Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Jensen Gamle gnavpot.

Jeg ved ikke, hvad det er jeg skriver omkring Sony, der er noget l**t, men jeg håber da at du vil oplyse mig desangående.

Ja, Rega oplyser gerne om de ting de selv, fra bunden af, har konstrueret og samtidigt overholder de deres aftaler med underleverandører, der ikke ønsker publicity omkring det de leverer, såen er det.

Glæder mig at Apollo ikke tager brød fra dig, det tror jeg heller ikke var med i overvejelserne, da Rega lavede Apollo, så det er kun godt.

Nu tror jeg egentlig at jeg har "snakket" nok med dig Jensen, så medmindre at du bringer noget nyt til torvs, så kan vi for min og din skyld da godt lade "den" ligge.

Venligst

Bent

hehe jeg er ikke en gammel ganvpot jeg er skam helt rolig så rolig at min puls ligger under 30

Og jeg har skrevet det har intet med lyden at gøre jeg har hørt den og til de penge er den skam rigtig god .

Det er det andet og jeg tro også du godt selv kan se det , men det er meget svært når man tænker med sagle øje .

Men jeg har nu også hørt fra en del der har lånt den i topsound at de sagde den var ok , men ikke noget at skrive hjem om .

Men det er kun folk der læser herinde og ikke skriver og dem er der jo mange af ikke ?

så alt fred herfra og godt salg .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen

Tak for det.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu også haft mulighed for at lytte til Apollo cd maskinen, og jeg er nu heller ikke særlig imponeret, jeg syntes den er kedelig at lytte på men er da ganske ok til prisen.

Lyd er jo oftest en smags sag, om man kan li lyden eller ej må være ens egen personlige mening, men at udråbe den til den største opfindelse efter hjulet er nok at overdrive lidt meget.

Selv er jeg til en lidt mere livlig lyd, i stedet for Regas lidt blød hat og stok lyd, jeg kender mange der kan lide denne type lyd og de vil nok sige at den er god, men selv ville jeg ikke eje den om den så kostede 1000 kroner, da jeg ikke kan lide lyden.

Som en skriver banker den hans Accupahse til 50.000,- det må jo så være i hans øre, og han har købt en forkert og for dyr afspiller, selv mener jeg ikke den slår min egen CD afspiller til ca. 30.000 da jeg mener denne spiller mere rigtig Highend lyd, men den slår heller ikke min Sony 930 med en DAC 50 med dobbelt Burr Brown PCM 63 PK dacs, som ligger i samme prisleje som Apolloen.

Så begejstret nej ikke her fra, kedelig og for meget blød hat.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

jazz@olsen.mail
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har fulgt tråden lige siden den startede, og det er meget underholdende læsning. Nu synes jeg ikke, at jeg som en der har testet Apollo’en grundigt, kan undlade og bidrage lidt.

Der er sikkert ikke mange der kan være uenige om at en god pladespiller/pu kombination (sikkert til en langt højere pris end en Rega Apollo) lyder bedre end en CD-afspiller?. Det er jo heller ikke det handler om her? Det handler om det bedste alternativ - nemlig en CD-afspiller J. Og et væsentligt større udbud af musik. Jeg ved godt at der er kommet mere gang i LP’erne igen, det er bare ikke nok for mig - endnu.

Det er meget interessant at tale om teknikken (er selv slemt miljøskadet). Drevtyper, forskellige måder at fastholde CD’en på under aflæsning, udseende osv. Det går op for en når det først spiller hjemme i stuen, at det der står i specifikationer, og fremføres som revolutionerende (!) i de fleste tilfælde kan være ret lige meget, det skal under alle omstændigheder udfordres med - ørerne J

Omkring CD-afspillere, er min mening den, at man for få penge får en ganske fremragende musikoplevelse i stuen, hvis man vælger fornuftigt blandt de mange afspillere på markedet. Tilsæt så lidt god forstærkning og en homogen og klog højtalerkonstruktion - og ja, så glemmer man sgu' da næsten resten - heriblandt kone, børn, tid og fjernsyn. (Her er det så bare at hifi-feberen kan komme snigende ind og køre en lidt rundt - drive en til noget andet der lyder bedre, eller anderledes?). Jeg har ofte spurgt mig selv om det der lyder lige lidt bedre står mål med den øgede pris og i virkeligheden giver en tilsvarende bedre oplevelse? Jeg snakker om det der med at hårene rejser sig på armene når man hører sin favorit.

Jeg har haft CD-afspillere siden slut 80'erne. Havde i flere år en afspiller fra Rega - ret god CD-lyd for pengene J. Købte min Rega Elicit forstærker af Bent Medlyd omkring samme tidspunkt. Har nok altid været lidt af en ”Rega mand”. Jeg kan godt lide deres romantiske påstand om at de hovedsagligt har lyden for øje (hvem ville ikke sige det hvis de blev spurgt?).

For nylig blev jeg så ramt af den før omtalte feber, og nu skulle den næste bedre CD-afspiller i prisklassen 5-20K findes. Jeg valgte at lytte på Rega Apollo (pris 6.500,-.), mest fordi jeg har været glad for deres tidligere modeller og pga. Bent Medlyds evne til at få noget så simpelt, til at lyde som en lækker musikalsk sensation. Jeg sammenlignede med min egen Audio Analogue Paganini (pris 10.500,- årgang 2003) samt en Audio Aero Prima (pris 10.000,- demo). Det skal bemærkes at Prima’en var opdateret med den absolut seneste software fra Audio Aero.

Vi brugte en hel aften, 3 granvoksne mennesker, samt en større samling af musik på to forskellige anlæg, til at afgøre hvilken en af de tre der skulle fortsætte med at formidle musikalske oplevelser.

Apollo’en og Paganini’en var tilspillet, Prima’en var ikke tilspillet - det blev den!

Først blev Apollo’en sammenlignet med Paganini’en. Paganini’en røg ret hurtigt ud, der var ingen tvivl overhovedet (ellers en ganske behagelig lyd den har). Gentagende forsøg på at holde den på banen blev ganske sikkert afvist. Apollo’en var overlegen med hensyn til opløsning/luft om instrumenterne, (hvilket også gjorde lydbilledet større), samt en mere detaljeret bas. Indtrykket var ganske enkelt, at der var mere musik i den.

Så kom turen til Prima’en. Jeg var ikke meget for det - havde nok gerne set Apollo’en som vinder…..J, så der blev skiftet mere rundt end nødvendigt (som en gal J) - kabler, Paganini’en på igen osv. Dog var der ikke tvivl om resultatet overhovedet, det var endda så tydeligt at man ikke engang skulle gøre sig de store anstrengelser, med at lytte til bestemte områder og lignende. Den spillede ganske enkelt mere luftigt, opløst i alle områder, endnu mere sammenhængende og med en mellemtone som jeg ikke har hørt længe på en afspiller i den prisklasse. Læg dertil at den ikke var tilspillet (er rørbestykket), faktisk havde den kun spillet sammenlagt ca. et døgn.

Den har nu spillet i ca. 10 dage, og kommer ikke til at lyde bedre - hvilken lyd J. Jeg havde købt den som den lød ud af kassen anyway.

Nu ved jeg godt at nogen vil sige at det er en anden prisklasse?, nå ja, den kostede mig jo 3.500,- mere. I denne sammenhæng er det totalt underordnet. Der er tale om et så lydmæssigt homogent overlegent udtryk, som jeg tror man skal lede længe efter. Til en pris som jo “kun” er en lille smule højere end de 6.500,- som Apollo’en koster, får man så meget mere. Ja, jeg vil gå så langt som til at sige at man måske kunne bruge Apollo’en som startraket.

Med musikalske hilsner

Lars Hagedorn

Til top Vis jazz@olsen.mail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazz@olsen.mail

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

jazz@olsen.mail

Hvem er importør af denne CD spille som du fremhæver, og hvem forhandler den.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg ikke vil acceptere der er nogen der ikke er helt så vild med Apollo som jeg er, så tror jeg, og jeg siger TROR, at Apollo (Rega generelt) skal stå tændt LÆNGE, før det yder sit optimale. For det første skal en Apollo (efter MIN vurdering) have minimum 120 timers tilspilning, og generelt aldrig slukkes for igen.

Jeg tror simpelthen ikke, at selv en tilspillet Apollo kan vise hvad den kan, før den har stået og kørt mindst et par dage. Har selv lige købt en Rega Cursa3. En demovare der havde være brugt i et års tid, og havde spillet nok til at gå under prædikatet "tilspillet" Men, hoold da kæft. Den gik fra at være udsmidningklar, til rigtig god. En proces over mindst 48 timer.

Ikke fordi jeg for en hver pris skal snakke godt om Rega, næh mere info fra mig, når vi snakker opvarmning/tilspilning. 

Bare et indspark fra højre.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jazz@olsen.mail

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jensen og Studiosound.dk har AudioAero.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Toftdahl skrev:

jazz@olsen.mail

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jensen og Studiosound.dk har AudioAero.

Jeg tror Toftdahl udmærket ved hvem der impotere Audio Areo Prima, det han mener er nok at du må være en af Jensens kammersjuker og derfor kan din test ikke være helt troværdig; bare min fornemmelse.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Jeg har nu også haft mulighed for at lytte til Apollo cd maskinen, og jeg er nu heller ikke særlig imponeret, jeg syntes den er kedelig at lytte på men er da ganske ok til prisen.

Lyd er jo oftest en smags sag, om man kan li lyden eller ej må være ens egen personlige mening, men at udråbe den til den største opfindelse efter hjulet er nok at overdrive lidt meget.

Selv er jeg til en lidt mere livlig lyd, i stedet for Regas lidt blød hat og stok lyd, jeg kender mange der kan lide denne type lyd og de vil nok sige at den er god, men selv ville jeg ikke eje den om den så kostede 1000 kroner, da jeg ikke kan lide lyden.

Som en skriver banker den hans Accupahse til 50.000,- det må jo så være i hans øre, og han har købt en forkert og for dyr afspiller, selv mener jeg ikke den slår min egen CD afspiller til ca. 30.000 da jeg mener denne spiller mere rigtig Highend lyd, men den slår heller ikke min Sony 930 med en DAC 50 med dobbelt Burr Brown PCM 63 PK dacs, som ligger i samme prisleje som Apolloen.

Så begejstret nej ikke her fra, kedelig og for meget blød hat.

Det kunne være sjovt at lave en sammenligning mellem Apolloen og en B400+. Er der nogen der har erfaringer??

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Fin anmeldelse Jazz-Olsen.......Det falder meget godt i tråd med det som mange har skrevet og vidst.....spis lige brød til og se hvad det er der er faldet ned fra himlen. 
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jazz@olsen.mail

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Den test kom godt nok på et meget tørt sted. Første indlæg Jeg tror også det er det Toftdahl hentyder til!!!!!!

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Bent L

Det var bare interesant at få at vide, hvorfor der pludselig blev sendt sådan et langt input ud i tråden, der forklarer tingene anderledes omkring Rega Apollo. 
Ikke det at der er noget galt i det, og der er forskellige meninger - herligt, alle har deres mening og har ret til at have den.
Det er bare også rart at forstå sammenhængene engang imellem, nu hvor Rega Apollo er blevet så populær i forbindelse med lidt anderledes teknologi, og hvor Jensen har været på kant med alle deltagerne. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

jazz@olsen.mail
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Kender ikke "jensen" som andet end en der har solgt mig en CD-afspiller - gennem telefonen. Har aldrig set manden, første gang jeg handler med ham (og Vasssagohifi). Det var en var en af mine venner i kbh. der tog den hjem på prøve samtidig med at jeg skulle høre Apollo'en. Det endte med at jeg købte den i stedet for! Faktisk havde jeg en smule mere tiltro til Apollo'en, og regnede ikke med at Prima'en var noget særligt - jeg tog fejl. Det virker som om at det er fornuftig service man får hos Vassagohifi, han kom da forbi min ven og afleverede den personligt

Det der med at insinuere at jeg er i lommen eller andet på en forhandler, er da både for langt ude og aldeles useriøst. Hvad i alverden skulle jeg have ud af det i det her forum? Skån mig venligst/os for flere af den skuffe

Til Toftdal; du fik svar inden jeg nåede det. Jeg blev så lige oplyst om at Studiosound (?) også forhandler. Det er jo positivt, hvis der er mere end en

PS: Den seneste med Randi Laubek (Figures Of Eight) er for suveræn, hør f.eks. track 7 - lyder da for vildt (her på Prima'en - hæhæ).

:-) hilsen

Lars Hagedorn

Til top Vis jazz@olsen.mail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazz@olsen.mail

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa 

Jeg skulle også købe en ny CDer - så jeg kørte over til Jensen og fik en kanon snak ! Så sage jeg at jeg ville have en CDer til 8 - 10.000 kr og det var det jeg havde at gøre godt med - så sage jeg at Apollo var også en mulighed - Jensen Sage at til prisen var den nok ikke til at slå ! Han har hørt den og sage at den lød godt og var klart bedere en de andre Rega CDer !

Det er sku.. noget jeg syntes jeg kan bruge til noget - Jensen har ikke prøvet at sælge mig noget som helst ! han har altid været ærlig over for mig - og sagt prøv den CDer og den CDer MEN pladespiller er nu bedst !!!!

Jeg spurte Jensen af til sidst - Hvis det var dig der havde 8000kr hvilken CDer ville du så vælge ? Han sage til 8000kr en Apollo !!

Så Jensen prøver ikke bare på at sælge hans mærker !!

Hilsen King -)  

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

jazz@olsen.mail

Jamen det er som ikke noget med dig eller noget med en skuffe, jeg spurgte jo bare. Det var for at få det sat på plads, så ingen var i tvivl, for det bliver folk let, specielt efter Jensens frontale angreb på alle, og jeg tror da på, at du under alle omstændigehder havde skrevte det indlæg.

Det med forskelligeheder i lyd og lydopfattelse, det ved vi jo der er i forbindelse med de forskellige setup, noget kan lyde lidt anderledes de forskellige steder, det er jo kendt. 
Det glæder mig meget, at du har fået den samme gode service der, som de andre forhandlere giver - standarden holdes.

Men lad os gå tilbage til trådens emne Rega Apollo og dens kvaliteter.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl 

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Utroligt når der kommer en der faktisk har hørt den. Og gider skrive sin mening om det.

Så falder testen ikke ud til apollo´s fordel (derfor kan den jo godt være go) så er han lige pludselig en af jensens disiple eller den var ikke tilspillet forkert rum opstilling sammensætning af grej osv. Hvis det altid skal gøres op i alle disse parametre så fatter jeg slet ikke at nogen gider høre nogen som helsts mening om nogen ting.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

jazz@olsen.mail
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Helt enig Toftdal, det var nok også mere rettet mod Bent L. Jeg vil gerne understrege at der ikke er noget belæg for dette. Forestillede mig i min naivitet, at det ikke blev opfattet sådan.

Mit oprindelige indlæg handlede netop om Rega Apollo'en..... og det kan være en ekstra nuance, at blande andre afspillere ind i billedet

:-) hilsen

Lars Hagedorn

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Hold nu op med alt det dødsyge sensur.

Hvor ser du censur henne? Hvis ikke du kan acceptere at moderatorerne blander sig pga. en ganske tydelig overtrædelse af reglerne for forummet - regler som du naturligvis også har læst da du oprettede dig - så undlad at deltage.

Og til i andre - læg lige stilen om og køl ned. Sprogbruget er absolut ikke acceptabelt - man skulle gerne kunne se det som en brugbar tråd og ikke en børnehave. Det burde kunne lade sig gøre at skrive uden at fare i flint....

Alternativt må tråden lukkes og alt lallerværket fjernes - i vælger selv.

Som tilføjelse til debatten - uanset om folk med Apollo mener at der ikke findes bedre, eller alle andre mener at alt andet er bedre, så spar jer - ingen af jer har ret. Hvis man åbenlyst mener at det man selv har, er det bedste er man, no offence, naiv. Der er ALTID noget der er ringere eller bedre - så længe udvalget er så stort, er INTET det endegyldige svar uanset hvem der producerer apparatet.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jasper

Jeg er i princippet enig med dig, men efter en debat hvor Apollo ikke måtte være god og alt var galt med en, fordi folk kunne lide den - så reagere alle sådan, når pludselig en af Jensens mærker / effekter pludselig og kun 1 time after berømmes og er den store vinder.
Reaktionen bliver sådan pga. Jensens optræden og så det pågældende indlæg, som tilmed afstedkom en reprimande af moderator, om henstilling om en ordentlig tone i debatten.
Og hvis jeg husker rigtigt, var vores gode ven Antisilver som du tog i forsvar, også var himmelsk henrykt over Apollo, så der må være noget om at den er og kan noget specielt, når det kommer fra alle sider - jeg betragter Antisilver som okay på lyttefronten. 

Lad os samles om trådens emne i god tone.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jazz@olsen.mail[/COLOR">

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hold nu op Toftdahl.

Der er ingen her inde der er mere farvet end dig, især når vi snakker ICE, at der så er en der kan lide Jensens produkt og lader til at have testet
dette på ærlig vis, så læs da hvad han skriver og tag det til dig måske du kunne lære noget.

Nu er den Apollo l**te spand sku ikke verdens 8 vidunder.

Jeg syntes selv at Prima cdén er bedre, ja jeg syntes der er rigtig mange der er bedre, men man må måske ikke have sin egen mening her inde,
føj hvor det stinker.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes