Exposure Super 18 bruger Mosfet-transistorer, og Exposure 18 bruger bipolare. Jeg mener, at de bedste exposure produkter er dem lige før "Super" serien, så hvis prisen er rigtig, så synes jeg du skal købe den 18'er du har fået tilbudt. Forstærkerne i Super-serien har højere effekt, men mindre trafo = mere gummistrømforsyning i forhold til de ældre udgaver.
Jeg skal dog også tilstå, at jeg absolut også synes at Super 17/18 spiller rigtig godt (alternativt super 19/18, hvis man ikke er til pladespiller).
Cd'en skal du holde dig fra, og i stedet finde en Naim eller en Sugden (sidstnævnte, hvis du er til den blødere afdeling). Naim's cdafspillere passer rigtig godt sammen med Exposure's Super-serie. Du skal helst op i en CDX før der sker noget, men så er det også godt i mine ører.
Hvis du gerne vil modde cd, så glem engelske cdafspillere og køb Marantz. De er rigtig godt konstruerede, og er næsten de eneste afspillere, som jeg har hørt der lyder godt efter montering af Clock, andre opamps og bedre kondensatorer. De gamle CD67SE kan man få til at spille så skulle tro det var løgn - jeg har p.t. to - en i stuen og en i arbejdsværelset.
Har du mod på mere, så køb CD17, men her er op-amps'ene SMD, så det kræver lidt mere fingerfærdighed, men resultat er til gengæld også rigtig godt, når man er færdig.
Håber du finder ud af det. |