|
Hej Riis m.fl.
Det er altid interessent at læse om andres personlige mening om en ht. Som du jo selv har fundet ud af fra svarene, hænger ens præferencer meget sammen med eget valg af anlæg. Og det gælder såmænd også undertegnede
Jeg har selv haft et sæt Grand i over 7 år, og har meget svært ved at forstå at du skulle lyde kedelige som hele 2 har nævnt. Hvordan kedelige  Kunne det ikke bare være testmusikken, der var gabende dårlig
Alle ht. har fordele og ulemper - også Grand, men kedelig!!! Et sæt Grand kræver rigtig nok et stor lytterum og rigelige effektreserver. Meeeen du kan også få fornuftig lyd ud af dem med en forstærker på under 200W (8ohm 20hz- 20khz). Selv ved ÷60 som er absolut laveste niveau jeg kan vælge, kan de spille meget detaljeret og med overraskende meget punsh i bassen.
Bas er så et af de kritik punkter jeg ofte har hørt om Grand - og ja de spiller sq meget bas, men det er vi jo nogen der foretrækker.
JBL'erne er også fine ht - har selv haft et mindre sæt fra forgængerne i 16 år - JBL 120Ti.
Selvom jeg ikke har det optimale lytterum til mine Grand - 38m² vinkelstue -, vil jeg hellere bygge til, end sælge dem.
God ht. jagt  |