| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Dane
Jeg er sådan set ikke uenig i at der kan hives ganske meget god musik ud af en GOD pladespiller, men diskussionen bliver vel lidt absurd, når man sammenligner 2 vidt forskellige medier. Det hjælper jo ikke alverden, at en pladespiller lyder bedre end en CD, hvis køberen har 500 cd`er og 0 LP plader og slet ikke er interesseret i, at købe en pladespiller. Rega Apollo er en CD og angiveligt ikke uden en vis kvalitet, så det ville derfor være relevant, for en eventuel køber, at få opremset eventuelle alternativer indenfor det samme medie. Tråden her drejer sig jo ikke om, hvilket medie der er bedst, CD eller pladespiller, men om, hvorvidt Apollo er en god CD. |
|
|
Se der er vi meget enige. Jeg er ikke i tvivl om af mange pladespillere vil p***e på Apolloen, men det er bare lidt svært at få afspillet sine CDer på den.
Jeg har endnu ikke hørt en CD der kunne spille op med en bare rimelig pladespiller, derfor synes jeg vi skal hølde æbler og pærer for sig. Generelt kan det da glæde mig at så mange har genopfundet pladespilleren, men selvom LPen er i fremgang (i det mindste herinde) så er det vel stadig de færeste der helt vil undvære en CDspille
Personligt er jeg godt tilfreds med min Apollo, men er ikke i tvivl om at der findes bedre CDafspillere, hvis man er villig til at betale mere, men jeg synes den er et fint kompromis (ikke negativt ment... ALT er et kompromis, det er ALTID muligt at gøretingene bedre) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvad er der galt med jer siden I synes at Rega Apollo/saturn er noget så useriøst og at bruge så mange sider på et Low Fi produkt. Er det set ud fra prisen? For lydmæssigt er den da klasser bedre end de fleste Cd spillere. Men jeg tror at det i hører er at jeres anlæg/kabler ikke er godt nok..til at yde den retfærdighed. Hør det hos mig på en plov af rimelig kvalitet med dertilhørende Riaa og hvis I bagefter vil være ærlige så er i kommet på andre tanker, når i har forladt min lytteseance..
Et postulat Ja men rigtig mange er ikke gået forkert i byen..
Hilsen Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Er der nogen der har prøvet at sætte et clearwaterkabel eller det nye signalkabel (SAX) fra Mictor til anlægget. Det flytter virkelig. Jeg har aldrig hørt så meget hul igennemsom med dette saxkabel..Det bliver sammenlignet med Valhalla reference kabel til 32000,- meteren..Det rykker bare, Apolloen kommer op i en hel anden klasse.
Som de siger så er et signalkabel et filter og som vi alle ved gælder det om at finde et kabel med mindst mulig filtereffekt.. Prøv det som de siger og ring til Michael hos Mictor..se hjemmesiden.. www.mictor.dk
|
|
|
Jeg prøver igen.
Hvor har du set det sammenlignet med Valhalla ????
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Brutalis47 skrev:
|
Er der nogen der har prøvet at sætte et clearwaterkabel eller det nye signalkabel (SAX) fra Mictor til anlægget. Det flytter virkelig. Jeg har aldrig hørt så meget hul igennemsom med dette saxkabel..Det bliver sammenlignet med Valhalla reference kabel til 32000,- meteren..Det rykker bare, Apolloen kommer op i en hel anden klasse.
Som de siger så er et signalkabel et filter og som vi alle ved gælder det om at finde et kabel med mindst mulig filtereffekt.. Prøv det som de siger og ring til Michael hos Mictor..se hjemmesiden.. www.mictor.dk
|
|
|
Jeg prøver igen.
Hvor har du set det sammenlignet med Valhalla ????
Mvh
JmJ
|
|
|
Det har jeg hørt selv hos en der hedder Michael, som bor i Augustenborg: Han har også skrevet ind og rost det på Mictors hjemmeside under anmeldelser..manden har selv kablet, så der er ikke noget misundelse i det. Det er helt seriøs lytning..
brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Brutalis47 skrev:
Jean M Jarre skrev:
Brutalis47 skrev:
|
Er der nogen der har prøvet at sætte et clearwaterkabel eller det nye signalkabel (SAX) fra Mictor til anlægget. Det flytter virkelig. Jeg har aldrig hørt så meget hul igennemsom med dette saxkabel..Det bliver sammenlignet med Valhalla reference kabel til 32000,- meteren..Det rykker bare, Apolloen kommer op i en hel anden klasse.
Som de siger så er et signalkabel et filter og som vi alle ved gælder det om at finde et kabel med mindst mulig filtereffekt.. Prøv det som de siger og ring til Michael hos Mictor..se hjemmesiden.. www.mictor.dk
|
|
|
Jeg prøver igen.
Hvor har du set det sammenlignet med Valhalla ????
Mvh
JmJ
|
|
|
Det har jeg hørt selv hos en der hedder Michael, som bor i Augustenborg: Han har også skrevet ind og rost det på Mictors hjemmeside under anmeldelser..manden har selv kablet, så der er ikke noget misundelse i det. Det er helt seriøs lytning..
brutalis
|
|
|
Super seriøst, er det samme måde du tester og bedømmer Apollo på ????
|
|
|
Nej det er det nødvendigvis ikke , men mine ører narrer som regel ikke, prøv det selv istedet for at hakke på andre..... Du kan jo starte med at lægge et øre til saxkablet... ikke...?? __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Jean M Jarre skrev:
Brutalis47 skrev:
Jean M Jarre skrev:
Brutalis47 skrev:
Er der nogen der har prøvet at sætte et clearwaterkabel eller det nye signalkabel (SAX) fra Mictor til anlægget. Det flytter virkelig. Jeg har
aldrig hørt så meget hul igennemsom med dette saxkabel..Det bliver sammenlignet med Valhalla reference kabel til 32000,- meteren..Det rykker
bare, Apolloen kommer op i en hel anden klasse.
Som de siger så er et signalkabel et filter og som vi alle ved gælder det om at finde et kabel med mindst mulig filtereffekt.. Prøv det som de
siger og ring til Michael hos Mictor..se hjemmesiden.. www.mictor.dk
|
|
|
Jeg prøver igen.
Hvor har du set det sa<SPAN ="highlight">m</SPAN><SPAN ="highlight">m</SPAN>enlignet <SPAN ="highlight">m</SPAN>ed Valhalla ????
<SPAN ="highlight">M</SPAN>vh
J<SPAN ="highlight">m</SPAN>J
|
|
|
Det har jeg hørt selv hos en der hedder Michael, som bor i Augustenborg: Han har også skrevet ind og rost det på Mictors
hjemmeside under anmeldelser..manden har selv kablet, så der er ikke noget misundelse i det. Det er helt seriøs lytning..
brutalis
|
|
|
Super seriøst, er det samme måde du tester og bedømmer Apollo på ????
|
|
|
Nej det er det nødvendigvis ikke , men mine ører narrer som regel ikke, prøv det selv istedet for at hakke på andre..... Du kan
jo starte med at lægge et øre til saxkablet... ikke...?? |
|
|
Har hørt det er derfor jeg undre mig over det du siger, alt respekt Mictor laver klasse kabler der ofte er mange gange pengene værd, men endnu
engang vil jeg mene at træerne ikke vokser ind i himlen.
Men lyd er en smags sag og er selv mere til en anden lyd.
Så jeg hakker skam ikke på nogen, men fordi man har hørt et kabel i 1 setup så er det jo ikke ens betydning med at det er ligeså godt som
valhala eller AQ Sky, men hvis man hørte det i mange forskellige setups og fandt samme resultat ja så var jeg klart mere lydhør, det er jo ikke
alle kabler der passer i alle setups.
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Hej hvad er der galt med jer siden I synes at Rega Apollo/saturn er noget så useriøst og at bruge så mange sider på et Low Fi produkt. Er det set ud fra prisen? For lydmæssigt er den da klasser bedre end de fleste Cd spillere. Men jeg tror at det i hører er at jeres anlæg/kabler ikke er godt nok..til at yde den retfærdighed. Hør det hos mig på en plov af rimelig kvalitet med dertilhørende Riaa og hvis I bagefter vil være ærlige så er i kommet på andre tanker, når i har forladt min lytteseance..
Et postulat Ja men rigtig mange er ikke gået forkert i byen..
Hilsen Brutalis
|
|
|
Hvis vi skal snakke signalkabel, som er uden filter og som er til at betale (selvom det da koster lidt) skulle du altså prøve det berømte Van den hul MCD501 Jeg har ikke hørt SÅ meget usminket hul igennem, som med 501  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:
Hej hvad er der galt med jer siden I synes at Rega Apollo/saturn er noget så useriøst og at bruge så mange sider på et Low Fi produkt. Er det set ud fra prisen? For lydmæssigt er den da klasser bedre end de fleste Cd spillere. Men jeg tror at det i hører er at jeres anlæg/kabler ikke er godt nok..til at yde den retfærdighed. Hør det hos mig på en plov af rimelig kvalitet med dertilhørende Riaa og hvis I bagefter vil være ærlige så er i kommet på andre tanker, når i har forladt min lytteseance..
Et postulat Ja men rigtig mange er ikke gået forkert i byen..
Hilsen Brutalis
|
|
|
Hvis vi skal snakke signalkabel, som er uden filter og som er til at betale (selvom det da koster lidt) skulle du altså prøve det berømte Van den hul MCD501 Jeg har ikke hørt SÅ meget usminket hul igennem, som med 501  |
|
|
hej med jer,
det der virker for mig mht signalkabel mellem forstærker og min Apollo er et argento sølvkabel. Der vil jeg mene at der i den grad er hul igennem, usminket __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Jakobsen skrev :
"og Apollo er ikke helt neutral.... den har en smule fylde i bunden... ikke at jeg ikke kan lide det og jeg synes stadig Apollo er en særdeles god maskine"
Se..det er jeg egentlig ikke helt enig med dig i, ,medmindre du vurderer det i forhold til de næsten altid slankt spillende CD maskiner, der gik forud for Apollo'en.
Vurderer du det derimod op mod en pladespiller vil du hurtigt kunne se min pointe, i hvert fald dersom du har en PU, der ikke spiller slankt, f.eks. en Audio technica 0c9.
Jeg har vurderet Apollo'en op imod en af tidens mest neutrale PU performere , nemlig Ortofon Rondo Bronze og denne sammenligning viste, at Apolo'en var uhyggelig tætpå, når det gjaldt neutralitet. Apollo'ens største fejl om man kan tale om en sådan er ikke i mellemtonen, men snarere på yderfløjene, hvor diskanten kunne være bedre opløst sammnelignet med pladespiller. Spørgsmålet er dog om det er maskinens skyld eller den enkelte cd skive.
I bunden er det ikke fylden, der er problemet, ej heller timming og drive og snert, men den kunne spille med større autoritet og en mere klar gengivelsen af de allerdybeste bastoner. Dette kan dog afhjælpes med afkobling. Kun diskantområdet er markant forskellig fra en pladespiller..men dog yderst fornemt for en Cd maskine.
|
|
|
Jeg er stort set enig omkring Apollo's ankepunkter mere hul igennem i toppen og større autoritet/definition i bunden...
|
| Til top |
|
| |
kim26 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har også lige investeret i en Apollo. Fed spille til pengene __________________ Mvh kim26
VA Strauss - VdH Clearwater - Rega Apollo - VdH MCD 501(på vej!) - Krell kav400xi
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim26 skrev:
Hej
Jeg har også lige investeret i en Apollo. Fed spille til pengene |
|
|
hejsa, tillykke med den - svedigt setup du ellers holder dig __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare mig eller er den lidt buggy? Den kan ikke rigtig spole (er til at leve med), af og til kan den ikke finde alle tracks på CD'en????!!! Hvis man vælger et nummer ved at trykke et tal, virker det ikke altid, og man skal skippe lidt frem og tilbage før den spiller.
Måske er min bare mindre defekt. Men ellers super fed lyd
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
|
Er det bare mig eller er den lidt buggy? Den kan ikke rigtig spole (er til at leve med), af og til kan den ikke finde alle tracks på CD'en????!!! Hvis man vælger et nummer ved at trykke et tal, virker det ikke altid, og man skal skippe lidt frem og tilbage før den spiller.
Måske er min bare mindre defekt. Men ellers super fed lyd |
|
|
Prøv at skrive til Medlyd.Kunne godt tyde på en fejl
|
| Til top |
|
| |
kim26 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
|
Er det bare mig eller er den lidt buggy? Den kan ikke rigtig spole (er til at leve med), af og til kan den ikke finde alle tracks på CD'en????!!! Hvis man vælger et nummer ved at trykke et tal, virker det ikke altid, og man skal skippe lidt frem og tilbage før den spiller.
Måske er min bare mindre defekt. Men ellers super fed lyd
|
|
|
Jeg kan kun give dig ret - man skal have tålmodighed
Men sikke en spille til de penge __________________ Mvh kim26
VA Strauss - VdH Clearwater - Rega Apollo - VdH MCD 501(på vej!) - Krell kav400xi
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim26 skrev:
skumflum skrev:
|
Er det bare mig eller er den lidt buggy? Den kan ikke rigtig spole (er til at leve med), af og til kan den ikke finde alle tracks på CD'en????!!! Hvis man vælger et nummer ved at trykke et tal, virker det ikke altid, og man skal skippe lidt frem og tilbage før den spiller.
Måske er min bare mindre defekt. Men ellers super fed lyd
|
|
|
Jeg kan kun give dig ret - man skal have tålmodighed
Men sikke en spille til de penge
|
|
|
Oplever du det samme?
|
| Til top |
|
| |
kim26 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oplever du det samme?
Ja - den vil drille engang i mellem Men lyden er super __________________ Mvh kim26
VA Strauss - VdH Clearwater - Rega Apollo - VdH MCD 501(på vej!) - Krell kav400xi
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt mere alvorligt, har jeg bidt mærke i, at den kan finde på at hakke ved kopi CD'er af dårlig kvalitet. Den er generelt også mere følsom overfor ridser. Der kan komme små "klik" lyde.
Men på helt almindelige CD'er har jeg aldrig hørt noget der spiller så godt til pengene 
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg også kommet med i flokken  . Min nægter kategorisk alle pc kopier, men spiller gladeligt brændte audio cder.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
|
Lidt mere alvorligt, har jeg bidt mærke i, at den kan finde på at hakke ved kopi CD'er af dårlig kvalitet. Den er generelt også mere følsom overfor ridser. Der kan komme små "klik" lyde.
Men på helt almindelige CD'er har jeg aldrig hørt noget der spiller så godt til pengene  |
|
|
Husk at kopi CD'er ikke kan afspilles ved mere end 4x
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Så er jeg også kommet med i flokken . Min nægter kategorisk alle pc kopier, men spiller gladeligt brændte audio cder. |
|
|
forklar lidt mere specifik
|
| Til top |
|
| |