Emne: Apollo Rega CD ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:
|
Er der nogen der har prøvet at sætte et clearwaterkabel eller det nye signalkabel (SAX) fra Mictor til anlægget. Det flytter virkelig. Jeg har aldrig hørt så meget hul igennemsom med dette saxkabel..Det bliver sammenlignet med Valhalla reference kabel til 32000,- meteren..Det rykker bare, Apolloen kommer op i en hel anden klasse.
Som de siger så er et signalkabel et filter og som vi alle ved gælder det om at finde et kabel med mindst mulig filtereffekt.. Prøv det som de siger og ring til Michael hos Mictor..se hjemmesiden.. www.mictor.dk
|
|
|
Du skulle også prøve VDH MCD501 (oldshool model) Det er nok det der er et blandt mange problemer, når folk skal danne mening om Apollo, som jeg vurdere som værende rigtig meget god Som jeg ville sige, så er jeg så er jeg så fræk at kalde Apollo en særdeles neutral afspiller, som har dette kæmpe potentiale. Men når man bliver præsenteret for en afspiller, som er så nyktern og usminket som Apollo, så for mange nok en skuffelse. For der er INGEN imponatorlyd at spore ved Apollo. Ydermere, så kræver det et "topklasse" kabel (som VDH MCD501) uden farvninger, for at høre Apollos sande jeg.
Rigtigt meget hifi, har en eller anden form for egenklang, som helt bevist er lavet fra producentens side. Det er der jo ikke noget nyt i. Men der findes "stjerne" apparater, som skiller sig ud fra mænden. Ikke nødvændigvis produkter der koster skjorten, næh se bare på NAD 3020, Doxa, Apollo, Dali Diva, mm.
Det er helt ok at være uenig. Sådan skal det være. Jeg tillader mig at sige min mening, helt som jeg oplever det...........
|
|
|
Ja pris er bestemt ikke lig med kvallitet.
Jeg vil lige spørge kort betragter du disse nævnte produkter som neutrale ????
NAD 3020, Doxa, Apollo, Dali Diva.
Mvh
JmJ
|
|
|
Næh, jeg mener at Apollo er den mest neutrale cd spille jeg har hørt. De andre produkter jeg nævner, er bare nogle af de stjerne apparater, som måske ikke er 100% monitor korrekte, og har voldsom dynamik i det ekstreme, men spiller alligevel på en neutral facon, hvor tricky den end måtte lyde __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
tarup 13 skrev:
|
Lytteindtryk på Apollo, sammelignet med Eera 1, kom on apollo, hvor bliver musiken af. (det var på samme setup) Jeg mener: Apollo er en god spille til prisen, men det er skut high-end lyd.
vh. Henrik
|
|
|
uha uha uha, så er der blevet lagt i kakkelovnen  |
|
|
Nej da. Ingen grund til nogen skulle hidse sig op over det. Jeg kan sagdens leve mig ind i, at nogen ikke ville bryde sig om den gengivelse, en Apollo kan levere.
Helt forståligt  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
mn1974 skrev:
tarup 13 skrev:
|
Lytteindtryk på Apollo, sammelignet med Eera 1, kom on apollo, hvor bliver musiken af. (det var på samme setup) Jeg mener: Apollo er en god spille til prisen, men det er skut high-end lyd.
vh. Henrik
|
|
|
uha uha uha, så er der blevet lagt i kakkelovnen  |
|
|
Nej da. Ingen grund til nogen skulle hidse sig op over det. Jeg kan sagdens leve mig ind i, at nogen ikke ville bryde sig om den gengivelse, en Apollo kan levere.
Helt forståligt 
|
|
|
Enig. Ingen grund til at hidse sig op over det. Der kan jo også være lokale forhold hos den enkelte, der ikke yder en neutral performer som Apollo egentlig retfærdighed.
Til syvende og sidst er det slutbrugeren, der skal forholde sig til lyden og da ikke alle værdsætter neutralitet som det vigtigste parameter, er det klart, at Apollo'en hos disse ikke vurderes så højt, som vi andre vurderer den.
At Apollo i hifi historien er sikret anerkendelse er der næppe længere uenighed om af betydning. Det næste spørgsmål er så, hvornår og hvordan CD maskiner evt. kommer til at yde endnu tættere på de bedste pladespillere. Er det overhovedet muligt, eller er vi ved at have nået grænsen på hvad der er muligt på det medie. Det må den næste tid vise.
Bagved alt det her foregår en parallel udvikling på harddsk baseret gengivelse, der muligvis vinder slaget ml. CD og harddsik baseret reproduceret musik. Meget afhænger dog af, om flertallet vil akceptere IKKE at have en fysisk "skive" at lægge i maskinen.
Men der er næppe megen tvivl om, at CD mediet ikke er kommet for at blive. Men mens det er her, kan vi ligesågodt få mest muligt ud af det. Og her har Apollo været et glimrende bud og muligvis er EEra'en et mindst ligesågodt bud, ganske vist til en lidt højere pris
Fortsat god aften
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Antisilver
Mit indtryk af Apollo, kommer fra vassageshoppen. Det var ikke fordi jeg hørte at eera var mere dynamisk, eller farvet. Den var bare mere åben og musikalsk. Jeg har ikke hørt Apollo på hjemmebane det burde jeg nok. inden jeg skriver om lyden. Men som du selv skriver, eera er ganske vist til en højere pris.
God aften fra Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Nu er det ganske interessant at flere af hinanden uafhængige personer, har rost den omtalte Eera maskine til 20.000 kr.. Nogle endda i direkte sammenligning med Apollo. Der er givet også enkelte, der nu har solgt sin Apollo til fordel for en anden maskine.
Da jeg endnu ikke har hørt Eera'en under kontrollerede forhold, kan jeg ikke udtale mig om dens lyd, men kan derimod have en anelse ud fra meldinger her og på andet forum og disse meldinger får mig til at forestille mig, at Eera'en ganske enkelt næppe er en ligeså neutral gengiver som Apollo. Og det kan faktisk betyde noget for de enkelte, da ikke alle til syvende og sidst ønsker en neutral gengiver, der kan virke en anelse "kønsløs", hvilket dog ikke er korrekt. Derimod kan det meget vel være korrekt, at Eera'en leverer en bedre dynamik og måske endda en bedre opløst diskant og lidt mere fyldig gengivelse i nederste oktav. Det er i hvbert fald mit gæt ud fra de meldinger, der er dukket op. Spørgsmålet er så blot, hvorledes Eera performer i mellemtone og hvorledes den timer korrekt som Apollo'en. Gør den det, kan Eera'en meget vel være en yderst kompetent maskine
|
|
|
Du har noget at glæde dig til......
Klangen , udklingninger , rummet , guitar , stemmer .... det kører bare deruaf.. det hænger bare bedre sammen og lyder bare mere rigtig... sådan man glemmer at man egentlig sidder og lytter til en CD afspiller man prøver at bedømme
det er jo ligesom det det hele går ud på ikke... musikken og ikke apparatet... selvom det da er dejligt også at rode med dem
og Apollo er ikke helt neutral.... den har en smule fylde i bunden... ikke at jeg ikke kan lide det og jeg synes stadig Apollo er en særdeles god maskine
glæder mig til at høre din og andres melding når de får lagt øre til denne spille
jeg er i hvertilfælde overbevist
Eera 
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth ztas1 skrev:
| Jeg sælger ikke mit Teac løbeværk, og Parasound dac-2000 før jeg er 100% sikker, og så er Apollo og Saturn nu heller ikke bedre end de er...... |
|
|
Inden du får lyttet færdig på Saturn, så prøv at afkoble den med kork (og evt. andre dertil egnede ting) - dét hæver lyden op i en anden klasse !
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se nu fik jeg information om, hvorledes Apolloen spiller - det har ellers været svært på de forgående 45 sider.    __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
Se nu fik jeg information om, hvorledes Apolloen spiller - det har ellers været svært på de forgående 45 sider.   |
|
|
Ja, der kan du bare se  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev :
"og Apollo er ikke helt neutral.... den har en smule fylde i bunden... ikke at jeg ikke kan lide det og jeg synes stadig Apollo er en særdeles god maskine"
Se..det er jeg egentlig ikke helt enig med dig i, ,medmindre du vurderer det i forhold til de næsten altid slankt spillende CD maskiner, der gik forud for Apollo'en.
Vurderer du det derimod op mod en pladespiller vil du hurtigt kunne se min pointe, i hvert fald dersom du har en PU, der ikke spiller slankt, f.eks. en Audio technica 0c9.
Jeg har vurderet Apollo'en op imod en af tidens mest neutrale PU performere , nemlig Ortofon Rondo Bronze og denne sammenligning viste, at Apolo'en var uhyggelig tætpå, når det gjaldt neutralitet. Apollo'ens største fejl om man kan tale om en sådan er ikke i mellemtonen, men snarere på yderfløjene, hvor diskanten kunne være bedre opløst sammnelignet med pladespiller. Spørgsmålet er dog om det er maskinens skyld eller den enkelte cd skive.
I bunden er det ikke fylden, der er problemet, ej heller timming og drive og snert, men den kunne spille med større autoritet og en mere klar gengivelsen af de allerdybeste bastoner. Dette kan dog afhjælpes med afkobling. Kun diskantområdet er markant forskellig fra en pladespiller..men dog yderst fornemt for en Cd maskine.
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nu stadig 16 bit,og apolloen har ingen dynamik eller autoritet i nederste oktav!
diskanten mangler opløsning som alle andre cdmaskiner.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
|
det er nu stadig 16 bit,og apolloen har ingen dynamik eller autoritet i nederste oktav!
|
|
|
Og dermed kan jeg konkludere, at du ikke har hørt "alle andre" cdmaskiner.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
dane skrev:
|
|
|
|
Nilau
|
|
|
talemåde der..
har du hørt en der kan opløse diskant? du ved som fx en god grammokombo - eller har du hørt en god grammokombo,siden du mener 16 bit er kapabel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
Nilau skrev:
dane skrev:
|
|
|
|
Nilau
|
|
|
talemåde der..
har du hørt en der kan opløse diskant? du ved som fx en god grammokombo - eller har du hørt en god grammokombo,siden du mener 16 bit er kapabel?
|
|
|
Nu blir det vist lige lidt for sorthvid.
Lad mig resummere, hvad min holdning er ..
High end pladespilleren er en CD maskine overlegen samlet set.'
Dette betyder ikke, at alle Cd maskiner spiller lige godt eller dårligt.
Der er mindst ligeså store forskelle imellem forskellige Cd maskiner som man finder iblandt forskellig pladespiller Kombo's.
Det er muligt at opnå yderst kompetent gengivelse via en CD maskine. Og der er sket rigtigt meget det sidste års tid.
Pladespillere bliver iøvrigt også til stadighed forbedret.
Intet står i stampe.
Såå..skal vi ikk prøve at holde på proportionerne og formerne
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg siger intetsteds alle cd lyder ens,eller er lige dårlige..men apolloen flyver altså ikke højere end formatet 16 bit tillader!
hvilket iøvrigt jo gælder ALLE cdafspillere.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
Nilau skrev:
dane skrev:
|
|
|
|
Nilau
|
|
|
talemåde der..
|
|
|
Ja, til begge dele! ;-)
Nu er det jo altid nemmest at beskrive det man selv, efter megen møje og besvær, har sammensat. Derfor véd jeg, at min egen kombination af (mod.) TEAC-drev og Audio Note konverter (lidt over midten i AN-programmet) spiller som en rigtig, rigtig god pladespillerkombination. Sådan én har jeg også - og kan derfor sammenligne. Det betyder, at det sådan set ikke betyder noget for mig om jeg lytter til en lp eller en cd når jeg skal høre musik.
Jeg er klar over, at ovenstående kommentar kan 'provokere' nogen til at sige, at så må min pladespiller/arm/pickup/RIAA godt nok være ringe! Men det tager jeg helt roligt! 
Med venlig hilsen
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
dane skrev:
Nilau skrev:
dane skrev:
|
|
|
|
Nilau
|
|
|
talemåde der..
|
|
|
Ja, til begge dele! ;-)
Nu er det jo altid nemmest at beskrive det man selv, efter megen møje og besvær, har sammensat. Derfor véd jeg, at min egen kombination af (mod.) TEAC-drev og Audio Note konverter (lidt over midten i AN-programmet) spiller som en rigtig, rigtig god pladespillerkombination. Sådan én har jeg også - og kan derfor sammenligne. Det betyder, at det sådan set ikke betyder noget for mig om jeg lytter til en lp eller en cd når jeg skal høre musik.
Jeg er klar over, at ovenstående kommentar kan 'provokere' nogen til at sige, at så må min pladespiller/arm/pickup/RIAA godt nok være ringe! Men det tager jeg helt roligt! 
Med venlig hilsen
Niels L. (Nilau)
|
|
|
Man kan også tage tingene alt for roligt og alt for afslappet.
Ingen CD maskine bør spille bedre end en high end pladespiller kombo. Er det tilfældet..så kan det have mange årsager. Mest nærliggende er riaa og pladespillerværk.
Men udsagnet om, at mediet er ligemeget pirrer mig ekstremt, da jeg simpelthen ved det er forkert. Men da jeg ikke har hørt Nilaus signalkilder spille op mod hinanden er det svært at gætte på hvorfor det er sådan hos Nilau. Nu kender jeg Nilau som en fornuftig fyr og der skal såmænd nok være en god forklaring på det. Den skal bare findes
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nilau : tak for mere besindig respons.det er rart at vide nogen kan sætte pris på begge dele!
antisilver : er manden tilfreds med sit setup,er det ikke min opgave at spolere hans glæde..forskellene analog/digital jeg oplever rundt omkring,sætter dog en helt anden dagsorden.
havde 16 bit været tilstrækkeligt,ville kun et ekstremt mindretal gide befatte sig med grammofoner.men som det fremgår af bla sitet her,søger hififolket bedre lyd - hvilket giver sig udslag i indkøb af grammofoner med tilhørende software.
samme tendens gør sig gældende mht valget mellem rør/transistorer - hvis halvlederne virkelig var så musikalske som producenterne hævder,ville det være svært at tage folk med rør seriøst!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
|
nilau : tak for mere besindig respons.det er rart at vide nogen kan sætte pris på begge dele!
antisilver : er manden tilfreds med sit setup,er det ikke min opgave at spolere hans glæde..forskellene analog/digital jeg oplever rundt omkring,sætter dog en helt anden dagsorden.
havde 16 bit været tilstrækkeligt,ville kun et ekstremt mindretal gide befatte sig med grammofoner.men som det fremgår af bla sitet her,søger hififolket bedre lyd - hvilket giver sig udslag i indkøb af grammofoner med tilhørende software.
samme tendens gør sig gældende mht valget mellem rør/transistorer - hvis halvlederne virkelig var så musikalske som producenterne hævder,ville det være svært at tage folk med rør seriøst!
|
|
|
Hej Dane.
Nu er jeg enig med dig i, at dersom folk er tilfredse, så skal det naturligvis ikke spoleres. Når dette er sagt, så er man jo også af og til nødt til at bevæge sig "ind på farefulde vande", og dermed generere en debat om, hvor den største vellyd ligger og jeg forstår dig således, at du egentlig er helt på linje med mig i vurderingen af det analoge medies overlegenhed.
Men når det er sagt, så er det digitale medie nu slet ikke så dårligt endda og kan sagtens spille på en måde, der bringer lytteren ind i koncertsalen; dette er jo et spørgsmål om virkemidler.
Men ingen kommer nogen vegne, hvis der ikke er en debat om, hvor den største vellyd er. Uden denne kan alle jo bare bilde sig ind, at det den pågældende selv har er World-end fi...og du kan nok se hvor jeg vil hen med det.Entusiaster må løbende forholde sig til de nyankomne og det er præcist hvad der gøres.
Så når sådan en debat kører skal det jo slet ikke ses som en kritik af den enkeltes valg. Alle er jo konstant så at sige på vej..og må nyorientere sig fra tid til anden. For nu at illustrere det tydeligt, så er det faktisk også nødvendigt at blive bevidst om, at ens eget system besidder fejl.Lukker man af for det, så kommer man ikke ud af stedet.
Så en debat...er jo blot et forsøg på at få folk til at ofre lidt opmærksomhed på egen vanetænkning og det gælder også een selv.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
|
|
|
|
Hej alle...
Jeg vil se om jeg kan få skrevet en lidt mere fyldig kommentar i morgen. Desværre skal jeg tidligt op (i morgen) og bliver derfor nødt til at sove. Men det er sandelig ikke med min gode vilje. Jeg tænker (og lytter) bedst efter klokken 23 og derfor er jeg i realiteten stadig i begyndelsen af dagen.
Nu er jeg heldigvis/desværre i den situation at jeg ikke har nemt ved at få slukket for alle apparaterne og komme i seng. Det tror jeg blandt andet skyldes det faktum, at min DA-konverter ikke på nogen måde benytter sig af oversampling og stejle filtre! 
Sov godt!
Niels L. (Nilau)
PS. Der går nok lige nogle minutter endnu, da jeg kan høre, at Jimmy Smith netop har stillet sit orgel op inde i stuen. Bare han nu har fasen korrekt på netstikket... 
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dane
Jeg er sådan set ikke uenig i at der kan hives ganske meget god musik ud af en GOD pladespiller, men diskussionen bliver vel lidt absurd, når man sammenligner 2 vidt forskellige medier. Det hjælper jo ikke alverden, at en pladespiller lyder bedre end en CD, hvis køberen har 500 cd`er og 0 LP plader og slet ikke er interesseret i, at købe en pladespiller. Rega Apollo er en CD og angiveligt ikke uden en vis kvalitet, så det ville derfor være relevant, for en eventuel køber, at få opremset eventuelle alternativer indenfor det samme medie. Tråden her drejer sig jo ikke om, hvilket medie der er bedst, CD eller pladespiller, men om, hvorvidt Apollo er en god CD.
Vi er beærede over, at Rega Apollo sammenlignes med mange gange dyrere digitalt grej og decideret forbløffet over, at man nu (i mangel af bedre ?) begynder at sammenligne det med dyrt analog grej, men sammenligningerne er uden praktisk betydning. En person der har sat sig for at købe en pladespiller ville næppe stille den op imod en CD og vice versa. Der er afgrundsdyb forskel på de 2 mediers virkemåde og lydgengivelse. Jeg har intet problem med at købe en CD maskine, selvom jeg foretrækker analoglyd, da det, for mig, er musikken der er den vigtige i overvejelserne omkring indkøb af en afspiller. Det jeg er interesseret i er så at få den, til min pengepung, bedst spillende CD. Man skal nok også vare sig for at tro, at en pladespiller automatisk gengiver bedre, uanset mærke, stand og opsætning.
Angående løbeværk, så er der en tendens til at tro, at tyngde og stort forbrug af "tungmetaller" giver bedre lyd. Jeg tror, at det i bedste fald giver større driftssikkerhed og ved at det giver en højere pris. Hvad der har større betydning for lyden er den software der skal levere data fra værk til konverterne og resten af elektronikken og lige præcis der er Apollo`en altså noget længere fremme i skoene end nogen anden CD på markedet (Saturn undtaget naturligvis) Man kan i grove træk sige at, hvor andre CD`er levere ca. 70% af den information der er på pladerne, ja så levere Apollo/Saturn ca. 95% af de informationer der er på pladerne.
Om ovenstående så gør gengivelsen fra de 2 Rega CD`er bedre end noget andet, må man jo selv finde ud af, men har man et velspillende anlæg der ikke "filtrerer" så er man ihvertfald sikker på at få informationer man ganske simpelt ikke får fra andre CD maskiner.
I denne og andre tråde er beskrivelserne af Apollo`ens lyd vidt forskellige. Der er nogenlunde konsensus omkring dens "value for money" men den lyder både tynd og tyk, lys og mørk, buldrende og stram, neutral og totalt uneutral, dynamisk og udynamisk, detaljeret og udetaljeret osv. osv. Ovenstående er vel temmeligt umuligt at praktisere, selv for en Apollo, så der er vel enten tale om, at man hører sit anlæg eller rum eller sine plader, der så hos forskellige mennesker fremviser ovenstående lydkarakteristika og det er vel det man ønsker sig en afspiller skal kunne afsløre.
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|