Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 02:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Efter alt at dømme skal den bare fyldes med linolie, og så bage i ovnen 5-6-dage ved middel temperatur.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Et lille fif til jer der har en Apollo. Jeg kan forstå det den går på med hensyn til forskellen Saturn/Apollo er bunden og måske også lidt mere ro... Jeg har prøvet med en gammel sag fra Holfi "stabilisatoren". Med denne ting fra Holfi får du den samme bund/ro som Saturn.. Så hvis det stadig er muligt at fremskaffe sådan en, så er det en mulighed for at ramme samme lyd..

brutalis

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen er målet og synspunkterne omkring Apollo/saturn ved at være nået eller hur..?

Er der nogen der evt. har fortrudt deres køb og skiftet ud....? Evt. nogle der har modificeret deres spille med et godt resultat..?

Brutalis

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

To eneste minuser (marginale) jeg kan få øje på ved Apollo'en er at jeg synes at displaylyset er for svagt samt at modtageren for remoten (Solar) er noget svagere end i Mira3 amp. Man skal peje direkte imod Apollo'en før den reagere!

Mvh Palle

Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Brutalis....

Jeg har købt en Rega Apollo for 8 måneder siden, til mit ekstra 'lege' anlæg til soveværelset...

- og jeg har ikke fortrudt det, det er en rigtig god CD-afspiller til den pris, ingen tvivl om det...

Den gang boede jeg i en lille 2 værelses lejlighed på Frederiksberg, og havde rigelig plads til 2 anlæg...   Nu  bor jeg sammen med en dejlig kvinde i Fakse i et hus på 280 kvm og har kun plads / behov for mit 'store'  anlæg... så nu er Apollo'en sat til salg, men jeg tror jeg kommer til at købe en Saturn på et senere tidspunkt...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Min oplevelse med herværende diskuterede maskine er:

Jeg købte en Apollo for et år siden. I forlængelse heraf opgraderede jeg mit anlæg meget kraftigt med triodeforstærkergrej og letdrevne Lowther horn. Så prøvede jeg - for at sætte en reference - en Audio Aero Capitol reference ll. Det var klart, at Apolloen herefter var bortdømt. Den spiller ganske enkelt ikke den dybeste oktav - den mangler totalt! Ydermere er rummet meget meget smalt. Det sidste erfarede jeg, da jeg opgraderede til en 12 år gammel Cambridge Discmagic/DAC3 - en klar forbedring især hvad rummet og dynamik angik. Herefter blev det batteridrevet Holfi Xandra LE (7år) som har en helt sort bagrund og noget større bredde på lydbilledet end Apolloen, men også lidt mere "leadback". Holfien har jeg siden opgraderet via 24 bit/192 Niels Larsen DAC, som så igen udskiftedes af en 16 bit selvbyg nonoversampling DDDAC basseret på TDA1543. Hermed var der distanceret så eftertrykkeligt fra Apolloens lidt klemte soundstage og manglende opløsning. Endelig er jeg kommet helt i mål med en Transparent Audio Reference DAC, som er i en klasse mange gange over samtlige af de ovenfor opremsede maskiner. Den er fra slutfirserne og har distanceret Audio Aeroen også.

Konklusion: Rega Apollo giver en hulens masse musikaitet og lyttevenlighed i et mid-fi set-up. Men i high-end sammenhæng mangler den helt og holdent hul igennem til tingene, hvilket også vil sige mikroinformatik og soundstage, som er næsten lig 0.

Blot for at perspektivere tingene lidt, når de ses (høres) gennem high-end optik og signalvej.

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Min oplevelse med herværende diskuterede maskine er:

Jeg købte en Apollo for et år siden. I forlængelse heraf opgraderede jeg mit anlæg meget kraftigt med triodeforstærkergrej og letdrevne Lowther horn. Så prøvede jeg - for at sætte en reference - en Audio Aero Capitol reference ll. Det var klart, at Apolloen herefter var bortdømt. Den spiller ganske enkelt ikke den dybeste oktav - den mangler totalt! Ydermere er rummet meget meget smalt. Det sidste erfarede jeg, da jeg opgraderede til en 12 år gammel Cambridge Discmagic/DAC3 - en klar forbedring især hvad rummet og dynamik angik. Herefter blev det batteridrevet Holfi Xandra LE (7år) som har en helt sort bagrund og noget større bredde på lydbilledet end Apolloen, men også lidt mere "leadback". Holfien har jeg siden opgraderet via 24 bit/192 Niels Larsen DAC, som så igen udskiftedes af en 16 bit selvbyg nonoversampling DDDAC basseret på TDA1543. Hermed var der distanceret så eftertrykkeligt fra Apolloens lidt klemte soundstage og manglende opløsning. Endelig er jeg kommet helt i mål med en Transparent Audio Reference DAC, som er i en klasse mange gange over samtlige af de ovenfor opremsede maskiner. Den er fra slutfirserne og har distanceret Audio Aeroen også.

Konklusion: Rega Apollo giver en hulens masse musikaitet og lyttevenlighed i et mid-fi set-up. Men i high-end sammenhæng mangler den helt og holdent hul igennem til tingene, hvilket også vil sige mikroinformatik og soundstage, som er næsten lig 0.

Blot for at perspektivere tingene lidt, når de ses (høres) gennem high-end optik og signalvej.

Jeg har selv haft Holfis cd på batteridrift og efter min mening når den ikke Apolloen til sokkeholderne. Men det kommer jo også an på hvilken farvelade du kører dt over...

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Brutale clown!

Holfi Xandra LE er ikke en "Hr. hvemsomhelst" og de øvrige senere modeller - batterier eller ej - kan overhovedet ikke sammenlignes med denne...Og lad så venligst være med at udtale dig om mit grej og insinuerer at det er farvelade - hvad helvede ved du om det? Bare fordi du/I ikke kan få ordentlig lyd ud af horn og Trioder, så KAN det godt være andre har andre evner.

Vær du bare glad for din Apollo, men vid at der findes ting der er meget, meget, meget bedre og selvfølgelig også koster mere end kofangeren til en fiat uno!

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Brutale clown!

Holfi Xandra LE er ikke en "Hr. hvemsomhelst" og de øvrige senere modeller - batterier eller ej - kan overhovedet ikke sammenlignes med denne...Og lad så venligst være med at udtale dig om mit grej og insinuerer at det er farvelade - hvad helvede ved du om det? Bare fordi du/I ikke kan få ordentlig lyd ud af horn og Trioder, så KAN det godt være andre har andre evner.

Vær du bare glad for din Apollo, men vid at der findes ting der er meget, meget, meget bedre og selvfølgelig også koster mere end kofangeren til en fiat uno!

den tone finder jeg mig ikke i da du åbenbart ikke kan tale på en ordentlig og soper måde vil jeg ikke kommentere dine manglende evner indenfor Hifi.  Jeg har desuden aldrig hørt holfi spille ordentligt på noget anlæg,,,,så lad være med at udtale dig,desuden kommer du nok aldrig til at høre en bedini forstærker jeg er den eneste i Europa der har en....båthorn...

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 April 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

hæ hæ ja folk tror altd at de kan kører AUDI i en FIAT, osse når det gælder lyd
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 18 April 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Sikke dog en tone i lægger for dagen.... Jeg har som tidligere nævnt haft en Apollo i mit lille 'anlæg 2' men den har dog også været på besøg i 'mit store' anlæg i stuen, men her fik den tæsk af min Holfi Xenia....  jeg går dog og leger med tanken om at prøve Lyngdorf CD-1 nu i mit store anlæg...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
Dolce skrev:

Brutale clown!

den tone finder jeg mig ikke i da du åbenbart ikke kan tale på en ordentlig og soper måde vil jeg ikke kommentere dine manglende evner indenfor Hifi.  Jeg har desuden aldrig hørt holfi spille ordentligt på noget anlæg,,,,så lad være med at udtale dig,desuden kommer du nok aldrig til at høre en bedini forstærker jeg er den eneste i Europa der har en....båthorn...

Smag og behag er jo forskellig, derfor bliver alle kvinder også gift OG NOGEN MENNESKER ER BARE IKKE ISTAND TIL AT LYTTE SIG FREM TIL DEN GODE LYD - SYND FOR DEM, DER INGEN EVNER HAR FOR MUSIKALITET, MEN ALLIGEVEL UDBREDER SIG OM NOGET DE IKKE HAR SPOR FORSTAND PÅ::: Men god fornøjelse med din plastikraket, er glad for jeg kom videre...Holfi eller ej! DEN er også for længst solgt og udskiftet, hvilket for den vågne læser fremgår tydeligt af mit indlæg, Næsehorn

Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:
Brutalis47 skrev:
Dolce skrev:

Brutale clown!

Smag og behag er jo forskellig, derfor bliver alle kvinder også gift OG NOGEN MENNESKER ER BARE IKKE ISTAND TIL AT LYTTE SIG FREM TIL DEN GODE LYD - SYND FOR DEM, DER INGEN EVNER HAR FOR MUSIKALITET, MEN ALLIGEVEL UDBREDER SIG OM NOGET DE IKKE HAR SPOR FORSTAND PÅ::: Men god fornøjelse med din plastikraket, er glad for jeg kom videre...Holfi eller ej! DEN er også for længst solgt og udskiftet, hvilket for den vågne læser fremgår tydeligt af mit indlæg, Næsehorn

Så er det da godt at vi har dig....

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 18 April 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hej Dolce...

Hvilken CD-transport og DAC kører du så med nu, eller har jeg sovet i timen..  jeg har som sagt en Holfi Xenia, men vil gerne et step op uden at jeg skal ta' lån i huset..  har overvejet en Lyngdorf CD-1 til 16 k, meget mere har jeg ikke råd til, desværre..

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Så napper i lige resten af den i PB's tak!

Og så er den her jo altid super læsning Tænk før du taler

Med venlige moderator hilsner

Zorglub

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Så napper i lige resten af den i PB's tak!

Og så er den her jo altid super læsning Tænk før du taler

Med venlige moderator hilsner

Zorglub

Du skal ikke tale om noget du ikke kender til. NU FÅR DU ALDRIG LOV TIL AT HØRE MIN AKAI WALKMAN. Pelsdyrhandler

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 April 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej

" OG NOGEN MENNESKER ER BARE IKKE ISTAND TIL AT LYTTE SIG FREM TIL DEN GODE LYD - SYND FOR DEM, DER INGEN EVNER HAR FOR MUSIKALITET, MEN ALLIGEVEL UDBREDER SIG OM NOGET DE IKKE HAR SPOR FORSTAND PÅ::: "

Det må så også gælde anmelderne hos; Hi Fi News, Hi Fi Choice, Stereophile, Absolute Sound, Hi Fi +, Stereotimes, Lyd og Billede, osv. osv.

Når det er sagt, så er det da kun dejligt at du, Dolce, har fået noget du er glad for.

Venligst

Bent 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Ok, ok, skal nok moderere mig lidt...Selvom det kunne være sjovt nok med en advarsel mere, så man kan kaldes en rigitig mand -  i Kubikkens forstand

HFJan:

Siden du spørger - Jeg kører med en Transparent Audio Ref. DAC. Den er fra slutfirserne og synger med de allerhøjeste engle. Lige nu agerer harddisken i min bærbare drev, via en Trend USB transporter-dims og bakket op af en Meridien 518 Processor, som reducere jitter, tilpasser 16 bit signalet til Transparentens 18 bitt dac, regulerer volumen i det digitale domæne + en masse mere. Jeg har aldrig hørt bedre lyd fra Redbook formatet. Måske en Wadia topspille, jeg engang hørte kort og så self. Meitners nye grej - EMM-LABS til 200 af de lange!...Men ellers ingen der kommer op på siden af denne gamle sag fra før internettets tidsalder - og det synes jeg er yderst tankevækkende! 

Måske Rega Saturn, som er inden for dit bugét er god nok, den er uden tvivl bedre i bunden end Apolloen - HAS TO BE!

Du kunne jo også prøve med en ekstern konverter - eller flere for den sags skyld - og så afsøge hvilken lyd du bryder dig om og som formidler musik i dine ører.  En 12 år gammel Cambridge DAC3 er en mester i mellemtonen og mellembassen og har bestemt også lidt at sige i bundoktaven, så den egner sig fortrinligt til rock og de mere populære genrer. Den er ikke velopløst opadtil og derfor ikke velegnet til live og klassiske musikoptagelser hvor luftigheden og instrumentudklingningen er vigtig. Men den har et fantastisk rum - især i bredden og KÆMPE hul igennem. Men også lettere bustet i lyden. Ellers gå efter Bur Brown PCM63 og PCM67 dacchippene. Eller Philips TDA 1543 og TDA 1541. Disse chip er nogle af de første konverterchip verden så og når de behandles rigtig, strømforsyningsmæssigt og evt. kører uden efterfølgende oversampling og digitale filtre alá Audio Note, så synger de ofte bedre end nogen af de chip der er kommet  på markedet sidenhen. Det er MIN oplevelse og erfaring, i den prisklasse du efterspørger.

Bent, med lyd:

Der er intet galt med Apolloen TIL PRISEN, men den holder altså kun et stykke ad vejen. Når vi taler high-end og NO LIMITS, er den ikke med i feltet. Hvordan skulle den også kunne være det?? Markedsføringen har været noget misvisende - CITAT: Lydgengivelsen er i en klasse for sig og har formentlig ingen seriøs konkurrence på CD markedet i dag !

Træerne gror altså ikke ind i himlen og man kan ikke spise kirsebær med de store, hvis man ikke har en guldske i røven

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 April 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Kommer lige med min erfaring omkring en Holfi cd afspiller. Jeg havde en Holfi Xenia batteridrevet og hele svineriet. Jeg var super glad, da den kom ind ad døren, men den blev lidt et marridt. Den skulle spille sammen med 2.5.1 og Dali Helicon. Første gang jeg tændte den, ville skuffen ikke lukke i igen og den var nærmest "frosset". løsningen var at slukke for den og vente et par minutter og så tænde igen. Det var ikke fedt, når man skulle vise sin nye smarte cd spille frem for folk der i forvejen er uforstående overfor dyrt hifi Jeg sendte den tilbage til Holfi flere gange, uden det hjalp.

Lyden:

Lyden var ikke så "high end" som jeg havde forventet. Den var ikke detaljeret og manglede bas. Dog var der en fin ro i lyden og en sort baggrund. Dynamikken udeblev og jeg var særdeles træt af den. Derfor er den solgt 

Jeg blev rent faktisk irriteret når jeg var ude at lytte på andre cd afspillere og anlæg. De havde meget mere end hvad mit Holfi kunne præstere. Deriblandt også Rega Apollo. Den syntes jeg levere mere dynamik og detalje, så jeg er ikke enig med Dolce. Men smag og behag

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Elkjær, selvmål!

Den Holfi JEG taler om og som jo som længst blev distanceret, som jeg beskriver længere oppe i denne tråd, er en Xandra LE - dvs : Toploaded og med 7 batterier i modsat de sædvanlige 2 - derfor Limitede Edition. Den er 100% batteridrevet i ALLE afdelinger. Især drevet er derfor godt, da det jo er helt afkoblet fra lysnetets svingende kvalitet. Desuden kan denne spille, - som ingen indre afkobling (fjedre) har af drevmekanismen, bringes til at synge HVIS man afkobler den rigtigt. Finder man frem til rette kombination af spikes, underlag og SD dæmpefødder, kan den noget ret sjældent mht. til de nederste oktaver, for så spiller den en ganske dyb og nuanceret bas. De Holfi maskiner der ellers omtales her i tråden, har - BLOT TIL ORIENTERING - intet at gøre med Peter Holsteins til alle tider bedste CD maskine - Xandra LE, som iøvrigt også var ret pebret, da den kom frem. Ellers er jeg enig i, at Apolloen er mere fremme i skoene med fin dynamik og detalje...MEN hvad betyder det, hvis man mangler den sidste oktav, hvor rigtig meget af ruminformationen - læs: rum-bredden - ligger gemt? Rega Apollo er og bliver smalsporet i lyden sammenlignet med de spillere der ikke er det

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes