Emne: Apollo Rega CD ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Jeg synes til gengæld at det er mærkeligt, at du Spencer opretter en tråd hvor du befaler folk at være positive omkring Apollo er meget vanskelig at forstå. Er det fordi du savner hypet omkring den, eller er det fordi folk skal være enige med dig for at få lov til at poste i din tråd?
Lugter næsten af at du har lidt svært ved kritik, selvom tonen her i tråden har været hård så er det da iorden at folk har de holdninger de nu har. Det kunne jo godt vise sig at Rega ikke har fundet de vises sten, men bare en forhandler med et godt snakketøj 
|
|
|

Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
... Er der nogen flere der har erfaringer med denne maskine.. Jeg mener er der nogen der har været ude og investere..??
Hører meget gerne fra Jer...
Mvh..
Brutalis |
|
|
Jeg håber at du får svar fra nogen der har reelle erfaringer med maskinen, som du efterlyser, og ikke blot en masse teorier.
Jeg er ked af hvis dit oprindelige budskab er glemt, og bringer det derfor frem igen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tju hej hvor det går hva´?  Længe siden et produkt i den grad har kunnet trække tilskuere og danne meninger - forudfattede endda  . Jeg må jo desværre stadig tilstå, at jeg aldrig har hørt apparatet, ligesom jeg heller ikke har bestilt et pre audit. Den altovervejende grund til, at jeg ikke har bestilt sådan en fætter er først og fremmest mit hidtidige kendskab til Rega. Ikke at jeg ikke respekterer Roy Gandy for det han laver og gør, det gør jeg skam - dog ikke for lydkvaliteten - men derimod for en forståelig linie med tydelige gennemgående træk. Jeg kan ikke forestille mig, at Apollo ikke skulle bygge videre på alle tidligere modellers grundfilosofi. For mig betyder det et apparat med lidt selvudslettende tendenser. Når man så studerer Apollo lidt nærmere, så falder man hurtigt over, at der er tale om en ny transport til CDérne. Ballchucks fremhæves her som en kvalitet, idet low mass er en del af konceptet. Chipsettet er helt sikkert ganske nyt og med en stor buffer, hvad man vil med den, ved jeg ikke noget om. Men noget tyder på at fejlretning er grebet an på en ny og mere effektiv metode. I min verden er 0,0 fejlretning langt at foretrække, men så kan man desværre ikke bygge sin CD maskine af lette materialer. Man må så prioritere og finde et breakpoint, som er det bedst tænkelige kompromis ud fra en cost benefit betragtning. På DAC siden har Rega valgt en Wolfson stereo DAC med onboard digitalfilter til 5,84$ retail. Det er en delta sigma type, altså en 1-bit DAC og så har den V-out, hvilket muliggør en ekstremt simpel analogdel, fordi der ikke skal bruges I/V konvertering. Filtreringen i den har 2 valgmuligheder mht. slope. Kender jeg Rega ret, så har man netop satset på en meget simpel analog forstærker i den, så de har nok forventeligt valgt high slope filteret. Betragter man Rega´s produkter ude fra, så vidner de også her om en meget omkostningsbevidst holdning. Well det betaler man så 6.500 DKR for. I mit univers er det godt skuldret af Rega, idet konkurrencen leverer langt langt mere for de samme penge. Uden at det skal danne skole for noget som helst, så kan man da godt nævne Denon 1500 AE. Den har det dobbelte antal konvertere, den accepterer SACD, den har NPC externt digtalfilter, den er pænere, har flere features og er mere lækker om man så må sige. I øvrigt er den eneste grund til at jeg nævner lige præcist den, at ikke ret mange mærker markedsfører rene audioprodukter mere, men Denon gør altså og så til 5.000 kr. Set direkte ud fra et hardware synspunkt, så ser Apollo temmelig bekostelig ud. Faktisk ligner den et "rip off". Linsley Hood til 10.000 dask pr. kanal eller deromkring. Skulle den for alvor lyde godt, så under jeg både Mr. Gandy og Hr. Bent alle pengene, for billig det er den altså ikke.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej David
Dine indlæg bærer præg af, at du hverken har læst vores beskrivelse af Apollo eller de indlæg, jeg har skrevet. Hvis man var af mistænksom natur, kunne man nemt få den tanke at du bare dropper ind for at smadre tråden. I en stædig tro på at det ikke er tilfældet, vil jeg nu for Gud ved hvilken gang, besvare dine udladninger.
Ja, jeg har før ladet mig rive med af hype og omtaler, men det gør jeg ikke mere - det er jo præcis derfor jeg fraråder folk fra at gå ud og købe uden at have hørt apparatet. Er det virkelig så svært at forstå?
Jeg tror at jeg mindst 5 gange, har anbefalet folk det samme, nemlig at lytte selv, så, nej det er ikke svært at forstå.
En afspiller der har en kostpris på under 600 kr. (man ganger typisk kostprisen med 10 for at få udsalgsprisen i denne brance) Ganske simpelt ikke rigtigt. kan på ingen måde være i verdensklasse . For det første betyder det, at der sidder op-amps i ananlogdelen Hvor sidder de ? har du overhovedet læst vores beskrivelse ?, så kan vi glemme alt om high-end lyd. For det andet betyder det, at strømforynngen er billig og garanteret ikke særlig sepereret, Gætter du nu ?, så kan vi igen glemme alt om high-end lyd. Jeg har aldrig påstået High end lyd, bryder mig ganske simpelt ikke om ordet.
Så det er en løgn, når du skriver at Apollo "...er uden seriøs konkurrence" Nej, det er løgn AT jeg skulle have skrevet det, det har jeg ganske simpelt ikke.
Uanset hvor dårlig smag man har, så kan man ikke kalde karton-vin for udsøgt Selvfølgelig kan man det, hvis verdens bedste vin bliver hældt i karton, så er det verdens bedste vin, ihvertfald iflg. den udsendelse jeg hørte på P1 forleden dag, hvor vineksperter lovpriste karton, som opholdsted for vin, eller verdens bedste vin. Derfor kan du heller ikke kalde en afspiller med et discount computerløbeværk Hvad ved du om værket ?, op-amp baseret analogdel det bliver ikke sandt af at blive gentaget. og billig strømforsyning for verdens bedste afspiller Hvor har vi kaldt den for verdens bedste afspiller ?, uden at det er en løgn.
Du er udemærket klar over, at det er en løgn du fyrer af, men spiller bare på "at det er din mening", men når du nu sælger produktet, så er din mening jo ikke fem potter pis værd det er da muligt at den ikke er 5 potter pis værd, men det er dog stadig min mening, vel?
Din tilstedeværelse er grunden til at denne tråd bliver ødelagt, dine løgne nu må du snart komme med noget konkret, istedet for at opfinde ting, vi hverken har gjort eller sagt. på din hjemmeside er grunden til at denne tråd bliver ødelagt, og din barnlig adfærd Så voksen synes jeg nu heller ikke at du lyder. , når du bliver fanget i dine løgne som du har opfundet ?`! er skyld i at denne tråd bliver ødelagt. Længere er den ikke.
Vær dog en mand og indrøm at dit markedsførings-scam er blevet afsløret. Så kan tråden komme til at handle om hvor god eller dårlig Apollo rent faktisk er, uden alt salgsgassen og løgnene...
Jeg forstår ikke, hvordan man så skåsikkert kan gå ud, med løsrevne citater, lodret urigtige påstande og et plebejersprog i den kaliber, når man, helt åbenlyst ikke har gidet læse det der står skrevet. Hvad er den dybere idè.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig engang hvad er der galt, er vi ikke inde på denne tråd får at udveksle erfaringer omkring Apolloen? Skal vi ikke prøve at holde os til dem, der har hørt den og når så hver især har dannet sig et indtryk af den, komme med deres oprigtige bedømmelse af den. Gerne med diverse detaljer omkring hvor lang tid den har kørt inden testen. Førstegangsindtryk, evt. hvordan lydbilledet åbner sig mere og mere efter tilspilning. Forskellige setups, samt evt. a og b test mod andre cd afspillere...Bliver vi ikke mere seriøse, så lukkes tråden jo, er der blevet truet med, så tag lige og kom tilbage på banen med det det handler om...
venligst Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre en blanding af det alt for kendte dansk fænomen jantelov..., samt branchemedlemmers krydsen klinger og en forventning om at ALLE skal rette ind til højre og forstå at netop DERES opfattelse er den rigtige... Prøv at holde de negative udladninger tilbage, hav respekt for at ikke alle tænker som dig, har andre ting som de prioriterer højt. Og endelig kom så ud af busken med flere erfaringer fra dem som vitterlig har HØRT den under kendte forhold i eget setup... Til 6500,- er det jo nok ikke verdens bedste, men hvem forestiller sig også det - get real!!! Pyh, det gav luft...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Sig mig engang hvad er der galt, er vi ikke inde på denne tråd får at udveksle erfaringer omkring Apolloen? Skal vi ikke prøve at holde os til dem, der har hørt den og når så hver især har dannet sig et indtryk af den, komme med deres oprigtige bedømmelse af den. Gerne med diverse detaljer omkring hvor lang tid den har kørt inden testen. Førstegangsindtryk, evt. hvordan lydbilledet åbner sig mere og mere efter tilspilning. Forskellige setups, samt evt. a og b test mod andre cd afspillere...Bliver vi ikke mere seriøse, så lukkes tråden jo, er der blevet truet med, så tag lige og kom tilbage på banen med det det handler om...
venligst Brutalis
|
|
|
Hmm...ja, hvad handler det EGENTLIG om??
Det forekommer mig nærmest at være en tryglen efter inputs der for "Apollobrugerne" kan bekræfte, at de har gjort ret i at droppe apparaterne med de tykke forplader... 
Hype for hypens skyld?
Måske ville det hele være lidt sjovere og mere interessant (også for andre brugere) hvis denne tråd kunne tage sin begyndelse om et par måneder - når Apollo'erne er kommet hjem på hylderne i de små hjem og er færdigtilspillede?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Projectorfreak Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det lader til jeg er en af de få der faktisk har hørt et tilspillet eksemplar af benævnte spille. Om det er verdens bedste ved jeg ikke, jeg har ikke hørt den næstbedste (hvad det så er for en???), men jeg her helt sikker på at en del producenter i segmentet op til 20K får noget at tænke over.
Personligt foretrækker jeg lyden fra Regaen frem for f.eks. Primare CD 31 og Marantz SA15s2, men vil give jazz@olsen.mail ret i at Audo Aeroen kan nogen ting som Regaen ikke kan (større lydbillede, mere autentisk instrumentlyd). At jeg så aldrig ville købe en af benævnte spillere pga. Regaes, lad os kalde det lidt uheldige design (læs en DVD i Harald Nyborg giver et bedre kvalitetsindtryk) og Audio Aeroens sjuskede software er så en anden sag.
Min squeezebox med en Benchmark Dac1 gjorde forøvrig det onde ved rumfornemmelsen i forhold til apolloen, desværre i er DAC1'en en anelse for analytisk efter min mening. Et andet godt bud, som i mit setup fungerede ret godt var Densen 400SX'eren, der var i hvert fald indlevelse for alle pengene, men jeg sad tilbage med en følelse af at rum og autensiteten i lyden kunne gøres lidt bedre.
Så hvis der er nogen der kender en god CD afspiller i prislaget op til de 20K så sig endelig til. Brutalis send endelig en mail, hvis du skulle have skiftet mening omkring prisen på din Accu...
|
| Til top |
|
| |
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:
|
venligst Brutalis
|
|
|
Hmm...ja, hvad handler det EGENTLIG om??
Det forekommer mig nærmest at være en tryglen efter inputs der for "Apollobrugerne" kan bekræfte, at de har gjort ret i at droppe apparaterne med de tykke forplader... 
Hype for hypens skyld?
Måske ville det hele være lidt sjovere og mere interessant (også for andre brugere) hvis denne tråd kunne tage sin begyndelse om et par måneder - når Apollo'erne er kommet hjem på hylderne i de små hjem og er færdigtilspillede?
Mvh.
Niels L.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projectorfreak skrev:
|
Hmm, det lader til jeg er en af de få der faktisk har hørt et tilspillet eksemplar af benævnte spille. Om det er verdens bedste ved jeg ikke, jeg har ikke hørt den næstbedste (hvad det så er for en???), men jeg her helt sikker på at en del producenter i segmentet op til 20K får noget at tænke over.
Personligt foretrækker jeg lyden fra Regaen frem for f.eks. Primare CD 31 og Marantz SA15s2, men vil give jazz@olsen.mail ret i at Audo Aeroen kan nogen ting som Regaen ikke kan (større lydbillede, mere autentisk instrumentlyd). At jeg så aldrig ville købe en af benævnte spillere pga. Regaes, lad os kalde det lidt uheldige design (læs en DVD i Harald Nyborg giver et bedre kvalitetsindtryk) og Audio Aeroens sjuskede software er så en anden sag.
Min squeezebox med en Benchmark Dac1 gjorde forøvrig det onde ved rumfornemmelsen i forhold til apolloen, desværre i er DAC1'en en anelse for analytisk efter min mening. Et andet godt bud, som i mit setup fungerede ret godt var Densen 400SX'eren, der var i hvert fald indlevelse for alle pengene, men jeg sad tilbage med en følelse af at rum og autensiteten i lyden kunne gøres lidt bedre.
Så hvis der er nogen der kender en god CD afspiller i prislaget op til de 20K så sig endelig til. Brutalis send endelig en mail, hvis du skulle have skiftet mening omkring prisen på din Accu...
|
|
|
Desværre en del uden for emne, jeg kan ikke dy mig alligevel. Projectorfreak, det kan du godt have lidt ret i - mht. softwaren.... Jeg har det bare sådan at tiden jeg bruger på at betjene maskinen er ufattelig micro lille ift. den tid jeg HØRER musik Det er derfor en uvæsenlig faktor for mig - lidt det samme som en tonearm der lyder som en drøm, og ikke er den hurtigste at betjene.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projectorfreak skrev:
|
|
|
|
Hvad i alverden er en squeezebox?.
Hvis man vil bedømme en Bencmark Dac1 så skal denne køre den direkte ned i et effektrin, der er en verden til forskel på at køre den over en preamp el.lign. Det er korrekt at den er analytisk, især hvis det øvrige udstryr også er i den retning og det er klart en smagssag om man kan lide det elller ej, men hul igennem det har den og den for al den information med der ligger på skiven hvilke vel på en eller anden måde vel må være et ønkse for en hver hifi entusiast.
Det kan så serveres på mange forskelige måder, men jeg har godt nok ikke hørt mange cd maskiner der mestre det og ivøvrigt er den ligeglad med digital kabler og drev og skulle være 100% jitterfri. Deraf den meget rene lyd tror jeg. Når Bencmark er værd at nævne her, så er det jo fordi den faktisk kan erhveves for næsten de samme penge som en apollo, den er ikke så meget dyere, så man bør absoludt have den med i sine overvejelser og lytte , både på den og andre i prisklassen før man fare ud og køber noget.
At lytte seriøst på tingene før man køber dem må da være den rigtige vej til ikke at smide sine penge på gulvet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slipsefyr
Hvor har du dog fuldkommen ret, intet mindre.
"At lytte seriøst på tingene før man køber dem må da være den rigtige vej til ikke at smide sine penge på gulvet."
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubikken: Du har tydeligvis (som sædvanligt) læst på lektien.
Apolloen kan sikkert et eller andet, men jeg ville til enhver tid (i prisklassen) vælge Denon DCD AE-1500, som er LAVET AF NOGLE AF CD'ENS FÆDRE MED CA. 25 ÅRS ERFARING I DETTE MEDIE!!!
At den også er lavet i skudsikker kvalitet gør kun købet så meget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Apollo har fået en god modtagelse i Danmark og andre lande, hvilket fremgår af omtale her som i udlandet, brugerne er tilsyneladende glade for produktet. Omkring 80 % af det der er skrevet her i tråden, handler om alt andet og totalt negative ting, egentlig ret beskæmende for en HiFi debat, og kun et fåtal har hørt den og testet den - i et ordenligt sammenhæng og tilstrækkeligt længe, til at kunne komme med en endegyldig bedømmelse. Man bør stoppe det pladder, og så vente på at folk får dem tilspillet og får testet tingene ordentligt igennem, det kunne være til gavn for debatten, istedet for at disse nedsættende bemærkninger om alt og alle - det er vel muligt at acceptere hinandens valg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Copman
Der tror jeg heller ikke at du går helt galt i byen, stadig vil jeg dog ikke undlade at citere Slipsefyr."
At lytte seriøst på tingene før man køber dem må da være den rigtige vej til ikke at smide sine penge på gulvet."
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske der er en forhandler ude i det ganske, danske land der nu har lært hvordan man IKKE skal markedsføre sine varer?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Blackhawk.
Hvis du tænker på os, som forhandler, så må jeg give dig ret. Egentlig ikke fordi vi har skrevet noget vi ikke kan stå ved og ikke fordi vi ikke sælger nok, men fordi der tydeligvis bliver brugt al for megen tid her på tastaturet, når vi igen og igen skal kommentere på ting vi aldrig har sagt, skrevet eller gjort. Min konklusion må blive, at man ihvertfald skal udtrykke sig 110% præcist, så der ikke kan overfortolkes og leve med, at nogen er for, nogen imod og ofte af helt irrationelle grunde.
Jeg erkender gerne, at debatten og formen har overrasket mig en hel del. I nogle indlæg kaldes jeg for løgner og for at underbygge det statement, så opfinder forfatteren "citater" fra vores markedsføring, der aldrig har eksisteret. Nogle påstår at de har snakket med mig og at Rega, i mit univers, er det eneste der duer, det på trods af, at jeg aldrig har talt med manden ! Nogen mener at vi, på værste vis har brudt markedsføringsloven, men når jeg efterlyser konkrete eksempler, så sker der intet mere i den sag ! På den måde tegnes et billede af et grovkapitalistisk uhyre der sviner alle andres anlæg til, i bedste fald, eller bare andre, i værste fald. Så er jorden gødet og alle kan nu med retfærdig harme kaste sig over denne afart af menneskeracen. Men hvis man gider, jeg kan sagtens forstå, hvis man ikke gør, så vil man i INTET indlæg i nogen tråd, se mig tale negativt om noget som helst brand, tværtimod ! Man vil i INTET indlæg, se mig, nedgøre de mennesker der rent faktisk HAR lyttet seriøst på en Apollo.Men alligevel er det øjensynligt det indtryk jeg hos nogle, efterlader og det (fordi jeg er ærekær) har lært mig, hvordan man ikke skal markedsføre sig.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Så det er en løgn, når du skriver at Apollo "...er uden seriøs konkurrence" Nej, det er løgn AT jeg skulle have skrevet det, det har jeg ganske simpelt ikke.
Venligst
Bent
|
|
|
Nu skal der ikke fluekneppes på nogen måde, men dette er sakset direkte fra hjemmesiden:
"Lydgengivelsen er i en klasse for sig og har formentlig ingen seriøs konkurrence på CD markedet i dag !"
Alene det, er en meget "farlig" påstand, og det kan vel næsten ikke undre at folk fanger den med det samme, deraf denne tråd. Jeg er ligeglad med hvem der har skrevet det, men det står der, og det er sandsynligvis med til at skabe denne fuore.
Derudover vil jeg kun opfordre folk til at tage den lidt med ro - de fleste der farer i flint har jo ikke hørt maskinen endnu, men reagerer udelukkende på at enkelte mener at det er det vildeste næstefter hjulet (alle produkter har deres tilhængere og modstandere, men lad ikke modstanden være grundløs) Vent til den er hørt og kom med indtrykkene efterhånden som de "ruller ind". Jeg har som sagt hørt den, og den er ,som tidligere nævnt, absolut attraktiv til prisen.
Der har været adskillige henvisninger til ro og orden i denne tråd og alligevel fortsætter enkelte med personfnidderen - fortsætter det, bliver tråden lukket - så simpelt er det, så nu er det op til jer. Der kommer ikke flere advarsler!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin
Lige et praj. Dryp lidt citronsaft på ordet "formentlig" det lader til at være usynligt !
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Projectorfreak Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips,
Bechmark'en er god, men apolloen har væsentlig mere engagement i mine ører. Derudover forstår jeg ikke hvorfor du vil tvinge lyden igennem et billigt potmeter og en flok opamps i stedet for at køre igennem en god forforstærker?!?
Min oplevelse var helt klart at lyden fik et løft, når jeg brugte den faste udgang og min forforstærker frem for direkte i effekten.
Squeezebox'en http://www.slimdevices.com er en lille dims til at sætte på dit netværk, så du kan spillle musik fra en server - rigtig smart og som drev fungerer den ret godt. Jeg kunne i hvert fald ikke høre den store forskel på om jeg brugte den eller en Primare CD31 som drev.
Noget helt andet er, at min oplevelse med Benchmarken var, at den er ekstremt afhængig af kvaliteten af dit digikabel. Jeg prøvede med et billigt VDH Digi-Coupler. Det lød lige som Lisa Ekdahl havde en stor kartoffel i munden når hun sang... Så prøvede jeg med et Stereovox kabel, der virkelig løftede lyden dramatisk. Jeg ved ikke hvorfor, det er jo da kun et taller og nuller men...
Nå det her indlæg burde vel næsten have været i Dac1 tråden.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|