Emne: Apollo Rega CD ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige sige at selv Apollo kabinettet, er selvfølgelig ikke plastic. Det skulle være 4 mm alu.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modsat Rega Planet CD som var i ægte plastik, selvom den lignede metal..
Nørjj hvor blev jeg skuffet 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg lige spøge - har det så meget at sige om den er lavet i MDF eller ALU eller PLASTIK !
Hvis alle CDer kunne se ud og kunne være bygget som Audia Flight CD One - så var jeg sku en glad mand !!
Jeg har aldrig set en CDer som er så godt opbygget som den Audia - selv Dyre CDer til 100.000 kr følger sku.. ikke med her i byggekvalitet !
Hilsen King -)
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overhovedet ikke, andet end det vel er lækkert at røre ved og måske hæmmer vibrationerne..?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er lige det for noget med en Saturn  , er der nogle der ved noget om det  ? __________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
Hvad er lige det for noget med en Saturn , er der nogle der ved noget om det ? |
|
|
Det skulle være storebroderen, hvilket man må formode også bedtyder bedre og dyrere, som er på vej. Det skulle dog ligge ½-1 år ud i fremtiden og imens kan man lige så gode nyde sin Apollo! 
|
Til top |
|
|
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Spencer skrev:
jensen skrev:
trimme , de kan vel trimme et setup der står fast i ders shop ??? , eller er det letter at gøre det på en messe .
Måske skulle de få gamut til at gøre det for dem . |
|
|
Ja, den med at spille på en kold CD-afspiller, er godtnok noget af en bommert. Den laver de nok ikke igen.
|
|
|
Ja det lyder godt nok ikke til at de er særlige seriøse, lige en komentar til svanen jeg er godt klar over at det er en svær nød at knække, når man står der med en super cd afspiller og så der kommer en ind af døren, med noget der ligner noget fra Br legetøj..Men som du ved så endte jeg jo med at sælge min accu og købe et sådant plastikprodukt, som der er nogen der så venligt har kaldt den. Men er det ikke skønt at et platikprodukt kan udkonkurrere ting, der ligner en halv million.. Den er som sagt bare vanskelig at sluge, når man skal være ærlig..Vi mennesker har desværre den skavank, at det vi selv har er selvfølgelig det bedste. Det gælder jo alt,,bilvalg, husvalg ja sågar konevalg..Men det sidste eksempel, der ved vi jo alle, at der er der virkelig mange der har taget fejl...
mvh Brutalis
|
|
|
Det jeg virkelig er spændt på at høre, er om Apollo'en, kan formidle et stort "soundstage" med dybde, stor bredde og mange detaljer (mikrodynamik) samtidig med, at man ikke er i tvivl om, hvor de forskellige instrumenter "står". At den spiller dynamisk og musikalsk og har en stram tør bas, er vel banket ind med "syvtommersøm".
Og den er stadigvæk IKKE svær at sluge, hvis JEG synes, at Apolloen spiller bedst. Som sagt har jeg hørt andre CD-maskiner, der spillede MEGET BEDRE end DP 65. Især Accuphase's to-delte topsæt som Jensen også omtaler. I den sidste ende må hver enkelt jo gøre op med sig selv, hvad man synes lyder godt, og hvor meget man går op i udseende og materialevalg. Jeg er som sagt MEGET tilfreds med min DP 65 - og det vil jeg også være efter "testen" - no matter what! __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
At bygge et HiFi kabinet op i plastic - det ville langt fra være optimalt, specielt med tanke på statisk elektrisitet og det at en del, arbejder med at fjerne alt plastic fra enhederne. Så plastic som grundkonstruktion, ville nok være bedst at gå langt uden om. Så Rega har nok også lært af fortiden og evt. synder - væk med plastic skrammel, HiFi kabinetter er nok bedst i aluminium.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved var det Mr. Antisilver der startede hypen om denne maskine og nu vil alle ha den. Og det er da også fint. Men lad nu være med ..nogen af jer.. at gøre jer selv til den store opdager af denne Apollo. I er bare redet med på bølgen. færdi arbejd.
Men han kunne ikke bruges herinde. Han var også anderledes og det går jo ikke.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Modsat Rega Planet CD som var i ægte plastik, selvom den lignede metal..
Nørjj hvor blev jeg skuffet 
|
|
|
Nej du har ikke ret... kabinettet er i aluminium og kabinettet er helt ens på planet og apollo....
låget er lavet i plastik.......
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til Blackhawk.
Planet har aldrig været lavet i plastik og af oplagte årsager, som du selv er inde på. Et plastikkabinet ville hverken være afstivende eller afskærmende, så uagtet at Rega måske har syndet i andre sammenhænge, så er det altså ikke ved at lave plastikkabinetter. Lad os fortsætte lidt med denne Plastik/metal diskussion. Rega Laver en plastikfront, fordi den ingen som helst betydning har for lyden, kun for prisen og ved at spare der muliggøres, at man istedet kan bruge pengene på de ting der har betydning for lyden, f. eks kabinettet. Kabinetterne på al Rega elektronik er lavet i 4 mm tykt trukket aluminium, ovenikøbet en højkvalitetsaluminium, hvis varmeafledning er uden sidestykke. Det betyder, igen, at man kan spare indbyggede køleplader og at man kan lave kabinetterne i sølv, hvilket ikke er muligt med en ringere aluminiumskvalitet. Selve kabinettet er i et stykke indtil bunden, hvor der, på nogle af apparaterne, er påskruet en buet køleplade, hvis tilstedværelse sikre at de mest ekstreme fester ikke brænder forstærkeren af.
Normal fremgangsmåde hos de fleste producenter er at lave en tyk forplade i metal (for øjnenes skyld) og et relativt tyndt kabinet samlet i flere stykker med et hav af skruer. Her har vi altså en tyk forplade (alle er glade) der ingen lydmæssig betydning har og et tyndt kabinet (alle er stadig glade, for det kan man ikke se så let) der har betydning for lyden. For mig og en del andre ville tanken om, at man havde fordyret min indkøbspris for at please mine øjne istedet for mine ører, være ubærlig ellers solgte jeg B&O, hvor man, noget mere gennemført, har valgt at sælge til øjet frem for øret.
Jeg tilbringer størstedelen af min tid med musikaflytning foran højttalerne, hvorved lyden bliver mere vigtig end en metalfront.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Medlyd skrev:
Hej Ronin
Hvad angår fejlfrekvensen på skuffedrev i forhold til Rega`s toploading, så tager du ganske enkelt fejl, der er langt flere fejl knyttet til skuffedrev. Udover det, så er Rega`s toploading næppe billigere at lave end en standard skuffe, desværre. Hvorfor du ikke vil skrive mere om drevet ved jeg ikke, men så kan jeg da gøre det. Selve fastlåsningen af pladen er, som det også ses på bærbare PC`r, det vi med en god dansk betegnelse kalder Ballchucks. Fæstningen har den fordel at pladen holdes helt plan og at den ikke skal slæbe rundt på en magnetclamper. Det er muligt at det ikke ser særligt dyrt ud, men det virker bedre og koster mindre og så ville det jo være tåbeligt at kaste noget andet i.
Som det er blevet nævnt, så afspiller Apollo også MP 3, hvilket er en glimrende feature at have med, når man betænker nogle overrislede festabers uskønne omgang med stereoanlæg i en "må bare lige høre" situation. Hertil kan også lægges den fordel at børnene i familien kan afspille de dowloadede filer og måske blive tiltrukket af den gode lyd.
Venligst
Bent
|
|
|
Ballchucks er en ok løsning til fastholdelse af cd-pladen, men i længden har de det med at blive ringere idet at fjederpåvirkningen i mekanismen med tiden bliver slappere - der er endda eksempler på at de er gået fra hinanden. Ballchucks har sin oprindelse i Discman, den transportable cd-afspiller som jo af pladshensyn ikke kunne inkludere en egentlig pladestrammer - revolutionerende er Ballchucks dog ikke. Senere kom det så i drevene på de transportable computere samt spillekonsolerne og Playstation i særdeleshed - ligeledes af pladshensyn. Om det virker bedre, er vist udelukkende op til marketingsafdelingerne.
Drevet er en variant af et cd-rom drev til bærbare computere, og denne info er nu ikke så svær at finde ved lidt aktiv søgning - det har den fordel at det er billigt at udskifte og samtidig er let at integrere i forhold til en del andre drev på markedet. Om det så lydmæssigt er det bedste skal jeg ikke kunne sige, men igen så er Rega heldigvis skarpe hvad angår softwaren bag og har taget højde for en masse ting i processen. Og så har man, med denne type drev, pludselig adgang til både mp3 og alverdens andre muligheder hvis man ønsker det.
|
|
|
Heureka!
Endelig kom jeg i tanke om hvor jeg havde set de der "Ballchucks" udover i disc drevet til min laptop computer: Det sidder i mine drenges aflagte Playstation 1! Det virkede iøvrigt fint indtil den ene kugle faldt ud Måske havde Sony en ordentlig stak drev til overs da de begyndte at markedsføre Playstation 2 
Haugaard
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en imponerende mængde af informationer der lægges frem omkring holdbarheden af drev med ballchucks.
Først skriver Ronin, at skuffedrev er driftsikkerheden selv, og indikerer at drev med ballchucks er fejlbehæftet i større grad. Lad os lige få nogen statistikker på bordet, og ikke bare en tom og udokumenteret påstand, både for hvor mange af der respektive drev der er lavet og hvad fejlprocenten er. Indtil da må det betragtes som et partsindlæg uden realiteter, omend jeg finder det svært at se hvad part Ronin egentlig repræsenterer her.
Siden kommer Haugaard til hjælp med en "statistik" der er baseret på en oplevelse med en aflagt Playstation. Jeg finder det meget svært at se sammenhængen mellem det og Raga's nye drev. Medmindre der er oplysninger Haugaard ligger inde med vi andre ikke kender til.
Det er interessant, at det oplyses at det jo er ok med et angiveligt inferiørt drev, nu Rega har set lyset i at lave en ordentlig software, mens de andre fordele der også er i drev af den slags slet ikke kommenteres.
Og endelig er det jo almindelig viden at også Mark Levinson for nogen tid siden brugte et (meget billigt) cd-rom drev i en af deres modeller, under det påskud at det var meget bedre i forhold til de krav ML stillede. Ja, prisen var rigtig fristes man til at tænke, men nu Rega også tænker sig om og går nye veje er det pludselig ikke god tone. Sludder.
Det er mig ikke muligt at finde grundlaget for, hvorfor nogen der ikke ved mere om tingene, og ikke har den anstændighed at finde ud af mere før de begynder at kloge sig på det, begynder at kommentere på indholdet af Rega's nye cd, i en tråd der handler om brugere der er glade for deres nye Rega Apollo cd.
Det eneste jeg kan komme frem til er at: De er sure sagde ræven. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Det er en imponerende mængde af informationer der lægges frem omkring holdbarheden af drev med ballchucks.
Først skriver Ronin, at skuffedrev er driftsikkerheden selv, og indikerer at drev med ballchucks er fejlbehæftet i større grad. Lad os lige få nogen statistikker på bordet, og ikke bare en tom og udokumenteret påstand, både for hvor mange af der respektive drev der er lavet og hvad fejlprocenten er. Indtil da må det betragtes som et partsindlæg uden realiteter, omend jeg finder det svært at se hvad part Ronin egentlig repræsenterer her.
Siden kommer Haugaard til hjælp med en "statistik" der er baseret på en oplevelse med en aflagt Playstation. Jeg finder det meget svært at se sammenhængen mellem det og Raga's nye drev. Medmindre der er oplysninger Haugaard ligger inde med vi andre ikke kender til.
Det er interessant, at det oplyses at det jo er ok med et angiveligt inferiørt drev, nu Rega har set lyset i at lave en ordentlig software, mens de andre fordele der også er i drev af den slags slet ikke kommenteres.
Og endelig er det jo almindelig viden at også Mark Levinson for nogen tid siden brugte et (meget billigt) cd-rom drev i en af deres modeller, under det påskud at det var meget bedre i forhold til de krav ML stillede. Ja, prisen var rigtig fristes man til at tænke, men nu Rega også tænker sig om og går nye veje er det pludselig ikke god tone. Sludder.
Det er mig ikke muligt at finde grundlaget for, hvorfor nogen der ikke ved mere om tingene, og ikke har den anstændighed at finde ud af mere før de begynder at kloge sig på det, begynder at kommentere på indholdet af Rega's nye cd, i en tråd der handler om brugere der er glade for deres nye Rega Apollo cd.
Det eneste jeg kan komme frem til er at: De er sure sagde ræven.
|
|
|
Næsten alle mærker har det med at skrive dit og dat , og når det kommer tilstykket bruger de det der koster mindst og virker ok , når vi snakker alm hifi , så er der mærker der går til den og kun bruger det bedste der kan købes for penge eller laver noget selv .
Og hvorfor er man gået over til de drev , det er af nød , hvorfor brugte de dem ikke for 5 år siden de har snart væet der i 10år ?? nød og prisen .
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er de små kugler der holder cd'erne fast i drevene på fx. bærbare pc'ers drev.
__________________ mvh sund,
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Det er de små kugler der holder cd'erne fast i drevene på fx. bærbare pc'ers drev. |
|
|
Ah - de små irriterende ting, hvor man skal trykke på midten for at CD'en skal hoppe op.  Men de holder da skiven centreret. Det er den ikke altid i min billige DVD-afspiller fra Akai, hvor jeg så lige må have skuffen ud og ind igen.
Skulle disse Ballchucks ligefrem være billigere ? Der er selvfølgelig ikke automatisk noget der holder CD'en stabil med tryk ovenfra, men det kan jo tilføjes alligevel i form af et lod (hvis lejet tåler den ekstra vægt). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om de er billigere eller ej, men der er i forhold til måden et drev fungerer på et par fordele ved at gøre det på den måde. Den ene er at der ikke er en dims, tung eller magnetisk, der skal klemme på cd'en og dermed på lejet med øget vægt og belastning, og det leder direkte til den anden fordel, nemlig mindre vægt i den del af drevet der skal rotere (=mindre inerti), hvilket gør det nemmere at styre hastigheden på cd'en.
Og så undgår man også skuffen, som kan være en mulighed for fejl, der ikke findes i drev uden skuffe. __________________ mvh sund,
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Jeg ved ikke om de er billigere eller ej, men der er i forhold til måden et drev fungerer på et par fordele ved at gøre det på den måde. Den ene er at der ikke er en dims, tung eller magnetisk, der skal klemme på cd'en og dermed på lejet med øget vægt og belastning, og det leder direkte til den anden fordel, nemlig mindre vægt i den del af drevet der skal rotere (=mindre inerti), hvilket gør det nemmere at styre hastigheden på cd'en.
Og så undgår man også skuffen, som kan være en mulighed for fejl, der ikke findes i drev uden skuffe.
|
|
|
De koster meget mindre end de toploade PH laver .
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget muligt, men hvis det virker efter hensigten, måske endda er bedre, er det så ikke underordnet hvad det koster?
Det er vel ikke prisen der er afgørende for om noget er godt eller ej, men derimod om det opfylder kravene og endnu bedre hvis det lever op til forventningerne, der er det afgørende for kunderne.
__________________ mvh sund,
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|