Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken Projekter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jeg er slet ikke enig med kramer71 i hans kritik af Z3. Der er masser af lysstyrke i en Z3. Jeg kører i eco mode og har enda skruet yderligere ned for lysstyrken. Dog har jeg et hvidt lærred. Derudover har kramer71 vist ikke set en Z3 med hdmi, så med mindre han siden sidst har, mener jeg ikke hans sammenligning mellem optoma med HDMI kontra Z3 med anden input er fair.

Det gav et enormt løft da jeg gik fra min DVD afspiller til en PC med DVI/HDMI.

Jeg tror helt sikkert du bliver glad for en Z3, og sikkert også for en optoma. Vi vægter forskellige ting anderledes. Det er som kramer71 foreslåg bedst hvis du har mulighed for at se dem først. Hvis dine beregninger om lærredstørrelser holder stik vil det dog for mig afgøre sagen. 52" lærred ville for mig være for lille.

Mine betragtninger om z3, h27 gælder også på component og med forskellige dvdafspillere. Jeg mener det er underordnet forshold som belysning og lærred. Bluesky har ret i at jeg ikke har anvendt z3 med hdmi, men tilgængæld med en bedre dvd end den der bliver anvendt til h27. Der hvor min sammenligning er svag er ift. lærrede - hvidt goo system. z3 gav mere kontrastfyldt billede på mere grå væg (men mere urene farver og mindre knald på). Men man skal jo også se på hvilket lærrede der kan anvendes på projektoren. Det er klart at en z3 derved står stærkere hvis der er mere ambient light og der dermed skal anvendes gråt lærred under alle omstændigheder. Når det er sagt vil jeg mene at grundsort niveauet på en H27 stadig er dens svage side, selvom en z3 er dårligere her - og jeg har endda en lille smule ambient light.

52 tommer er synd. Man lægger altså ikke mærke til pixelsstruktur eller den slags når man ser film. Det giver til gengæld meget til oplevelsen med et stort lærrede.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Puggie >> Den her tråd kan måske være interessant for dig at følge med i:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=627255

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Ja de er også både for og imod... Jeg bestilt en Z3 i Tyskland til 1100 Euro med 10 m component-kabel og forsendelse og det skulle gerne nå frem på onsdag i følge UPS.

Man må jo altid gå på kompromis med nogle ting, jeg har valgt Z3eren fremfor 4805 eller H27 udelukkende pga HD opløsningerne og lens shift funktionen. Jeg er også sensitiv overfor regnbueeffekten.. Den irriterede mig ihvertfald på en X1er jeg prøvede engang. Såvidt jeg kan forstå er nyere DLPere bedre mht dette, men jeg vil ikke tage chancen.

Jeg har endnu ikke forstået hvorfor at en DVD skulle se bedre ud på en H27 eller 4805, jeg påstår ikke at det ikke er tilfældet, men der er vel mange andre faktorer der spiller ind, såsom kilden, cabling, lærred osv.

Men jeg vil da lige poste mine indtryk når jeg får det sat op, med gråt goo lærred og det hele.

Jeg satser på at købe et 6600 GT kort og Purevideo til afvikling af HDTV materiale samt et godt DVI kabel.

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Mine betragtninger om z3, h27 gælder også på component og med forskellige dvdafspillere.

OK. Du lægger vægt på at en Optima skal være med HDMI, så jeg gik ud fra det var det du havde nu, og du havde en anden DVD afspiller da du havde en Z3, og at det så var det du sammenligede. Min fejl.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Så har jeg modtaget Z3eren og testet den lidt :D

At have den i hånden 4 dage efter bestilling er rigtig service på Tysk maner og jeg kan klart anbefale Projektor AG, man kan betale pr efterkrav såvel som med VISA/Dankort uden alt mulig bøvl med at skulle faxe pas, bankpapir og alt muligt derned.

Nå, men tilbage til projektoren. Det tog ca. 5-10 minutter at sætte det hele op. DVD-afspilleren satte jeg til progressive scan via Component. Z3eren satte jeg til 576p svarende til progressiv PAL-DVD.

Det kom virkeligt bag på mig hvor smart den lens-shift funktion er, man kan flytte billedet utroligt langt både op og ned og placeringsmulighederne er nærmest ubegrænsede. Billedkvaliteten er meget god i forhold til mit Thomson 100 Hz WD. Farverne er gode, men jeg må indrømme at sortniveauet ikke er det bedste. Lysstyrken er perfekt og jeg kan se film i ECO-mode om dagen. Det skal så også siges at projektoren står ca 2 meter fra muren. Billedstørrelsen er 160 bredt.

Jeg kan ikke komme med en endelig vurdering da jeg stadigt mangler at få sat et lærred op.. Og da min væg er tapetseret er billed temmeligt kornet.

Men mit indtryk af det hele er at det virkelig er smådetaljer hifi-entusiaster går op i, dette skal ikke forståes på en negativ måde, men hvis vi nu tager sortniveauet som der er blevet snakket meget om i denne tråd så er det efter min mening på grænsen til det overdrevne ligefrem at skifte en Z3er ud med en anden pga det.. Okay det er ikke totalt fuldstændigt 110% kulsort, men det er dælme tæt på og et gråt lærred kommer garanteret til at gøre underværker .. Så sådan et må jeg have fixet.

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke,

Den lens shift funktion er bare lækker. For mange kan det være grund nok til at købe f.eks. z3.

Du skal nok komme til det med petitesserne :) - du skal bare sammenligne med noget andet - så er du med

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

puggie skrev:

Men mit indtryk af det hele er at det virkelig er smådetaljer hifi-entusiaster går op i, dette skal ikke forståes på en negativ måde, men hvis vi nu tager sortniveauet som der er blevet snakket meget om i denne tråd så er det efter min mening på grænsen til det overdrevne ligefrem at skifte en Z3er ud med en anden pga det.. Okay det er ikke totalt fuldstændigt 110% kulsort, men det er dælme tæt på og et gråt lærred kommer garanteret til at gøre underværker .. Så sådan et må jeg have fixet.

Prøv en gang at sætte "Men in Black" på, og du vil vide, hvorfor vi er nogle der bevidst fravælger Z3 .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes