Emne: Apollo Rega CD ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er denne tråd ved at være nået til vejs ende, eller er der stadig
mulighed for en saglig debat, hvor synspunkter omkring HIFI vendes
????????????
Hvis ikke den generelle stemning
antager en acceptabel karakter af faglig stemning i argumenterne,
lukkes den uden yderligere varsler.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Jamen hvorfor skulle jeg have noget mod Jensen, intet og absolut intet, hvor kommer det dog fra. Jeg hører ikke til dem der har noget imod nogen, og sidder ikke og dyrker den slags, det er kun det sædvanlige vås og rene opspind. Jeg må virkeligt undre mig, over de 3 foranstående indlæg, det er jo det rene opspind og som grebet ud af luften - og ja, så kan jeg kun samtidigt smile. De bragte klip via Sund, var som bare for at vise at andre også kan se det relevante i debatten -at Medlyd ikke adskiller sig fra de andre annoncører, herunder det at promovere f.eks. Apollo.
Hvad så nogle har svaret i det andet forum, er ikke relevant, det jeg kopierede hertil, er materiale de andre benytter sig af i deres reklamer - og absolut intet galt i det, om det er skrevet af fabrikanten eller importøren er da hamrende ligegyldigt. Tilmed roste jeg det som et friskt pust, så alle jeres udfald og input, ramte forkert - det var ros af Jensen, Medlyd og alle de andre som gider at annoncere, og give tingene et strøg af interesse, slet ikke kritisk ment - men jeg kan se, hvad hjertet er fyldt med, løber det tilsyneladende også over med - så tænk positivt og ikke altid negativt, det gør livet så gråt og trist.
Og så lige til sidst, knive eller ikke knive, jeg lader mig aldrig påvirke af trusler eller andre tåbelige indlæg, fra folk som ikke kan finde den moralske grænse. Jeg vil aldrig forfalde til medløber metoder og optræde med umoralske indlæg og uværdigt sprog, men alene opfordre til ordentlig tone og saglige debatter, hvis man har noget at deltage med.
God Apollo debat og lyst sind, vi glæder os til endnu flere indlæg omkring Apollos formåen - og lad os ikke styre af gengangerne med deres ødelæggende indlæg og vrøvl.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Kære Toftemand! Kan du ikke godt holde dig til blot at skrive om Regaén uanset hvad andre måtte skrive, det ville unægteligt give tråden en dybere kvalitet. Ignorer det du ikke finder passende og så STOP HER. Er der ingen der vil være med til den shootout med Apollo på næste fredag? Densen, Linn, ML, Primare eller den slags?
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke min DCD 1015 har en chance, men den spiller da hæderligt.
Mon der kommer en med en Arcam FMJ CD33??
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik
Jeg forholder mig til tråden og emnet, du kan ikke mene jeg ændrer debatten i negativ retning, jeg forholder mig klart til debatten. Men jeg vil ikke acceptere de umådeholdne angreb på alt og alle, derfor tillader jeg mig at kaste lidt lys og realisme ind, netop der hvor man angriber alt og alle med brok og løgne. Men det mener du åbenbart, at du er mere berettiget til???
Så du må kaste din kritik der hvor det usaglige pladder kommer fra, men der glider du let og elegant udenom. Men du mener åbenbart det er bedre du kommenterer hvad jeg skriver, istedet for at du forholder dig til Rega Apollo - når du har hørt den???
Jeg har udelukkende forholdt mig til debatten, men andre har ikke ønsket en saglig og grundig debat om Rega Apollo, og sådan bør det forum ikke virke. Så hvis du vil have kagleriet stoppet, så må du kaste dig over dem der skaber kagleriet og alt bøvlet, baseret på usaglige indlæg.
Tråden er oprettte i interesse for folk der har hørt Rega Apollo, så måske alle de andre dumsmarte kommentarer, fra folk som endnu ikke har hørt den, kunne afstå fra deres umådeholdne pladder, det ville gavne debatten og skabe en debat med kvalitet. Hvis så nogle kan bidrage med noget relevant teknisk, ud fra stillede spørgsmål, og svarerne så kunne afstå fra at klistre alle hånde provokerende og beskæmmende bemærkninger på deres svar, så ville det også højne debatten.
Tråden var starte i interesse for produktet Rega Apollo, som mange har vist interesse for og købt, så hvis man forholder os til den debat, istedet for at påføre navne på andre, hvordan de skal forholde sig, så kommer der balance og kvalitet i tingene - Kurt.
Og så kan indlæggene måske fremover begrænses til at handle om Rega Apollo.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kurt Von Kubik
Jeg forholder mig til tråden og emnet, du kan ikke mene jeg ændrer debatten i negativ retning, jeg forholder mig klart til debatten. Men jeg vil ikke acceptere de umådeholdne angreb på alt og alle, derfor tillader jeg mig at kaste lidt lys og realisme ind, der hvor man angriber alt og alle med brok og løgne.
Så du må kaste din kritik der hvor det usaglige pladder kommer fra, men der glider du let og elegant udenom. Men du mener åbenbart det er bedre du kommenterer hvad jeg skriver, istedet for at du forholder dig til Rega Apollo - når du har hørt den???
Jeg har udelukkende forholdt mig til debatten, men andre har ikke ønsket en saglig og grundig debat om Rega Apollo, og sådan bør det forum ikke virke. Så hvis du vil have kagleriet stoppet, så må du kaste dig over dem der skaber kagleriet og alt bøvlet, baseret på usaglige indlæg.
Tråden er oprettte i interesse for folk der har hørt Rega Apollo, så måske alle de andre dumsmarte kommentarer, fra folk som endnu ikke har hørt den, kunne afstå fra deres umådeholdne pladder, det ville gavne debatten og skabe en debat med kvalitet. Hvis så nogle kan bidrage med noget relevant teknisk, ud fra stillede spørgsmål, og svarerne så kunne afstå fra at klistre alle hånde provokerende og beskæmmende bemærkninger på deres svar, så ville det også højne debatten.
Tråden var starte i interesse for produktet Rega Apollo, som mange har vist interesse for og købt, så hvis man forholder os til den debat, istedet for at påføre navne på andre, hvordan de skal forholde sig, så kommer der balance og kvalitet i tingene - Kurt.
Og så kan indlæggene måske fremover begrænses til at handle om Rega Apollo.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Kære Toftdahl
Hvorfor lader du ikke "moderatorerne" om at uddele "gule" og "røde" kort. Er det ikke det, vi har dem til??? Eller er det fordi, du gerne vil være "moderator".? 
Jeg er ikke i tvivl om, at du mener det POSITIVT, men du gentager jo dig selv gang på gang og jeg har det efterhånden sådan, at når du har et indlæg, så gider jeg simpelthen ikke læse det, fordi det er det samme igen og igen.
Håber du vil tage det positivt - det er sådan ment. __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svanen
Jeg deler ikke et eneste rødt eller gult kort ud - men jeg tillader mig at have en mening som du også har. Det med at gentage sig, er tilsyneladende nødvendigt, da de samme personer igen og igen fylder tråden med deres beskæmmende angreb - så enkelt er det jo. Og min mening er nødvendigvis ikke, at bakke op omkring balladen og de der nedladende meninger og angreb, som visse tillader sig. Og at du hellere vil læse alt det pladder uden indhold, har ingen betydning for mig, sådan er vi så forskellige. Men det havde åbenbart været bedre at hyle i kor, imod dem der har købr Rega Apollo og dem der sælger dem, hvadenten de er importør eller forhandler, så havde man været rigtig "højt på strå" - der hvor der går 13 på dusinet, men undskyld sådan fungerer det ikke i min verden.
Og jeg optattede dit indlæg positivt, der er jo også ytringsfrihed.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold, hold, hold, hold, a ka' æ klåre mer!!
Vi tales ved når der er nogen der har dannet sig et 1.hand indtryk af Apolloen. Det er DEM der er interessante i denne tråd...Forstå det dog.
Ham selv.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd
Jeg er helt enig med dig, men ofte kræver tiltale svar - jeg har et utal af gange opfordret til, at man afstår fra alle de der personlige angreb, og man forholder sig til Rega Apollo / debatten. Problemet er så bare, når der er nogen der gør det, så bliver de skudt i sænk og angrebet med tonsvis af usaglige og hånlige udetalelser, ofte af folk som aldrig har hørt den eller bare ønsker at lave rav i den, det er jo åbenlyst. Så hvis der ikke er nogen der sætter sig lidt til modværge mod det, så får det en uheldig drejning, som ikke er rigtigt eller på nogen måde god tone, fordi man ikke kan respektere andres køb og valg.
Jeg tror alle forventer en saglig Apollo debat, den må bare ikke forgå, så enkelt er det jo, men det er ikke i orden at det håndteres sådan, derfor.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Dr. Lyd
Jeg er helt enig med dig, men ofte kræver tiltale svar - jeg har et utal af gange opfordret til, at man afstår fra alle de der personlige angreb, og man forholder sig til Rega Apollo / debatten.
Problemet er så bare, når der er nogen der gør det, så bliver de skudt i sænk og angrebet med tonsvis af usaglige og hånlige udetalelser, ofte af folk som aldrig har hørt den eller bar eønsker at lave rav i den. Så hvis der ikke er nogen der sætter sig lidt til modværge mod det, så får det en uheldig drejning, som ikke er rigtigt eller på nogen god tone, fordi nogen ikke kan respektere andres køb og valg. Jeg tror alle forventer en saglig Apollo debat, den må bare ikke forgå, så enkelt er det jo, men det er ikke i orden at det håndteres sådan, derfor.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jeg er helt enig og forstår dig. Jeg opfatter dig også som (lidt)ældre og klogere end polemikerne, så
tag det fra oven og ned og afvent de saglige indlæg. De andre skal nok falde fra, ellers rapporter til ADMIN og væk ham...
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Copman
Tak for dit input - jeg er helt enig med dig og jeg tager bestemt også sådan. Men af og til må vi sætte os til modværge og have en mening, hvis forum ikke skal overklistres af den slags.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saglighed...god ide.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres meninger , nu er det så slut, og vi kan koncentrere os om Apolloen...Jeg vil gerne have at min tråd fortsætte lidt endnu, så alle os der har købt den, kan nå at udveksle erfaringer, inden den evt. bliver lukket..Så skal vi være enige om at vi ikke lade os ryste og gå på af usaglige indlæg, men bare tie det ihjel og kun omtale og behandle emner, der kun går ud på diverse lytteindtryk af spillen...
Med erbødig hilsen
Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh - jeg har lige skiftet til nye Mullard rør i min rørbamser !! så er jeg klar til i morgen hvor min Apollo kommer
Så det bliver nok en god dag i morgen 
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Øhh - jeg har lige skiftet til nye Mullard rør i min rørbamser !! så er jeg klar til i morgen hvor min Apollo kommer
Så det bliver nok en god dag i morgen 
Hilsen King -) |
|
|
Glæder mig til at høre fra dig King i den nærmeste uge..(førstegangsindtryk) Kører selv med disse rør i min forforstærker.(kanon rør) DET BLIVER EN GOD DAG I MORGEN:::  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Pga. blæsevejret kan Englandsbåden desværre ikke lægge til kajs i Esbjerg den næste måneds tid. Så til dem der har bestilt en Apollofidus, jeres tålmodighed er til test .
OK! Det var en Joke |
|
|
Nu ved du vel godt at Apollo lander med faldskærm ?
Nå, vi må vel holde os til erfaringerne ? Mine erfaringer er at den fås i både sort og sølv. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva´så King - er det for tidligt at spørge efter nogle indtryk, eller hvordan ligger landet?
mvh S.R
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der Flere indtryk der skal beskrives her..? 
mvh Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg også hørt denne meget omtalte maskine
hos en af mine venner. Anlægget var Regaen, Lyndorfs "lille" integreret
og Dali 850. Kabler er jeg ikke sikker på...
Ok den lyder nu meget godt. Utrolig kontroleret lydbilledet, hvilket måske også gør at lyd billedet bliver lige småt nok...
Men som sagt meget "tight" i lyden, dvs trommer stopper og starter
meget hurtigt. Stemmer lød også rigtig godt. Samtidig er den ret
dynamisk. Men den er måske lige fast nok til mig...det blev dog bedre
ud på aften, da jeg vænnede mig mere til den. Fysisk syntes jeg faktisk at den er ret solidt bygget og har sin egen charme.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Så fik jeg også hørt denne meget omtalte maskine hos en af mine venner. Anlægget var Regaen, Lyndorfs "lille" integreret og Dali 850. Kabler er jeg ikke sikker på... Ok den lyder nu meget godt. Utrolig kontroleret lydbilledet, hvilket måske også gør at lyd billedet bliver lige småt nok... Men som sagt meget "tight" i lyden, dvs trommer stopper og starter meget hurtigt. Stemmer lød også rigtig godt. Samtidig er den ret dynamisk. Men den er måske lige fast nok til mig...det blev dog bedre ud på aften, da jeg vænnede mig mere til den. Fysisk syntes jeg faktisk at den er ret solidt bygget og har sin egen charme.
 |
|
|
Grunden til den ikke lød så godt (det med det lille lydbilled), er at den var i sølv udgaven du lyttede til. Den lyder MEGET bedre i sort.. I sort lyder den stor og lækker
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolinikov
Måske det lydbillede du forklarer som lidt småt, genereres af andre ting i setup og sammensætningen. De gange jeg har hørt Apollo fræseren, har den bestemt leveret upåklageligt og flot lydbillede, helt uden tendenser til at spille et småt lydbillede.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|