Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Jeg ved næsten ikke om jeg glæder mig mere - til min Apollo kommer

Nej, man bliver ikke videre opmuntret af denne tråd, men hva' faen King - lad os glæde os alligevel!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Er en plov ikke hifi ?

hehe - men er du tilfrids med din Apollo ?

Jeg ved næsten ikke om jeg glæder mig til min kommer

Psykisk energi fra dette forum kan vel næppe påvirke dens lyd ?
Skulle dine forventninger være faldet, så kan du vel kun blive mere positivt overrasket end du ellers ville være blevet ?

Nu er der også det med kabler og tilspilning.
Det er jo ikke lige sikkert at du overvældes lige fra start.

Men selvfølgelig kan et 'hype' måske gøre en i stand til at hypnotiseres en smule, og høre flere detaljer ?

Det er dog en legitim måde at få MP3 smuglet ind i et high-end anlæg på, uden at vennerne kigger skævt til det. Så nu har du lidt jukebox til festen også, så drevet kan holdes fri for fedtede chipsfingre fra fulde gæster.

Jeg har svært ved at se at lyden på apparatet skulle blive dårligere af at andre skriver negativt om den.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

He He - nu skal jeg ud og høre noget Livemusik i aften og efter jeg har drukket en hel flaske Whisky !! Og hvis de musiker ikke har en 20mm alu plade på deres amp så går jeg op og siger det skal man da have for god lyd  

Hilsen King -)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Tarup13 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

king skrev:

He He - nu skal jeg ud og høre noget Livemusik i aften og efter jeg har drukket en hel flaske Whisky !! Og hvis de musiker ikke har en 20mm alu plade på deres amp så går jeg op og siger det skal man da have for god lyd  

Hilsen King -)

Så må vi ikke håbe at du opdager en CD spille og det bare er playback.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

En gang mere - Venner, tråden bliver (er blevet) for meget nu. Der er ikke ret mange der har lyttet på den CDspille i tilspillet tilstand, men stort set alle ved alt om den og kommer med alverdens udsagn????
Når der er flere der har lyttet på den i en uge eller to - efter den er tilspillet i 300 timer, så lad os tales ved, alt det gætværk og ingenting, som tråden fyldes med, er jo tåbeligt.

Hvis man vil komme med noget endegyldigt, kan man jo ikke bringe noget fra et kort lyt, hvor man mener den banker alt og alle, ligesom man ikke kan komme og påstå, at den spiller blød hat og der mangler bund, bas og noget i toppen.

Hvis man vil reference lytte og teste, så er det på en lidt anderledes måde, og med en helt anderledes seriøsitet, og hvor alle andre faktorer også er på reference niveau. 
De der hurtige lyt hvor kabler og CDspillere bliver skiftet ud i et væk - glem det, det er ikke seriøst og kan ikke bruges til at komme med så store udsagn og bedømmelser, som man er ude med her.

Personligt har jeg lyttet på den et par gange, uden at den havde spillet 300 timer, jeg var ikke skuffet, og jeg kan ikke genkende at der skulle mangle bund, bas og noget på toppen. 
Men jeg har ikke lyttet nok til at kunne sige noget helt præcist - herunder at Accuphase og andre i det lag, er spillet væk, hvilket heller ikke er meningen. Der findes andet grej der spiller okay, men den Rega Apollo spiller forrygende godt til prisen og sætter ganske givet mange andre CD mærker / fabrikater under pres - men at hele verden skulle gå i stå og alt andet ophøre, det tror jeg næppe, sådan er der ikke noget HiFi der spiller, sådan gik det jo heller ikke i forbindelse med Accuphase og andre producenter. 
Selv lytter jeg ofte til det aller største Accuphase grej, CDspillen og forforstærkeren, det spiller heller ikke alt andet væk og bort, uagtet at det er til en pris på ca. 250.000 kroner for en CDspille og en forforstærker. Nej der er mange ting til mange forskellige priser, og de spiller på hver sin måde - heldigvis.

Men som det ser ud nu, er Rega Apollo en særdeles velspillende CDspille og den er bestemt attraktiv pga. prisen, den er kommet på markedet med noget nytænkning, hvormed det er lykkedes at skabe denne særdeles velspillende CD maskine.

Så - når tilstrækkeligt med mennesker med tilstrækkeligt grej har lyttet tilstrækkeligt længe, så kan man drage nogle endelige konklussioner, om dens formåen helt ud i de enkelte områder. 

Om en måned eller der omkring - så er der lidt mere basis for denne brede debat, men det skal være virkeligt seriøst, hvis man vil strø om sig med positive og negative ladninger - både imod Accuphase og Rega Apollo samt andre mærker, og de færreste har grej og forhold, der kan komme med det slutfacit og konkludere således.
Og så synes jeg, at man bør undlade disse meget overophedede udtalelser og ligeledes de meget nedlaende og negative udfald - for og imod, det er ikke værdigt for nogen parter og lidet brugbart for vores fælles interesse og hobby - det må være muligt at respektere hinandens valg.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Sådan er det når en forhandler formår at skabe hype omkring et produkt - På normalt fornuftige, rationelle og logiske mennesker, bliver hjernen slået fra, pungen bliver flået op af lommen, og folk køber blindt noget uden at have hørt det, fuldstændig uden at have tænkt sig om.

Når så hjernen bliver slået til igen, kan man pludselig godt selv høre, at den bambusspinner man har investeret i, som skulle have været verdens 8. vidunder, ikke er i nærheden af hvad man fik proppet ørerne fulde af inden man købte den.

Så er der typisk 2 reaktionsmønstre:

1. Man indrømmer overfor sig selv, at man har købt kejserens nye klæder, og at man ikke var helt frisk i pæren, da man i håb og bedre flåede pungen op af lommen. Herefter accepterer man sit tab OG SÆLGER l**tET HURTIGST MULIGT!!!

2. Man gør som Clinton: DENY, DENY, DENY!!! (benægt, benægt, benægt). Da man selv er perfekt, træffer man kun perfekte beslutninger, så selvom man godt kan høre at éns nye diamant til tyggegummipris, ikke lige er til at falde i svime over, lyver man alt hvad man har lært - vel at mærket over for sig selv, for hvis man har gjort noget dumt, så er man vel i bund og grund også dum - og kan egoet bære det??? Så er det nemmere at bare blive ved med at sige, at éns nyindkøb er verdens bedste, for hvis man siger det nok gange, kan det jo være, at man også selv tror på det til sidst?

Mit gæt er at om 3-6 måneder, når hypen har lagt sig, vil markedet vælte i Rega Apollo salgsannoncer.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

David skrev:

1. Man indrømmer overfor sig selv, at man har købt kejserens nye klæder, og at man ikke var helt frisk i pæren, da man i håb og bedre flåede pungen op af lommen. Herefter accepterer man sit tab OG SÆLGER l**tET HURTIGST MULIGT!!!

2. Man gør som Clinton: DENY, DENY, DENY!!! (benægt, benægt, benægt). Da man selv er perfekt, træffer man kun perfekte beslutninger, så selvom man godt kan høre at éns nye diamant til tyggegummipris, ikke lige er til at falde i svime over, lyver man alt hvad man har lært - vel at mærket over for sig selv, for hvis man har gjort noget dumt, så er man vel i bund og grund også dum - og kan egoet bære det??? Så er det nemmere at bare blive ved med at sige, at éns nyindkøb er verdens bedste, for hvis man siger det nok gange, kan det jo være, at man også selv tror på det til sidst?

3. Man glæder sig over at man for kr. 6.500,- kan købe en CD-afspiller som ikke er den bedste i verden, men har kvaliteter der før denne afspiller blev introduceret var uhørt til den pris.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Dr. Lyd skrev:
Nemlig......jeg synes ikke den er noget særligt....har ikke hørt den....men jeg synes stadig ikke den er noget særlig...idag skal der mere til for at få mig op af stolen. Snoppet....måske....jeg har nået en alder hvor jeg er meget selektiv.....der er jo ikke så mange år tilbage.

Hejsa Dr Lyd

Prøv lige at læse dit indlæg - synten du det er noget man kan bruge til noget ? Er du med til at gøre det en god tråd ?

Kan du huske da du skulle købe en Strømforsyning til din plov  - skynd dig at sælge den - jeg har ikke hørt den .. men jeg syntes ikke det er noget der kan få mig op af stolen og danse på boret !  

Hej king.

hrmmmm......Tråden er jo ganske interessant ud fra den betragtning at hårdnakkede påstande bliver mødt med forbavselse...... og forbandelse.....det er vist set før her i forum.....ellers kan der svares med....NÅH....men så er der ingen diskussion.

......nu er du ikke fair King....jeg har vist aldrig påstået at dem der køber Rega Apollo bør sælge den igen....men derimod at kun tiden afgør om den er noget. Men jeg holder stadig fast i, at den ikke er noget for mig.....jeg værdsætter også andre features....det er i sidste ende en personlig sag....og jeg mener ikke at et par stykker der synes den lyder godt bør gøre sig til talsmænd for "den gode smag" og at den Apollo er det eneste saliggørende her i verdenen...så har de ikke hørt nok...og som jeg også skrev tidligere...jeg har ikke hørt den og derfor er det umuligt at diskutere lyden med mig...men produktet siger mig intet....og det er jo også en anden vinkel at se det fra. 

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Sådan er det når en forhandler formår at skabe hype omkring et produkt - På normalt fornuftige, rationelle og logiske mennesker, bliver hjernen slået fra, pungen bliver flået op af lommen, og folk køber blindt noget uden at have hørt det, fuldstændig uden at have tænkt sig om.

Når så hjernen bliver slået til igen, kan man pludselig godt selv høre, at den bambusspinner man har investeret i, som skulle have været verdens 8. vidunder, ikke er i nærheden af hvad man fik proppet ørerne fulde af inden man købte den.

Mit gæt er at om 3-6 måneder, når hypen har lagt sig, vil markedet vælte i Rega Apollo salgsannoncer.

Prøv at huske hvordan det var med Vienna for ca. 1 år siden - der var fandme mange det bare gik ud og investerede uden at have hørt 2 minutters musik på højttalerne. Derudover er der nok lige så mange der har opgraderet til nyere/større uden at have hørt den højttaler de skifter til - enten fordi de har fået et godt tilbud, eller fordi de får ørerne blæst døve af: "at den nye er SÅ meget bedre en den gamle, og den kan du bare ikke leve uden!". Og VUPTI, så flår vi igen pungen op af lommen uden at tænke sig om...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Der er nogle herinde på denne tråd der seriøst trænger til at komme ud i solen og få opfrisket humøret!

Smil og vær glad - det er en CD-afspiller vi snakker om her. Hvis der er nogle der er bange for at den Apollo skal være bedre end deres Accuphase eller hvad det end måtte være, så kan de vil bare være ligeglade!!

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Der er nogle herinde på denne tråd der seriøst trænger til at komme ud i solen og få opfrisket humøret!

Smil og vær glad - det er en CD-afspiller vi snakker om her. Hvis der er nogle der er bange for at den Apollo skal være bedre end deres Accuphase eller hvad det end måtte være, så kan de vil bare være ligeglade!!

Jeg har rigeligt at smile og være glad over, men jeg smiler fandme ikke fordi rega har lavet en ny discount cdafspiller! Det betyder bare at der er flere der får franarret der hårdttjente penge...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Jeg har rigeligt at smile og være glad over, men jeg smiler fandme ikke fordi rega har lavet en ny discount cdafspiller!

Så lad være.

David skrev:
Det betyder bare at der er flere der får franarret der hårdttjente penge...

Det er vel voksne mennesker der handler disse maskiner? Hvem bliver franarret her? Sikke dog en gang bavl!

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hej G&S

Hvad er dit formål, med dette ? Hvis det er, at klandre os for vores markedsføring, kan du så ikke oprette en anden tråd med dette emne, det er helt irrelevant i forhold til trådens emne.

Mit svar nu, er det sidste til dig på denne tråd.

Ja, der er forskel på Rega`s beskrivelse af deres CD og vores, ja den er mere nøgtern og hvad så ??? Vi er muligvis mindre gode til at skjule vores begejstring, men selvom jeg nu har LÆST om god markedsføringsskik, så ser jeg ingen steder at vi skulle have forbrudt os mod nogen lov. Jeg havde håbet på at du ville eksemplificere disse menneskeretighedskrænkende lovbrud, men istedet vælger du blot, at gentage, hvad du en gang har skrevet, det bliver det ikke mere sandt af.

Ærlighed har INTET med fakta og sandhed at gøre. Når du beskriver omtalte forhandler som ærlig, så er det fordi han siger det du selv tænker og gerne vil høre. Hvis ærlighed og sandhed var det samme, så ville din og min kone begge være verdens dejligste kvinde, fordi vi begge ærligt erklærer dette. En sælgers ærlige mening er netop hans mening og følelser omkring et produkt, når du vælger at sidestille det med sandhed, så er det fordi det stemmer overens med din mening og følelser. Hvis pågældende sælgers ærlige mening var i overensstemmelse med sandheden, så kunne vi nedlægge retsale, undersøgelseskommisioner og alskens udvalg og gå direkte til manden og spørge "hvad er din ærlige mening". Der er flere forhandlere der mener at det er den bedste CD de har hørt uanset pris, er de så uærlige. Når Antisilver i et andet forum, efter grundige test`s mener, at det er det bedste han har hørt, er han så i dit univers, uærlig ?  Når Brutalis mener at den er det bedste han har hørt, er han så uærlig osv.osv. Sandheden, den guddommelige og inddiskutable findes ikke hos en mand, uanset, hvor enig man så er med ham.

Vores markedsføring, som du mener kan bringe os alvorligt i fedtefaddet og koste og liv og levned er, ganske rigtigt et udtryk for en ærlig begejstring, at du er uenig gør ikke det FAKTUM mindre SANDT.

Med Hensyn til Buffer/software diskussionen,så lad mig, hvis den piner din æstetiske sans, henvise til Rega`s hjemmeside, hvor den Operationssoftware vi taler, muligvis er mere korrekt beskrevet og lad mig så lige tilføje, at, jo vi skal vide mere om Regaprodukterne end de fleste, hvad jeg med sikkerhed også gør, men derfra og så til at være computerekspert, indrømmet, der er langt.

At du lister det ene mærke op efter det andet, giver selvfølgelig dit indlæg tyngde, men da ingen af de oplistede har lavet det samme som der er lavet på en Apollo, giver det ingen mening, så kan du liste 100 ekstra mærker op, så længe du ikke dokumentere, at at de oplistede rent faktisk har gjort det samme, så er det spild af spalteplads.

Jeg finder det mildt sagt overraskende, at man nu, i mangel af bedre, bruger så meget energi på at sandsynligøre end ringe lyd på Apollo, ved at kritisere vores markedføring, men hvis det er det du føler, der skal til for at bringe Apollo ned på et niveau, så den "kun" er best buy under 15.000,- so be it, men kunne du ikke skåne denne tråd for dine irrelevante og Off topic indlæg og starte din helt egen Medlyd Vendetta et andet sted.

Venligst

Bent  

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej David

Ikke bare er de nu dumme, de Apollokøbere, de er også ultimativt løgnagtige, idet de både lyver over for omverdenen og sig selv. Kunne du formåes til, at skifte toneleje eller er du derude, hvor din modvilje mod os blænder for almindelig god opførsel ?

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man høre dyret i København?

Jeg vil også komme i godt humør, med sol og toner I ved... 

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Skulle vi for en god ordens skyld endnu engang påpeje, at vi på dette forum går efter bolden, og IKKE manden.

Er der andet at tilføje dette sprængfarlige emne som det ellers har vist sig at være? Tilføjelserne omhandler selvsagt HIFI og ikke alle mulige og umulige semi relaterede emner og eder og forbandelser.

Fortsat god KONSTRUKTIV debat.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

David skrev:
Jeg har rigeligt at smile og være glad over, men jeg smiler fandme ikke fordi rega har lavet en ny discount cdafspiller!

Så lad være.

David skrev:

Det er vel voksne mennesker der handler disse maskiner? Hvem bliver franarret her? Sikke dog en gang bavl!

Det er jeg i fuld gang med!

Ja, man skulle tro at det forholdte sig sådan, men når man smider om sig med sine penge, som en teenager, så kan man jo stille spørgsmål ved præcis det. Voksne undersøger vel tingene først inden man køber - kunne du f.eks. finde på at købe nyt hus uden en tilstandsrapport? Eller ny bil uden en at prøve at køre en tur i den???

MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Blackhawk!

I København kan dyret høres i:

Hifi-forum på Falkoner Allé nr 98 http://www.hififorum.dk/

KT-Radio vesterbrogade nr 179 http://www.ktradio.dk/

Topsound Østerbrogade 80 www.topsoundhifi.dk

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

HiFI få det bedste frem i folk

Som jeg siger ..Denne tråd er et tegn på at HIFI4ALL stadig lever i bedste velgående, og det er jo dejligt. Længe siden der har været lidt liv herinde

Tak til alle. Håber det fortsætter.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

David skrev:
L.B. skrev:

David skrev:

Så lad være.

David skrev:

Det er jeg i fuld gang med!

Ja, man skulle tro at det forholdte sig sådan, men når man smider om sig med sine penge, som en teenager, så kan man jo stille spørgsmål ved præcis det. Voksne undersøger vel tingene først inden man køber - kunne du f.eks. finde på at købe nyt hus uden en tilstandsrapport? Eller ny bil uden en at prøve at køre en tur i den???

STOP! Det ender ud i mudderkast og det har vi set så rigeligt af i denne tråd! Det eneste der kommer ud af dette ævl og kævl er en lukket tråd - og hvor konstruktivt er det lige for en debat som ellers kunne have været vældig interessant?

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum