Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. lyd

Ja, det lyder grangiveligt som nogen føler sig voldsomt intimideret af noget så forholdvis ubetydeligt som en CD. Jean Michel Jarre er sikkert i mangel af bedre, udstyret med en sprogbrug der er helt ude i hampen, nærmest hadefuldt. Jeg har sagt det før og gentager gerne, DET ER EN CD VI SNAKKER OM !

Angående test af Apollo, så vil vi i fremtiden nok se at der går inflation i "kvalificerede test`s " og der, hvor meningerne må brydes er nok ikke, på hvordan den lyder, men om man kan lide lyden eller ej. Det er deprimerende at følge debatter i et interessefællesskab, der næsten altid munder ud i spyt og kradserier, hvis ikke lige tåben på den anden side har samme anlæg eller mening. Man kan være uenig, men ofte er uenigheden ikke grundlagt i seriøse nysgerrige undersøgelser af et eller andet produkt, men i en blanding af forudindtagethed og modvilje. Det kunne være opbyggende, at der var bare en smule overensstemmelse i det man skriver på nettet og det man ville sige, hvis manden stod overfor. Det ville også være langt mere spændende at følge tråde, hvis de var repesktfuldt debaterende istedet for en gang hjernetom nævefægteri.

Der er ingen steder at vi eller Rega er blevet "snuppet" i at skrive noget der er faktuelt forkert, på trods af adskillige halvgjorte forsøg på at påvise det, men alligevel driver latrinær ordflom ned over de af tråddeltagerne der har hørt, ejer og er glade for deres Apollo, hvad i himlens navn er meningen ? Det kunne være så fedt, hvis ikke der gik religionskrig i skidtet.

Med hensyn til de udførte lyttetest, så kan det enkelt siges at Apollo er yderst neutral, hvilket kunne tyde på at nogle skal have kigget deres anlæg efter eller eventuelt have skiftet det, se www.rega.dk for udbytterig indhentning af faktuel data.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Jean M Jarre skrev:
Toftdahl skrev:

jazz@olsen.mail[/COLOR">

Hvem er importør af denne CD spille som du fremhæver, og hvem forhandler den.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hold nu op Toftdahl. Der er ingen her inde der er mere farvet end dig, især når
vi snakker ICE, at der så er en der kan lide Jensens produkt og lader til at have testet dette på ærlig vis, så læs da hvad han skriver og tag det til
dig måske du kunne lære noget. Nu er den Apollo l**te spand sku ikke verdens 8 vidunder. Jeg syntes selv at Prima cdén er bedre, ja jeg syntes
der er rigtig mange der er bedre, men man må måske ikke have sin egen mening her inde, føj hvor det stinker. Du taler som
du har forstand til, når du får lidt mere erfaring så tales vi ved...

Du fatter da ikke en skid.

Jeg er netop objektiv i min vudering, og læser det folk skriver og tager stilling til dette, og er ikke som Toftdahl ikke mistænkelig over for folk der
kan lide Jensens produkter, der er alt for mange der har ondt et vist sted over det går godt for Jensen ( Bent fra Medlyd ) lader til ikke at kunne
sidde ned så ondt har han.

Jeg syntes der er alt for mange der her på Hifi4all, der laver mode indkøb når en skriver noget er godt hopper folk bare på i blinde, se bare hvor
mange i denne tråd der har bestildt uden at høre den eller overvejer at bestille den uden af have hørt den, og så godt spiller den jo ikke, men der
sikkert også mange der bliver glade for den og det er jo fedt, men at købe i blinde fordi andre siger det er godt eller det er in lige nu er sygt.

Jeg syntes også det er fedt du kan lide den, men selv siger den mig ikke en dyt, tam kedelig og for meget blød hat.

Men som jeg skrev må man ikke have sin egen mening her på sitet mere, jeg tror vi har fået en ny Mr.Antisilver nemlig Brutalis47.

Folk som kun kan høre dem selv, og ikke overlader plads til andre der ikke har samme mening som dem

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jensen

Først af alt - kan vi ikke stoppe disse personligeheder og forholde os til tråden og emnet, det mener jeg vi skylder forum og trådens ophavsmand.

Dernæst, du ved ikke ret meget og ser ikke ret meget ang. mit virke, så glem du nu bare dine personligheder - det er ikke det tråden handler om. 
Du må meget undskylde men jeg forstår dig slet ikke, det virker fuldstændig galt på mig, at en branchemand der også lever af at sælge til os, tager sådan på vej, igen og igen.

Og kan det så være slut og tilbage til tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre

Det er pænt af dig du sådan tænker på mig - men læser du ikke tingene forkert, dit temperament løber da af med dig, som du tager på vej på sprog barrikaderne. Jeg mistænker da ikke nogen for noget, jeg beder bare om at man melder ud af respekt for tråden og den debat der har været, som pågældende branche person har ødelagt med sine indlæg.

Kan vi ikke komme tilbage til tråden, det er helt uden for emnet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Det godt nok vildt som folk hamrer hinanden oveni med en ordentlig kødhammer :P

Lad det nu ligge, vi har vores ønsker og lad det blive sådan :)

Hvad angår kubmætning, så går dette ud på, at man presser forstærkeren i 8/4/2/1 ohms belastninger i alle degrees. Her viser det så hvor godt forstærkere evner at trække absurde belastninger.

Der fejlede Maia'en, om det så skyldes, at du spiller på "venlige" 8/4 ohms højttalere siden du opfatter den som dynamisk ved jeg ikke, så godt er jeg ikke inde i kubmætningsproblemet.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej JMJ

Jeg tror ikke at Brutalis har noget mod at du har en mening, jeg tror mere at det er din udtryksform der provokerer. Du kalder Apollo en l**tespand, er det at repektere andre end lige netop din egen ret til at trampe henover folk og fæ ? Jeg ved ikke hvor du ser at jeg ikke kan sidde ned, som følge af Jensen`s succes ? , hvis det blot er din mening og altså ikke noget med substans i, så skal jeg nok vare mig for at kritisere den, enhver har lov til at sige, hvad han vil, uanset værdien i det sagte.

Venligst

Bent

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

HOLD JER TIL EMNET ! - STOP DEN PERSONFNIDDER !
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej JMJ

Jeg tror ikke at Brutalis har noget mod at du har en mening, jeg tror mere at det er din udtryksform der provokerer. Du kalder Apollo en
l**tespand, er det at repektere andre end lige netop din egen ret til at trampe henover folk og fæ ? Jeg ved ikke hvor du ser at jeg ikke kan
sidde ned, som følge af Jensen`s succes ? , hvis det blot er din mening og altså ikke noget med substans i, så skal jeg nok vare mig for at
kritisere den, enhver har lov til at sige, hvad han vil, uanset værdien i det sagte.

Venligst

Bent

Beklager at mit sprog løb af med mig, der er ikke en l**tespand.

Og som jeg skriver tidligere, spiller den ok specielt til prisen.

Men det er i mine øre ikke det vidunder andre oplever, jeg skal nok prøve at udtrykke mig pænere.
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hej JMJ

Fint, så bliver det også sjovere at læse indlæggene. Du skulle komme forbi næste gang du er i Thisted.

Venligst

Bent

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til de udførte lyttetest, så kan det enkelt siges at Apollo er yderst neutral, hvilket kunne tyde på at nogle skal have kigget deres anlæg efter eller eventuelt have skiftet det, se www.rega.dk for udbytterig indhentning af faktuel data.

Venligst

Bent

Jeg er selv af den samme opfattelse at Apolloen netop afslører evt. mangler ved anlægget..

Mvh

Brutalis

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Har lige testet en Mikado fra Gryphon, jeg er ked af at sige det "Apollo bedst"..Næste test kommer efter weekenden.Det er vi sku nødt til (han troede ikke på det, mente at fasen på stikkontakten nok var vendt om eller at han ikke kendte min opsætning) Den er spillet til(1 år gammel) min kammerat har haft den fra ny af. Den ligner til forveksling Apolloen. Selvfølgelig en anden finish, men konceptet det samme toploaded o.s.v. Dog Meget Dyrere.....

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Det var lige godt...
Spændende læsning.
Bare ærgligt at den er så grim, men det er selvfølgelig en bi ting.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jensen

Først af alt - kan vi ikke stoppe disse personligeheder og forholde os til tråden og emnet, det mener jeg vi skylder forum og trådens ophavsmand.

Dernæst, du ved ikke ret meget og ser ikke ret meget ang. mit virke, så glem du nu bare dine personligheder - det er ikke det tråden handler om. 
Du må meget undskylde men jeg forstår dig slet ikke, det virker fuldstændig galt på mig, at en branchemand der også lever af at sælge til os, tager sådan på vej, igen og igen.

Og kan det så være slut og tilbage til tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Gal ??

Jeg kan ikke blive Gal .

Men når snakket lige falder på det .

Ikke nok med det i tråden om ICE , der svare du ikke på hvad jeg vil høre om , men du kan godt samline , det ICE med Krell og gryphon .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Har lige testet en Mikado fra Gryphon, jeg er ked af at sige det "Apollo bedst"..

Så er det lige det med at afgøre hvad der gør den bedst ?

Nogle syntes jo bedst om den ene 'slags' lyd, og andre om en anden.
Eksempelvis var der jo en der mente at Audio Aero lavede en bedre afspiller, men den har jo rør.
Derfor kan den vurdering jo lige så godt være en 'rør vs. transistor' afgørelse, baseret på egne preferencer.

Hvorfor mener du at den er bedst ? 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Brutalis47 skrev:
Har lige testet en Mikado fra Gryphon, jeg er ked af at sige det "Apollo bedst"..

Eksempelvis var der jo en der mente at Audio Aero lavede en bedre afspiller, men den har jo rør.
Derfor kan den vurdering jo lige så godt være en 'rør vs. transistor' afgørelse, baseret på egne preferencer.

Ja, det lyder brutalt () for den Gryphon er vist en $10K-sag ikk' ?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Nu taler man meget om "analog" lyd hos Apolloen.

Hvordan præciserer i det?

Er cd' en netop ikke suveræn på detalje - især i diskanten?

Når jeg sætter en plade på gramofonen, oplever jeg at lyden bliver mere blød og afrundet, ja - men fornemmer også at et gardin er blevet trukket for højttalerne.

Har lige investeret i et par B&W 803 D med den nye superdiskant, og vil nødig se detaljen dø, fordi den analoge lyd er efterstræbt.

Er jeg gået helt galt i byen?  

Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

En CDer for man aldrig til at lyde som en pladespiller - selvom den heder Apollo eller Gryphon o.s.v !!

Har selv bestildt en Apollo - men jeg har pladespiller hvis der skal høres musik

Men den Cder der kommer meget tæt på at lyde analog er en Audio Aero Capitole

Hilsen King -)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Spencer skrev:

Brutalis47 skrev:

Ja, det lyder brutalt () for den Gryphon er vist en $10K-sag ikk' ?

Ja Lars, min kammerat Villy er også helt gået bag af dansen, han tog den med over til mig for at den der billige Apollo skulle få nogle alvorlige bank, som han sagde inden han dukkede op "hvis min Mikado ikke spiller bedre, så er der ingen der gør det..Han var jo også helt sikker på at min DP67 selvfølgelig var bedre end min nyinvestering. Men Lars Apolloen var på alle punkter bedre: strammere bas(mere kontrolleret) en mere fremadrettet og detaljeret mellemtone og flere detaljer i diskantområdet. Det var ligesom den spillede helt ud i hjørnerne af lytterummet, det magtede Villys ikke. Men jeg har jo lovet ham at vi tester hele week-enden, da han ikke kan tro at det er faktum.Hans er jo flottere og dyrere og mærket er et topnavn uden konkurence, mente han. Flemming fra Graphon lovede ham, da han købte den at der var ikke noget bedre på markedet. Så verden kører jo videre og der kommer hele tiden noget der er bedre, og det behøver åbenbart ikke koste en formue... 

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Har det nu også noget at sige, hvilken vej man vender stikket?!

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Har det nu også noget at sige, hvilken vej man vender stikket?!

Jeps, fasen er forskellig alt efter hvordan man vender stikket. Du kan ofte mærke forskel på kabinettet. Der kan forekomme en svag vibration i kabinet fra strømforsyning, hvis ikke fasen er korrekt. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes