Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

"Jeg har startet denne tråd og sætter sammen med radaktionen dagsordenen."

kan du brutalis svare på dette enkle spørgsmål : spiller din kiseki (som skulle få bl.a mig til at glemme alt om AN IO..) bedre end din rega apollo?

slowon

Jeg har i min tid hørt mange pickupper(deriblandt også audio note, koetsu og alle ortophon´s, linn asaka jeg kunne blive ved, da jeg havde muligheden dengang der var noget der hed Bristol stereo Center på strøget(denne forretning mangler vi meget idag.). Jeg mente selv at en Pierre Lurné grammofon med en alphason arm med mørchs litzetråde og en kisiki pickup var det bedste svar på en god grammofon(ville hellere have haft en lapiz lazuli, men den var uopnåelig).

Men tilbage til spørgsmålet. Der er noget omkring øvre diskant der er bedre(virke mere dynamisk ellers spiller apolloen bedre i mit setup. Derfor svarede jeg sådan. Men bevares det er da en god pickup...

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Cool down, folks - Lad os dog ytre os frit og frejdigt til hinanden. Der er da ingen, der kan beslutte hvem der skal taste hvad på sit tastatur, så længe vi ikke skader hinanden og os selv - vel?Duel på ord har lige siden Sokrates dage været et godt afløb for tendenser i den menneskelige natur, som ellers  i lavmålets fællesnævnende mangel på fantasi mestendels leves ud på store afmærkede græsplæner og i dertilindrettede arenaer, med noget mindre åndeligt afkast til følge. Længe leve ytringsfriheden - hip, hip og et stort hurra for mænd der evner OG TØR at ytre sig med følelse og GLØD

I brancehefolk og sortmaskerede moderatorer - I skyder kun jer selv i fusserne ved at væve med på og intervernerer i forumstråde, hvor i har interesser af egennyttig og kommerciel karakter.  Hav bevidstheden om altings indbyrdes afhængighed i en konstant foranderlig og alligevel uændret tilstandsform. Tænk på hvorledes vi gennem ytringfrihed, frigører os fra den omsiggribende indoktrinerede, kvantitetsfikserede idémagerklubs påberåbelse af ubetinget adoption til teknokratiet undernatur, hvorved den specifikke menneskelig oplevelseskvalitet er forsøgt degraderet til en art besværlig baggrundsstråling af kernefysisk tilsnit.......

Rigtig god weekend derude i mørket

Apll styrer

Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Jeg har startet denne tråd og sætter sammen med radaktionen dagsordenen.

Ok - det forklarer jo så lidt, at en tråd om Apollo, som blev lavet længe før din, blev lukket, for at 'din' tråd, kunne leve videre.

Må du have et frugtsomt arbejde sammen med redaktionen...

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Brutalis47 skrev:

Ok - det forklarer jo så lidt, at en tråd om Apollo, som blev lavet længe før din, blev lukket, for at 'din' tråd, kunne leve videre.

Kære spencer det jeg mener og undres over er at vi på et tidspunkt uanset i din tidligere tråd og min begynder langsomt at svine hinanden til, hvad skyldes dette.. ? Kan man ikke bare acceptere at sådan lytter de forskellige mennesker og da vi ikke alle har samme setup, så må det bare være sådan..

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 28 April 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

- det kunne ellers være fedt hvis I kunne holde jer til emnet, på en fornuftig facon...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Spencer skrev:

Brutalis47 skrev:

Kære spencer det jeg mener og undres over er at vi på et tidspunkt uanset i din tidligere tråd og min begynder langsomt at svine hinanden til, hvad skyldes dette.. ? Kan man ikke bare acceptere at sådan lytter de forskellige mennesker og da vi ikke alle har samme setup, så må det bare være sådan..

Hov hov - du stiller dig højere, ved at gøre opmærksom på at du har startet tråden.
Det er at nedgøre de andre debattører i tråden.
At du så siger 'dig og redaktionen' som noget sammenspist, og lader andre i tråden være 'de andre', er en selvophøjelse der ikke gavner debatten, og desuden er aldeles off topic.

Jeg mener desuden at der er aldeles relevant at sammenligne Apollo med en pickup, for at skabe et referencepunkt, som andre måske har hørt, og kan forholde sig til.

King skriver det egentlig meget godt - at hans Apollo samler støv, imens der bliver lyttet vinyl.
Det er sgu meget friskt skrevet.  

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Cool down, folks - Lad os dog ytre os frit og frejdigt til hinanden. Der er da ingen, der kan beslutte hvem der skal taste hvad på sit tastatur, så længe vi ikke skader hinanden og os selv - vel?Duel på ord har lige siden Sokrates dage været et godt afløb for tendenser i den menneskelige natur, som ellers  i lavmålets fællesnævnende mangel på fantasi mestendels leves ud på store afmærkede græsplæner og i dertilindrettede arenaer, med noget mindre åndeligt afkast til følge. Længe leve ytringsfriheden - hip, hip og et stort hurra for mænd der evner OG TØR at ytre sig med følelse og GLØD

I brancehefolk og sortmaskerede moderatorer - I skyder kun jer selv i fusserne ved at væve med på og intervernerer i forumstråde, hvor i har interesser af egennyttig og kommerciel karakter.  Hav bevidstheden om altings indbyrdes afhængighed i en konstant foranderlig og alligevel uændret tilstandsform. Tænk på hvorledes vi gennem ytringfrihed, frigører os fra den omsiggribende indoktrinerede, kvantitetsfikserede idémagerklubs påberåbelse af ubetinget adoption til teknokratiet undernatur, hvorved den specifikke menneskelig oplevelseskvalitet er forsøgt degraderet til en art besværlig baggrundsstråling af kernefysisk tilsnit.......

Rigtig god weekend derude i mørket

Apll styrer

Så er det sagt

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

"Der er noget omkring øvre diskant der er bedre(virke mere dynamisk ellers spiller apolloen bedre i mit setup."

det er trist at din dyre kiseki lyder ringere end apolloen - selvom kisekien mangler en del i at nå op til AN IO,skulle den da gøre det slemme ved regaen! så du har ikke udnyttet potentialet i den = spild af penge og tid.

jeg har ejet (ikke bare hørt i en forretning) ortofon 30 og 40,mc 20/mrkII,30/mrkII,rohman,jubilee - dynavector rubin og karat - fr 201 - kuoetsu black - kiseki blue - og 2 "varianter af AN IO - plus et hav af grammofoner - min søgen efter god digitallyd har ført mig forbi mindst ligeså mange cdmaskiner og konvertere mm. men ingen digitale kilder har levet op til analoglyd i mine ører - heller ikke apollo!

dette skal dog ikke hindre mig i at glædes på digitalfolkets vegne,når blot jeg må slippe for nedladende bemærkninger om at få skyllet ørerne etc fra folk der lever med 16bit.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

"Der er noget omkring øvre diskant der er bedre(virke mere dynamisk ellers spiller apolloen bedre i mit setup."

det er trist at din dyre kiseki lyder ringere end apolloen - selvom kisekien mangler en del i at nå op til AN IO,skulle den da gøre det slemme ved regaen! så du har ikke udnyttet potentialet i den = spild af penge og tid.

jeg har ejet (ikke bare hørt i en forretning) ortofon 30 og 40,mc 20/mrkII,30/mrkII,rohman,jubilee - dynavector rubin og karat - fr 201 - kuoetsu black - kiseki blue - og 2 "varianter af AN IO - plus et hav af grammofoner - min søgen efter god digitallyd har ført mig forbi mindst ligeså mange cdmaskiner og konvertere mm. men ingen digitale kilder har levet op til analoglyd i mine ører - heller ikke apollo!

dette skal dog ikke hindre mig i at glædes på digitalfolkets vegne,når blot jeg må slippe for nedladende bemærkninger om at få skyllet ørerne etc fra folk der lever med 16bit.

mvh/slowon

til 6500kr, gør Apollo'en det godt eller dårligt som cd-afspiller? Det er dét, jeg er interesseret i - ikke om den kan hamle op med cdafspillere/pladespillere i 20k+ klassen...selvom det naturligvis ville være rart at vide - men hvor mange er lige villige til at indrømme, at en cd-afspiller til 6500 lyder bedre end deres til 20, 30, 40, 80k? Ikke mange vil jeg tro

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

mvh/slowon

Det er godt du er tilfreds, og jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg arbejde i denne Bristol stereo center, og de små ortofon har jeg ikke prøvet jeg startede med 2000,3000, og 5000 og jeg har også hørt din audio note under hjemlige forhold på en vpi, som Anders fra Consult var så venlig at låne mig for en del år tilbage. Jeg er ikke enig i at audio noten spiller bedre, men smag og behag. Havde det været tilfældet havde jeg nok købt den til de basseøre...

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 April 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal vi egentlig være så "splittet" ? Vi tilhører en lille udryddelsestruet skør flok, der blot forsøger at få det bedste ud af vores småskillinger og åbentbart tager det meget personligt når andre skriver negativt eller positivt om noget, som vi måske ikke helt deler samme opfattelse af.....og hvad så......det er altså bare "døde" ting.......men personlige holdninger, valg og måske ikke mindst opdragelse afgør hvilke valg vi træffer...det er nok her skoen klemmer...det går hen og bliver en personlig fornærmelse og ikke nok med det.......vi fremstår som en flok børn der slås om hvilket stykke legetøj er bedst. Tja...jeg ved ikke rigtig.....jeg synes det er fedt med debatforumet.....men en gang imellem går det lige lidt for vidt med personlige fornærmelser.

Jeg undres ....ikke kun i denne her tråd, men "slagsmålet" er set i andre tråde også...det er vist ikke fremmede for nogle af os.

Bliv lige voksne og lad os få guldkorn i stedet for tomme skaller.

Nåh.........nu vil jeg sætte min hen og hører musik på min 2½ år gamle bedaget Accuphase DP 67 og mine gamle Mark Levinson og Proceed forstærkere gennem det l**t til MIT kabler og ind i mine plastikl**te højtaler fra Martin Logan............så er jeg i himlen

Mvh og god lytteweekend.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

!

mvh/slowon

[/QUOTE] Det er godt du er tilfreds, og jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg arbejde i denne Bristol stereo center, og de små ortofon har jeg ikke prøvet jeg startede med 2000,3000, og 5000 og jeg har også hørt din audio note under hjemlige forhold på en vpi, som Anders fra Consult var så venlig at låne mig for en del år tilbage. Jeg er ikke enig i at audio noten spiller bedre, men smag og behag. Havde det været tilfældet havde jeg nok købt den til de basseøre...[/QUOTE]

Egenligt ret nedladende sætning ... og jeg ved meget bedre !

Mvh.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Hvorfor skal vi egentlig være så "splittet" ? Vi tilhører en lille udryddelsestruet skør flok, der blot forsøger at få det bedste ud af vores småskillinger og åbentbart tager det meget personligt når andre skriver negativt eller positivt om noget, som vi måske ikke helt deler samme opfattelse af.....og hvad så......det er altså bare "døde" ting.......men personlige holdninger, valg og måske ikke mindst opdragelse afgør hvilke valg vi træffer...det er nok her skoen klemmer...det går hen og bliver en personlig fornærmelse og ikke nok med det.......vi fremstår som en flok børn der slås om hvilket stykke legetøj er bedst. Tja...jeg ved ikke rigtig.....jeg synes det er fedt med debatforumet.....men en gang imellem går det lige lidt for vidt med personlige fornærmelser.

Exactly! Jeg undrer mig også jævnligt...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 April 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Når mit setup, er spillet til, vil jeg låne en Apollo, og lave en sammenligning med min cd spille. Hvis den gør det bedre, er den et fantastisk kup til prisen. Jeg skal nok skrive tilbage, med en vurdering.

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 April 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Jeg undres ....ikke kun i denne her tråd, men "slagsmålet" er set i andre tråde også...det er vist ikke fremmede for nogle af os.

Bliv lige voksne og lad os få guldkorn i stedet for tomme skaller.

Nåh.........nu vil jeg sætte min hen og hører musik på min 2½ år gamle bedaget Accuphase DP 67 og mine gamle Mark Levinson og Proceed forstærkere gennem det l**t til MIT kabler og ind i mine plastikl**te højtaler fra Martin Logan............så er jeg i himlen

Mvh og god lytteweekend.

Uden at lyde alt for religiøs, må jeg konstatere at vi har forskellige opfattelser af himlen!

Den lykkelige Apollo og eks Mark Levinson ejer!

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 06:00 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

fra ML til Apollo!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej Lars!

Ja, jeg syntes tiden var inde til at opgradere!

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

Hej Lars!

Ja, jeg syntes tiden var inde til at opgradere!

Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

yanomami skrev:

fra ML til Apollo!

SÅ KA DE LÆRE DET!!!!

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 April 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
L.B. skrev:

yanomami skrev:

fra ML til Apollo!

SÅ KA DE LÆRE DET!!!!

De er skøre...de romere

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum