| Forfatter |
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er ikke ekspert eller har hørt alverdens isenkram. Vil blot sige, at min tilspillede Denon DCD 1015 med sorborthane fødder og AQ Ruby kabel spiller "musikalsk" og med indlevelse, hvis ellers det findes på "softwaren". Det er HER det svage punkt findes....
Mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ronin skrev:
Brutalis47 skrev:
Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:
Har lige testet en Mikado fra Gryphon, jeg er ked af at sige det "Apollo bedst"..Næste test kommer efter weekenden.Det er vi sku nødt til (han troede ikke på det, mente at fasen på stikkontakten nok var vendt om eller at han ikke kendte min opsætning ) Den er spillet til(1 år gammel) min kammerat har haft den fra ny af. Den ligner til forveksling Apolloen. Selvfølgelig en anden finish, men konceptet det samme toploaded o.s.v. Dog Meget Dyrere..... |
|
|
Er der lidt Trolleri hér?
Jeg tvivler såmænd ikke på at den Rega er ganske hæderlig, men hvis man læser dit indlæg - ja så er det klart at træerne allerede er vokset ind i Himlen...
Rega versus Accuphase, Gryphon + sikkert alle de andre virkeligt gode afspillere (uanset pris). Regaen vinder selvfølgelig? 
Nææh...I må sgu' meget undskylde, men dén hopper jeg ikke på! Apollo som Verdens 8. vidunder...ha-ha....hah...
Nilau
Hej Nilau nu kan du tro det du vil, men du har åbenbart ikke hørt den endnu, tror du jeg ville sælge en DP67 hvis der ikke bare var en lille smule om det..Du kan komme forbi og høre det med dine egne øre..Så laver vi blindtesten..Du behøver ikke engang og sidde flere numre før du er overbevist. Et postulat ganske vist, men jeg har hørt meget i mine 47 år. jeg har bl.a. i tidernes morgen arbejdet i Bristol Stereo Center, og hørt alverdens afskygninger af pladespillere og cd afspillere samt Audio Research forstærkere timpany højtalere, kisiki, koetsu (alle topmodeller i Pickupper selvfølgelig også Ortofon 2000,3000 og 5000. Apolloen eneste handicap(som for alle op af stolene er at den er billig..Kom og hør og bliv overbevist...Du er nød til at høre det ellers kan vi to ikke komme videre, så bliver det bare en gang mundhug...Det er det sku ikke vær..Jeg solgte min accu for 18000. D.v.s jeg har ca. 12000,- der ligger her og venter, hvis der kommer en og siger den her er bedre, så slår jeg da til hvis det er rigtigt..Det skal ikke være pengene her der skal afgøre det , lyden ja. Så sig frem hvilken spille skal vi teste op imod. Jeg er på... har testet på nogle af de store drenge, hvem står for skud..sig frem....
Brutalis
|
|
|
|
|
|
Jeg begriber ikke helt at du sælger en DP-67 for 18.000 kr - var det for at straffe dig selv efter at have fundet Apolloen? Ren underskudsforretning for en maskine der ligger mellem 25- og 30.000 kr. på brugtmarkedet - skulle det forestille at være et statement at du har solgt den med så stort et tab? Som jeg ser det, er det ikke et særligt brugbart argument for at skulle træffe et valg til anden side - der kunne snildt have været 10.000 kr. ekstra til brug til andre ting.
Hvis jeg på et tidspunkt jagter noget andet istedet for min DP-67, kunne jeg da aldrig drømme om at sælge den til en eller anden latterlig pris bare for at forsøge at pointere at det altså er alvorligt med at jeg har fundet noget andet som jeg synes er bedre.
Folk kan skrive mange ting, og heriblandt er der ting som jeg simpelthen bare ikke begriber!
|
|
|
Ja kastet mig også rundt på gulvet af grin da jeg læste det .
|
|
|
Mon det er en herinde der har købt den, heldige asen. Eller er det dig Jensen  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
jensen skrev:
Ronin skrev:
Brutalis47 skrev:
Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:
Har lige testet en Mikado fra Gryphon, jeg er ked af at sige det "Apollo bedst"..Næste test kommer efter weekenden.Det er vi sku nødt til (han troede ikke på det, mente at fasen på stikkontakten nok var vendt om eller at han ikke kendte min opsætning ) Den er spillet til(1 år gammel) min kammerat har haft den fra ny af. Den ligner til forveksling Apolloen. Selvfølgelig en anden finish, men konceptet det samme toploaded o.s.v. Dog Meget Dyrere..... |
|
|
Er der lidt Trolleri hér?
Jeg tvivler såmænd ikke på at den Rega er ganske hæderlig, men hvis man læser dit indlæg - ja så er det klart at træerne allerede er vokset ind i Himlen...
Rega versus Accuphase, Gryphon + sikkert alle de andre virkeligt gode afspillere (uanset pris). Regaen vinder selvfølgelig? 
Nææh...I må sgu' meget undskylde, men dén hopper jeg ikke på! Apollo som Verdens 8. vidunder...ha-ha....hah...
Nilau
Hej Nilau nu kan du tro det du vil, men du har åbenbart ikke hørt den endnu, tror du jeg ville sælge en DP67 hvis der ikke bare var en lille smule om det..Du kan komme forbi og høre det med dine egne øre..Så laver vi blindtesten..Du behøver ikke engang og sidde flere numre før du er overbevist. Et postulat ganske vist, men jeg har hørt meget i mine 47 år. jeg har bl.a. i tidernes morgen arbejdet i Bristol Stereo Center, og hørt alverdens afskygninger af pladespillere og cd afspillere samt Audio Research forstærkere timpany højtalere, kisiki, koetsu (alle topmodeller i Pickupper selvfølgelig også Ortofon 2000,3000 og 5000. Apolloen eneste handicap(som for alle op af stolene er at den er billig..Kom og hør og bliv overbevist...Du er nød til at høre det ellers kan vi to ikke komme videre, så bliver det bare en gang mundhug...Det er det sku ikke vær..Jeg solgte min accu for 18000. D.v.s jeg har ca. 12000,- der ligger her og venter, hvis der kommer en og siger den her er bedre, så slår jeg da til hvis det er rigtigt..Det skal ikke være pengene her der skal afgøre det , lyden ja. Så sig frem hvilken spille skal vi teste op imod. Jeg er på... har testet på nogle af de store drenge, hvem står for skud..sig frem....
Brutalis
|
|
|
|
|
|
Jeg begriber ikke helt at du sælger en DP-67 for 18.000 kr - var det for at straffe dig selv efter at have fundet Apolloen? Ren underskudsforretning for en maskine der ligger mellem 25- og 30.000 kr. på brugtmarkedet - skulle det forestille at være et statement at du har solgt den med så stort et tab? Som jeg ser det, er det ikke et særligt brugbart argument for at skulle træffe et valg til anden side - der kunne snildt have været 10.000 kr. ekstra til brug til andre ting.
Hvis jeg på et tidspunkt jagter noget andet istedet for min DP-67, kunne jeg da aldrig drømme om at sælge den til en eller anden latterlig pris bare for at forsøge at pointere at det altså er alvorligt med at jeg har fundet noget andet som jeg synes er bedre.
Folk kan skrive mange ting, og heriblandt er der ting som jeg simpelthen bare ikke begriber!
|
|
|
Ja kastet mig også rundt på gulvet af grin da jeg læste det .
|
|
|
Mon det er en herinde der har købt den, heldige asen. Eller er det dig Jensen 
|
|
|
Nej køber ikke sådan noget vildt noget .
Jeg går altid efter det man ikke ser så tit .
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er den lykkelige ejer af den billige DP 67 ?  Nå...det bliver spændende hvad alle I lykkelige ejere og kommede ejere af Rega Apollo synes om 6 mdr. tid....når nu alle indtrykkene er faldet på plads. Jeg nyder stadig min DP 67.....jeg ved ikke rigtigt hvad der kunne forbedres lydmæssigt ej heller konstruktionsmæssigt på denne klassemaskine. Men hvem ved ?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Hvem er den lykkelige ejer af den billige DP 67 ? Nå...det bliver spændende hvad alle I lykkelige ejere og kommede ejere af Rega Apollo synes om 6 mdr. tid....når nu alle indtrykkene er faldet på plads. Jeg nyder stadig min DP 67.....jeg ved ikke rigtigt hvad der kunne forbedres lydmæssigt ej heller konstruktionsmæssigt på denne klassemaskine. Men hvem ved ? |
|
|
Jeg lover dig, der kan altid laves forbedringer. Men det er en klasse cd spille. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Hvem er den lykkelige ejer af den billige DP 67 ? Nå...det bliver spændende hvad alle I lykkelige ejere og kommede ejere af Rega Apollo synes om 6 mdr. tid....når nu alle indtrykkene er faldet på plads. Jeg nyder stadig min DP 67.....jeg ved ikke rigtigt hvad der kunne forbedres lydmæssigt ej heller konstruktionsmæssigt på denne klassemaskine. Men hvem ved ? |
|
|
Du køber naturligvis 4 stk. Rega Apollo, og bruger som dæmpefødder.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
Jeg lover dig, der kan altid laves forbedringer. Men det er en klasse cd spille.
|
|
|
Selvfølgelig kan der det ...bare ikke så markant mere. De sidste nanometer koster mange penge og så går det ud over musikindkøbene
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at installere et fadølsanlæg i stuen ? Det vil i den grad forbedre akustikken. 
(Jeg skal i den sammenhæng gerne rådgive med placering, og hjælpe med at teste virkningen) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Har du prøvet at installere et fadølsanlæg i stuen ? Det vil i den grad forbedre akustikken. 
(Jeg skal i den sammenhæng gerne rådgive med placering, og hjælpe med at teste virkningen)
|
|
|
...og dans på bordene........men som pigen sagde........ da hun så 2 duer ligge og knæppe på fortovet og en mand kastede brød ned til dem, hvorefter den ene fløj op for at spise brødet.....det er godt jeg ikke er så sulten.....
|
| Til top |
|
| |
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sikker på det kun er for sjov......  Der er såmænd ikke noget ondt fra min side. Men når man er så skråsikker i sin sag.....må man forvente at få lidt igen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man bør nok ikke gøre grin med så alvorligt et emne som hifi.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg måske sørget for lidt mere underholdning. Jeg opfordre hermed (alle der har hørt den!) til at deltage i en netop oprettet afstemning. Den kan jo altid bruges som et fyldigt subjektivt udtryk 
Kunne da være spændende at se om der er flere end 5 der stemmer 
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
Nu ligger det tilfældigvis sådan, at når man sælger til en god ven behøver man ikke sælge til vejledende brugtmarkedspris.. Han blev glad for accu 67 og jeg blev glad for apolloen og havde så små 12000,- ved siden af.. thats all...
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Nu er der blevet vendt og drejet meninger om den der Apollo ting ud i det uendelige ! Kommer der ikke snart et feedback vedr sammenlignende test med andre afspillere ?
Undskyld min utålmodighed men der kan vel for f.... snart ikke koges mere suppe på den høne eller ?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
| Kommer der ikke snart et feedback vedr sammenlignende test med andre afspillere ?
Undskyld min utålmodighed men der kan vel for f.... snart ikke koges mere suppe på den høne eller ? |
|
|
Der skulle komme en ny sending til landet den 30. så du må nok have tålmodighed til derefter...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nææææ, det er sgu for langt ud med denne tråd. I min egen lille glæde over Apollo, skrev jeg nogle små "begejstring indlæg" Det skal man passe på med. Hvis man bliver lidt for glad skal der nok komme nogen og fortælle en, at man nok liiige skal spise brød til. Hvis folk er lodret uening i det man påstår, så er der nogen her på sitet, som ikke er helt........ Skal vi sige - søde - til at deltage på en "voksen" facon.
Jeg synes det er synd, at tråden er endt sådan. Nogen venter bevist på at komme med ligegyldige og direkte terroiserende indlæg, som ingen kan bruge til en dyt. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Nææææ, det er sgu for langt ud med denne tråd. I min egen lille glæde over Apollo, skrev jeg nogle små "begejstring indlæg" Det skal man passe på med. Hvis man bliver lidt for glad skal der nok komme nogen og fortælle en, at man nok liiige skal spise brød til. Hvis folk er lodret uening i det man påstår, så er der nogen her på sitet, som ikke er helt........ Skal vi sige - søde - til at deltage på en "voksen" facon.
Jeg synes det er synd, at tråden er endt sådan. Nogen venter bevist på at komme med ligegyldige og direkte terroiserende indlæg, som ingen kan bruge til en dyt. |
|
|
Jamen vi fortsætter da bare Rock, hvis de andre er tilfredse med deres, så ok. Så kan vi andre Apollo ejere jo bare udveksle vore erfaringer. Det er jo det det handler om i denne tråd. De andre kan jo gå over på en anden tråd, hvis de alligevel ikke kan eller vil eje en Apollo, så har vi jo egentlig ikke noget at bruge deres negative kommentarer til.. Vel.. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Jeg synes det er synd, at tråden er endt sådan. Nogen venter bevist på at komme med ligegyldige og direkte terroiserende indlæg, som ingen kan bruge til en dyt. |
|
|
Når man skriver at man er begejstret for den gamle grå plastikæske (NAD 3020) så ved man nok også at der kommer nogen ud af busken som har haft en dårlig oplevelse med det apparat.
Sådan tror jeg det vil være med alle apparater der skiller sig kraftigt ud fra mængden. Det vil tit dele folk op i to lejre, der henholdsvis kan lide lyden, og ikke kan. Det samme er jo tilfældet med rør og transistorer, hvor det dog er tilladt at kunne lide begge dele. ICE-Power er igen et eksempel der deler folk i to - hvilket jeg ikke helt forstår.
Om man kan lide apparatet har jo i meget stor grad noget at gøre med om det virker i det aktuelle setup. Neutralitet er her et ord som klinger positivt på signalkilden, da det ikke udelukker at man kan pille senere i signalvejen. De der mener at der skal rør på tidligt, kan for så vidt også have helt ret (Audio Aero m.m.).
Jeg ser kun et enkelt umiddelbart problem med Apolloen. Det er ikke muligt at få den gratis stabilitet, der kommer når man placerer CD-afspilleren i bunden af et rack. Men til gengæld er det muligt se om der er et støvfnug på linsen. Sådan et kan jo let flyve hen og lægge sig midt på linsen i de traditionelle frontloadere, og måske kun forringe lyden ganske lidt (grundet ekstra unødvendig fejlkorrektion).
Jeg syntes personligt ikke at det virker usandsynligt at Apollo skulle være bedre end en stor del af de high-end maskiner der er på markedet. Mange af dem er jo kun dyre grundet en tung konstruktion, og ikke grundet dyrt design af analogdelen.
Der er nævnt en 'kvalitet' som 'afslørende for resten af setuppet'. Dette virker i nogen grad som en slags garanti, hvis apparatet ikke spiller helt tilfredsstillende, og kan for så vidt være en positiv kvalitet. Men hvis det betyder at man skal ofre en formue på kabler lige pludselig, så er det en lidt tveægget egenskab, der ikke altid hilses velkommen i ethvert anlæg. Især ikke hvis det betyder at man nu skal skifte rør i sit effekttrin, dobbelt så tit. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |