| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
L.B. skrev:
Dr. Lyd skrev:
Sikke mange siders skriverier om verdens bedste cd-afspiller..... |
|
|
Der er en interessant test af den på http://www.stereotimes.com/
|
|
|
En ting er hvad anmelderne skriver....hvad synes du selv ?
Har iøvrigt hørt den hos KT radio i København....den lyder godt.
|
|
|
Jeg har på en af siderne (kan ikke huske hvilken) lavet en lille anmeldelse af den hvor jeg giver udtryk for mig tilfredshed uden den er verdens bedste - så blåøjet skal man ikke være.
|
| Til top |
|
| |
sbcellis Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdens bedste - ?????? (aldrig)
Men lige nu spiller en Rega Apollo sammen med Primare i21 og AudioVector Mi3.
Og, kære venner, det lyder himmelsk. (Og rega'en er lige pakket ud).
Så, prøv den, lad jer ikke påvirke af det ydre, (der er kinagrej langt bedre) men læg en plade på jeres Rega Planar 3 med DynaVector pickup, set en cd på Rega Apollo og skift så mellem de to indgange. Pladespilleren lyder stadig bedre, men vi er fan..... tæt på. Så, verdens bedste, nej, men Rega er på vej. Hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
"læg en plade på jeres Rega Planar 3 med DynaVector pickup, set en cd på Rega Apollo og skift så mellem de to indgange. Pladespilleren lyder stadig bedre, men vi er fan..... tæt på."
yeah og prøv så det samme med en highend grammofon....
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowfox
Du må mene High end Pick up 
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
"læg en plade på jeres Rega Planar 3 med DynaVector pickup, set en cd på Rega Apollo og skift så mellem de to indgange. Pladespilleren lyder stadig bedre, men vi er fan..... tæt på."
yeah og prøv så det samme med en highend grammofon....
mvh/slowon
|
|
|
He He !! Jeg spiller på min Diva med Rega RB700 arm og Dynavector MC pickup og Rega Apollo kan slet ikke følge med - på ingen måder ! 
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Slowfox
Venligst
Bent |
|
|
Jeg er sikker på at Slowox mener hvad han skriver der
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine første indtryk af min apollo er at den spiller virkelig godt ..Bare sådan i ikke går og er i tvivl om det´.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Medlyd skrev:
|
Hej Slowfox
Venligst
Bent
|
|
|
Jeg er sikker på at Slowox mener hvad han skriver der
|
|
|
Yep
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
griner - tak for tilliden mellemhjul og dr lyd -
burde måske nok ha skrevet highendgrammofonkombination,men syntes det lød lidt hjemmelavet! anyways kan en rega planar ikke yde en audio note IO retfærdighed.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har haft såen en fætter, faktisk 2 monteret henholdsvis på bla. en SME V, en Helius arm og en Rega Arm. Udemærket pick up dog ikke bedre end, at den fint kan køre på en P3, men det skal man nok have hørt før man ved det.
Nu er tråden så om Apollo, hvilket jo ikke har så vældigt meget med Audio Note IO at gøre, hvorfor man jo kunne oprette en tråd med emnet. "Er Audio Note IO så dyr, at man automatisk må gå ud fra, at den ikke kan spille på en P3"
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo så din oplevelse...man kan da også montere 16"alu og gummi til en formue på en gammel skoda! jeg har hørt IO på rega plus en masse andet.
at verden ikke er den samme efter ilden og hjulet,centrerer ikke omdrejningspunktet permanent om apollo - således heller ikke tråden her.
så du kan jo oprette en tråd med emnet " jeg har prøvet dit og dat,og går automatisk ud fra jeg er den eneste af slagsen" - men du får nok skarp konkurrence af andre branchemedlemmer...
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| - men du får nok skarp konkurrence af andre branchemedlemmer... |
|
|
Ved ikke om der er en uskreven regel om at branchemedlemmer ikke bør rose egne produkter i debattråde ? Hvor går egentlig grænsen, i en saglig debat ?
Man kan jo meget let anse en person som har økonomiske interesser, som inhabil i en sådan diskussion. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer
Rigtigt, man skal, som distributør/firhandler, være opmærksom på ikke, skamløst, at rose egne produkter, hvad jeg så heller ikke gør i de 2-3 ovenstående indlæg. Nu ved jeg så ikke om det er undertegnede der er inhabil eller mangler saglighed. Jeg kunne f. eks aldrig drømme om at sammenligne en Audio Note I/O med 16" alufælge eller en P3 med en gammel Skoda, dertil er Alufælgene alt for billige og Skodaen alt for dyr.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Spencer
Rigtigt, man skal, som distributør/firhandler, være opmærksom på ikke, skamløst, at rose egne produkter, hvad jeg så heller ikke gør i de 2-3 ovenstående indlæg. Nu ved jeg så ikke om det er undertegnede der er inhabil eller mangler saglighed. Jeg kunne f. eks aldrig drømme om at sammenligne en Audio Note I/O med 16" alufælge eller en P3 med en gammel Skoda, dertil er Alufælgene alt for billige og Skodaen alt for dyr.
Venligst
Bent
|
|
|
Hej med jer jeg kan forstå at tråden er løbet af sporet. Rega Apolloens kvaliteter kom vist til udtryk i den seneste test i et engelsk blad. Han(testeren) havde ikke hørt noget bedre på cd fronten fremtil dato og takkede Rega for at have konstrueret denne spille, da han ikke umiddelbart havde meget til overs for cd mediet som helhed.. Så igen hatten af for Apolloen og vi glæder os alle til at høre "storebror Saturn når den kommer"..
Så glem alt om audionote. Har selv en Kisiki blackheart til næsten 18000,- Har kun hørt en pickup der var bedre og det var en kisiki Lapis Lazuli til knap 48000,- som, Flemming fra Gryphon ejer..
med venlig hils Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Hej med jer jeg kan forstå at tråden er løbet af sporet. Rega Apolloens kvaliteter kom vist til udtryk i den seneste test i et engelsk blad. Han(testeren) havde ikke hørt noget bedre på cd fronten fremtil dato og takkede Rega for at have konstrueret denne spille, da han ikke umiddelbart havde meget til overs for cd mediet som helhed.. Så igen hatten af for Apolloen og vi glæder os alle til at høre "storebror Saturn når den kommer"..
Så glem alt om audionote. Har selv en Kisiki blackheart til næsten 18000,- Har kun hørt en pickup der var bedre og det var en kisiki Lapis Lazuli til knap 48000,- som, Flemming fra Gryphon ejer..
med venlig hils Brutalis
[/QUOTE]
Hvilket engelsk blad ?
MVH, en lykkelig Apolloejer, der bare elsker at svælge i lovord om egne besidelser )
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
|
Hvilket engelsk blad ?
MVH, en lykkelig Apolloejer, der bare elsker at svælge i lovord om egne besidelser )
|
|
|
Jeg ved ikke, hvilket engelsk blad der er tale om, men Rega Apollo har fået en utrolig flot anmeldelse på stereotimes.com. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
musica skrev:
Dolce skrev:
|
Hvilket engelsk blad ?
|
|
|
Jeg ved ikke, hvilket engelsk blad der er tale om, men Rega Apollo har fået en utrolig flot anmeldelse på stereotimes.com.
|
|
|
Hej igen det var den artikel jeg omtalte. Kunne bare ikke huske navnet på bladet..
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes dog andre test som er knap så ekstatisk, flere test giver måske også et bredere billede af raketten
HIFI+ nr. 42 og Norske Fidelity 3/2006 kan anbefales, i Fidelity nr. 3 er der desuden flere test af CD-spiller og DAC, bl.a. Benchmark DAC1 og Lector CDP-7TL cd-spiller med rør. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft min Krell KAV 280cd i en uge, og den gør det faktisk fremragende. Jeg har aldrig lyttet til Apollo på mit eget set-up, så det kunne være interresant, med en sammenligning, selv om KAV 280 er ca. 5 gange så dyr. (men jeg syntes ikke Apollo er helt vellykket i designet).
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, sikke en lang tråd!
Tli de kyndige:
Jeg skal til at opgradere. Vil en Apollo betragtes som en "nedgradering", hvis jeg skifter den ud med min nuværende Marantz CD17 MK III????
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |