| Forfatter |
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg har købt noget fra USA, har den lovlige pris altid været mellem 1,38 og 1,39 gange US prisen med fragt. Så en tommelfingerregel siger gang med 1,4.
Øv, men sandt.. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Når jeg har købt noget fra USA, har den lovlige pris altid været mellem 1,38 og 1,39 gange US prisen med fragt. Så en tommelfingerregel siger gang med 1,4.
Øv, men sandt..
|
|
|
Det kan nu ofte stadig værre billigere end at købe i Danmark.
Er der forøvrigt nogen forskel på om man køber nyt eller brugt? Eller skal der så bare betales told af den brugt pris man har betalt? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Er der forøvrigt nogen forskel på om man køber nyt eller brugt? Eller skal der så bare betales told af den brugt pris man har betalt? |
|
|
... og om det er købt af en privat hos en privat?
- BR
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
MichaelWB skrev:
Er der forøvrigt nogen forskel på om man køber nyt eller brugt? Eller skal der så bare betales told af den brugt pris man har betalt? |
|
|
- BR
|
|
|
Kunne man tænke sig, at man blev bonget bare fordi forsendelsen var opgivet til at have en vis værdi?
- BR
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
BjarkeNR skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
- BR
|
|
|
Kunne man tænke sig, at man blev bonget bare fordi forsendelsen var opgivet til at have en vis værdi?
- BR
|
|
|
Det sidste kunne jeg sagtens forestille mig! 
Det er grunden til at jeg spørger omkring det med gaver, men jeg har ikke rigtig kunne finde noget om det. I Danmark bliver gaver beskattet! Men om der også skal betales told af dem har jeg ikke kunne finde ud af. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg har importeret selv fra USA var min SVS PB10. Der løb det først på 4.5% told, så 25% moms oveni det, også et toldgebyr på 3-400kr +moms, også til slutt 100kr fordi jeg betalte pr efterkrav
Det sjoveste var at det gik nogle få dager fra den var bestilt til den ankom København, men derifra og til Århus tog det nesten 2 uger. Man fik også klar besked fra fragtfirmaet, "du er privatkunde, og skal derfor betale mere, men du er sidste prioritet" 
Det hele forløber heldigvis mere smertefrit nu når de kommer fra Norge. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt se om du ikke kan finde varen indenfor EU. Man ser nogen gange at en amerikansk hjemmeside har links til fx en engelsk hjemmeside. Hermed slipper man for told...
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Alternativt se om du ikke kan finde varen indenfor
EU. Man ser nogen gange at en amerikansk hjemmeside har links til fx en
engelsk hjemmeside. Hermed slipper man for told... |
|
|
og med engelsk moms på 17%
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
ppp_dk skrev:
|
Alternativt se om du ikke kan finde varen indenfor EU. Man ser nogen gange at en amerikansk hjemmeside har links til fx en engelsk hjemmeside. Hermed slipper man for told...
|
|
|
og med engelsk moms på 17% |
|
|
Med mindre det er nogen der sælger tilstrækkeligt meget til DK så skal de nemlig opkræve dansk moms! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
soxen skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
|
Med mindre det er nogen der sælger tilstrækkeligt meget til DK så skal de nemlig opkræve dansk moms!
|
|
|
Mener at skæringen for opkrævning af dansk moms er noget i stil med 200.-250.000 Dkr for en udenlandsk virksomhed.
- BR
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Er der nogen der ved hvordan det forholder sig hvis man får sendt noget som en "gave"?
Jeg kunne forestille mig, at man stadig skulle betale told, vi bor jo i Danmark, men det kunne jo godt være at reglerne var anderledes.
|
|
|
Hej
Man kan "kun" modtage gaver fra privatpersoner!
Hilsen Galver
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galver skrev:
MichaelWB skrev:
|
Er der nogen der ved hvordan det forholder sig hvis man får sendt noget som en "gave"?
Jeg kunne forestille mig, at man stadig skulle betale told, vi bor jo i Danmark, men det kunne jo godt være at reglerne var anderledes.
|
|
|
Hej
Hilsen Galver
|
|
|
Lyder meget rimeligt!
- BR
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
donkeyshark skrev:
|
Øv, men sandt..
|
|
|
Det kan nu ofte stadig værre billigere end at købe i Danmark.
Er der forøvrigt nogen forskel på om man køber nyt eller brugt? Eller skal der så bare betales told af den brugt pris man har betalt?
|
|
|
Hej
Hvis du kan dokumentere vha. en faktura at vare er brugt e.l. og at du derfor ikke har betalt ny pris, vil det være fakturaprisen der anvends ved beregning af told m.m.
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
BjarkeNR skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
- BR
|
|
|
- BR
|
|
|
Jeps.... hvis varen værdi (inkl fragt mv.) overstiger 22 € (ca 165 kr) skal der betales told. hvorimod at der skal betales moms og evt punktafgifter hvis varens værdi overstiger 80 kr!
mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
MichaelWB skrev:
soxen skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
|
Med mindre det er nogen der sælger tilstrækkeligt meget til DK så skal de nemlig opkræve dansk moms!
|
|
|
Mener at skæringen for opkrævning af dansk moms er noget i stil med 200.-250.000 Dkr for en udenlandsk virksomhed.
- BR
|
|
|
Grænsen er 280.000 kr
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galver skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Hej
Hilsen Galver
|
|
|
Det er jeg godt klar over, men jeg er i den situation at vi rent faktisk har en ven i det vilde vesten og det kunne måske godt blive interessant at lade ham købe noget på brugtmarkedet der, og så sende det til lille Danmark og så kunne det måske være interessant at sende det som en gave, hvis man så slipper for told! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Frihed89 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene, så mange af dem.
Jeg snyder ikke Told/Skat. Jeg spurgte fordi jeg er ved at tænke på, om at prøve at sælge nogle Blue Circle produkter i København. Jeg har en Blue Circle CS (integreret forstærker) og 2-3 danske forhandler der har lytet til den var meget imponeret. Også fordi jeg sammenligner priser inden jeg køber andre ting, men jeg tror jeg aldrig har betalt 25 (moms)+15 (told) =40% før. Nogle amerikanske produkters priser er så høj i DK, er det laterligt (osv. 1.7 gang US pris). Også nogle UK højttalere....men nu har jeg fundet Malmø som bliver tror jeg til en hifi goldmine til dansker. For eksampel, spendor S 3/5 minimonitor i malmø koster 10.500 et par SKK = 8.386 DKK. Hvid du hvad en Harbeth HPL3 koster i DK? 13.800 DKK et par. Måske, Harbeth er bedre, men fem tusind bedre?
Danske forhandlere skal lære at konkurere i verden, ikke bare i Danmark. Det ikke er VVS!!!!!
Igen, tak for svarene.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vi en Skat-medarbejder i blandt os? 
- BR
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
BjarkeNR skrev:
BjarkeNR skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
- BR
|
|
|
- BR
|
|
|
Det sidste kunne jeg sagtens forestille mig! 
Det er grunden til at jeg spørger omkring det med gaver, men jeg har ikke rigtig kunne finde noget om det. I Danmark bliver gaver beskattet! Men om der også skal betales told af dem har jeg ikke kunne finde ud af.
|
|
|
Hvis gavens værdi over stiger ca 340 kr skal der betales told, moms og evt punktafgifter... men der findes ting som altid bliver belagt med told og moms mv.
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|