| Forfatter |
|
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller bare her på Hifi4all's Køb, Salg, Bytte forum...
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også vælge at købe en billig DVD til at starte med. Logikken
skulle være at det er dumt at bruge 2-3.000 på en forstærker som skal
opgraderes når du køber nye højttalere, så har du spildt 3.000.
Hvis du køber en billig DVD til 500,- og senere opgraderer til en god til 2-3.000, så har du kun spildt 500.
Selv hvis man regner med at sælge det brugte udstyr, så henter man ikke
mere end ca. 50% af købsprisen, så du har stadig spildt langt mere hvis
du køber en midlertidig løsning til forstærkeren.
Man kommer naturligvis til at gå glip af HDMI interfacet og noget
billedkvalitet, så det er et spørgsmål om hvor ærgerligt det vil være
at have en 3k kr. forstærker der skal udskiftes om et år eller to når
han opgraderer højttalere og finder ud af at hans lille Denon taber
pusten.
L.
__________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Du kunne også vælge at købe en billig DVD til at starte med. Logikken skulle være at det er dumt at bruge 2-3.000 på en forstærker som skal opgraderes når du køber nye højttalere, så har du spildt 3.000. Hvis du køber en billig DVD til 500,- og senere opgraderer til en god til 2-3.000, så har du kun spildt 500. Selv hvis man regner med at sælge det brugte udstyr, så henter man ikke mere end ca. 50% af købsprisen, så du har stadig spildt langt mere hvis du køber en midlertidig løsning til forstærkeren.
Man kommer naturligvis til at gå glip af HDMI interfacet og noget billedkvalitet, så det er et spørgsmål om hvor ærgerligt det vil være at have en 3k kr. forstærker der skal udskiftes om et år eller to når han opgraderer højttalere og finder ud af at hans lille Denon taber pusten.
L.
|
|
|
Lestat, du siger faktisk noget! Måske burde han vente med at købe en ny DVD-afspiller, for han har en gammel en nu, som virker fint nok. Og så bruge pengene på en ny receiver. Og nogle gode højtalere.
Jeg spørger ham ad, snarest muligt.
|
| Til top |
|
| |
zolo Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu snakken er om Denon a/v receivers så siger gerdes at 2106 er et minimum. Kan det virkelig pass at 1906(3300 kr) ik er noget som helst værd ?
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
zolo: Jeg er ikke så meget Denon manden, men umiddelbart er det nok et spørgsmål om sweetspot og price/performance. Nogle gange skal man kun give lidt mere for at få en noget bedre løsning bare fordi man kommer op i et andet segment. L.
__________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
zolo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok, nå men nu er jeg førstegangskøber af sådan rigtig hifi, så tror jeg bliver blæst væk af bare en 1906, og så kan man jo altid købe noget større engang når man får et rigtigt arbejde(læs:ikke su) og et bedre rum til formålet :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
zolo - min ven står lidt i samme situation som dig. Han er ikke meget for at købe brugt, selvom man nemt kan gøre et super køb for billige penge. Personligt har jeg aldrig haft erfaringer med at købe brugt heller, så jeg kan ikke rådgive ham.  Men jeg tænker også lidt på at investere i 1906'eren, da jeg er bange for at det vil være overkill at købe en større model.
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
zolo skrev:
| Nu snakken er om Denon a/v receivers så siger gerdes at 2106 er et minimum. Kan det virkelig pass at 1906(3300 kr) ik er noget som helst værd ? |
|
|
Nej.
Jeg har som skrevet tidligere i emnet, en 1906 - også min første snurrerundt reciever og jeg synes det gør det fint når man ikke har været igang i mange år med hifi og haft noget der kostede mange flere penge.
Til mindre og måske mellemstore højttalere vil jeg mene den kan gøre det helt fint.
________________ Mvh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps. i kan bare skrive hvis i vil have informationer om den (1906'eren), så skal jeg se hvad jeg kan hjælpe med...
___________ Kasper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 - Dejligt med en personlig hjælper! 
Hvordan er kvaliteten af 1906'eren? Altså hvordan er materialet og sådan? Føles det som et godt og solidt stykke håndværk?
|
| Til top |
|
| |
zolo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt min 1906'er idag og skulle gerne få den på tirsdag. Har bestilt 4 styks dali c1'ere ved siden af og en dali center. Grunden til de små højtalere er simpelthen at vi ikke har plads i vores stue lige p.t. Og da 1906 er en 7.1 kan jeg jo bare køre eksempelvis et par c6'ere eller blue eller noget når vi få plads til det og så har jeg allerede de 4 baghøjtalere.
Jeg vil da slet ikke udelukke at jeg om mange år ikke syntes at lyden er speciel god, men jeg trorat det sæt her til 8k kommer til at glæde mig rigtig meget og endnu mere når jeg finder en sub, evt. brugt og får smidt nogle bedre fronte på når jeg flytter.
Hvad har du koblet på din 1906'er Kempf ? Og af andre spørgsmål har du brugt Video delen, og i såfald er det godt nok ?
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes materialet er lækkert, der er gods i den, og fronten er af metal og ikke plastik som på Denons billigere dvd afspillere (som jeg dog også er ejer af, men til prisen er den ok, en 1720'er).
Den er solid og knapperne sidder godt fast (ved det lyder lidt plat måske, men har før oplevet at de sidder lidt løst og kan trækkes af på andre ting.) Wildstyle, har du ikke en Hifiklub i nærheden, så kan du jo selv tage ned og pille lidt ved den 
zolo:
Jeg har koblet en masse kabelrod til den Har 5.0 system lige nu, mangler en sub men det kommer. Ellers har jeg SVHS fra monitor ---> tv når jeg skal justere på OSD. Ellers har jeg som sagt en Denon DVD-1720 med et Taralabs Prism 100D og så et Bandbrigde AUX stik til lyd fra min Pc. Men den har jo jeg ved ikke hvor mange indgange, så der burde være mulighed for at koble det meste til hen af vejen som udstyret bliver mere og mere.
Skal lige se om jeg kan ligge et par billeder ind på en hjemmeside... Så kan i se min bag på - med mit rod.. Hehe
Så kom der et link - det burde virke
http://www.edu.esh.dk/~1102kk/
________________ Go' weekend
Kasper
|
| Til top |
|
| |
zolo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, lyder til at jeg har gjort mig et udemærket køb. Den skulle komme hjem på tirsdag, så glæder mig som et lillet barn :) Bliver endnu bedre engang i næste månede når jeg får fingre i en sub. Men tak for svarene og god weekend :)
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zoro:
Det vil jeg da mene..! Ok, glæder mig til at høre hvad du synes om den :)
Præcis, regner også snart med at få fingre i en sub.! Enten en ASW 600 eller noget i den størrelsesorden.
____________ Mvh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
zolo skrev:
| Nu snakken er om Denon a/v receivers så siger gerdes at 2106 er et minimum. Kan det virkelig pass at 1906(3300 kr) ik er noget som helst værd ? |
|
|
Den vil jeg da gerne argumentere for. Som jeg nævnte tidligere i tråden er det min egen opfattelse, at hvis man vil "noget seriøst" med surround sound, så hører der også nogle "ordentlige" højtalere til. Som eksempel nævnte jeg Dali Concept serien, som jeg synes giver meget for pengene. Dali er generelt "lettere" at trække end andre højtalere, men alligevel vil jeg ikke selv sætte Denons mindre modeller (mindre end 2105/2106) til at trække dem. Jeg havde tidligere selv en mindre Denon A/V receiver til at trække mine "ordentlige" højtalere. Den blev hurtigt skiftet ud. Så når jeg anbefaler 2105/2106 er det på baggrund af mine egne erfaringer, sammenholdt med at jeg nævnte Dali Concept som muligt højtalervalg. Som A/V receiver til Dali Concept vil jeg ikke "turde" anbefale de "små" Denon receivere. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
zolo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det lyder da ikke så godt. Da jeg faktisk har købt c1'ere og en swa12. Men altså jeg vil da give det et forsøg, og så må vi se hvordan det går. Der er trods alt en prisforskel på 1100 kroner, og det er nogle penge jeg ikke lige står og har.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
|
Jeg synes materialet er lækkert, der er gods i den, og fronten er af metal og ikke plastik som på Denons billigere dvd afspillere (som jeg dog også er ejer af, men til prisen er den ok, en 1720'er).
Den er solid og knapperne sidder godt fast (ved det lyder lidt plat måske, men har før oplevet at de sidder lidt løst og kan trækkes af på andre ting.) Wildstyle, har du ikke en Hifiklub i nærheden, så kan du jo selv tage ned og pille lidt ved den 
|
|
|
Hej Kempf87
Jo, jeg var faktisk ude igår og kigge på den. Den virker, som du selv siger, meget lækker og robust. Og jeg forstår godt det med knapperne, hehe. Mit valg står pt. mellem 1906'eren og 2106'eren. Så valget afhænger lidt af pengene.
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
... Så valget afhænger lidt af pengene.
|
|
|
Jamen hvis jeg havde pengene havde jeg da taget en 2106'er. Eller, jeg havde egentlig pengene men synes bare at kunne bruge dem andensteds - og følte ud fra specifikationerne på 1906'eren at den uden problemer ville kunne klare mit behov.
______________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige det!  Men jeg regner med at købe en 2106'er.
|
| Til top |
|
| |