Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

jazz@olsen.mail skrev:

Helt enig Toftdal, det var nok også mere rettet mod Bent L. Jeg vil gerne understrege at der ikke er noget belæg for dette. Forestillede mig i min naivitet, at det ikke blev opfattet sådan.

Mit oprindelige indlæg handlede netop om Rega Apollo'en..... og det kan være en ekstra nuance, at blande andre afspillere ind i billedet

:-) hilsen

Lars Hagedorn

Det var desværre sådan jeg opfattede Toftdahl spørgsmål om hvem der impotere Audio Areo, Toftdahl gør selv opmærksom på i utalige tråde at han har en stor berørings flade med branchen, og derfor undre det mig lidt han ikke ved hvem der impotere AE, da der faktisk er skrevet meget om deres topspiller på disse sider.

Så hvis mit indlæg gav udtryk for at jeg mener du er utroværdig undskylder jeg mange gange.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Stop da nu - og lad os komme tilbage til det oprindelige indlæg !! Rega Apollo 
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre

Det er en tråd om Apollo ikke iCEpower, som jeg bestemt ikke er farvet af eller entydigt tilhænger af, jeg fremhæver mange andre ting og produkter jeg har testet, og som spiller bedre. 
Jeg har intet imod den Jensen CD, det er debatten og tonen som Jensen startede - der er mange fremragende produkter.

Lad os komme tilbage til tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jasper

Jeg er i princippet enig med dig, men efter en debat hvor Apollo ikke måtte være god og alt var galt med en, fordi folk kunne lide den - så reagere alle sådan, når pludselig en af Jensens mærker / effekter pludselig og kun 1 time after berømmes og er den store vinder.
Reaktionen bliver sådan pga. Jensens optræden og så det pågældende indlæg, som tilmed afstedkom en reprimande af moderator, om henstilling om en ordentlig tone i debatten.
Og hvis jeg husker rigtigt, var vores gode ven Antisilver som du tog i forsvar, også var himmelsk henrykt over Apollo, så der må være noget om at den er og kan noget specielt, når det kommer fra alle sider - jeg betragter Antisilver som okay på lyttefronten. 

Lad os samles om trådens emne i god tone.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Æhh...du mener vel ikke, at vi skal (skulle) tillægge den nu hedengangne Antisilvers ord nogen form for vægt?   

Hvis jeg nu påstod at være i besiddelse af en amerikansk Maine Coon (kat) som kan høre forskel på to cd-plader hvoraf den ene er malet grøn i kanten og har været dybfrosset i fire døgn og den anden cd ubehandlet....ville du så tro på det? 

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg får min Apollo i morgen eller på fredag !

Vil i så høre på min test ?

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Bent L

Jeg har en større berøringsflade med produkterne - venligst.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Nilau

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Bent L

Jeg har en større berøringsflade med produkterne - venligst.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Så er det på plads

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

King

Når den har spillet i minimum 7 dage uafbrudt, hvilket er absolut minimum for tilspilningen af den, så bliver det spændende at få din mening. Men selvfølgelig er vi også med på den forfærdelige lytter du får, når du tænder for den første gang - lad os høre om udviklingen fra første øjeblik.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

king skrev:

You bet!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

jazz@olsen.mail
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Til Bent L; Alt ok så, det tog måske også lidt tid at fordøje mit oprindelige indlæg

:-) hilsen

Lars Hagedorn

Til top Vis jazz@olsen.mail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazz@olsen.mail

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

King

Når den har spillet i minimum 7 dage uafbrudt, hvilket er absolut minimum for tilspilningen af den, så bliver det spændende at få din mening. Men selvfølgelig er vi også med på den forfærdelige lytter du får, når du tænder for den første gang - lad os høre om udviklingen fra første øjeblik.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hmm...det er det sædvanlige med hifi-udstyr....med (manglende) tilspilning. Jeg kan simpelthen ikke forstå at fabrikanterne ikke har deres apparater tændt en uges tid inden de ryger på markedet. Det ville alt andet lige mindske risikoen for en hurtig diskvalificering af apparatet - ved et hurtigt lyt. Jeg vil selv nødig tro det, men jeg har en ubehagelig fornemmelse af, at det 'fratager' forhandleren muligheden for at kunne sige (hvis en kunde ikke er helt tilfreds): "Vent en uges tid - så skal du bare høre!". På den måde kan den potentielle køber nå at få sine ører tilspillet...

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hold da fast! Det er dags dato nok den sjoveste tråd som har været herinde. Al den form for produkt racisme og had til jeg ved ikke hvad .

Det er altid dejligt med en god diskussion, og dejligt at se folk kan være uenige, det er jo trods alt det vi er her for.

Jeg har lige et par tekniske spørgsmål. Den der Rega, som folk er meget begejstret for. Denne virker på papiret ikke til at have "voldsomt" mange forskelle i forhold til mange andre CD-afspillere i dette segment? Burr Brown konvertere, kabinet opbygning som mange andre, solide strømforsyninger som mange andre osv. De vil så ikke ud med konkret hvilket drev det er, og det er da også okay, selvom jeg synes det virker noget usselt.

Mange herinde kommentere den som et vidunder, har i alle "lyttet" til den og til andre som opbygger cd-afspillere på den måde? Eller er der også nogen herinde som alene på papiret vurdere den til at være fantastisk?

Er der ikke nogen som kan forklare en "rookie" som mig, hvilke steder dette produkt er så "nyt", som de beskriver på Rega's hjemmeside. Indtil videre har jeg ledt og ledt, men jeg kan ikke finde ud af hvad revolutionen består i?

Jeg har ikke selv hørt denne Rega, og kommer nok heller ikke til det. Jeg lytter til så meget jeg kan, men det er jo ikke altid under lige gunstige forhold.

Må indrømme, at det jeg har "set-på-papiret" til Rega har ikke været fantastisk. Har hørt om mange som har "lyttet" på Rega forstærkere med positive overraskelser, men det er desværre typisk kun folk, som har været inde hos Hifiklubben, der har Rega'en så været oppe imod en Denon Surround Reciever og lign. produkter, hvilket jo er langt fra fair. Blev dog meget skuffet da jeg så kubmætninger fra f.eks. Rega MAIA, den var jo helt ærlig til grin i sin kubmætning. Nu skal man jo ikke lade alt sammen gå op i målinger og jeg ved ikke hvad, men lytte til tingene.

Men -

1: er der nogen som kan forklare mig, hvad der lige gør den sensationel? (Dette er ikke ment som, kom nu helt ærligt den har jo ikke noget nyt, men bare et nødråb til at vise mig hvilke tekniske fordele den skulle have?)

2: Nogen der ved hvad forskellen på en Burr Brown (f.eks.) 24bit/96khz konverter mod en Burr Brown 24bit/192khz konverter? Jeg kan godt selv se, at den har højere opløsning, men har det nogen praktisk betydning for "cd'afspillere?"

3: De folk som er så vilde med den nye lille Rega her, har i hørt til mange andre cd-afspillere? For indtil videre synes jeg kun at kunne se den sammenlignet med Accuphase? Det er jo ikke ligefrem "mange" at have sammenlignet den med. Der er så uendelig mange bud i dette pris-segment, og husk så igen, jeg spørger kun om alt dette fordi jeg er møg uvidende, ikke for at provokere nogen :-)

Håber i vil hjælpe mig lidt!

P.S. Hvad Jensen og Medlyd angår, så kan man jo måske overveje endnu engang om det er "godt" at have Brancemedlemmer med i sådan et forum her. Det er så kedeligt så snart folk har penge i klemme,  jeg skal ikke gøre mig bedre selv. Jeg skulle da gerne være den første til at indrømme, at solgte jeg en vare, så ville jeg self. være ærlig for mine kunder, men jeg vil da altid gøre lidt for at sælge mine egne produkter end andres? Det modsatte ville jo være direkte idioti, det er nu engang det vi skal leve af?!?

At Jensen har den klare holdning, at han synes plader er den rigtige vej, det er han da i sin gode ret til at syntes? At han så har kunder der foretrækker cd-er, det skal han da ikke klantres for? Han har sikkert solgt mange dyre Audia og det hele, det ændrer nok stadigvæk ikke hans syn på musik, og er det ikke det som er så skønt ved hifi? At der faktisk ikke findes noget "KORREKT" hifi, men der findes det hifi vi hver især synes lyder drøn godt :)

Håber Apollo ejerne bliver glade, og at jeg ligeså vil blive glad for hvis i gider forklare mig de forskelle :)

Står selv og skal købe nyt snart, og jeg overvejer meget hvad det skal være. Skal have en amp og cd til samlet ca. 10-15.000 og der ville apollo være et glimrende bud. Jeg kan desværre bare ikke leve med deres amps, så derfor giver jeg det ikke chancen :) Med mindre i kan overbevise mig om at Kubmætninger er ligegyldige :) ( pt. har jeg Atoll, Cayin og Arcam i tankerne :) )

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

lille rettelse.... det er Wolfson og ikke Burr brown convertere

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Toftdahl skrev:

jazz@olsen.mail[/COLOR">

Hvem er importør af denne CD spille som du fremhæver, og hvem forhandler den.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hold nu op Toftdahl.

Der er ingen her inde der er mere farvet end dig, især når vi snakker ICE, at der så er en der kan lide Jensens produkt og lader til at have testet
dette på ærlig vis, så læs da hvad han skriver og tag det til dig måske du kunne lære noget.

Nu er den Apollo l**te spand sku ikke verdens 8 vidunder.

Jeg syntes selv at Prima cdén er bedre, ja jeg syntes der er rigtig mange der er bedre, men man må måske ikke have sin egen mening her inde,
føj hvor det stinker.

Du taler som du har forstand til, når du får lidt mere erfaring så tales vi ved...

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Det kan du tro,,håber du bliver ligeså begejstret som jeg...vent med at komme med dit egengyldige svar til du har hørt et par dage eller 3..

brutalis

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Jean M Jarre skrev:
Toftdahl skrev:

jazz@olsen.mail[/COLOR">

Hvem er importør af denne CD spille som du fremhæver, og hvem forhandler den.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hold nu op Toftdahl.

Der er ingen her inde der er mere farvet end dig, især når vi snakker ICE, at der så er en der kan lide Jensens produkt og lader til at have testet
dette på ærlig vis, så læs da hvad han skriver og tag det til dig måske du kunne lære noget.

Nu er den Apollo l**te spand sku ikke verdens 8 vidunder.

Jeg syntes selv at Prima cdén er bedre, ja jeg syntes der er rigtig mange der er bedre, men man må måske ikke have sin egen mening her inde,
føj hvor det stinker.

Du taler som du har forstand til, når du får lidt mere erfaring så tales vi ved...

Ja, vi må da ikke håbe at børn kigger med med det sprog!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Nilau

Som jeg har beskrevet før, har jeg testet dynger af det forskellige grej. Jeg har fulgt mange setup,s fra starten - jeg regner ikke noget for tilspillet før det har stillet omkring 300 - 500 timer, det har vist sig gang på gang. Mine ML Ascenter skulle spille omkring 800 timer før de var på plads.
Jeg mener at man må påregne de samme tider på alt HiFi man indkøber, men jeg er enig i at det er stærkt irriterende.  
Jeg har lige et eksempel på en der gik ud for at høre et setup i en forretning, det lød af pommeren til, da de præsenterede ham for den rå vare, som slet ikke var tilspillet - han løb nærmest ud af butikken. Så ja, det er noget man skal være opmærksom på som køber og lytter ude i en butik.

Angående Apoloen, har jeg har kun lyttet med op til 2 døgn, der var det stadig ikke på plads - og jeg ved fra anden side, en der har spillet sådan en Rega Apollo til, at den skal have minimum en uge i uafbrudt 24 timer, eller omkring de 300 timer.
Så for dem der køber den - de bliver slemt skuffet de første par dage, hvorefter det kommer langsomt på plads, og den musiklske glæde bliver stor.
Men det er som sagt ikke kun et Apollo fænomen eller hvad man vil kalde det, det er noget man må påregne med alt HiFi, før den reelle lyd dukker op.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Med mindre i kan overbevise mig om at Kubmætninger er ligegyldige :) ( pt. har jeg Atoll, Cayin og Arcam i tankerne :) )

[/QUOTE]

Hvad er disse kubmætninger for noget?

Jeg spiller pt på et Apollo/Cursa3/Maia3 Rega sæt. Jeg har ikke spillet længe nok endnu til at komme med en dom. Men ind til videre er jeg  overfor dette Rega setup. Nu har jeg stadig til gode at høre Kubikkens super neutrale klasse A setup han har, men umiddelbart synes jeg ikke der meget "blød hat" over mit Rega setup. Noget jeg er meget glad for ved Cursa/Maia, er at der er knald på. Fart over feltet, med masser af slam og dynamik.   

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Ja tak Lad os høre om den når til himlen

Det er en ret skæg diskussion denne her......det virker lidt som om nogle er truet af en cd-afspiller til 500 pund....hold lige inde og lad diskussionen falde ned på et plan hvor den hører hjemme. Der er nok afspillere derude in space til enhver smag og tempermant.

Det er fedt at Apollo`en tænder nogle....det betyder blot at hifi`en lever.....den skal ikke helst ikke være en belastning, men en fornøjelse. Jeg synes det kunne være mere interessant, hvad de forskellige bruger af kabler og anlæg til at lytte til maskinen.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes