Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

jazz@olsen.mail skrev:
Spencer skrev:
jazz@olsen.mail skrev:

Okay da Spencer; Den er go' - til prisen

Det var da rart.

Ikke som når man inviterer en dame i byen, og hun hellere vil have pengene.

Øhhee, den fik jeg vist ikke lige fat i  (Du behøver ikke at forklare hvis det er for langhåret)

Well - det er en gammel joke, fortalt i et TV-program af en kvindelig komiker.
Det er ikke sikkert at alle mænd forstår det.

Men jeg kan da sige det på den måde, at jeg ikke mener at det er et kompliment hvis man inviterer en kvinde i byen, og hun siger 'jeg vil hellere bare have pengene'.

Du sagde at Apolloen er god til prisen.
Så er den da pengene værd, i det mindste (mener du).

jazz@olsen.mail
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
jazz@olsen.mail skrev:
Spencer skrev:
jazz@olsen.mail skrev:

Okay da Spencer; Den er go' - til prisen

Det var da rart.

Ikke som når man inviterer en dame i byen, og hun hellere vil have pengene.

Øhhee, den fik jeg vist ikke lige fat i  (Du behøver ikke at forklare hvis det er for langhåret)

Well - det er en gammel joke, fortalt i et TV-program af en kvindelig komiker.
Det er ikke sikkert at alle mænd forstår det.

Men jeg kan da sige det på den måde, at jeg ikke mener at det er et kompliment hvis man inviterer en kvinde i byen, og hun siger 'jeg vil hellere bare have pengene'.

Du sagde at Apolloen er god til prisen.
Så er den da pengene værd, i det mindste (mener du).

Den er alle pengene værd, og det er så det. Ikke noget med noget kvantespring og alt det pladder vi har læst om på et seneste
Til top Vis jazz@olsen.mail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazz@olsen.mail

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Brutalis47 skrev:
Hva så er der stadig ingen der har erfaringer med den Apollo Rega CD, der vil dele den med os andre. Det er da ikke rigtigt at jeg er den eneste der har fundet de vise sten...?

Du bød selv op til dans........så lad være med at beklage dig.

Det ser ud til at Brutalis KUN er her for at 'hype' den Apollo...og intet andet.

Apollo Rega CD
Side 1 2 3 4 5 6 7 ... 22 23
Brutalis47 441 14123 29 Januar 2006 kl. 00:22
af jazz@olsen.mail Vis seneste indlæg
Emne låst Min dejlige Rega Apollo
Side 1 2 3 4
rockforlife 63 3018 27 Januar 2006 kl. 19:12
af BjarkeNR Vis seneste indlæg
Hot emne ingen nye indlæg Japer´s Highend anlæg
Side 1 2

Og så er der lige en afstikker med en kommentar til "Japer" der viser sit anlæg frem. Det var vist noget med: " Skodanlæg håber det kun var for sjov..min søn på 14 har noget der er bedre...".

Fornemt.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Hej i Rega-klubben!

Go´ debat - ingen er blevet klogere.  Vi er klar på Vestsjælland til en test af "Rega-vidunderbarnet".

Jeg tror godt vi kunne lokke Dr. Lyd og Spencer med!

Men pas på! Jeg tror jeg har en 30,- kr sag der kan spille med - fundet på et loppemarked!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej i Rega-klubben!

Go´ debat - ingen er blevet klogere.  Vi er klar på Vestsjælland til en test af "Rega-vidunderbarnet".

Jeg tror godt vi kunne lokke Dr. Lyd og Spencer med!

Men pas på! Jeg tror jeg har en 30,- kr sag der kan spille med - fundet på et loppemarked!

Tænk engang - jeg hørte også en Accuphase CD-afspiller idag, og den var hverken kedelig eller glansløs i lyden. 

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Nøhhh, synes heller ikke normalt Accuphase bliver beskyldt for at være kedelige eller glansløse nærmest tværtimod, min Accu bliver ihvertfald ikke skiftet ud foreløbig, har ikke selv hørt noget der kommer i nærheden af den.

Og L.B skal bare sige til så kommer jeg gerne og hører på den Apollo i det sydsjællandske

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Til David

Det lader til at du, iøvrigt mod eget udsagn, hopper med på vognen uden at undersøge sagen først.

Jeg gider næsten ikke spørge, men vis mig lige hvor det er jeg lyver eller spar os for dine fordomme.

Rega Apollo har været på markedet i 3 md. og har FORMENTLIG ingen seriøs konkurrence, jeg ser dog ingen steder at jeg har skrevet "og dette gælder for evigt" selvfølgelig kan ting gøres bedre og ikke bare af Rega.

Hvis du gad besvære dig med at læse indlæggene, så ville du se at de 15.000,- jeg skriver om er direkte afledt af G&S`s indlæg, hvor han gengiver en forhandlers "ærlige" mening.

Det jeg ser er, at min "den har formentlig ingen seriøs konkurrence" af de der er uenige, selvom de ofte ikke har hørt den, bliver betragtet som en løgn. Minimumskriterierne for en løgn må dog være at ham der afsender den er klar over, at det han siger ER løgn, med andre ord, det er ikke løgn fordi du er uenig. Men igen, hvis du kan finde noget, der ER løgn, så er du velkommen.

Og så igen, start en tråd om emnet istedet for at ødelægge denne tråd.

Venligst

Bent

Ja, jeg har før ladet mig rive med af hype og omtaler, men det gør jeg ikke mere - det er jo præcis derfor jeg fraråder folk fra at gå ud og købe uden at have hørt apparatet. Er det virkelig så svært at forstå?

En afspiller der har en kostpris på under 600 kr. (man ganger typisk kostprisen med 10 for at få udsalgsprisen i denne brance) kan på ingen måde være i verdensklasse. For det første betyder det, at der sidder op-amps i ananlogdelen, så kan vi glemme alt om high-end lyd. For det andet betyder det, at strømforynngen er billig og garanteret ikke særlig sepereret, så kan vi igen glemme alt om high-end lyd.

Så det er en løgn, når du skriver at Apollo "...er uden seriøs konkurrence"

Uanset hvor dårlig smag man har, så kan man ikke kalde karton-vin for udsøgt, eller verdens bedste vin. Derfor kan du heller ikke kalde en afspiller med et discount computerløbeværk, op-amp baseret analogdel og billig strømforsyning for verdens bedste afspiller, uden at det er en løgn.

Du er udemærket klar over, at det er en løgn du fyrer af, men spiller bare på "at det er din mening", men når du nu sælger produktet, så er din mening jo ikke fem potter pis værd, vel?

Din tilstedeværelse er grunden til at denne tråd bliver ødelagt, dine løgne på din hjemmeside er grunden til at denne tråd bliver ødelagt, og din barnlig adfærd, når du bliver fanget i dine løgne er skyld i at denne tråd bliver ødelagt. Længere er den ikke.

Vær dog en mand og indrøm at dit markedsførings-scam er blevet afsløret. Så kan tråden komme til at handle om hvor god eller dårlig Apollo rent faktisk er, uden alt salgsgassen og løgnene...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Medlyd skrev:

Til David

Det lader til at du, iøvrigt mod eget udsagn, hopper med på vognen uden at undersøge sagen først.

Jeg gider næsten ikke spørge, men vis mig lige hvor det er jeg lyver eller spar os for dine fordomme.

Rega Apollo har været på markedet i 3 md. og har FORMENTLIG ingen seriøs konkurrence, jeg ser dog ingen steder at jeg har skrevet "og dette gælder for evigt" selvfølgelig kan ting gøres bedre og ikke bare af Rega.

Hvis du gad besvære dig med at læse indlæggene, så ville du se at de 15.000,- jeg skriver om er direkte afledt af G&S`s indlæg, hvor han gengiver en forhandlers "ærlige" mening.

Det jeg ser er, at min "den har formentlig ingen seriøs konkurrence" af de der er uenige, selvom de ofte ikke har hørt den, bliver betragtet som en løgn. Minimumskriterierne for en løgn må dog være at ham der afsender den er klar over, at det han siger ER løgn, med andre ord, det er ikke løgn fordi du er uenig. Men igen, hvis du kan finde noget, der ER løgn, så er du velkommen.

Venligst

Bent

Ja, jeg har før ladet mig rive med af hype og omtaler, men det gør jeg ikke mere - det er jo præcis derfor jeg fraråder folk fra at gå ud og købe uden at have hørt apparatet. Er det virkelig så svært at forstå?

En afspiller der har en kostpris på under 600 kr. (man ganger typisk kostprisen med 10 for at få udsalgsprisen i denne brance) kan på ingen måde være i verdensklasse. For det første betyder det, at der sidder op-amps i ananlogdelen, så kan vi glemme alt om high-end lyd. For det andet betyder det, at strømforynngen er billig og garanteret ikke særlig sepereret, så kan vi igen glemme alt om high-end lyd.

Uanset hvor dårlig smag man har, så kan man ikke kalde karton-vin for udsøgt, eller verdens bedste vin. Derfor kan du heller ikke kalde en afspiller med et discount computerløbeværk, op-amp baseret analogdel og billig strømforsyning for verdens bedste afspiller, uden at det er en løgn.

Du er udemærket klar over, at det er en løgn du fyrer af, men spiller bare på "at det er din mening", men når du nu sælger produktet, så er din mening jo ikke fem potter pis værd, vel?

Din tilstedeværelse er grunden til at denne tråd bliver ødelagt, dine løgne på din hjemmeside er grunden til at denne tråd bliver ødelagt, og din barnlig adfærd, når du bliver fanget i dine løgne er skyld i at denne tråd bliver ødelagt. Længere er den ikke.

Vær dog en mand og indrøm at dit markedsførings-scam er blevet afsløret. Så kan tråden komme til at handle om hvor god eller dårlig Apollo rent faktisk er, uden alt salgsgassen og løgnene...

Kan man kalde det, et mentalt kvantespring.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

David hvor ved du fra at den har et discount computerløbeværk ?

Eller er det noget de har tage fra en Cyrus 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Er dette antagelser eller viden, David?

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Medlyd skrev:

Til David

Venligst

Bent

Tak for kaffe David. Det var noget af et opstød. Går du ikke efter manden i stedet for bolden nu ?

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

For at komme lidt tilbage til hvad tråden i virkeligheden handler om. Hvordan lyder den?

Har haft Apolloen hjemme i weekenden til en lytter og her er mit første indtryk.

Udseende: Ligner noget apollo 13 kunne have haft med hjem fra månen - spacy på den ufede måde. Knapperne ligner og virker som noget fra en Lumatron fra Kvickly. De virker småpinglede i forhold til min 10 år gamle denon minidisc til den halve pris. Pæn er den heller ikke. Den søvlfarvede plasticfront skriger discount og toploadningen tiltaler mig heller ikke. Kunne Rega i det mindste ikke have lavet låget i alu? Topbetjeningen gør den også upraktisk, når man som jeg, har alle enhederne oven på hinanden og i forvejen har en gramofon øverst. Men hvis den løsniing er så meget bedre end den traditionelle skuffe, må man vel lære at leve med det, hvis man da ellers kan lide lyden. Heldigvis giver den sorte udgave et bedre kvalitetsindtryk, da den ikke skriger plastic nær så meget.

Lyden: Jeg udgiver mig ikke for den store øvede hifi-lytter, da jeg kun har en 5 år på lyttebagen.

Har derfor heller ikke lyttet til at hav af andre spillere og kan dermed kun sammenligne med min Cairn Sprint (hvis nogen kender noget til sådan en må de meget gerne fortælle lidt mere).

Der hvor forskellen på de to slår mig mest er i oplevelsen af rummet - i apolloens favør, vel at mærke.

Eksempelvis er stemerne på min "Madrigal History Tour" med Kings Singers meget lette at skelne fra hinanden. Det er muligt med apolloen at lytte til hver enkelt vokal og opleve den i forhold til de andre (6 stemmer). Stereobilledet er federe og lukker du øjnene, lyder det faktisk som om du sidder i kirken, i hvilken den er indspillet.

Ligeledes opleves også en mere udpræget 3D virkning, når jeg smækker "Jazz at the Pawnshop" på spilleren. Med min Cairn lyder det som om alle musikerne står på én række og spiller, mens det med apolloen er tydeligt at høre hvordan de står 1,5-2 meter forskudt i dybden.

Om det er fordi min Cairn er neutral i forvejen eller om mit øre ikke er trænet ok, så synes jeg ikke apolloen udmærker sig som specielt neutral i sammenligning. Begge leverer tilpas afmålte mængder bas/mellemtone/diskant og jeg føler ikke stor trang til at justere lyden på forstærkeren.

Vil jeg købe den? Ja. Dens overbevisende rumgengivelse har fanget mig, og jeg tvivler på andre spillere til den pris vil give mig det samme. Desudeen synes jeg den går i god sync med mine ellers npget analytiske højttalere og forstærker.

Håber at kunne få skrabet en til mig med den kommende sending, da jeg nødig vil vente en måned med at få den.

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Dette er absolut sidste chance for at rette op på denne tråd, det er helt op til jer selv ! ser jeg flere personlige angreb lukkes tråden resolut !
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Enig!

Stor ROOOOOS til MikkelTv for at give god feedback om spillen som stakkels Brutalis47 egentligt ville høre om

Flere lytteindtryk, tak

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hvad med at man bare gav folk en advarsel istedet for at lukke tråden, det vil sgu være ærgeligt?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvad med at man bare gav folk en advarsel istedet for at lukke tråden, det vil sgu være ærgeligt?

Ja det var da en god idé. Ikke så meget berøringsangst. Det er ikke så svært at se en "tråd-terrorist"

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Alle er naturligvis velkommen til at bruge rapport funktionen når i synes at et indlæg er gået over stregen, efterfølgende vil der også blive taget sig af sådan en rapport.

Når det så er sagt så har denne debat bølget frem og tilbage, negative som positive indlæg om emnet og det skal der være plads til, men personangreb høre ingen steder hjemme, så jeg beder jer om at holde lidt selvjustits så alle kan komme til orde uden at blive personligt slagtet.

Tilbage til emnet

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

MikkelTv

Kanon god beskrivelse du kommer med, og netop det, at den evt. matcher dit seup rigtig fint. Som jeg har skrevet før, har jeg lyttet til Apollo et par gange, rigeligt til at kunne sige den spiller rigtig godt, men ikke nok til at kunne placere den helt præcist, da det var uden for eget setup.

Men jeg synes du rammer det rigtig godt i din beskrivelse, og jeg kan egentligt genkende utrolig meget af det fra mine lyt, hvilket gør mig mere sikker på, at Apollo er en ny seriøs sag i CD verdenen. Det var et tiltrængt indlæg, et indlæg i en ordentlig tone og nogle objektive ting på bordet, et indlæg man kan forholde sig til.

Mere af det i tråden - for ingen af os har patent på sandheden eller den gode lyd, vi kan være begejstrede og vi kan være mindre begejstrede - men at kaste det ud i toner hvor resten af HiFi verdnen er udspillet af Apollo eller hvor Apollo er det rene ingenting, er jo tåbeligt, begge dele er jo ikke til at bruge til noget.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af at sige det, men jeg syntes at den konsekvente holdning der er fra moderatorerne, om at Apollo er 'vejet og fundet for let' i forhold til NAD 3020, er et problem. Nad 3020 må jo gerne må have 19 tråde, men Apollo må kun have én.

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=3020&SM=1& ;SI=TC&FM=0&OB=1

For at mindske risikoen for trådens lukning, vil jeg derfor følge L.B.'s eksempel, og forlade tråden nu. Det burde jeg have gjort allerede igår. Godt at du kan vise vejen L.B.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg synes til gengæld at det er mærkeligt, at du Spencer opretter en tråd hvor du befaler folk at være positive omkring Apollo er meget vanskelig at forstå. Er det fordi du savner hypet omkring den, eller er det fordi folk skal være enige med dig for at få lov til at poste i din tråd?

Lugter næsten af at du har lidt svært ved kritik, selvom tonen her i tråden har været hård så er det da iorden at folk har de holdninger de nu har. Det kunne jo godt vise sig at Rega ikke har fundet de vises sten, men bare en forhandler med et godt snakketøj 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes