Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Jeg tror også klart der nogen der bliver skuffet over Apollo. Simpelthen af den grund, at den er meget neutral.

Og så er der dem der bare ikke bliver så fascinerede over den - det er smag og behag, og alle produkter har deres tilhængere og modstandere. Derfor er det forkert at blive ved med at forsøge at "omvende" modstanderne ved at blive ved med at komme med "hvad er det testet imod", "har du overhovedet hørt den" osv.

Det er ikke alle der synes det samme - dermed sagt at vi har forskellige holdninger til tingene. Det, en synes er neutral, synes en anden lyder/farver af helvede til. Sådan er livet.....

jazz@olsen.mail
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Det er da så sandt så sandt Ronin, mon en dantax fra Bilka kunne komme ind under samme betragtning
Til top Vis jazz@olsen.mail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazz@olsen.mail

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
[

Jeg begriber ikke helt at du sælger en DP-67 for 18.000 kr - var det for at straffe dig selv efter at have fundet Apolloen? Ren underskudsforretning for en maskine der ligger mellem 25- og 30.000 kr. på brugtmarkedet - skulle det forestille at være et statement at du har solgt den med så stort et tab? Som jeg ser det, er det ikke et særligt brugbart argument for at skulle træffe et valg til anden side - der kunne snildt have været 10.000 kr. ekstra til brug til andre ting.

Hvis jeg på et tidspunkt jagter noget andet istedet for min DP-67, kunne jeg da aldrig drømme om at sælge den til en eller anden latterlig pris bare for at forsøge at pointere at det altså er alvorligt med at jeg har fundet noget andet som jeg synes er bedre.

Folk kan skrive mange ting, og heriblandt er der ting som jeg simpelthen bare ikke begriber!

Nu ligger det tilfældigvis sådan, at når man sælger til en god ven behøver man ikke sælge til vejledende brugtmarkedspris.. Han blev glad for accu 67 og jeg blev glad for apolloen og havde så små 12000,- ved siden af.. thats all...

Det er også fair nok - jeg undrede mig såmænd bare. Men vennepriser er trods alt noget andet, og man skal jo være god ved sine venner!

Forresten, når du svarer på indlæg så forsøg at skriver under (quote) så indlæggene ikke kommer til at virke så rodede - man skal altid læse indlæggene igennem for at finde ud af hvor du har skrevet henne. Det andet bliver mere overskueligt.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Nemlig......jeg synes ikke den er noget særligt....har ikke hørt den....men jeg synes stadig ikke den er noget særlig...idag skal der mere til for at få mig op af stolen. Snoppet....måske....jeg har nået en alder hvor jeg er meget selektiv.....der er jo ikke så mange år tilbage.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
rockforlife skrev:

Jeg tror også klart der nogen der bliver skuffet over Apollo. Simpelthen af den grund, at den er meget neutral.

Og så er der dem der bare ikke bliver så fascinerede over den - det er smag og behag, og alle produkter har deres tilhængere og modstandere. Derfor er det forkert at blive ved med at forsøge at "omvende" modstanderne ved at blive ved med at komme med "hvad er det testet imod", "har du overhovedet hørt den" osv.

Det er ikke alle der synes det samme - dermed sagt at vi har forskellige holdninger til tingene. Det, en synes er neutral, synes en anden lyder/farver af helvede til. Sådan er livet.....

Ja, der er i virkeligheden  slet ingen grund til at bryde vores hjerner med dette forum, blade, eller andet. HIFI og lyd, hvad er det? Noget som vi debaterer på sådan et plan, at vi næsten er klar til at dele karrymadder ud på samme konto. "voksne" mennesker, der sidder og snakker om noget så defust som lyd, og hvordan vi opfatter den. Jovist kan det da være sjovt. Men kun hvis man er enig om det der snakkes om. Kun få mennesker kan håndtere det at være uenig, uden det kommer til mudderkastning, jantelovsfnidder og andet gylle.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

jazz@olsen.mail skrev:
Det er da så sandt så sandt Ronin, mon en dantax fra Bilka kunne komme ind under samme betragtning

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Til BjarkeNR

Du har netop lukket alle andre tråde om Apollo, men der er 40 tråde om Ice-power ??

Forklar venligst om sitet er ens for alle emner, eller om denne Apollo er noget særligt ?
Det er rart nok at du er initiativrig BjarkeNR, men er dette ikke en ny politik for sitet, med at lukke tråde uden at de er løbet af sporet, eller er kørt off topic ?

Jeg finder det meget useriøst.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Slap nu af og snup en kiks..

Jeg spurgte om det ikke var i alles interesse at samle trådene, så alle kunne følge med i den samme tråd med henblik på overblik og vidensdeling.

Ikke noget at hidse sig sådan op over, det var i en god mening

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Slap nu af og snup en kiks..

Jeg spurgte om det ikke var i alles interesse at samle trådene, så alle kunne følge med i den samme tråd med henblik på overblik og vidensdeling.

Ikke noget at hidse sig sådan op over, det var i en god mening

Tror du helt seriøst at nogen vil læse de andre tråde, og besvare spørgsmålene i denne tråd ?
Du kommer nok til at se mig stille de samme spørgsmål én gang til.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hvis det er de værste problemer vi tumler med, så går det nok, tror du ikke

Du skal nok få lov til at udbrede dig om din nye fine spille.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Nu er jeg så ikke en af de nye lykkelige ejere, der har fået hvidere tænder, og blankere hår med i købet. Men jeg regner da med at kunne besøge en Apollo-ejer på et tidspunkt.
Der bliver jo nok mange af dem.

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
blackhawk skrev:

Nu er jeg så ikke en af de nye lykkelige ejere, der har fået hvidere tænder, og blankere hår med i købet. Men jeg regner da med at kunne besøge en Apollo-ejer på et tidspunkt.
Der bliver jo nok mange af dem.

Nej Spencer efter billede af dømme, så mangler du en del: Både hår og tænder...og ser du sådan ud er der sikkert ikke nogen der tør invitere dig..Selvfølgelig bliver der mange af dem, når det nu ligeså stille går op for dem: "At den nu ikke er så tosset endda..."

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Misforstå mig ikke, jeg glæder mig selv til at høre dyret

Selvom jeg vil blive ked af at skille mig af med min gamle kæmpe. Men har selv tidligere haft en Rega cd afspiller som jeg var meget glad for, så en ny Rega er en trussel mod min bankkonto.

Skulle jeg så få hvidere tænder og blankere græder jeg ikke

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Misforstå mig ikke, jeg glæder mig selv til at høre dyret

Selvom jeg vil blive ked af at skille mig af med min gamle kæmpe. Men har selv tidligere haft en Rega cd afspiller som jeg var meget glad for, så en ny Rega er en trussel mod min bankkonto.

Skulle jeg så få hvidere tænder og blankere græder jeg ikke

Hvis den 'gamle kæmpe' du snakker om, er den Denon DCD3560, så skal du ikke være spor ked af det.
Du skal bare sælge den ekstremt billigt til mig.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ah...ville ski gerne have købt den Accu for 18k og så skide værre med Apollo (sorry for sproget )

MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

De 300 timers tilspilning man taler om for Apolloen...

Kan jeg bare sætte den på repeat og lade den køre konstant i næsten 14 dage, eller vil elektronikken ikke holde til det?

Vil selvfølgelig hurtigst have den optimale lyd - og hvis det skal ske med vanlig lyttehastighed, bliver det først om et år.

Da jeg ikke er så meget inde i elektroniske kredsløbs stamina, ved jeg ikke hvor lang tid jeg kan belaste spilleren ad gangen

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Godaften i tråden,

Der er da vidst gået totalus og aldelus selvswing i Apollo-ejerne, hwa'ba?

Hvem tror I, I narrer, udover jer selv?

OK, nu er temperementet nok allerede på kogepunktet hos de nybagte Apollo-ejere, så lad os tage først en dyb indånding og derefter fat om bollerne i sagens kerne:

Sammenligner man Rega UK's pressemeddelelse om Apollo med Rega DK's pressemeddelelse af Apollo, så tegner der sig et klart og tydeligt billede af, at en vis herre i DK ikke ligefrem har et dybdegående kendskab til Markedsføringsloven eller sober markedsføring.

Går den, så går den.

Rega UK roser overhovedet ikke denne afspiller på samme plan, som der gøres af Rega DK. Det kan og vil en simpel sammenligning hurtigt afsløre.

Og mon ikke diverse branchemedlemmers Gas og Skærebrænder hentydninger/kommentarer skyldes den mildt sagt misvisende danske markedsføring...

Her er f.eks. hvordan en ÆRLIG dansk forhandler beskriver Rega Apollo:

"...Rega Apollo - et best buy i prisklassen under 15.000,-
- og den koster KUN kr. 6500,-..."

Se, dét er jo til at forstå, ikk'?

Det er mig bl.a. derfor komplet ubegribeligt, at nogen kan falde for sådan en gang pladder af en opfordring til massepsykose omkring en ny afspiller, som den danske importør lægger op til.

Rega har IKKE sendt den på markedet for at glæde DIG, forget about it!

Rega skal ligesom alle andre virksomheder tjene penge for at kunne give overskud til ejere/aktionærer, that's it.

Du får derfor IKKE markedets bedste afspiller for 6.5K. Heller ikke den næstbedste. Forget about it!

Derudover er der direkte usandheder i Rega DK's reklamemateriale. Og dette skal jeg selvfølgelig fluks ile med at dokumentere her og nu:

Her er nogle få af de firmaer, der inden for de sidste 10 år har lavet væsentlige fornyelser i CD firmware:

AnagramTech

Arcam

Audionet

Burmester

Cary Audio

Cayin (CDT-100 & 200)

Denon

Densen

Teac (high end/pro serien)

Gryphon (?)

JVC

Kenwood

Krell

...skal jeg fortsætte ned gennem alfabetet, eller er det ved at være tydeligt nok?

Så Rega DK's påstand om, at der ikke er sket noget indenfor CD firmware indenfor de sidste 10 år er... tjah... det er endda svært at sige det pænt, så lad os blot kalde det for det, det er: Løwn!

Selv med al min bedste vilje, så er der sq en dansk importør, der er et godt stykke ude i sovsen, når det kommer til moral og markedsføring. Sorry, Bent, men denne her har du sq fortjent, så du får lige én til af dem her:

Fakta er og bliver, at Rega laver IKKE en CD-afspiller til 6.5K, der banker alt andet af banen, FORGET IT! Du får IKKE noget forærende i dag, FORGET ABOUT IT!

Så mit tilbud til Bent er stadigvæk:

Kom blot hid med din Rega afspiller under armen, så ser vi i et seriøst lyt, om den nu også banker den afspiller, jeg p.t. har stående. Hvis den gør, så køber jeg selvfølgelig Rega'en kontant på stedet, det er der ikke nogen ben i for mig

Og her er så i mellemtiden et temmelig relevant link som hidtil forsømt aftenlæsning

Med syrligt høflig aftenhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Du glemmer en af de store der gør noget for det digital Anagram Technologies også er der MBS og Muse .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Du glemmer en af de store der gør noget for det digital Anagram Technologies også er der MBS og Muse .

Hæ-hæ, AnagramTech=Anagram.

MSB og Muse - så langt var jeg slet ikke nået ned i alfabetet, ikke stresse ghamlingen, jensen

Og jowda, vi kunne sætte mange flere navne på, men nu prøvede jeg lissom at være flink

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Til Ghammel & Suhr:

Aftenlig hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

<< Forrige Side af 55 Næste >>