| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg modtaget Z3eren og testet den lidt :D
At have den i hånden 4 dage efter bestilling er rigtig service på Tysk maner og jeg kan klart anbefale Projektor AG, man kan betale pr efterkrav såvel som med VISA/Dankort uden alt mulig bøvl med at skulle faxe pas, bankpapir og alt muligt derned.
Nå, men tilbage til projektoren. Det tog ca. 5-10 minutter at sætte det hele op. DVD-afspilleren satte jeg til progressive scan via Component. Z3eren satte jeg til 576p svarende til progressiv PAL-DVD.
Det kom virkeligt bag på mig hvor smart den lens-shift funktion er, man kan flytte billedet utroligt langt både op og ned og placeringsmulighederne er nærmest ubegrænsede. Billedkvaliteten er meget god i forhold til mit Thomson 100 Hz WD. Farverne er gode, men jeg må indrømme at sortniveauet ikke er det bedste. Lysstyrken er perfekt og jeg kan se film i ECO-mode om dagen. Det skal så også siges at projektoren står ca 2 meter fra muren. Billedstørrelsen er 160 bredt.
Jeg kan ikke komme med en endelig vurdering da jeg stadigt mangler at få sat et lærred op.. Og da min væg er tapetseret er billed temmeligt kornet.
Men mit indtryk af det hele er at det virkelig er smådetaljer hifi-entusiaster går op i, dette skal ikke forståes på en negativ måde, men hvis vi nu tager sortniveauet som der er blevet snakket meget om i denne tråd så er det efter min mening på grænsen til det overdrevne ligefrem at skifte en Z3er ud med en anden pga det.. Okay det er ikke totalt fuldstændigt 110% kulsort, men det er dælme tæt på og et gråt lærred kommer garanteret til at gøre underværker .. Så sådan et må jeg have fixet.
|