Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 02:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Der er coax og toslink digital out...

Så må vi lave et shootout imellem de to udgange på min Cambridge DAC3.
Den er nemlig meget kritisk mht. jitter, og jo større forskel på coax og Toslink, jo bedre er drevet mht. jitter, da Toslink som regel har mere jitter end de ringeste drev på markedet, når de kører coax.

Det er chockerende at høre forskellen på et af de billige plastik Toslink kabler.
Jeg har lige lavet testen for en time siden.
Toslink sucks.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Der er coax (RCA) og toslink digital out...

hvad er et tosselink?

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Jeg kan ikke være mere enig med dig, man skal selv lytte, vurdere og vælge. Men når nu det er sådan, hvorfor er der så, så mange der har travlt med, at nedvurdere de mennesker der har lyttet, vurderet og valgt.

Pro Ac laver mange fine højtalere, ingen tvivl om det, dem kan du være glad for.

Venligst

Bent 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

L.B. skrev:
Der er coax (RCA) og toslink digital out...

hvad er et tosselink?

Toslink er en optisk standard som Toshiba opfandt, og brugte ved f.eks. minidisc.

Selve kablerne må generelt ikke være længere end 5m før der er kraftigt signaltab.
Til sammenligning kan de optiske kabler i glas som TDC bruger, bære et signal 2km før der skal forstærkning på.

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen

NASA tester ikke CD`er fra AE, de tester kun højteknologisk grej, så som Raketten , du ved !

Venligst

Bent

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Så må vi lave et shootout imellem de to udgange på min Cambridge DAC3.

Jamen det må arrangeres en dag!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:
Jeg kan ikke være mere enig med dig, man skal selv lytte, vurdere og vælge. Men når nu det er sådan, hvorfor er der så, så mange der har travlt med, at nedvurdere de mennesker der har lytte, vurderet og valgt.

Jeg syntes at du her får det til at lyde som om at de der er skeptiske overfor Apolloen, ikke respekterer de der har købt den ?

Det tror jeg nu ikke er tilfældet.

Der kan være nogle der ikke forstår at folk smider 6.5k ud på noget de ikke har hørt, og jeg er naturligvis blandt dem der altid vil lytte først.

Derfor er det selvfølgelig rart at høre andres meninger om Apolloen også, og især hvor den har styrker og svagheder.

Hvis den består Velodyne-testen i Jensens stue, så er den nok ikke helt ringe.
Måske du skulle smutte forbi hans stue når du alligevel skal den vej en dag ?

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Venner - tråden bliver for meget nu. Der er ikke ret mange der har lyttet på den CDspille i tilspillet tilstand, men stort set alle ved alt om den og kommer med alverdens udsagn????
Når der er flere der har lyttet på den i en uge eller to - efter den er tilspillet i 300 timer, så lad os tales ved, alt det gætværk og ingenting, som tråden fyldes med, er jo tåbeligt.

Hvis man vil komme med noget endegyldigt, kan man jo ikke bringe noget fra et kort lyt, hvor man mener den banker alt og alle, ligesom man ikke kan komme og påstå, at den spiller blød hat og der mangler bund, bas og noget i toppen.

Hvis man vil reference lytte og teste, så er det på en lidt anderledes måde, og med en helt anderledes seriøsitet, og hvor alle andre faktorer også er på reference niveau. 
De der hurtige lyt hvor kabler og CDspillere bliver skiftet ud i et væk - glem det, det er ikke seriøst og kan ikke bruges til at komme med så store udsagn og bedømmelser, som man er ude med her.

Personligt har jeg lyttet på den et par gange, uden at den havde spillet 300 timer, jeg var ikke skuffet, og jeg kan ikke genkende at der skulle mangle bund, bas og noget på toppen. 
Men jeg har ikke lyttet nok til at kunne sige noget helt præcist - herunder at Accuphase og andre i det lag, er spillet væk, hvilket heller ikke er meningen. Der findes andet grej der spiller okay, men den Rega Apollo spiller forrygende godt til prisen og sætter ganske givet mange andre CD mærker / fabrikater under pres - men at hele verden skulle gå i stå og alt andet ophøre, sådan er der ikke noget HiFi der spiller, sådan gik det jo heller ikke i forbindelse med Accuphase.
Selv lytter jeg ofte til det aller største Accuphase grej, CDspillen og forforstærkeren, det spiller heller ikke alt andet væk og bort, uagtet at det er til en pris på ca. 250.000 kroner for en CDspille og en forforstærker. Nej der er mange ting til mange forskellige priser, og de spiller på hver sin måde - heldigvis.

Men som det ser ud nu, er Rega Apollo en særdeles velspillende CDspille og den er bestemt attraktiv pga. prisen, den er kommet på markedet med noget nytænkning, hvormed det er lykkedes at skabe denne særdeles velspillende CD maskine.

Så - når tilstrækkeligt med mennesker med tilstrækkeligt grej har lyttet tilstrækkeligt længe, så kan man drage nogle endelige konklussioner, om dens formåen helt ud i de enkelte områder. 

Om en måned eller der omkring - så er der lidt mere basis for denne brede debat, men det skal være virkeligt seriøst, hvis man vil strø om sig med positive og negative ladninger - både imod Accuphase og Rega Apollo samt andre mærker, og de færreste har grej og forhold, der kan komme med det slutfacit og konkludere således.
Og så synes jeg, at man bør undlade disse meget overophedede udtalelser og ligeledes de meget nedlaende og negative udfald - for og imod, det er ikke værdigt for nogen parter og lidet brugbart for vores fælles interesse og hobby.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Jensen

NASA tester ikke CD`er fra AE, de tester kun højteknologisk grej, så som Raketten , du ved !

Venligst

Bent

Det er jo noget vrøvl Bent...

NASA laver faktisk 90 % af al hifi, resten står kineserne for.

Da DCA jo er en seriøs HajÆnd fabrikant får vi alle ting lavet af NASA, så sikrer vi også, at tingene virker på månen. Added value, du ved...

Man må så være ærlig at sige, at NASA ikke hører til de billigste underleverandører, men vi synes, vi får value for money.

Et helt andet problem er leverancerne. Det er lidt dyrt, fordi alt de har på gule plader automatisk går i kredsløb, så fragtomkostningerne løber op. Endvidere har de svært ved at foretage leveringerne til døren i København, så vi er nødsaget til at samle leverancerne op i Gentofte...

Det har dog også åbnet andre markeder for os, så du skal ikke blive overrasket, hvis den kommende marsraket er trådophængt og fuldt impedanskorrigeret. Måske hiver vi den med på Hifi og Musik i København, når tiden kommer...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Medlyd skrev:

Hej Jensen

Venligst

Bent

Da DCA jo er en seriøs HajÆnd fabrikant får vi alle ting lavet af NASA, så sikrer vi også, at tingene virker på månen. Added value, du ved...

Man må så være ærlig at sige, at NASA ikke hører til de billigste underleverandører, men vi synes, vi får value for money.

Et helt andet problem er leverancerne. Det er lidt dyrt, fordi alt de har på gule plader automatisk går i kredsløb, så fragtomkostningerne løber op. Endvidere har de svært ved at foretage leveringerne til døren i København, så vi er nødsaget til at samle leverancerne op i Gentofte...

Det har dog også åbnet andre markeder for os, så du skal ikke blive overrasket, hvis den kommende marsraket er trådophængt og fuldt impedanskorrigeret. Måske hiver vi den med på Hifi og Musik i København, når tiden kommer...

ja AE får ders tester på det franske NASA , husk AE er er fly selskab .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Frederik Carøe skrev:
Medlyd skrev:

Hej Jensen

Venligst

Bent

De burde få fat i det russiske rumprogram i stedet. De har vist mere erfaring med rør... 

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
jensen skrev:
Frederik Carøe skrev:
Medlyd skrev:

Hej Jensen

Venligst

Bent

De burde få fat i det russiske rumprogram i stedet. De har vist mere erfaring med rør... 

ja men de har ikke vin i blodet .

men har telefon møde med dem om en time og skal lige forlægge det .

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej Frederik

Hvilken tråd er det i bruger, når i hænger jeres højttalere op, det synes jeg ville være interessant. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt.Er det tandtråd(der efter min erfaring forårsager en skærende lyd, er det sytråd, der afstedkommer syg lyd eller er det telegraftråd, der kan betyde hakkende lyd.

Venligst

Bent

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hov Hov Branche krig

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Frederik

Hvilken tråd er det i bruger, når i hænger jeres højttalere op, det synes jeg ville være interessant. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt.Er det tandtråd(der efter min erfaring forårsager en skærende lyd, er det sytråd, der afstedkommer syg lyd eller er det telegraftråd, der kan betyde hakkende lyd.

Venligst

Bent

Normalt sørger vi for, den er sammenhængende. Så vi ikke taber tråden.  

Frederik Carøe

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Medlyd skrev:

Hej Frederik

Venligst

Bent

Er der så en rød tråd i jeres højttalerserie ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Medlyd skrev:

Hej Frederik

Venligst

Bent

Har hørt noget om det skulle være noget fra NO i bruger .

Svaret fra AE var , det ville de kikke på men , der var et problem , det var at indfange ders forsker i de er alle i mellenøsten og laver rakerter , nå de kommer hjem tænker de kun på vodka og blondte kvinder .

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej skal vi ikke tilbage til hvad det handler om, vittigheder om hi-fi er en anden tråd. Da det er mig der har startet denne tråd vil jeg gerne have den tilbage på sporet....hvis det er iorden med jer...Vi er nogle seriøse Apollo folk der gerne vil lidt videre, indtil da vil jeg forholde mig passiv...

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej Frederik

Godt skrevet, FrederikWink

Venligst

Bent

jazz@olsen.mail
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Båt der i hifi-stand-up-komedy..... Dejligt med lidt ikke-alvor-hifi snak 

Må jeg ikke lige oplyse om at der er hele 6 (seks) personer (jeg selv inkl. - den fik "4" af mig) der har stemt på Rega'en - i den lille afsteming jeg lavede i går. Når man tænker på hvor mange der har meninger om den i dette forum, er det da forbavsende få  Der er måske ikke så mange der har LYTTET til den endnu? Det kan jo selvfølgelig også skyldes at der ikke er så mange der har set den?

Det er og bliver nu fortsat en god afspiller, den raket - til prisen - efter min mening. Heldigvis kunne jeg lige hive 3500,- mere op af pungen, og købe en Audio Aero Prima - en klasse bedre

Til top Vis jazz@olsen.mail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazz@olsen.mail

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes