Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 20:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

quad skrev:
Så er jeg også kommet med i flokken. Min nægter kategorisk alle pc kopier, men spiller gladeligt brændte audio cder.

forklar lidt mere specifik



Købte for et par år siden en cd-recorder, der kun kan brænde cder mærket audio. Dem spiller regaen fejlfrit.


__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Mr.Antisilver skrev:

quad skrev:
Så er jeg også kommet med i flokken. Min nægter kategorisk alle pc kopier, men spiller gladeligt brændte audio cder.

forklar lidt mere specifik



Købte for et par år siden en cd-recorder, der kun kan brænde cder mærket audio. Dem spiller regaen fejlfrit.

Ok. Din Apollo er muligvis fejlbehæftet. 5-7 % af de første sendinger havde den fejl. Kan du afspille PC brændte CD'er ved brændingshastighed på 4x?...kan du ikke, bør du kontakte Medlyd.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Keine annung, ejer ikke en cd brændt ved 4x.

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Keine annung, ejer ikke en cd brændt ved 4x.

Ok..men det eneste Rega lover i maualen er, at den kan aspsille brændte ved max 4x...så find dig lige en sådan ved lejlighed (inden de 2 års reklamationsret er udløbet) og tjek så..

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

quad skrev:
Keine annung, ejer ikke en cd brændt ved 4x.

Ok..men det eneste Rega lover i maualen er, at den kan aspsille brændte ved max 4x...så find dig lige en sådan ved lejlighed (inden de 2 års reklamationsret er udløbet) og tjek så..

Er det ikke 8x den max. kan lide? Af de kopi banditter jeg har prøvet i Apollo, med 8x hastighed, er der ingen problemer,

Men det kunne tyde på at Apollo er en halvmystisk maskine. Jeg har også fået min byttet, fordi den lavede mærkelige ting. Den sagde mekaniske hakke-lyde, og kunne finde på at fryse som en PC. Det har jeg faktisk også oplevet med min nuværende Apollo. Så er der det med den ikke kan finde alle numre på skiven..... 

Men i det store hele kan jeg godt leve med den. Hvad får man også ellers af vellyd til 6500,-  



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
skumflum skrev:

Lidt mere alvorligt, har jeg bidt mærke i, at den kan finde på at hakke ved kopi CD'er af dårlig kvalitet. Den er generelt også mere følsom overfor ridser. Der kan komme små "klik" lyde.

 

Men på helt almindelige CD'er har jeg aldrig hørt noget der spiller så godt til pengene

Husk at kopi CD'er ikke kan afspilles ved mere end 4x


Underlig maskine, jeg afspiller altid mine cd'ere ved 1X.


__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 603
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Mr.Antisilver skrev:
skumflum skrev:

Lidt mere alvorligt, har jeg bidt mærke i, at den kan finde på at hakke ved kopi CD'er af dårlig kvalitet. Den er generelt også mere følsom overfor ridser. Der kan komme små "klik" lyde.

 

Men på helt almindelige CD'er har jeg aldrig hørt noget der spiller så godt til pengene

Husk at kopi CD'er ikke kan afspilles ved mere end 4x


Underlig maskine, jeg afspiller altid mine cd'ere ved 1X.

Det er derfor at alle mine CD'er er blevet til smølfehits

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

skumflum skrev:
Jesper Juul skrev:
Mr.Antisilver skrev:
skumflum skrev:

Lidt mere alvorligt, har jeg bidt mærke i, at den kan finde på at hakke ved kopi CD'er af dårlig kvalitet. Den er generelt også mere følsom overfor ridser. Der kan komme små "klik" lyde.


 


Men på helt almindelige CD'er har jeg aldrig hørt noget der spiller så godt til pengene


Husk at kopi CD'er ikke kan afspilles ved mere end 4x
Underlig maskine, jeg afspiller altid mine cd'ere ved 1X.


Det er derfor at alle mine CD'er er blevet til smølfehits





PS: livet er for kort til brændte skiver

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Er der efterhånden nogle flere der har fået lagt ører til den  nye saturn og fået den sammenlignet med lillebroderen apollo? er der noget at komme efter ift. merprisen?

Skal købe ny cd spiller i næste uge til max 20 k og saturn'en er bestemt i mine overvejelser.



__________________
Mikkel

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

MikkelTv skrev:

Er der efterhånden nogle flere der har fået lagt ører til den  nye saturn og fået den sammenlignet med lillebroderen apollo? er der noget at komme efter ift. merprisen?

Skal købe ny cd spiller i næste uge til max 20 k og saturn'en er bestemt i mine overvejelser.

Foruden  Saturn kunne det måske være relevant at lytte til Eera cd1.0
Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
MikkelTv skrev:

Er der efterhånden nogle flere der har fået lagt ører til den  nye saturn og fået den sammenlignet med lillebroderen apollo? er der noget at komme efter ift. merprisen?

Skal købe ny cd spiller i næste uge til max 20 k og saturn'en er bestemt i mine overvejelser.

Foruden  Saturn kunne det måske være relevant at lytte til Eera cd1.0

Nemlig ja.....

har desværre ikke hørt Saturn men ingen tvivl om den sikkert er rigtig god

men Eera DL1

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 994
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

skumflum skrev:
kim26 skrev:
skumflum skrev:

Er det bare mig eller er den lidt buggy? Den kan ikke rigtig spole (er til at leve med), af og til kan den ikke finde alle tracks på CD'en????!!! Hvis man vælger et nummer ved at trykke et tal, virker det ikke altid, og man skal skippe lidt frem og tilbage før den spiller.

 

Måske er min bare mindre defekt. Men ellers super fed lyd

Jeg kan kun give dig ret - man skal have tålmodighed

Men sikke en spille til de penge

 

Oplever du det samme?

Ditto her, min er en af de første; troede de var over børnesygdommene nu, har derfor ventet med at smide den til rep.

Min registrere tit at der kun er et nr. på CD'en; men skriver dog f.eks. 68 min, desværre afspiller den kun det første nr. selv om de 68 min dækker over 12 nr.

Den behandler dog både org. og Audiobrændte CD ens.

 



__________________
Hilsen Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L
 
MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

HVad er det eera kan?

nu har jeg flere steder læst lignende udbrud om den eera, som vi så da apollo kom frem.

Så vidt jeg kan læse, er der ikke det store revolutionerende teknologi i den som eks apollo (med sine 20 mb cashe). Har også set et billede af indmaden. Ser ikke just proppet ud.

inlighten me!



__________________
Mikkel

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

MikkelTv skrev:

inlighten me!

Alt er relativt ...



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Har pillet "Apollo" og "Saturn" fra, synes de spiller kedeligt, og de mangler begge den musikalske sjæl, synes ikke de spiller melodien, og de mangler detaljer i musikken, samt instrumenter lyder ikke ægte, men værst de roder i lydbilledet.

Så på med Teac løbe værk Vrds-25x og Parasound konverter dac-2000, så jeg kan hører musik igen :-)

men hvad pris og kvalitet følges jo ad :-)

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 890
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

mærkelig oplevelse du har af den kenneth.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Har pillet "Apollo" og "Saturn" fra, synes de spiller kedeligt, og de mangler begge den musikalske sjæl, synes ikke de spiller melodien, og de mangler detaljer i musikken, samt instrumenter lyder ikke ægte, men værst de roder i lydbilledet.

Så på med Teac løbe værk Vrds-25x og Parasound konverter dac-2000, så jeg kan hører musik igen :-)

men hvad pris og kvalitet følges jo ad :-)

Hej du, har du haft sat strøm til, det lyder jo helt hen i vinden, du er vist den eneste der har fået sådan en katastrofal oplevelse af sådan et par superspiller, jeg havde mere troet det hvis det var Teacværket og Parasounden du var kommet frem med sådan en konklusion...Det må være en ommer..

__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok er alle der har været hjemme, og hører hos mig samme opfattelse

tror nærmer at du ikke ved hvad en Parasound dac-2000 kan og et af de store Teac værk, de mindre teac værk er dog forfærdelige.

og inu engang pris og kvalitet hænger uløseligt sammen.

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Sjovt nok er alle der har været hjemme, og hører hos mig samme opfattelse

tror nærmer at du ikke ved hvad en Parasound dac-2000 kan og et af de store Teac værk, de mindre teac værk er dog forfærdelige.

og inu engang pris og kvalitet hænger uløseligt sammen.

Hvad er det for nogle der er 'dårlige' efter din mening?

Hilsen

Niels

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Sjovt nok er alle der har været hjemme, og hører hos mig samme opfattelse

tror nærmer at du ikke ved hvad en Parasound dac-2000 kan og et af de store Teac værk, de mindre teac værk er dog forfærdelige.

og inu engang pris og kvalitet hænger uløseligt sammen.

Nu er det nu ikke altid at det der er dyrest nødvendigvis er det bedste.. Som du sikkert har læst bagud i denne tråd, så skiftede jeg jo en accu67 ud med en Rega og der var vi ligeledes nogle stykker, der kom frem til samme konklusion. Men vi lytter nødvendigvis ikke efter det samme. Det kunne jo også være at du har matchet alt efter dit nuværende setup. Så når man skifter en enkelt ting ud, så kan det blive nødvendigt at omjustere visse ting...Bl.a. kabelvalg m.m.

venligst Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes