Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 07:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Exposure vs. Exposure? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Exposure Super 18 bruger Mosfet-transistorer, og Exposure 18 bruger bipolare. Jeg mener, at de bedste exposure produkter er dem lige før "Super" serien, så hvis prisen er rigtig, så synes jeg du skal købe den 18'er du har fået tilbudt. Forstærkerne i Super-serien har højere effekt, men mindre trafo = mere gummistrømforsyning i forhold til de ældre udgaver.

Jeg skal dog også tilstå, at jeg absolut også synes at Super 17/18 spiller rigtig godt (alternativt super 19/18, hvis man ikke er til pladespiller).

Cd'en skal du holde dig fra, og i stedet finde en Naim eller en Sugden (sidstnævnte, hvis du er til den blødere afdeling). Naim's cdafspillere passer rigtig godt sammen med Exposure's Super-serie. Du skal helst op i en CDX før der sker noget, men så er det også godt i mine ører.

Hvis du gerne vil modde cd, så glem engelske cdafspillere og køb Marantz. De er rigtig godt konstruerede, og er næsten de eneste afspillere, som jeg har hørt der lyder godt efter montering af Clock, andre opamps og bedre kondensatorer. De gamle CD67SE kan man få til at spille så skulle tro det var løgn - jeg har p.t. to - en i stuen og en i arbejdsværelset.

Har du mod på mere, så køb CD17, men her er op-amps'ene SMD, så det kræver lidt mere fingerfærdighed, men resultat er til gengæld også rigtig godt, når man er færdig.

Håber du finder ud af det.

Hvad med Marantz SA_8400?
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hvad med den?

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, er CD17 MKII bedre eller dårligere end SA-8400?
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Per:

Sorry, jeg huskede lige forkert. De ældre med Holden & Fisher er selvfølgelig samme størrelse, men da man dengang prorieterede strøm over spænding, giver H&F en mere tight lyd kontra de nye trafoer.

Man kan se på de sådan her: De bruger alle en 250VA trafo. Den gamle 18 giver 2x60w og den nye Super 18 giver 2x75w. Samtidig bruger den nye Mosfet-transistorer, som der er meget større spændingsfald over (med højere udgangsimpedans til følge), hvorfor spænding må hæves endnu mere.

I en Super 18 ligger spændingen (så hut jeg visker) på omkring +/- 55-60V, hvor den på den gamle helt sikkert er max. +/- 40V. Nå men pointen er at højere spænding = lavere strøm i samme str. trafo.

I mine ører ramte Super serien dog plet da de kom frem, da gummistrømforsyning og Mosfetter giver en meget mere blød og lækker lyd kontra de gamle. Men der er uden tvivl mere "ryk" i de gamle, men sound'en er lidt mere grå og tight.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Jeg mener, er CD17 MKII bedre eller dårligere end SA-8400?

SA-8400 er langt bedre end CD 17, også selvom du modder den....

Robin Padilla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Exposure mono 16 skulle være de mest eftertragtede af exposure klassikerne 120 watt...stykket og gigantiske trafoer. Er set på Ebay til 2000 pund.
Til top Vis Robin Padilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robin Padilla

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes