Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 19:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Helt Ærligt : Hvorfor bruge 44 (FIRE og FYRRE) sider på at diskutere een CD spiller til 6500 kr?

Nok fordi der har været et grundlag herfor. Og det er vel ikke prisen på et produkt, der skal afgøre mængden af indlæg?

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 September 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Og det er vel ikke prisen på et produkt, der skal afgøre mængden af indlæg?

Nej og ej heller en indikation for kvalitet i alle tilfælde. Der findes meget dyrt l**t

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 27 September 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Mr.Antisilver skrev:
Og det er vel ikke prisen på et produkt, der skal afgøre mængden af indlæg?

Nej og ej heller en indikation for kvalitet i alle tilfælde. Der findes meget dyrt l**t

Så fik jeg mit Apollodræber-sæt indenfor døren idag.
En lille pakke, med lige det nødvendige.

Vist nok helt samme DAC-opstilling som du selv bruger.
DDE v. 1.1 med den første DTI, og VDH D300 mk2.

Det spiller nu godt, indtil videre.

Nåede du at forsøge med Apollo som drev til dit DAC-sæt ?

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Gryff skrev:

Helt Ærligt : Hvorfor bruge 44 (FIRE og FYRRE) sider på at diskutere een CD spiller til 6500 kr?

Nok fordi der har været et grundlag herfor. Og det er vel ikke prisen på et produkt, der skal afgøre mængden af indlæg?

Hvis du ikke kan forstå det Gryff...
så er det nok ikke det rette læsning for dig det her...

et venligt slag til dig

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Groove skrev:
Dr. Lyd skrev:
Kim Petersen skrev:

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu skal vi for rimelighedens skyld også lige huske at din pladespiller inkl. RIAA vist nok koster ca. 4 gange så meget som en Apollo.

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

Det er heller ikke noget problem at finde CD-afspillerre der er bedre en en Accubras

Hæ.....så fik jeg den. Det var også ventet. Den findes helt sikkert....den er bare dyr og jeg har ikke råd til den, så jeg må nøjes med min Accuphase....det skidt .Men det glæder mig, at der er mange der er glade for en Rega Apollo......den spiller også ganske godt.....har hørt den. Har en kammerat der ejer en Jupiter......ganske fremragende afspiller.

Det er fedt, at teknologien rykker nedaf, så kan flere få glæde af den gode lyd. Nu lytter jeg ikke så meget CD mere, men er overgået til analog aftastning......men Accuphasen er altså ikke til salg og det fordi den minder lydmæssigt meget om min grammofon. Den var den der ansporede mig til at indkøbe en grammofon og tilhørende skiver.......det synes jeg er en god anbefaling til en cd-afspiller. Og den får altid det bedste ud af cd`erne.

Hej DR lyd
lige for en ordensskyld så giver Apollo sin gamle storebror stryg..

Har haft dem begge........

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev :

Det er fedt, at teknologien rykker nedaf, så kan flere få glæde af den gode lyd.

Det synspunkt deler jeg ikke, idet der underforståes at eksempelvis Accuphase  besad det, Apollo gav langt førend Apollo'en kom.

Det er ikke korrekt. I mine ører har Accuphase store problemer på de af deres maskiner, der er "neddroslede". F.eks en dp65/67 spiller jo som en joke i diskanten.

Så jeg mener egentlig hvad jeg altid har ment, nemlig at udviklingen kommer i ryk og når vi taler CD maskiner, er vi i øjeblikket vidne til et ryk, der vil noget. Hos Rene står i øjeblikket en på diverse fora overrost Eera dl1 maskine, som jeg senere skal anmelde og mon ikke Apollo'en kommer på yderst hårdt arbejde. Herudover er der jo Rega's saturn, der ej heller må glemmes. Og så er der Lectur.. alle disse maskiner til langt lavere priser end ditto Accuphase og det er mit indtryk at alle 4 nævnte ikke har problemer med at levere en bedre lyd en Accuphase dp 65/67 og evt. også ift. DP 75.

Man kan med andre ord ikke bare sige, at teknolgien er "rykket nedad" al den stund at der er tale om nyanvendt teknologi

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Dr. Lyd skrev :

Det er fedt, at teknologien rykker nedaf, så kan flere få glæde af den gode lyd.

Det synspunkt deler jeg ikke, idet der underforståes at eksempelvis Accuphase  besad det, Apollo gav langt førend Apollo'en kom.

Det er ikke korrekt. I mine ører har Accuphase store problemer på de af deres maskiner, der er "neddroslede". F.eks en dp65/67 spiller jo som en joke i diskanten.

Så jeg mener egentlig hvad jeg altid har ment, nemlig at udviklingen kommer i ryk og når vi taler CD maskiner, er vi i øjeblikket vidne til et ryk, der vil noget. Hos Rene står i øjeblikket en på diverse fora overrost Eera dl1 maskine, som jeg senere skal anmelde og mon ikke Apollo'en kommer på yderst hårdt arbejde. Herudover er der jo Rega's saturn, der ej heller må glemmes. Og så er der Lectur.. alle disse maskiner til langt lavere priser end ditto Accuphase og det er mit indtryk at alle 4 nævnte ikke har problemer med at levere en bedre lyd en Accuphase dp 65/67 og evt. også ift. DP 75.

Man kan med andre ord ikke bare sige, at teknolgien er "rykket nedad" al den stund at der er tale om nyanvendt teknologi

sådan som jeg forstod DR lyd's udmelding...
tror jeg han mener det er dejligt at man idag
ikke skal give mere for den lyd som en Apollo spytter ud

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Dr. Lyd skrev :

sådan som jeg forstod DR lyd's udmelding...
tror jeg han mener det er dejligt at man idag
ikke skal give mere for den lyd som en Apollo spytter ud

se..den del af pointen kunne jeg ikke være mere enig i

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har prøvet at sætte et clearwaterkabel eller det nye signalkabel (SAX) fra Mictor til anlægget. Det flytter virkelig. Jeg har aldrig hørt så meget hul igennemsom med dette saxkabel..Det bliver sammenlignet med Valhalla reference kabel til 32000,- meteren..Det rykker bare, Apolloen kommer op i en hel anden klasse.

Som de siger så er et signalkabel et filter og som vi alle ved gælder det om at finde et kabel med mindst mulig filtereffekt.. Prøv det som de siger og ring til Michael hos Mictor..se hjemmesiden..  www.mictor.dk

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Er der nogen der har prøvet at sætte et clearwaterkabel eller det nye signalkabel (SAX) fra Mictor til anlægget. Det flytter virkelig. Jeg har aldrig hørt så meget hul igennemsom med dette saxkabel..Det bliver sammenlignet med Valhalla reference kabel til 32000,- meteren..Det rykker bare, Apolloen kommer op i en hel anden klasse.

Som de siger så er et signalkabel et filter og som vi alle ved gælder det om at finde et kabel med mindst mulig filtereffekt.. Prøv det som de siger og ring til Michael hos Mictor..se hjemmesiden..  www.mictor.dk

Du skulle også prøve VDH MCD501 (oldshool model) Det er nok det der er et blandt mange problemer, når folk skal danne mening om Apollo, som jeg vurdere som værende rigtig meget god  Som jeg ville sige, så er jeg så er jeg så fræk at kalde Apollo en særdeles neutral afspiller, som har dette kæmpe potentiale. Men når man bliver præsenteret for en afspiller, som er så nyktern og usminket som Apollo, så for mange nok en skuffelse. For der er INGEN imponatorlyd at spore ved Apollo. Ydermere, så kræver det et "topklasse" kabel (som VDH MCD501) uden farvninger, for at høre Apollos sande jeg.

Rigtigt meget hifi, har en eller anden form for egenklang, som helt bevist er lavet fra producentens side. Det er der jo ikke noget nyt i. Men der findes "stjerne" apparater, som skiller sig ud fra mænden. Ikke nødvændigvis produkter der koster skjorten, næh se bare på NAD 3020, Doxa, Apollo, Dali Diva, mm.

Det er helt ok at være uenig. Sådan skal det være. Jeg tillader mig at sige min mening, helt som jeg oplever det...........

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:

Du skulle også prøve VDH MCD501 (oldshool model) Det er nok det der er et blandt mange problemer, når folk skal danne mening om Apollo, som jeg vurdere som værende rigtig meget god  Som jeg ville sige, så er jeg så er jeg så fræk at kalde Apollo en særdeles neutral afspiller, som har dette kæmpe potentiale. Men når man bliver præsenteret for en afspiller, som er så nyktern og usminket som Apollo, så for mange nok en skuffelse. For der er INGEN imponatorlyd at spore ved Apollo. Ydermere, så kræver det et "topklasse" kabel (som VDH MCD501) uden farvninger, for at høre Apollos sande jeg.

Rigtigt meget hifi, har en eller anden form for egenklang, som helt bevist er lavet fra producentens side. Det er der jo ikke noget nyt i. Men der findes "stjerne" apparater, som skiller sig ud fra mænden. Ikke nødvændigvis produkter der koster skjorten, næh se bare på NAD 3020, Doxa, Apollo, Dali Diva, mm.

Det er helt ok at være uenig. Sådan skal det være. Jeg tillader mig at sige min mening, helt som jeg oplever det...........

Hej tak for din mening/erfaring. Det er også det jeg oplever med at skifte mit KCAG kabel fra Kimber ud med dette sax, som nok er det mest neutrale jeg har hørt til dato. Da apolloen som du skriver ikke har nogen imponatoreffekt. Mit lydbillede og apolloens egenskaber føler jeg kommer til sin ret med et clearwater fra cdén og så sax mellem for-effektdelen..mvh Brutalis

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Hvor har du set det sammenlignet med Valhalla ????

Mvh

JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:

Ja pris er bestemt ikke lig med kvallitet.

Jeg vil lige spørge kort betragter du disse nævnte produkter som neutrale ????

NAD 3020, Doxa, Apollo, Dali Diva.

Mvh

JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Jeg vil lige spørge kort betragter du disse nævnte produkter som neutrale ????

NAD 3020, Doxa, Apollo, Dali Diva.

Dejligt spørgsmål du stiller der.
Uden at ville optage pladsen for andre eller forhindre at andre kan svare, så vil jeg tillade mig at sparke lidt ind fra sidelinien.

Apollo kender jeg ikke, så den kan jeg ikke kommentere på.
3020 kender jeg vældig godt, og ja! neutral i den forstand, at det den laver er helt OK. Den laver så ikke alt, men det den ligesom ikke får med, er meget sjældent en mangelvare før du får præsenteret værdige alternativer.
Den har faktisk en hel del af det attraktive iboende.

Doxa har også meget godt at byde på. Den er charmerende, men det er ud fra et dynamisk synspunkt. Neutralitet er egentlig ikke paradedisciplinen, men ude af trit er den slet ikke - tværtimod.

Diva er så tæt på et monitorredskab du kommer, den lyder helt anderledes end de målinger der er set på den. Den snyder så det gør noget, men der burde egentlig ikke være solgt ret mange af dem, for dem får man bare ikke lige op at synge en lørdag eftermiddag. Jeg ville være ked af, ikke at eje sådan et sæt.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

"Apollo" er rigtig god, men "sarurn" er bare inu bedre, overvejer at skifte den ud mod mit løbeværk Teac vrds-25x og Parasound konverter dac-2000, men skal lige hører på det 14 dage inu, Teac og Parasound kan noget..............så tiden må vise hvad jeg gør.
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
"Apollo" er rigtig god, men "sarurn" er bare inu bedre, overvejer at skifte den ud mod mit løbeværk Teac vrds-25x og Parasound konverter dac-2000, men skal lige hører på det 14 dage inu, Teac og Parasound kan noget..............så tiden må vise hvad jeg gør.

Jeg har godt nok ikke hørt den dér Saturn - men lad nu hellere være med at sælge noget før end de nye indtryk har bundfældet sig!

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg sælger ikke mit Teac løbeværk, og Parasound dac-2000 før jeg er 100% sikker, og så er Apollo og Saturn nu heller ikke bedre end de er......
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Lytteindtryk på Apollo, sammelignet med Eera 1, kom on apollo, hvor bliver musiken af. (det var på samme setup) Jeg mener: Apollo er en god spille til prisen, men det er skut high-end lyd.

vh. Henrik

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Lytteindtryk på Apollo, sammelignet med Eera 1, kom on apollo, hvor bliver musiken af. (det var på samme setup) Jeg mener: Apollo er en god spille til prisen, men det er skut high-end lyd.

vh. Henrik

uha uha uha, så er der blevet lagt i kakkelovnen

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

vh. Henrik

Nu er det ganske interessant at flere af hinanden uafhængige personer, har rost den omtalte Eera maskine til 20.000 kr.. Nogle endda i direkte sammenligning med Apollo. Der er givet også enkelte, der  nu har solgt sin Apollo til fordel for en anden maskine.

Da jeg endnu ikke har hørt Eera'en under kontrollerede forhold, kan jeg ikke udtale mig om dens lyd, men kan derimod have en anelse ud fra meldinger her og på andet forum og disse meldinger får mig til at forestille mig, at Eera'en ganske enkelt  næppe er en ligeså neutral gengiver som Apollo. Og det kan faktisk betyde noget for de enkelte, da ikke alle til syvende og sidst ønsker en neutral gengiver, der kan virke en anelse "kønsløs", hvilket dog ikke er  korrekt. Derimod kan det meget vel være korrekt, at Eera'en leverer en bedre dynamik og måske endda en bedre opløst diskant og lidt mere fyldig gengivelse i nederste oktav. Det er i hvbert fald mit gæt ud fra de meldinger, der er dukket op. Spørgsmålet er så blot, hvorledes Eera performer i mellemtone og hvorledes den timer korrekt som Apollo'en. Gør den det, kan Eera'en meget vel være en yderst kompetent maskine

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes