hvordan en sådan kombo kan tilsluttes subwooferen.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
forstår ikke helt hvad du mener jonas.... men mener du at man skal have et pre out stik for at bruge den? hvis det er det så troede jeg det også... men jeg tror nemlig også jeg ville være bedre tjent med de der b&w´er. uden at være sikker selvfølgelig....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, jeg kiggede bare i manualen her: http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/Label/Model%20ASW%20675
hvor der på side 7 står at den ikke bør bruges i integeret etc. ... Jeg antager at det betyder at der skal være pre-out på forstærkeren, eller at man skal have en pre/power combo og så slutte den til som angivet i manualen. Men jeg er ikke sikker, så derfor stillede jeg det som et spørgsmål anyone?
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, fatter det stadig ikke helt, men vil det kort sagt ikke sige at du skal have et pre-out til sub på forstærkeren for at bruge den?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se så ja! Enten en integreret med en pre-out eller et pre/power forstærker sæt, hvor den bliver kablet ind "imellem" forstærkerne. Men ring til Vassago og spørg - hvis du kan tilslutte det synes jeg 11k er et super godt tilbud.
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke vassago der har det til salg men en eller anden privat person, har allerede mailet lidt med ham og spurgt om hans nummer, med har ikke fået det endnu, men det kommer vel snart.... jeg regner med at komme ind og høre det på onsdag i hifiklubben
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ - så er der god spade i det lille hjem Var der ikke Vassago der annoncerede eller hallucinerer jeg groft?
__________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
Hæ - så er der god spade i det lille hjem Var der ikke Vassago der annoncerede eller hallucinerer jeg groft?
|
|
|
jo det var vassago, men de har vidst bare sat den i for en privat...? jeg tænker også på at de ville vidst også være nemmere at få et tilskud til af de gamle...de er jo ikke så store. tror det bliver dem, men nu må vi jo se... nogen idéer til en forstærker? ville en lyngdorf 2175 ikke være god?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja PAF'en er ok på et par 705'ere :-)
Nu har jeg kun hørt 705eren med en Thule IA150B foran - men mon ikke også en Lyngdorf 2175 kunne få dem til at synge (heldige fyr) . Men tag ned i hfk og hør komboen!
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med et sæt 805  der er et sæt til salg et sted...... spiller de bedre? det skulle så være uden sub, kan sådan nogle spille noget rock?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvasså? Er jo lidt spændt på at høre om du har fået købt noget?
MVh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mener at en rock højttaler skal kunne spille fysisk.....
Der er 2 bud som allerde er nævnt , som jeg mener kunne være rigtig godt !
JBL 5000ti mener jeg kan spille rock så det gynger .. den har måske lidt tendens til at blive en smule aggresiv i toppen med sin titaium diskant hvis man mismacher dem med grej.. ved ik hvordan den er med nad! men de går dybt!!! og jeg mener man får meget for pengene hvis man finder et sæt til 7-8-9kg
Dali grand tror jeg måske er en bedre allround højttaler, og så trætter den ikke ørene. sys jeg så et sæt til 10500 et sted !!! dem tror jeg du ville blive glad for !(og dem ville jeg nok vælge)
Og selvom det er lidt ældre speaker tror jeg de er de lidt billigere dali og b&w som tidligere nævnt overlegne! IMHO 
Go jagt ... brug lyttebøfferne!!
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej smaj, det er bare at jeg ikke har mulighed for at finde et sæt dali grand i nærheden, jeg syntes også sagtens denne kombi af 705 og asw 675 kan spille fysisk! den sub kan flytte noget luft! det er det bedst spillende grej som jeg har hørt til dato! og jeg kan rigtig godt lide b&w´s 700 serie, så jeg tror de´t vil tjene mig godt...
|
| Til top |
|
| |
Den Lille Fede Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Banz
Jeg var for nylig i næsten samme situation som dig. Dine erfaringer med B&W, Suite og Ikon er helt som jeg oplevede det selv, da mine gamle, elskede Onken-Focal "ægge-højttalere" skulle skiftes. B&W var slet ikke åbne og detaljerede¨, Suiten var flot i designet, men kedelig i lyden og Ikon var meget åben og fuld af detaljer men lidt for lys i klangfarven. Alligevel regnede jeg med at investere i et sæt Ikon 7'ere.
Så var det, at jeg kom til at lytte på et par franske JM-Lab højttalere; Cobalt 816. De matchede til fulde Ikon 7'ernes åbenhed og detajljerigdom, men der var mere varme og krop i lyden. Jeg har haft dem i 3 måneder nu, og er stadigvæk nyforelsket i dem. Prisen er lidt over Dalierne, men jeg vil tro, at prisen kan matches. Elers er der en lidt billigere serie, hvor en "Corus 716" er prissat som Ikon 6'eren. Den er måske lidt skarpere i toppen og med en smule mindre glød. JM-Lab er et stort mærke i de fleste europæiske lande, men ikke så udbredte herhjemme. Enhederne er fra den meget annerkendte søstervirksomhed, Focal
Begge nævnte JM-Lab-højttalere er 2½-vejs. (A la Ikon 6 uden bånddiskant). Mine er købt i Sun-audio (Aalborg)
Mvh dlf __________________ Den Lille Fede
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der så nogen der har en idé til en anden højtaler?
|
| Til top |
|
| |