| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den var i sort.  Nu skal det også siges at HT placering og rummet var langt fra optimalt!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
...undskyld, men øhhh hvordan kan du bedømme den med et anlæg der ikke er optimalt ? Med de superlativer Apolloen har fået her på sitet skal der da vist et rigtig highendanlæg til for at en ærlig bedømmelse kan være retningsgivende og så vil den endda kun være subjektiv.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Så fik jeg også hørt denne meget omtalte maskine hos en af mine venner. Anlægget var Regaen, Lyndorfs "lille" integreret og Dali 850. Kabler er jeg ikke sikker på... Ok den lyder nu meget godt. Utrolig kontroleret lydbilledet, hvilket måske også gør at lyd billedet bliver lige småt nok... Men som sagt meget "tight" i lyden, dvs trommer stopper og starter meget hurtigt. Stemmer lød også rigtig godt. Samtidig er den ret dynamisk. Men den er måske lige fast nok til mig...det blev dog bedre ud på aften, da jeg vænnede mig mere til den. Fysisk syntes jeg faktisk at den er ret solidt bygget og har sin egen charme.
 |
|
|
meget af det du snakker om kommer nok mest fra lyngdorf fætteren der spiller meget tight og "centrerer lyden" det var ihvertilfælde det jeg indtryk jeg fik af Lyngdorf'en meget kontrolleret og egentlig rigtig godt men for køligt og uangagerende i det lange løb
har selv Rega Apollo som er et hit til prisen........ som egentlig bare er rimelig neutral
ikke så meget digitalitis i toppen.........
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Så fik jeg også hørt denne meget omtalte maskine hos en af mine venner. Anlægget var Regaen, Lyndorfs "lille" integreret og Dali 850. Kabler er jeg ikke sikker på... Ok den lyder nu meget godt. Utrolig kontroleret lydbilledet, hvilket måske også gør at lyd billedet bliver lige småt nok... Men som sagt meget "tight" i lyden, dvs trommer stopper og starter meget hurtigt. Stemmer lød også rigtig godt. Samtidig er den ret dynamisk. Men den er måske lige fast nok til mig...det blev dog bedre ud på aften, da jeg vænnede mig mere til den. Fysisk syntes jeg faktisk at den er ret solidt bygget og har sin egen charme.
 |
|
|
Efter en mdr. med denne spiller vil jeg nu give Ras ret, syntes den er lidt tynd i lyden, mangel på krop, ellers er det da en super spiller til prisen.
Glemte lige at sige min er i sølv __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke oplevet en lyd der kan kaldes lidt tynd, når vi taler om Rega Apollo spillen, jeg er overbevist om at det genereres et andet sted i setup, hvis man oplever det på den måde, tværtimod.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du sådan en Apollo Toftdal
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Jeg har endnu ikke oplevet en lyd der kan kaldes lidt tynd, når vi taler om Rega Apollo spillen, jeg er overbevist om at det genereres et andet sted i setup, hvis man oplever det på den måde, tværtimod.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Du gentager dig selv toftdal det er lidt enerverende, jeg høre trods alt på den hver dag, og det ikke kun på audiofile CD'er __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent L
Tak fordi du har købt en Apollo.
Jeg oplever nu ikke Apollo som tynd i lyden, jeg kan heller ikke se "Ras" skriver tynd i lyden, han skriver "tight", men det rokker jo ikke ved dine erfaringer. Hvilke kabler og hvilke højttaler bruger du, det kunne være interessant, at vide, det kan jo være kombinationen der afstedkommer den karakteristik. Lader til at du alligevel er tilfreds og det glæder mig.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Fox1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst denne tråd igemmen .
En siger det ene en siger det andet , og ikke om en siger en masse uden at have hørt den .
Hvordan synes i selv det går .
Hvis man synes den passer ind i ens system så køber man den og er tilfreds . __________________ Krell/ML udstyr .
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er det. Der vil være ligeså mange meninger som der er forskellige anlæg og især rum sat til det grej man nu snakker om. Det må man lære at leve med.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L.
Nej det gør jeg fattisk ikke - jeg repeterer blot når andre gentager det samme, alene for at rette misforståelsen, at Rega Apollo ikke spiller tyndt. Så hvis dit og andres setup nu er årsag til at det bliver lidt tyndt, ja så hører du / man netop på dét hver dag, som værende lidt tyndt. Men når den bliver sat i forskellige andre setup - feks. med den nye Gamut integrerede forstærker og et sæt Nordost Heimdal kabler, samt et sæt SA Explorer højtalere, har den slet ikke de tendenser, det er nærmest stik modsat.
I tre forskellige setup i rimelig reference udgave, har den endnu ikke udvist tendenser til at spille slankt eller tyndt. Men dermed ikke sagt, at det er den eneste CDspille i denne verden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lige sige at jeg syntes ikke den spiller tynd, men "tight"
som jeg også skrev. Dvs. alting bliver holdt i et jerngreb og dette kan
måske medvirke til at det bliver lidt for pænt...
Men igen det kan sagtens være Lyndorfen.
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Jeg vil bare lige sige at jeg syntes ikke den spiller tynd, men "tight"
som jeg også skrev. Dvs. alting bliver holdt i et jerngreb og dette kan
måske medvirke til at det bliver lidt for pænt...
Men igen det kan sagtens være Lyndorfen. 
|
|
|
Hej Ras. Tynd er måske ikke det rigtige ord, tight er sådan mere hifi-rigtig  ; men det gør at jeg syntes den mangler lidt krop. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent. Noget helt andet er...Har du udskiftet Audia til Rega?!
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hej Bent. Noget helt andet er...Har du udskiftet Audia til Rega?! |
|
|
Hej Ras. ja jeg solgte min Audia, så stod lige og manglede en maskine, så hvorfor ikke prøve raketen  __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He ja hvorfor ikk? Den har jo fået ret god omtale.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke lyttet til Rega'en men følger dog debatten, Rega'en er jo ikke fuldendt på alle parameter (antager jeg) - kan det tænkes at den i nogle setup's bliver "afsløret" mere end i andre setup's ? måske derfor er der delt meninger om den er tynd, tight, o.lig.
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg læst samtlige indlæg her i et forsøg på at finde ud af om hypen holder vand - og hold da kæ.. hvor er jeg træt af medlyd&toftedals selvsving - er der ikke en mulighed for at holde professionelle sælgere i en tråd for sig selv?
nu mens jeg alligevel er negativ,så syntes jeg accuphase 65 lyder kedelig - faktisk spillede en gammel 999krs sansui stort set op med den - apolloen lyder langt mere af musik,men er da ikke på nogen måde mere end 6500 værd.
mvh/slowon der takker de mere kuriøse indlægs autorer for ikke at være faldet i søvn undervejs
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
nu har jeg læst samtlige indlæg her i et forsøg på at finde ud af om hypen holder vand - og hold da kæ.. hvor er jeg træt af medlyd&toftedals selvsving - er der ikke en mulighed for at holde professionelle sælgere i en tråd for sig selv?
nu mens jeg alligevel er negativ,så syntes jeg accuphase 65 lyder kedelig - faktisk spillede en gammel 999krs sansui stort set op med den - apolloen lyder langt mere af musik,men er da ikke på nogen måde mere end 6500 værd.
mvh/slowon der takker de mere kuriøse indlægs autorer for ikke at være faldet i søvn undervejs
|
|
|
He - nu hvor du skriver det .. kan vi ikke så lige få at vide hvad du spiller på af setup ?
Det lyder jo som du har prøvet alt 
Jeg kan også se om de svar i min tråd om Avid pladespiller - så du må da have et monster setup
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
monster setup nej - monstrøst ja..har da heller ikke prøvet alt,men da hifi har været min hobby gennem 30 år er der røget nogen watt gennem kablerne.
audio note`s IO - van den hull 501 stripped gennem helius orion - 24kg alutallerken på 24 kilo skifer - sati 81,81,82 baseret reguleret pre - 81,6sn7,845 singleended triodeeffekt ud i et sæt alkibiades gold - misc.diverse sølv og dawn et eller andet,an htkabel - sony mdr-f1 - datmaskiner - modded lc1702 dac - skilletrafoer - plus forskellige løbende soveværelsesetups!
mvh/slowon der undrer sig lidt over hvad du vil med den info?
|
| Til top |
|
| |