| Forfatter |
|
One2Meet Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hej dolce du har helt ret....men som jeg skriver afgører lydkæden jo også det endelige resultat om du er til varm , stram, eller tilbagelændet oplevelse af den musik du nu hører ...eller
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
Hvis din lydkæde er god nok vil Rega Apollo aldrig blive det svageste led
|
|
|
Den udtalelse giver da ingen mening?
Apolloen er en fin lille spille der sagtens kan spille med dyrt grej, men at den aldrig vil være det svageste led kan ikke kategorisk afvises __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til King
Jeg tror nok, at Apheta skal omtales i en anden tråd.
Til David
Hvad angår vores markedsføring af Apolloen, så er du veilkommen til at sende den til Rega, jeg kan forstå, at du finder vores beskrivelse af den, direkte i strid med Rega`s egen, jeg ser så ikke belyst, hvor det er, men er der faktuelle fejl, er du velkommen til, at beskrive disse, hvorefter de vil blive fjernet i fremtidig markedsføring. Jeg tror, at man skal differenciere vores omtale og Apollo ejernes beskrivelser af deres oplevelse med Apollo`en. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, men det ville alt andet lige gøre debatten mere frugtbar.
At Apollo er en god CD, lader til at være et faktum, ihvertfald, hvis man tager de, efterhånden, mange posetive tilkendegivelser alvorligt. Man skal være klar på, at god markedsføring ikke automatisk gør et godt produkt og ligeså er dårlig markedsføring heller ikke ensbetydende med et dårligt produkt, men vælger, eller fravælger, man et produkt pga. markedsføring, god eller dårlig, så snyder man i begge tilfælde sig selv.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..
Vender tilbage
hilsen Brutalis.. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..
Vender tilbage
hilsen Brutalis..
|
|
|
Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:
Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..
Vender tilbage
hilsen Brutalis..
|
|
|
Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke? |
|
|
ja det bliver spændende hvorvidt en Saturn er dobbelt så god som en Apollo __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:
Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..
Vender tilbage
hilsen Brutalis..
|
|
|
Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke? |
|
|
ja det bliver spændende hvorvidt en Saturn er dobbelt så god som en Apollo  |
|
|
Ja nu må vi se om man kan låne dyret med hjem, men hvis de kun har en ...sååååååå kan det være det kniber. mvh. Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
mn1974 skrev:
rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:
Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..
Vender tilbage
hilsen Brutalis..
|
|
|
Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke?
|
|
|
ja det bliver spændende hvorvidt en Saturn er dobbelt så god som en Apollo  |
|
|
Ja nu må vi se om man kan låne dyret med hjem, men hvis de kun har en ...sååååååå kan det være det kniber. mvh. Brutalis |
|
|
Du skal bare lade som om du er en top dollar, top nice gut, som bare er værd at satse på som kunde i fremtiden, så SKAL de da låne dig den!
Hvis det er, så lige forbi det sønderjyske med den, så jeg også kan prøve den  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare det snart var onsdag...: mn1974 vi glæder os til at høre om førstehåndsindtrykket af Saturn. Mr. Antisilver, på HfogMusik, er mig bekendt den eneste der endnu har smuglyttet, og han sætter faktisk stadig Apollo højest på det han kalder analoge kvaliteter.
Det bliver et spændende hifi efterår __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
|
Bare det snart var onsdag...: mn1974 vi glæder os til at høre om førstehåndsindtrykket af Saturn. Mr. Antisilver, på HfogMusik, er mig bekendt den eneste der endnu har smuglyttet, og han sætter faktisk stadig Apollo højest på det han kalder analoge kvaliteter.
Det bliver et spændende hifi efterår
|
|
|
Hvordan skal man tolke begrebet "analog lyd"? Er det ikke noget med halvvarm, halvblød lyd for mange? Jeg har selv en Apollo, og synes bestemt ikke den er varm og lækker. Ikke at at jeg ikke synes den spiller godt, nej slet ikke, jeg ELSKER den Men hos mig, spiller den yderst neutralt, uden jeg kan fornemme nogen gennemgående egenlyd ved den. Så jeg er ikke helt med på at den skulle være "analog"
Hvad synes i andre Apollo ejere? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brutalis
Det er "desværre" Medlyd der er "dyrepasseren", så Saturn bliver ikke stående i Køge. I øjeblikket bruger vi den til forhandler demo, så de kan danne sig et indtryk inden den ankommer til forretningerne d. 23-8. I køge, hvor der jo faktisk er tale om en "Vinylaften" vil Saturn blive demonstreret til sidst, for den "digitale" del af publikum.
Venligst Bent
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Brutalis
Det er "desværre" Medlyd der er "dyrepasseren", så Saturn bliver ikke stående i Køge. I øjeblikket bruger vi den til forhandler demo, så de kan danne sig et indtryk inden den ankommer til forretningerne d. 23-8. I køge, hvor der jo faktisk er tale om en "Vinylaften" vil Saturn blive demonstreret til sidst, for den "digitale" del af publikum.
Venligst Bent
|
|
|
Bent. Hvad er analog lyd for dig? Du er jo vinyl mand, og du kender vis også Apollo, ikk? Synes du Apollo har "analog lyd"? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rock
For mig er analog lyd, virkelighedstro lyd, hverken varm eller kold, men.. analog virkeligheden. Ofte når der tales om rørlyd, så menes der varm lettere afrundet lyd, men rørlyd er meget mere end det og det samme med analog lyd der, populært opfattes som varm, men måske i højere grad er "rigtig" lyd.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, "analog lyd", er vel blot et audiophilt udtryk for det naturlige og letflydende, hvor ingen af de unoder, som alm. vis knytter sig til digitale kilder, spiller med. Synes selv at min Apollo har befriet mig for den sidte rest af af sådanne unoder. Er ikke vinylmand, men tror at det er den slags unoder som vinylentusiasterne for alt i verden vil undgå med deres såkaldt plove. Vi andre, der flyver raketten, er så også fri for pløjerriets, as, mas, knas og skrat,- det er der jo heller ikke meget naturtrohed ved - eller ho?
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolce
Det er rigtigt, det hele, men skratteriet er nu ikke en uomgængelig kalamit ved vinyl. I min pladesamling er der op til flere ! plader der ikke skratter, ligesom der i min CD samling er op til flere plader der ikke hopper.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
| Vi andre, der flyver raketten, er så også fri for pløjerriets, as, mas, knas og skrat,- det er der jo heller ikke meget naturtrohed ved - eller ho? |
|
|
For mig var beslutningen at gøre en del ved vinyl at jeg, efter flere års afsavn, savnede mediet i sig selv, dvs. de store pladecovers og den - for mig - mere intensive nydelse der består i at musikken er mere opdelt og ikke bare flyder ud i 70 minutter.
Der er ingen tvivl om at mediet er mere krævende rent vedligeholdelsesmæssigt, men til gengæld får jeg mere "varme" og "indhold" fra det end en lille sølv-disc. Og knaset er ikke så slemt når man har en pladevaskemaskine og en pladeafspiller/arm/pickup der er god til ikke at fremhæve det, men selvfølgelig kunne jeg godt undvære det.
Betydning har (havde, nu har jeg vist de plader jeg har brug for) også at man kan gøre gode vinyl brugtkøb.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Brutalis
Det er "desværre" Medlyd der er "dyrepasseren", så Saturn bliver ikke stående i Køge. I øjeblikket bruger vi den til forhandler demo, så de kan danne sig et indtryk inden den ankommer til forretningerne d. 23-8. I køge, hvor der jo faktisk er tale om en "Vinylaften" vil Saturn blive demonstreret til sidst, for den "digitale" del af publikum.
Venligst Bent
|
|
|
Hej Bent. Glæder mig til i morgen, jeg må så vente til jeg kan "i første omgang" høre den under hjemlige himmelstrøg..
hilsen Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så fik vi hørt Rega Saturn i går onsdag i HiFi klubben i Køge..Jeg kan oplyse om forskellen hørt med mine høre..Den ligger i top og bund. Mere luft omkring de udøvende musikere(detaljer) og i den modsatte ende en mere stram bund, som måske kan forklares med at der nu er 7 strømstyrende kredse til opgaven.. mellemtonen er den samme som Apolloen. om den er 2,5 gange bedre skal den enkelte nok selv afgøre..Men jeg skal have hørt den hjemme først, inden jeg tager stilling til et evt. skift..
Aftenen gik jo i første omgang ud på at høre vinyl, og det var glædeligt at høre at vinylen "Is back" Den er langt fra død...Det analoge kan noget som det digitale ikke magter.. Her taler jeg om atmosfære og det at være der..hvis I forstår..
Alt i alt en dejlig og begivenhedsfuld aften. Det skal HiFi-klubben og Medlyd have tak for...
mange hilsner
brutalis.. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brutalis
Ja, det analoge kan meget og jeg personligt foretrækker stadig det analoge højopløselige medie fremfor det noget kantet og ikke særligt 3-demensionelle digitale medie, uagtet pris og kvalitet. Men hvert medie har både fordele og ulemper.....det analoge trækker, trods diverse problemer, bare stadig det længste strå mht musikgengivelse.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der flere der har haft lejlighed til at sammenligne Rega apollo/ andre op mod Rega Saturn???
hilsen Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |